handdator

Visa fullständig version : Kostschema


Dillyz
2016-02-07, 14:23
Hejsan! Har köpt ett kostschema av en personlig tränare,
nu är han på semester så tar några dagar innan han svarar men tänkte också höra med er här.

Har kyckling o ris som lunch och lax och potatis till middag enligt schemat.

Men tror ni det gör nått om man byter plats på de två måltiderna nån gång? , dvs äter laxen till lunch?

Eller e det ena bättre än det andra före/efter träning?

Mvh Dillyz

LunaSpice
2016-02-07, 14:32
Låter galet tråkigt att äta samma sak dag ut och dag in. Men om du ändå vill äta så har det ingen betydelse om du byter dessa med varann. Inget av det gör någon större skillnad före eller efter träning om de har likvärdig näringsfördelning. Kyckling och ris (beroende på vilken sorts ris och om du äter sås till) har ett något högre GI men det lär inte spela någon roll i sammanhanget om du får i dig tillräckligt under dygnet för övrigt.

Wzup2u
2016-02-07, 15:30
Gör så, att gå exakt efter ett schema gör ingen skillnad, helheten avgör detta Så du kan byta plats på de båda måltiderna.
*Bara 1 dag i veckan annars blir det livsfarligt* (Absolut inte) :)

Smaklig måltid förresten!

Dillyz
2016-02-07, 15:37
Gör så, att gå exakt efter ett schema gör ingen skillnad, helheten avgör detta Så du kan byta plats på de båda måltiderna.
*Bara 1 dag i veckan annars blir det livsfarligt* (Absolut inte) :)

Smaklig måltid förresten!

Haha vad bra, tack :)

Dillyz
2016-02-07, 15:38
Låter galet tråkigt att äta samma sak dag ut och dag in. Men om du ändå vill äta så har det ingen betydelse om du byter dessa med varann. Inget av det gör någon större skillnad före eller efter träning om de har likvärdig näringsfördelning. Kyckling och ris (beroende på vilken sorts ris och om du äter sås till) har ett något högre GI men det lär inte spela någon roll i sammanhanget om du får i dig tillräckligt under dygnet för övrigt.

Jag håller med dig om att det nog kommer bli galet tråkigt :P

Finns alternativ i kostschemat, 3 olika per frukost/lunch/middag , men tråkig som jag e så kommer jag allafall börja med samma alternativ ett tag o se hur det känns, as long as it does the job så e jag nöjd! ^^