handdator

Visa fullständig version : Slå om från deff till bulk?


sebbanboy14
2016-02-11, 09:24
Hejsan alla! Håller på med min diet. Och jag har ju några kilon kvar men planerar fortfarande. När jag gått ner till min mål vikt och fått lite konturer. Så skulle jag så klart vilja lägga på men del muskelmassa som jag tappat under denna långa diet. Hur tycker ni att jag ska göra? Ska jag gå över till ett normalt kaloriintag efter deffen? Eller ska jag sätta mig på litet överskott? Står och funderar om jag ska göra ordning en del kycklingfiléer och bara frysa in. Och sedan äta en sådan mellan varje mål sedan. Så får man istället extra protein. Men det är ju självklart att det blir vid vikt uppgången. En annan fråga är om jag ska vänta mellan deffen och viktuppgången? Eller är det bara och slå om. Hur hade ni gjort?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

nippman
2016-02-11, 09:41
Jag hade nog ökat energiintaget successivt under låt säga 4-6 veckor, där du går från underskott till ett överskott som passar. med kanske 2veckor på balans.

så hade jag gjort, och har gjort ett antal ggr, tycker det funkar alldeles utmärkt men har inga som helst belägg för att det skulle vara bättre en något annat tillvägagångs sätt.

sebbanboy14
2016-02-11, 14:47
Jag hade nog ökat energiintaget successivt under låt säga 4-6 veckor, där du går från underskott till ett överskott som passar. med kanske 2veckor på balans.



så hade jag gjort, och har gjort ett antal ggr, tycker det funkar alldeles utmärkt men har inga som helst belägg för att det skulle vara bättre en något annat tillvägagångs sätt.


Så när jag trappar upp så ligger fortfarande på ett underskott de ca 1-3 första veckorna? Och sedan passerar plusminusnoll. Och sedan så småningom ett litet kalloriöverskott?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

nippman
2016-02-11, 14:57
Yes, jag skulle nog köra, typ 1-2 veckor där jag minskar underskottet lite hela tiden tills det blir på balans där jag skulle stanna kanske 1-2 veckor för att sedan trappa upp på överskott under ca 1-2veckor.

Bossebäver
2016-02-11, 18:49
Yes, jag skulle nog köra, typ 1-2 veckor där jag minskar underskottet lite hela tiden tills det blir på balans där jag skulle stanna kanske 1-2 veckor för att sedan trappa upp på överskott under ca 1-2veckor.

This.

Ett överskott direkt efter en deff blir väldigt lätt enbart en fettökning. Att ta det lugnt ett tag, låta en del hormoner stabiliseras och på riktigt lista ut sin energiförbrukning kan mycket väl resultera i x-antal fett mindre under bulken, så slipper nästa deff bli lång.