handdator

Visa fullständig version : Hade ni lyckats? Ta chansen och ät gratis!


Wzup2u
2016-02-08, 22:13
Vad tror ni?
Hade ni lyckats?

hela artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22227174.ab

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/22227236/475/normal/f3fbec547380c/burgare1.jpg

Förklaring:

På The Farmers Arms i brittiska Burscough serveras en jättelik hamburgare som är gratis om man lyckas äta upp hela. Men än så länge har ingen lyckats.

1,1 kilo kött, sex skivor bacon och åtta lökringar. Då har vi inte ens nämnt bröd eller pommes frites.

Här är allt som ingår i det jättelika målet:

- 1,1 kilo hamburgerkött

- 6 stora skivor bacon

- 8 lökringar

- Två brödskivor

- Cheddarost

- Sallad

- Tomater

- Gurka

- 900 gram pommes frites

- En enorm portion coleslaw

- En stor vaniljmilkshake



Jättehamburgaren kostar cirka 320 kronor – men om man lyckas äta upp allting inom 40 minuter är den gratis. Än så länge har dock ingen lyckats.

”Ingen kommer kunna äta den, men folk kommer fortsätta betala för att försöka. Smart av puben”, skriver en av de som kommenterat på The Farmers Arms Facebooksida.

Inte heller mannen som gav sig på hamburgaren i slutet av förra veckan lyckades äta upp allt. Så här såg hans tallrik ut när han gett upp:

http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/22227237/475/normal/482023349e378/gettupp.jpg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22227174.ab

Det känns ändå som det inte vore helt omöjligt eller? hmm...

Hur mkt hade ni klarat på 40 min tror ni själva?
Låt säga att du fastat i 24h också, är hungrig & gymmat ut den sista energin.

Minikubik
2016-02-08, 22:15
Jag tycker inte det låter så där jätte mycket men tror att brödet dödar en tyvärr, vore kul att testa dock

anvihl
2016-02-08, 22:18
Ja som sagt brödet är en killer. Skulle säga att jag lätt äter allt annat, men att möla ner det där brödet på slutet vetifan.

Bärsärk
2016-02-08, 22:21
900 gram pommes är för mycket för mig, bröd och kött hade nog varit OK.

akAn
2016-02-08, 22:22
Den ser ju helt torr ut! Då säger det nog stopp ganska fort!

Loke
2016-02-08, 22:23
Vanliga hamburgare har ju luftigt bröd, det där ser ut som den tunga sorten mamma bakade som gjorde en mätt av första skivan.

Derbel McDillet
2016-02-08, 22:25
Har ätit 660g hamburgare och hade rum för mycket mer. Men det var med två vanliga bröd och normalt mycket pommes. Om ingen annan har lyckats hade jag nog inte heller gjort det. Brödet är nog värst.
Det störigaste är att de bara verkar vilja göra måltiden så stor som möjligt utan att vilja göra det gott. Brödet och köttet ser fasansfullt torrt ut..

Jockefoten
2016-02-08, 22:27
Restaurangen har ju garderat sig med den korta tiden. Hade det varit säg två timmar så skulle det säkert finnas ett antal aspiranter.

Wzup2u
2016-02-08, 22:34
Som det också står i artikeln sätter de ju såklart 40min för att tjäna pengar plus att det ska peppa upp folk att köpa menyn och bli den första som klarar det... smart försäljning iaf =) dock mkt svinnmat =/...

Dock kul att testa något likvärdigt... men att stressa i sig mat för att få den gratis skulle jag nog inte göra i första taget ändå dock =)...

Ska f.ö hålla koll på om det kommer in någon som klarar det...

Wzup2u
2016-02-08, 22:39
Uppdateringar kommer ju finnas på deras fb sida för den som undrar framöver...
även nummret att ringa om man vill utmana sig själv i tävlingen haha... ta en hamburgerresa kanske? :D

fb sajt = https://www.facebook.com/TheFarmersArmsBurscough/?fref=ts

Klein
2016-02-08, 22:44
Lär inte vara några problem för Kobayashi att trycka den där burgaren på 40 minuter.

_9S9kBRb0Kk

ceejay
2016-02-08, 22:52
matt stonie skulle klämma den lätt.
LcGqkRdkHjI
KQ0uDYdpHfs

shadowfire
2016-02-08, 22:53
fyfan, 25 bigmacs, å jag som tycker en bigmac är så torr så den fastnar i gomen om man inte sköljer ner den rejält.

Första burgaren hade gått om brödet varit luftigt/saftigt och om burgaren inte varit välstekt, men som det ser ut på bilden, så ser det väldigt torrt ut. Grym coleslaw dock :D

mottat
2016-02-08, 23:15
Tycker 320kr låter billigt för den mängden mat. Är skiten god är det ju lätt värt o köpa för att dela på med en polare.

Yes
2016-02-08, 23:28
Den här hade bara 1Kg kött:
http://i66.tinypic.com/24bitqu.jpg

Jag klarade drygt hälften. Hade kunnat pressa i mig lite mer, men knappast hela.

(Tog även en 350g hamburgare och lite vitlöksbröd till middag den dagen, mest för att det var gott).

Wzup2u
2016-02-08, 23:29
Tycker 320kr låter billigt för den mängden mat. Är skiten god är det ju lätt värt o köpa för att dela på med en polare.

Ja jävlar man kan ju dela med flera personer och få värsta dealen =D
Dock verkar det ju som sagt vara bokning för tävlingen, annars hade nog många familjer köpt detta som en fredagsmys måltid tillsammans. :D

Fuark
2016-02-08, 23:43
på gränsen att jag skulle klara en fjärdedel av det där

J.V
2016-02-08, 23:55
Hade inte klarat det aven om brod och kott sag aptitligt ut men det dar sag sa javla torrt ut sa det hade aldrig gatt. Att sitta och trycka i sig kalla, sladdriga pommes verkar inte heller nagon hojdare.

Gober
2016-02-09, 00:01
Skulle inte ens vilja testa, såg ju vidrigt ut.

anvihl
2016-02-09, 00:03
Vem fan bryr sig om smaken, mugglare hela bunten! Det är ett uppdrag, en quest for glory, ingen jävla middag. Det handlar om att TRÅKA, inte äta. Nu blev jag arg, jag hade fan klarat det.

exor
2016-02-09, 06:45
Ser sjukt torr och oaptitlig ut så hade nog inte fått ner mer än 2 tuggor.. Hade det vart mer kvalité så eventuellt.
Jag har vart med i ett par ätartävlingar och gjort helt okej ifrån mig. Tex 10st 150g ost och baconburgare (vikt cirka 350g styck) på motsvarande tid. Även +10.000 kalorier (ej flytande) i en sittning.

Wzup2u
2016-02-09, 09:00
Vem fan bryr sig om smaken, mugglare hela bunten! Det är ett uppdrag, en quest for glory, ingen jävla middag. Det handlar om att TRÅKA, inte äta. Nu blev jag arg, jag hade fan klarat det.

Next Burscough? =)

*Flash*
2016-02-09, 09:12
Om man skippade lökringarna och fick Heinz ketchup istället för cheddarostskiten så kanske men 40 minuter känns rätt tajt när man äter i snigeltakt.
Nu blev jag hungrig.

Vunnis
2016-02-09, 10:15
Ett kilo burgare har gått bra förut, tillsammans med ett par öl o så. Men det är ju bra mycket trevligare än att äta ett kilo pommes som man fick med här också. Så jag röstar nä! För att det är trevligare att äta för att det är trevligt. Även om man mår dåligt efteråt.

Bailah
2016-02-09, 10:22
Matt stonie ja, vilken liten gud det är. Byggd som en fjortis tjej men äter som en jävla häst. Kollat alla hans klipp och blir alltid lika förvånad.

Knaz
2016-02-09, 12:54
Då känns den här rimligare.

Från Enelly's. Får man i sig hela på under 17 min får man tillbaka pengarna. Men i övrigt verkar de inte finnas nån tidsgräns.

http://puu.sh/n1rS3/015ccf10eb.jpg

J.V
2016-02-09, 14:47
Den dar ser faktiskt god ut.

0x5f3759df
2016-02-09, 15:05
Skulle nog klara båda (garanterat monsterburgaren) men det skulle kännas rätt ovärt att trycka i sig så mycket kalorier på en gång.

Gerdler
2016-02-09, 15:17
Om man bara är tung så kan man äta gratis här:

Over 350lb(typ 159 kg)? Eat for free:
http://www.heartattackgrill.com/the-heart-attack-grill-diet-program---eat%2c-drink%2c-and-smoke-your-way-to-better-health!.html

No more Yo-Yo effect!
Doctors agree that continually cycling body weight up and down is one of the very worst things a person can do to themselves. That's why our program is focused upon keeping your weight in an extremely stable, gradual, and constant upward slope.

We understand that nothing can be more depressing than failing to follow through with a new diet. That's why we prescribe great tasting high calorie meals including the Double Bypass Burger, Flatliner Fries, Full Sugar Coke, Butterfat Shake, and no-filter cigarettes! University studies have proven that diets which include these types of food are much more likely to become a life-long habit.

Andra menyartiklar:
Coronary Dog
Single Bypass Burger up hela vägen till Octuple Bypass Burger(med 8 lager och 40 bacon skivor)

Om man inte avslutar sitt mål så får man en spanking av servitrisen som är utklädd till sjuksköterska!

Bara i USA! :(

utor
2016-02-09, 15:21
Då känns den här rimligare.

Från Enelly's. Får man i sig hela på under 17 min får man tillbaka pengarna. Men i övrigt verkar de inte finnas nån tidsgräns.

http://puu.sh/n1rS3/015ccf10eb.jpg

Kan rekommenderas om man har vägarna förbi!
Dock är den bara god ungefär halvvägs igenom :D

Diomedea exulans
2016-02-09, 16:34
Vet inte om min magsäck rymmer den volymen.

filmjölk
2016-02-09, 16:52
Jag kan äta mer än de flesta, och 1kg kött utan någonting annat än några gurkskivor, ett salladsblad och nån skiva tomat är en redig pärs. Då är det dessutom blandat kött från grill med bitar av kyckling, fläsk, nöt, vilket är godare och mindre tradigt.

Lägga till bröd, coleslaw och massa pommes...näe knappast:)

Gerdler
2016-02-09, 17:24
Brödet ser ut att vara största problemet, med lite träning och töjning dagarna innan så skulle jag nog kunna få ned coleslawen, köttet, det mesta eller troligen all pommes, men brödet skulle kräva vätska att få ner för mig, och då fylls magsäcken mycket fort.

StarkaUlf
2016-02-09, 17:36
Jag kan äta mer än de flesta, och 1kg kött utan någonting annat än några gurkskivor, ett salladsblad och nån skiva tomat är en redig pärs. Då är det dessutom blandat kött från grill med bitar av kyckling, fläsk, nöt, vilket är godare och mindre tradigt.

Lägga till bröd, coleslaw och massa pommes...näe knappast:)

Då tycker jag att du även har en bit kvar till väldigt många :D Jag brukar grilla 1 kg kött till mig själv under sommaren ibland. Det är verkligen inga problem. Så brukar jag oftast ha en sås, en bit baguette och potatissallad/gratäng eller sötpotatis till.

filmjölk
2016-02-09, 18:30
Då tycker jag att du även har en bit kvar till väldigt många :D Jag brukar grilla 1 kg kött till mig själv under sommaren ibland. Det är verkligen inga problem. Så brukar jag oftast ha en sås, en bit baguette och potatissallad/gratäng eller sötpotatis till.

Sås funkar iofs, men skall jag äta riktigt mycket kött så vill jag inte ha bröd/potatis/ris etc. till. Det är en mental förberedelse att äta rejält med kött, och massa annat som distraherar funkar inte.

Men ok, min sanna paradgren är inte kött, utan smörgåstårta. Jag kan äta rent vulgära mängder smörgåstårta:D