handdator

Visa fullständig version : Får man verkligen mer tjejer om man gymmar & är vältränad?


8411143
2016-02-02, 13:34
Får man verkligen mer tjejer om man gymmar & är vältränad?

Man hör mycket snack om att tjejer föredrar kroppar som har magrutor, stora armar, tränad rygg, tränade axlar... Precis som en gym kille... Men är det egentligen bara killarna som tycker det är snyggt medans tjejerna har en helt annan syn på det?

Men frågan är då, har ni märkt någon skillnad ifall ni får fler tjejer när ni har gymmat i 1-3 år med alla dessa attribut? Får ni fler tjejer då ni är vältränad efter ni har tränat i 1-3 år med alla dessa attribut jämfört med en vanlig kropp som är i normal vikt?

Alexton
2016-02-02, 13:40
Handlar nog mer om att du får en fysik som du tycker bra, trivs bättre i din kropp och alltså får bättre självförtroende.

Att vara fysiskt vältränad lär aldrig vara en nackdel men tror inte bodybuilder looken går hem hos breda massan. Men varför bry sig om vad andra tycker och tänker, ditt liv dina regler.

8411143
2016-02-02, 13:41
Handlar nog mer om att du får en fysik som du tycker bra, trivs bättre i din kropp och alltså får bättre självförtroende.

Att vara fysiskt vältränad lär aldrig vara en nackdel men tror inte bodybuilder looken går hem hos breda massan. Men varför bry sig om vad andra tycker och tänker, ditt liv dina regler.
Nej, bodybuilder vet jag går aldrig hem hos tjejer, men jag tänker mest på Samir Badran, ungefär en sådan kropp.

Jag tänker mest på denna kroppen, detta är Samir Badrans kropp: https://gyazo.com/b19e964f211e17eadb5e84b05471987e

Diomedea exulans
2016-02-02, 13:41
Har tränat i mycket mer än tre år, ser otränad ut och har lika svårt att få tjejer som alltid.

svag74
2016-02-02, 13:43
Får man verkligen mer tjejer om man gymmar & är vältränad?

Man hör mycket snack om att tjejer föredrar kroppar som har magrutor, stora armar, tränad rygg, tränade axlar... Precis som en gym kille... Men är det egentligen bara killarna som tycker det är snyggt medans tjejerna har en helt annan syn på det?

Men frågan är då, har ni märkt någon skillnad ifall ni får fler tjejer när ni har gymmat i 1-3 år med alla dessa attribut? Får ni fler tjejer då ni är vältränad efter ni har tränat i 1-3 år med alla dessa attribut jämfört med en vanlig kropp som är i normal vikt?

Jag har gymmat bra mycket mer än 3 år, men tyvärr aldrig fått några muskler.
Jag kan bara konstatera att utan muskler är man rökt på tjejfronten.
Snackar inte normalbyggd här, utan typ helt muskelbefriad :D

Som normalbyggd är det nog inga problem dock, för tjejer är sällan så kroppsfixerade som vi killar är.
De kollar dessutom på konstiga saker som ögon, händer, och annat intetsägande :D

MackeJuve
2016-02-02, 13:52
Utan träning är mitt normaltillstånd halvlång och smal. Idag är jag ganska mycket större än medelsvensson med en okej styrka. Det är väl ganska lätt att lista ut vad som är attraktivast av en flaggstång och en icke-fet kille med lite former. Så ja, man får mer tjejer.

anvihl
2016-02-02, 13:53
Det enda jag fått höra när man varit i bra form är; "fy fan vad äckligt", "anabola!", "fyyyyyy, kolla blodådrorna". Det är bara en minoritet av gymfolket som uppskattar det.

När jag varit rätt fet, men ändå haft mycket muskler under och skitnöjd med det; drunknar i trosor.

Tror aldrig det är fel med lite extra muskelmassa, men har träffat väldigt få tjejer som tycker det är snyggt med rippade muskulösa män. Sen om det beror på att kropparna är knallhårda att ta i, att dom ser väldigt små ut med kläder på eller vad det är vet jag inte.

Finns ju en rätt stor skara kvinnor som gillar det fysiska utseende av en "karlakarl". Stor, bred, stark, brösthår, skägg osv. Hos dom går man hem som faaan om man är riktigt muskulös+extra kilon (tänk strongman). Men finns ju fitnesstjejer som säkerligen gillar mer rippat stuk.

Den stora grejen är ändå att vara trygg i sig själv. Vågar man inte snacka med tjejer när man är otränad kommer det inte gå bättre av att börja träna. Sååå många som går på den niten, "bara jag blir lite större så löser det sig", "bara jag blir lite äldre löser det sig" osv.

Jag har helt klart fått mer tjejer när jag blivit större med åren, men det har förmodligen också mer att göra med att jag parallellt med det av helt andra skäl fått en bättre självbild och blivit betydligt tryggare och säkrare i mig själv.

mangemani
2016-02-02, 13:54
ytliga tjejer möjligtvis.

Avtrubbad
2016-02-02, 14:06
Det där med att försöka hålla någon slags diet när man träffar en tjej som inte förstår varför man skulle vilja göra det vet jag inte om det är till någon fördel.

ARMSTARK
2016-02-02, 14:16
Tjejer tycker att det är lika viktigt med snygg kropp som killar. Dvs. spelar ingen roll i slutändan, det är bara en bonus om killen/tjejen du är kär i råkar ha snygg kropp också. Vad man tycker är snyggt varierar så du kommer inte få fler tjejer oavsett hur din kropp ser ut.

J.V
2016-02-02, 14:28
Ja.

Eller, det ar lattare att fa forsta uppmarksamheten fran tjejer. Men for att behalla deras intresse kravs det att du har nagot att komma med nar du oppnar munnen ocksa.

Ungefar som det fungerar at andra hallet ocksa. Snyggare tjejer kommer ha fler killar som ger dom uppmarksamhet, men marker man da att det ar en idiot lagger man ner.

filmjölk
2016-02-02, 16:11
Ja. Jag var helt osynlig för tjejer när jag saknade muskler, och sedan efter mycket slit på gymmet så fick jag några tjejer, tom. sådana som jag var helt osynlig för i högstadiet fick jag hångla/ligga med i gymnasiet. Jag gifte mig tidigt, och min fru är fantastisk på alla sätt och vis, men hon hade i ärlighetens namn aldrig ens sett åt mig om jag förblev lika klen som jag egentligen borde vara.

mangemani
2016-02-02, 16:21
Ja. Jag var helt osynlig för tjejer när jag saknade muskler, och sedan efter mycket slit på gymmet så fick jag några tjejer, tom. sådana som jag var helt osynlig för i högstadiet fick jag hångla/ligga med i gymnasiet. Jag gifte mig tidigt, och min fru är fantastisk på alla sätt och vis, men hon hade i ärlighetens namn aldrig ens sett åt mig om jag förblev lika klen som jag egentligen borde vara.

du har en trevlig tid framför dig då när du slutar träna eller när dina muskler tinar pga ålder;).

J.V
2016-02-02, 16:23
du har en trevlig tid framför dig då när du slutar träna eller när dina muskler tinar pga ålder.Nu är det ju försent. Frugan har sett filis fina sida med tiden och han kan låta kroppen bli en skräphög utan att behöva oroa sig. Tvättbrädan var bara för att få henne nyfiken.


Tapatalk.

awesomooo
2016-02-02, 16:30
Såklart det ger en viss fördel på tjejfronten men du behöver inte vara orolig att inte få doppa om du inte har muskler. Sen ska man ju komma i håg att han du länkade i första inlägget har en speciell personlighet som förmodligen går hem hos krogenbrudarna oavsett om han nu inte var "kändis" och inte hade någon som helst muskelmassa.

filmjölk
2016-02-02, 16:31
du har en trevlig tid framför dig då när du slutar träna eller när dina muskler tinar pga ålder;).

Njae, jag hade allt tänkt mig att skita i att jag är gammal (vilket jag redan är på 37) och bli starkare med stigande ålder, inte svagare.

Men blir det så och jag blir ensam för den sakens skull, så har jag ju åtminstone tidigare i livet fått uppmärksamhet av kvinnor, så det är ju ändå en enorm vinst. Bättre att ha haft och förlorat än att aldrig ha haft.

Gerdler
2016-02-02, 16:48
Ärligt talat så är den största fördelen på dejtingfronten med att gymma de raggen man kan få på själva gymmet. Man ser dem i deras tighta kläder och kan avgöra deras utseende mycket väl. Sen är det lätt att börja snacka med många av dem och man märker snabbt vilka som är intresserade och vilka som bara vill att man ska lämna dem i fred. Utanför gymmet känns det mer som att det är intressantare för dem man faktiskt får omkull så det är mer sannolikt att de vill ha mer.

G_lund
2016-02-02, 16:57
En fysik som tyder på en aktiv fritid är såklart ett plus för många.
Har man redan det tror man får fler potentiella partners om man istället lägger tid på utbildning, lära sig prata bra och skaffa andra hobbies.

shadowfire
2016-02-02, 17:35
Inte nu igen, får snart göra dessa trådar till en sticky. :)

Gober
2016-02-02, 17:46
De som tror att lösningen på att träffa tjejer är gymmet har nog (ofta) fler problem än en otränad kropp. Jag tror (spekulerar) att de som har svårt att träffa tjejer pga dålig självkänsla kommer fortsätta ha dålig självkänsla även med några extra kg muskler. Det finns gott om osäkra killar som börjar gymma och tror att det är lösningen på allt, är ju inte helt ovanligt att det är många av dessa individer som också börjar trycka vilket ibland slutar rätt illa med ett än mer instabilt psyke osv.

Men för att inte bara vara negativ så visst, om ditt självförtroende bara behöver en liten boost så kan säkert en starkare och snyggare kropp hjälpa. Jag känner själv att självförtroendet ökar lite när jag känner mig lite starkare och lite snyggare än en otränad soffpotatis. Men om dina problem ligger lite djupare så krävs kanske lite mer än att svinga hantlar för att bli mer framgångsrik i jakten på en partner eller ligg.

Rahf
2016-02-02, 17:51
Ja.

Eller, det ar lattare att fa forsta uppmarksamheten fran tjejer. Men for att behalla deras intresse kravs det att du har nagot att komma med nar du oppnar munnen ocksa.

Ungefar som det fungerar at andra hallet ocksa. Snyggare tjejer kommer ha fler killar som ger dom uppmarksamhet, men marker man da att det ar en idiot lagger man ner.

+1

Nu suktar inte damerna likt hormonstinna ston i hagen, men man började efter ett tag märka dom försiktiga blickarna. Ni vet, dom där som vi alla försöker smyga med när man vill titta på en snygg person. Det blir rätt tydligt när blicken återkommer igen, och igen, och igen.

filmjölk
2016-02-02, 17:59
De som tror att lösningen på att träffa tjejer är gymmet har nog (ofta) fler problem än en otränad kropp. Jag tror (spekulerar) att de som har svårt att träffa tjejer pga dålig självkänsla kommer fortsätta ha dålig självkänsla även med några extra kg muskler. Det finns gott om osäkra killar som börjar gymma och tror att det är lösningen på allt, är ju inte helt ovanligt att det är många av dessa individer som också börjar trycka vilket ibland slutar rätt illa med ett än mer instabilt psyke osv.

Men för att inte bara vara negativ så visst, om ditt självförtroende bara behöver en liten boost så kan säkert en starkare och snyggare kropp hjälpa. Jag känner själv att självförtroendet ökar lite när jag känner mig lite starkare och lite snyggare än en otränad soffpotatis. Men om dina problem ligger lite djupare så krävs kanske lite mer än att svinga hantlar för att bli mer framgångsrik i jakten på en partner eller ligg.

Väldigt sunt och fint. Men det som räknas är resultat:) Att som ung kille ha egenskaperna klen, ful, dum, ocharmig, inte rolig, impopulär och samtidigt vara väldigt kärlekskrank är svårt. Man kan inte odla en vinnande personlighet eller bli mindre ful, åtminstone är det jäkligt svårt att göra. Men med vilja och dedikation kan man skaffa sig större muskler. Dessa muskler hjälper naturligtvis inte din personlighet och du ser fortfarande ut som en babian i ansiktet. Inget av det förändras.

Men du har muskler, om dessa muskler åtminstone kan attrahera en enda tjej, en enda gång och hjälpa dig att bli sedd ens för ett ögonblick så är det värt det. Dessutom är det jävligt roligt att lyfta skrot.

KlopFer
2016-02-02, 18:32
Kort sagt, ja.

Wormzie
2016-02-02, 19:11
Kvinnor är säkert i mångt och mycket lika ytliga som män :) utifrån det lilla jag vet efter att ha slumrat igenom någon dokumentär i ämnet attraheras kvinnor av breda axlar och en v-formad ryggtavla, män tittar mer generellt på bröst, höfter och rumpa.

Däremot så märker kvinnor, precis som män, relativt fort vad ytan eventuellt kompenserar för :)

Bärsärk
2016-02-02, 19:16
Syns man inte så finns man inte, tyvärr lite så det funkar.

Sen om du får förhållanden på det däremot det betvivlar jag SKARPT men du får garanterat mer strul och ligg. Det finns ju en viss typ av tjejer som gillar killar med stora muskler precis som de finns en typ av tjejer som gillar män med skägg eller män med motorintresse.

Men om vi skulle rada upp 15 snubbar på krogen som alla ser lika dana ut och du är bred som en jävla ladugårdsvägg över ryggen, har rutor och pumpade armar så lär nog fler tjejer gå till ditt bord än till nån av de andra 14.

Det alla ni som leter ligg och strul måste inse är att ni måste jaga med de verktyg som kan fälla den typen av byte ni är ute efter dvs vill ni ha intellektuella kvinnor så fungerar det nog bäst om du själv gärna är lite åt det hållet och om du vill ha tjejer som gillar att skruva med bilar är det en fördel om du själv kan skruva med bilar och så vidare. Det finns ingen dröm person som funkar till allt och alla, ni får nischa er själva så att ni funkar för nån kategori av alla tjejer som finns och sen försöka bli topp-predator i det skrået.

Minikubik
2016-02-02, 20:14
För att ligga, utan tvekan att en tränad kropp ger positiv respons.
För ett förhållande, inte lika mycket då det oftast är viktigare med personlighet och bla bla bla
Fick mycket mer blickar på deffade 95kg,rakad och solbränd än som betydligt större(fetare) 110kg, skäggig och normalblek

Gerdler
2016-02-02, 20:42
För att ligga, utan tvekan att en tränad kropp ger positiv respons.
För ett förhållande, inte lika mycket då det oftast är viktigare med personlighet och bla bla bla

Tror du har helt rätt vad gällande tjejers preferenser.

Det roliga är att jag är typ tvärtom. Har hon bra personlighet så kan jag ha nöje av att prata med henne, då kan jag ligga med henne även om hon inte ser så fantastisk ut.
Men om jag ska ha ett förhållande med en tjej då krävs det faktiskt att hon tar hand om sig själv också.

Old Nick
2016-02-02, 21:10
Jag gissar att tjejer gillar vältränade killar. Att extremfallen attraherar speciellt många tvivlar jag dock på. Jag tänder inte för fem öre på tjejer med gigantisk freakshowrumpa och silikontuttar stora som medicinbollar. Och jag tror inte att det är någon majoritet av kvinnorna som blir upphetsade när de ser finalen i Mr Olympia. Eller tokdeffade amatörbyggare som har så låg fettprocent att man ser konturerna av mjälten.

Men platt mage, breda axlar och kraftig rygg går nog hem hos de flesta. Och föredras säkerligen framför chipstuttar och ölmage.

Minikubik
2016-02-02, 21:17
Tror du har helt rätt vad gällande tjejers preferenser.

Det roliga är att jag är typ tvärtom. Har hon bra personlighet så kan jag ha nöje av att prata med henne, då kan jag ligga med henne även om hon inte ser så fantastisk ut.
Men om jag ska ha ett förhållande med en tjej då krävs det faktiskt att hon tar hand om sig själv också.

Jo, men tycker det kan vara skillnad på att ta hand om sig själv och att vara tränad, en tjej som trivs med sig själv, även om där finns några extra kilo eller vad det nu är, trumfar en skakarumpa tränad tjej som är osäker och bekräftelsetorsk. I fråga om förhållande alltså ;)

Bärsärk
2016-02-02, 21:27
Jag gissar att tjejer gillar vältränade killar. Att extremfallen attraherar speciellt många tvivlar jag dock på. Jag tänder inte för fem öre på tjejer med gigantisk freakshowrumpa och silikontuttar stora som medicinbollar. Och jag tror inte att det är någon majoritet av kvinnorna som blir upphetsade när de ser finalen i Mr Olympia. Eller tokdeffade amatörbyggare som har så låg fettprocent att man ser konturerna av mjälten.

Men platt mage, breda axlar och kraftig rygg går nog hem hos de flesta. Och föredras säkerligen framför chipstuttar och ölmage.

Ja alltså, om man kan välja (vilket många tjejer kan idag) så är det ju självklart att de kommer välja den vältränade.

Hade vi levt i ett parareellt universum där kvinnor inte kunde välja och vraka fritt bland männen, så hade det kanske sett annorlunda ut. Men just nu är det ju köparens marknad...

MSL
2016-02-02, 21:30
Ja det får man.
Men självförtroende är en mycket större faktor än hur man ser ut.

Hur får man självförtroende som kille då? Genom att satsa på sig själv. Sina intressen och ex sin karriär och älska det man gör. Dvs att aldrig göra nåt "för att få tjejer" utan göra saker för att man vill göra det.

Eller så kan man förklara det så här:
För att få tjejer, ha aldrig tjejer som första prioritet. Kanske inte andra heller. Tredje kanske är lagom, efter karriär och hobby t ex.

JamesD
2016-02-02, 21:48
Det som spelar mest roll är att man är westside och lever thug life fullt ut. Resten är sekundärt.

Tricklew
2016-02-02, 21:54
Om du vill ha mycket tjejer så prata så mycket som möjligt med tjejer.

Det är så enkelt, allt annat, såsom träning, personlighet osv är kompliment för att bli ännu bättre, men om du inte ger dig själv chanser att få d*ppa så kommer ingen kropp i världen att hjälpa dig.

Wzup2u
2016-02-02, 21:54
B7Q3oAakSp0

awesomooo
2016-02-02, 21:59
Eller så skaffar du fulla sleeves och tofs, den looken verkar vara populär.

Diomedea exulans
2016-02-02, 22:04
Lär dig sticka också.

Jag får alltid massor likes från tjejer när jag skriver att jag stickar på Facebook.

Wzup2u
2016-02-02, 22:09
Lär dig sticka också.

Jag får alltid massor likes från tjejer när jag skriver att jag stickar på Facebook.

ska testas.

mangemani
2016-02-02, 22:10
nått jag finner komiskt med dessa kvinnor som är ytliga och faller för en kropp är hur de tänker.
kroppen ska de bara ha till varje pris, men allt arbete och all den mat som krävs för att få kroppen vill de inte veta av för all tid och pengar ska ju spenderas med/på henne, i början så kanske det går bra, men sedan så kommer tjatet och pikarna om att man tränar för mycket och att man försummar henne.
kanske inte alla, men en del är så.

hurril
2016-02-02, 22:11
nått jag finner komiskt med dessa kvinnor som är ytliga och faller för en kropp är hur de tänker.
kroppen ska de bara ha till varje pris, men allt arbete och all den mat som krävs för att få kroppen vill de inte veta av för all tid och pengar ska ju spenderas med/på henne, i början så kanske det går bra, men sedan så kommer tjatet och pikarna om att man tränar för mycket och att man försummar henne.
kanske inte alla, men en del är så.

Kom igen nu. Man är inte ytlig för att man gillar en bra kropp. Att någon gör det utesluter inte en massa andra egenskaper.

filmjölk
2016-02-02, 22:26
nått jag finner komiskt med dessa kvinnor som är ytliga och faller för en kropp är hur de tänker.
kroppen ska de bara ha till varje pris, men allt arbete och all den mat som krävs för att få kroppen vill de inte veta av för all tid och pengar ska ju spenderas med/på henne, i början så kanske det går bra, men sedan så kommer tjatet och pikarna om att man tränar för mycket och att man försummar henne.
kanske inte alla, men en del är så.

Hehe, det där påminner om några frugans väninnor som dreglar över "Hero" i gladiatorerna men samtidigt ogillar män som är fåfänga och spenderar tid på gymmet. De tycker nog att man skall få den fysiken sådär på köpet samtidigt som man bygger en altan eller något annat (för händighet är viktigt, samtidigt som man givetvis inte vill ha en gubbe som jobbar med något händigt och fysiskt, utan han måste vara intelligent och karriärist och vara hemmahändig på köpet).

Deras män är alla smalfeta, svaga, överarbetande på gränsen till utbrända och svårt hunsade. De bygger altaner, spjälstaket och målar om på fritiden. Men förhoppningsvis är dessa damer inte representativa för kvinnligheten i stort. :)


(Det dreglas inte bara över "Hero" utan även Magnus Samuelsson...150kg muskler fast utan att få tillbringa tid med att träna, den kombinationen är rätt svår).

shadowfire
2016-02-02, 22:30
Hehe, det där påminner om några frugans väninnor som dreglar över "Hero" i gladiatorerna men samtidigt ogillar män som är fåfänga och spenderar tid på gymmet. De tycker nog att man skall få den fysiken sådär på köpet samtidigt som man bygger en altan eller något annat (för händighet är viktigt, samtidigt som man givetvis inte vill ha en gubbe som jobbar med något händigt och fysiskt, utan han måste vara intelligent och karriärist och vara hemmahändig på köpet).

Deras män är alla smalfeta, svaga, överarbetande på gränsen till utbrända och svårt hunsade. De bygger altaner, spjälstaket och målar om på fritiden. Men förhoppningsvis är dessa damer inte representativa för kvinnligheten i stort. :)


(Det dreglas inte bara över "Hero" utan även Magnus Samuelsson...150kg muskler fast utan att få tillbringa tid med att träna, den kombinationen är rätt svår).

och samma personer lägger ut bilder på fb med bildtexter "...riktiga män gillar kurvor, bara hundar jagar ben" osv... ? :)

filmjölk
2016-02-02, 22:44
och samma personer lägger ut bilder på fb med bildtexter "...riktiga män gillar kurvor, bara hundar jagar ben" osv... ? :)

Haha vadfan? Det är exakt så.

Diomedea exulans
2016-02-02, 22:47
White trash.

svenbanan
2016-02-02, 23:25
White trash?

Det är väl den helt vanliga gamla svenska inställningen till hur man ska vara som man. Män ska inte bry sig om hur de ser ut. De ska knappt kamma sig. Går de på gymmet ska det vara för att bli starkare, inte för att bli snyggare. Man ska inte stå och välja mellan olika skjortor för att se vilket som passar bäst med kavajen. Bryter man mot dessa "regler" så ser folk ned på en.

Trots alla dessa restriktioner så ska man såklart ändå vara snygg, vältränad, välklädd och med stomatolleende. Men det ska liksom komma naturligt.

Det var nog mer så förr. Men det finns garanterat kvar en hel del åt detta hållet. Särskilt ute på vischan skulle jag säga.

Bärsärk
2016-02-02, 23:29
Jo det är WT, ungefär på samma nivå som att ha fyndiga klistermärken bak på bilen (OBS: Undantag är "Tuta om du knûlla i morse".

Baan
2016-02-02, 23:34
Om man har problem att skaffa tjejer p.g.a. ens framförallt mentala egenskaper lär inte muskler hjälpa jättemycket. Givetvis finns det en del som dras till det extrema där det extrema kanske inte verkar för vasst men då du inte tänkt dra det till att bli ett anabolamonster antar jag att det inte är aktuellt.

Som många sagt om tjejer är viktiga så - ut och träffa tjejer. Träna att prata/umgås/dejta precis som man tränar på gymmet. En snyggare kropp är säkert ingen nackdel men det blir bara ett komplement i "erbjudandet" :)

bubbaklubba
2016-02-03, 09:31
Kvinnor har invidividuella preferenser precis som män. Men jag vågar nog påstå att alla kvinnor föredrar män som har bredare axlar än höften. Allt annat lika.

Macroman
2016-02-03, 09:48
Det som spelar mest roll är att man är westside och lever thug life fullt ut. Resten är sekundärt.

This

Förutom ovanstående skulle jag säga att kroppslängden (en lång sådan alltså...) verkar vara en oerhört viktig och attraktiv faktor för kvinnor.

MackeJuve
2016-02-03, 10:23
Jag tycker att det här är en icke-fråga. I grund och botten är frågan "får man fler tjejer om man är snyggare" med tanke på att TS referens-kropp är Samir Badrans, d.v.s. inget som helst freakigt utan bara hyfsat vältränat.

Diomedea exulans
2016-02-03, 10:28
Jag tycker att det här är en icke-fråga. I grund och botten är frågan "får man fler tjejer om man är snyggare" med tanke på att TS referens-kropp är Samir Badrans, d.v.s. inget som helst freakigt utan bara hyfsat vältränat.

Lite djupare än så är det, tycker jag nog. Frågan är om tjejer ens tycker det är snyggt med en Samir-kropp, och huruvida de bryr sig om snygghet nedanför halsen.

Det hade ju kunnat vara som med thigh gap på tjejer: Något tjejer tror ökar deras liggchans hos killar, men som vi killar skiter fullständigt i.

MackeJuve
2016-02-03, 10:34
Lite djupare än så är det, tycker jag nog. Frågan är om tjejer ens tycker det är snyggt med en Samir-kropp, och huruvida de bryr sig om snygghet nedanför halsen.

Det hade ju kunnat vara som med thigh gap på tjejer: Något tjejer tror ökar deras liggchans hos killar, men som vi killar skiter fullständigt i.

Givetvis tycker de det. "De" är då detsamma som mer än 50 % av alla tjejer. Baserat på att alternativet är en normal, intetsägande kropp.

Tycker exemplet är haltande. Jämförelsen borde givetvis vara om vi tycker att en vältränad tjej är snyggare än en otränad.

Old Nick
2016-02-03, 10:37
Lär dig sticka också.

Jag får alltid massor likes från tjejer när jag skriver att jag stickar på Facebook.

Men leder det till parning? Eller är det en sån där grej som med killar som skall visa känslor? D.v.s. att det låter så himla fint på pappret och går stick i stäv med "normen" och därför är bra, men som rasar som ett korthus när en killen börjar lipa och vill ha tröst och kvinnan vettskrämt inser att mannen egentligen skall vara stark och hård och sluta sjåpa sig?

Jag gissar att kvinnor gillar stickade män. På Facebook. I verkligheten skall de lukta armsvett och kåda, pinka stående med ringen nere och lyfta motorblocket ur sin bil med bara händerna.

mela
2016-02-03, 10:39
Jag tror att tjejer generellt attraheras mer av vältränade män (kolla bara hur många som dregglar över mjukporrfilmerna Magic Mike: se spoiler). Däremot så är jag tveksam till att dessa vältränade karlar drar hem fler damer från krogen än någon som är "normal". Där handlar det om så mycket annat; charm, djuriska dofter, utstrålning eller vad man nu dras till. Pengar kan hjälpa med vissa kvinnofolk också.

När det gäller partnerskap sedan så är det också individuellt. Jag tror att det då snarare gäller att hitta någon med liknande intressen. Två tränande individer kanske dras till varandra mer än vad en kakätande soffpotatis och en tränande noccodrickande person gör.
http://b.fastcompany.net/multisite_files/fastcompany/imagecache/1280/poster/2015/06/3047999-poster-p-1-pony-magic-mike-music-supervisor.jpg

Diomedea exulans
2016-02-03, 10:45
Men leder det till parning? Eller är det en sån där grej som med killar som skall visa känslor? D.v.s. att det låter så himla fint på pappret och går stick i stäv med "normen" och därför är bra, men som rasar som ett korthus när en killen börjar lipa och vill ha tröst och kvinnan vettskrämt inser att mannen egentligen skall vara stark och hård och sluta sjåpa sig?

Jag gissar att kvinnor gillar stickade män. På Facebook. I verkligheten skall de lukta armsvett och kåda, pinka stående med ringen nere och lyfta motorblocket ur sin bil med bara händerna.

Jag vet faktiskt inte. Gissningsvis vill de ligga med mig om jag börjar dra ordvitsar om att jag "är bra med stickan" och "van vid att hantera långa, hårda saker". Alla gillar ordvitsar.

Macroman
2016-02-03, 11:00
det hade ju kunnat vara som med thigh gap på tjejer: Något tjejer tror ökar deras liggchans hos killar, men som vi killar skiter fullständigt i.

inte alla killar!!

0x5f3759df
2016-02-03, 11:19
Utseendet kan ge dig uppmärksamheten och chansen att få visa dina andra sidor så det är klart det hjälper. Samma person i övrigt, otränad vs vältränad, så ger vältränad dig bättre förutsättningar.

Onigiri
2016-02-03, 11:28
Det är ett socialt och kemiskt spel bara. Fula killar/tjejer kan få snygga killar/tjejer och tvärtom om kemin är rätt och det sociala matchar.

Mvh fulsnäll grabb :)

PureWhey
2016-02-03, 11:30
Du menar alltså att det bara är socialt och kemiskt? Jo tjena.

mangemani
2016-02-03, 11:42
utav alla par jag har sett genom årets gång(både unga och äldre) så har en stor majoritet utav paren sett ut som så, inte så snygg/snygg/medel snygg/jävligt snygg tjej(i mina ögon) och otränad kille och typ bara någon ynka procent utav paren har haft en vältränad kille.
så jag tror att en vältränad kropp egentligen kvittar, det är nog helt andra egenskaper som en större del utav tjejerna prioriterar.
som redan sagts, en vältränad kropp är nog bara en bonus, men absolut inget måste.

0x5f3759df
2016-02-03, 11:48
utav alla par jag har sett genom årets gång(både unga och äldre) så har en stor majoritet utav paren sett ut som så, inte så snygg/snygg/medel snygg/jävligt snygg tjej(i mina ögon) och otränad kille och typ bara någon ynka procent utav paren har haft en vältränad kille.
så jag tror att en vältränad kropp egentligen kvittar, det är nog helt andra egenskaper som en större del utav tjejerna prioriterar.
som redan sagts, en vältränad kropp är nog bara en bonus, men absolut inget måste.

Nej det är inget måste men man ska gärna behandla originalfrågan vilken var "Får man verkligen mer tjejer om man gymmar & är vältränad?" och svaret på det är ja.

mangemani
2016-02-03, 11:53
Nej det är inget måste men man ska gärna behandla originalfrågan vilken var "Får man verkligen mer tjejer om man gymmar & är vältränad?" och svaret på det är ja.

inte efter det jag har sett.
eller tänker du mer på att man kommer ut och är mer social?

Perramja
2016-02-03, 11:57
Nej. De största Don Juans jag har mött har inte varit ett piss tränade. Vill du få mer tjejer satsa på att bli musiker istället, ett säkert kort.

0x5f3759df
2016-02-03, 11:58
inte efter det jag har sett.
eller tänker du mer på att man kommer ut och är mer social?

Vad menar du med inte efter vad du har sett? Du blir mer attraktiv för de flesta tjejer och det är givetvis en positiv faktor i sammanhanget.

Diomedea exulans
2016-02-03, 12:02
Nej. De största Don Juans jag har mött har inte varit ett piss tränade. Vill du få mer tjejer satsa på att bli musiker istället, ett säkert kort.

Många som toppar "världens sexigaste man"-listorna är inte alls vältränade. Visst, det finns gigantiska biffar som Chris Hemsworth, och halvbiffar som Brad Pitt, men Johnny Depp ser ju faktiskt ut som om han aldrig gymmat.

mangemani
2016-02-03, 12:06
Vad menar du med inte efter vad du har sett? Du blir mer attraktiv för de flesta tjejer och det är givetvis en positiv faktor i sammanhanget.

läs mitt första inlägg.
en vältränad kropp verkar kvitta då majoriteten utav de par jag sett inte har varit vältränade samtidigt som en hel del vältränade killar är och förblir singlar.
svarade på frågan efter min erfarenhet, utav det jag har sett och lagt märke till, vilket alla i denna tråden gör.
så det är ju ingen självklarhet att de flesta tjejer föredrar och tycker det är attraktivt.
och det behöver inte handla om par heller kan ju tilläggas, även otränat folk som bara ligger runt verkar inte ha några problem heller då de troligtvis besitter andra egenskaper.

0x5f3759df
2016-02-03, 12:09
läs mitt första inlägg.
en vältränad kropp verkar kvitta då majoriteten utav de par jag sett inte har varit vältränade samtidigt som en hel del vältränade killar är och förblir singlar.
svarade på frågan efter min erfarenhet, utav det jag har sett och lagt märke till, vilket alla i denna tråden gör.
så det är ju ingen självklarhet att de flesta tjejer föredrar och tycker det är attraktivt.

Majoriteten av killar är inte vältränade. Många av de absolut snyggaste och attraktiva personerna är singlar men det är inte för att de inte är attraktiva och inte kan få någon.

Du kan absolut hitta en partner utan att vara vältränad men det var aldrig frågan. Frågan är om du blir mer attraktiv om du är vältränad (mot vad man får anta är otränad) och då är svaret ja. Allting annat lika så kommer du "få mer tjejer" som vältränad än som otränad.

mangemani
2016-02-03, 12:16
Majoriteten av killar är inte vältränade. Många av de absolut snyggaste och attraktiva personerna är singlar men det är inte för att de inte är attraktiva och inte kan få någon.

Du kan absolut hitta en partner utan att vara vältränad men det var aldrig frågan. Frågan är om du blir mer attraktiv om du är vältränad (mot vad man får anta är otränad) och då är svaret ja. Allting annat lika så kommer du "få mer tjejer" som vältränad än som otränad.

din åsikt och din erfarenhet.
att vara vältränad är absolut inget säkert kort.

0x5f3759df
2016-02-03, 12:24
din åsikt och din erfarenhet.
att vara vältränad är absolut inget säkert kort.

Det handlar inte om att det skulle vara säkert kort eller något som leder till garantier. Som sagt allting annat lika så är det mer attraktivt för majoriteten av tjejerna om du är vältränad än otränad. Delvis är det mer attraktivt rent fysiskt men signalerar även om en aktiv livsstil och att du bryr dig om din kropp.

Diomedea exulans
2016-02-03, 12:29
din åsikt och din erfarenhet.
att vara vältränad är absolut inget säkert kort.

De vältränade killar du har sett som inte har någon tjej, de skulle nog inte haft tjej om de var otränade heller. Och de vältränade killar du sett som har tjej kanske inte skulle haft tjej om de inte var vältränade.

JamesD
2016-02-03, 13:12
Helt klart är det ju så att en ful men vältränad kille har svårare att få tjejer än en snygg men otränad (fast inte tjock). Så muskler spelar i det stora hela inte någon jättestor roll, kan väl vara en bonus men inte mer. Tror att ett snyggt ansikte är både 1,2 och 3. Sedan att man inte är kort eller tjock. Sen kanske man kan börja titta på eventuella muskler, men om 1,2,3 och 4 är check så blir det nog som sagt bara en bonus om man är "vältränad".

MackeJuve
2016-02-03, 13:23
din åsikt och din erfarenhet.
att vara vältränad är absolut inget säkert kort.

0x5f3759df har formulerat det så bra han kan. Vet av erfarenhet att det här inte kommer att leda någonstans då jag har sett din framfart i liknande trådar men jag ska försöka förklara så tydligt det går:

INGEN har påstått att vältränad är ett säkert kort. Det har inte med frågeställningen att göra. Frågan var om man får fler tjejer om man är vältränad jämfört med otränad och normalbyggd. Återigen, detta har inget att göra med att utseendet är viktigare än insidan. Det är ingens åsikt i den här tråden. Vi påstår bara att person X fårfler tjejer om han är vältränad jämfört med otränad. Är du med på det? Det har alltså inte något att göra med att alla vältränade killar får mer tjejer än otränade. Bara hur många tjejer person X får med otränad kropp jämfört med vältränad.

Du väljer att säga emot 0x5f3759df och därmed menar du detta:

100 tjejer får välja mellan person X och person Y. X och Y är exakt samma person med den enda skillnaden att X är normalbyggd och otränad. Y däremot är vältränad med samma mängd muskler som Samir(TS referens). Enligt dig väljer ~50 personer X och ~50 personer Y. Alla vi andra menar att kanske 10 personer väljer X och 90 personer Y.

Förstår du skillnaden i det du skriver och 0x5f3759df skriver?

Rahf
2016-02-03, 13:28
Många som toppar "världens sexigaste man"-listorna är inte alls vältränade. Visst, det finns gigantiska biffar som Chris Hemsworth, och halvbiffar som Brad Pitt, men Johnny Depp ser ju faktiskt ut som om han aldrig gymmat.

Men dessa individer tillskrivs också en hel drös attraktivitetspoäng tack vare sin kändisstatus. Ta Benedict Cumberbatch t.ex. Han hade verkligen inte ansetts het utan sin plats i rampljuset.

mangemani
2016-02-03, 13:31
Det handlar inte om att det skulle vara säkert kort eller något som leder till garantier. Som sagt allting annat lika så är det mer attraktivt för majoriteten av tjejerna om du är vältränad än otränad. Delvis är det mer attraktivt rent fysiskt men signalerar även om en aktiv livsstil och att du bryr dig om din kropp.

majoriteten utav alla du har sett hört om möjligtvis, både du och jag har inte en aning om vad majoriteten utav alla har för smak och åsikter, vi kan bara spekulera efter det vi har sett och hört och utav det jag har sett/hört, så kvittar det för att få mycket tjejer, lika lätt utan och enligt det du har hört/sett så är det mycket lättare, vi kommer inte längre, blir bara en massa onödigt "jag har rätt du har fel..nähä, joho,nähä, joho" prat och det avstår jag ifrån.

Gerdler
2016-02-03, 13:32
Varför är det ett tecken på framgång att ha krupit till korset? Killar som har framgång i sin jakt på det kvinnliga könet kan lika gärna, på grund av egna preferenser, välja att förbli singlar.

Sen kan det naturligtvis vara så att vissa har karaktärsdrag som tjejer ser som attraktiva på kort sikt men tröttnar på mycket fort. Då kan killen få epitet som player, avelstjur eller hunk, om det hade varit en tjej så hade hon väl tyvärr fått namn som slampa, slyna, hora, disktrasa etc. Namnen säger inget om ifall de är nöjda med sina bravader eller om de faktiskt vill ha nåt annat.

Jag såg en väldigt simpel click-bait för ett tag sedan. Men om man tänker efter så visar den på ojämlikheter som fortfarande finns.

Det stod som en artikelrubrik: "Varför ligger vissa tjejer rundor?" och sen när man tryckte på den så var det enda som stod "För att de vill det!"

Om man applicerar det på killar/män så funkar det inte. Det får bli så här istället: "Varför ligger vissa män rundor?" -"För att de kan!"

För de flesta män kan inte ligga rundor även om de vill det. Och ingen verkar vilja erkänna det heller. Har en kompis som legat med ~1/4 så många tjejer som jag och som har som mål att ligga rundor. Han säger att det är så enkelt, "man gör så och så, sen säger man så och sen leker man med henne så, sen vill hon bara hem till mig". Jag å andra sidan tycker det är skitsvårt. Varje tjej lyckas jag med på olika sätt och jag misslyckas med många tjejer för var tjej jag lyckas med. Massa tjejer går bort för att de är ute efter förhållanden och tycker sex är bara ett vapen för att få killen dit. Andra tjejer går bort i andra faser.

Sen även om vältränad är mer attraktivt än otränad så verkar det som att de flesta tjejer hellre går på längd än FFMI och fettprocent. Jag som 178 har raggat på säkert 300 tjejer som är längre än jag, min utdelning: 0! Jag tycker långa tjejer är grymt sexiga, men de ska alltid ha nån kille som är längre än de själva. Jävla korkat ur Darwinistiskt synsätt. Avkomman blir freaklånga inom några generationer och de kommer gå i taket och får problem med sin gigantism. Korta tjejer och medellånga tjejer vill också ha långa killar. Kanske jag kan köpa till viss del, speciellt för korta tjejer.

Hur som helst så är det nog en helhet som är eftersträvansvärd där man hellre ska undvika uppenbara brister (kort, fet, socialt inkompetent, fult ansikte, exceptionellt dålig klädsel, frisyr etc) än att ha vissa saker som är mycket bra och andra drag som är skit.

0x5f3759df
2016-02-03, 13:37
majoriteten utav alla du har sett hört om möjligtvis, både du och jag har inte en aning om vad majoriteten utav alla har för smak och åsikter, vi kan bara spekulera efter det vi har sett och hört och utav det jag har sett/hört, så kvittar det för att få mycket tjejer, lika lätt utan och enligt det du har hört/sett så är det mycket lättare, vi kommer inte längre, blir bara en massa onödigt "jag har rätt du har fel..nähä, joho,nähä, joho" prat och det avstår jag ifrån.

Ja självklart är det i princip en gissningslek men precis som mackejuve poängterar så gissar du om något helt annat än vad frågan gällde från början.

Diomedea exulans
2016-02-03, 13:52
Jag å andra sidan tycker det är skitsvårt. Varje tjej lyckas jag med på olika sätt och jag misslyckas med många tjejer för var tjej jag lyckas med.

Precis så är det med mig. Om man krasst ska stirra på antalet sexpartners så är jag en större "don Juan" än många i min bekantskapskrets. Men det är inte så att jag "kan ragga". Ser jag en intressant tjej på stan och får för mig att gå fram och försöka ragga upp henne så har jag ingen aning om vad jag ska säga eller göra. Med alla jag har legat med har det bara "råkat bli så". Om det finns något jag har "gjort rätt" i det här med raggning så är det att jag har försökt med väldigt många. Vilket naturligtvis också har sina nackdelar (det leder ibland till åtlöje).

Jag har hört många tjejer säga att jag är otroligt megasnygg och sexig, och inte kan fatta att inte alla tjejer vill ha mig. Ungefär lika många har uttryckt att de inte kan fatta att någon tjej vill ha mig överhuvudtaget. (De flesta har naturligtvis varken sagt bu eller bä, det är inte direkt ett ämne som kommer upp ofta.)

"Det finns alla sorter" är ett uttryck som verkar stämma väldigt bra på mänskligheten.

Gerdler
2016-02-03, 14:33
Om man krasst ska stirra på antalet sexpartners så är jag en större "don Juan" än många i min bekantskapskrets. Men det är inte så att jag "kan ragga". Ser jag en intressant tjej på stan och får för mig att gå fram och försöka ragga upp henne så har jag ingen aning om vad jag ska säga eller göra. Med alla jag har legat med har det bara "råkat bli så". Om det finns något jag har "gjort rätt" i det här med raggning så är det att jag har försökt med väldigt många. Vilket naturligtvis också har sina nackdelar (det leder ibland till åtlöje).

Precis, oftast handlar det om att faktiskt gå fram till den där tjejen och prata med henne. Man blir ju bättre på det med tiden. Du kan göra det på gymmet, i tvättstugan, på ICA eller på stan, så länge du fattar vinken när en tjej är totalt ointresserad och du inte är för aggressiv i dina närmanden. Sen om folk klankar ner på en för det beteendet så är det nog snarare för att de själva är för osäkra för att göra så och vill göra dig lika osäker. Sen ska det ju ge resultat också. Har själv i princip gett upp att få napp i livsmedelsbutik, fast jag har en tjejkompis som går dit typ kvart i stängning och får napp varje gång då hon är kåt. Jävla lyx att va tjej och kåt alltså...*gah!*
Har endast fått napp utanför livsmedelsbutik.
Sen är gymmet en guldgruva. Man är ändå där och tittar, så man bara söker kontakt och ser om man får nåt gensvar. Man kanske inte får napp varje vecka eller ens varje månad men det är ju en plats man är på ändå så om sköter sig, håller god ton med folk och hjälper nån flicka med nån övning eller rådfrågar en annan flicka om nån annan övning så ligger man snart på nåt av hålen. :hbang:

Löpare
2016-02-03, 19:15
Nej. De största Don Juans jag har mött har inte varit ett piss tränade. Vill du få mer tjejer satsa på att bli musiker istället, ett säkert kort.

Håller med. Verkligen ALLA killar jag har träffat i hela mitt liv som varit bra med tjejer har haft kroppar som inte ser ut att ha tränat sedan ungdomsfotbollen.

shadowfire
2016-02-03, 19:17
Glöm inte bort att olika typer attraherar olika typer tillbaka.

Ser du en CBB-tjej som din absolut bästa tänkbara drömpartner, så är nog oddsen högre att du träffar just en sådan om du själv befinner dig inom samma range och inte ser ut som Christian Bale i The Machinist. Sedan som Mela skrev, så brukar gemensamma livsstilar vara en av grundpelarna i attraktionskraft.

En annan aspekt är att lite mulligare damer kan tendera att dras till "biffiga män", eftersom de själva får känna sig "små och omhändertagna" då. Det är inte helt sällan man ser beskrivningar på datingsiter från lite större kvinnor som skriver att de söker just en muskulös och grov man. Precis som att längre tjejer ofta skriver ut direkt att de söker en kille längre än sig själva, pga samma anledning.

Andra kvinnor kanske tycker att "vältränad" är man om man är en Triathlet och har låg fettprocent, men kanske inte överdrivet stor muskelvolym. Vissa ser rutor på magen som vältränat och struntar i att armarna är 36 cm i omkrets.

En del tycker att stor muskelvolym ser groteskt ut och andra har dåliga erfarenheter av t.ex. en relation med en kille som brytt sig mer om hantlar och att spegla sig själv, än att uppskatta sin tjej. Det finns faktiskt en skara individer som i takt med att de blir mer vältränade tenderar att bli mer förälskade i sin egen kropp än i sin partner. :D

Så det är inte per automatik att en vältränad manskropp på något sätt ökar chansen till att attrahera alla tjejer. Däremot kan man nog öka oddsen att attrahera en viss typ av personer beroende på hur man själv väljer att se ut.

Darth Yoda
2016-02-03, 19:28
Håller med. Verkligen ALLA killar jag har träffat i hela mitt liv som varit bra med tjejer har haft kroppar som inte ser ut att ha tränat sedan ungdomsfotbollen.

Fast jag tror de alltid har varit bra och därför inte behöver sköta sig fysiskt, eller åtminstone varit menade att bli bra. Om nu sådan personlighet i verkligheten är bra, men bra på tjejer funkar det. När det gäller musik så sysslar säkert många killar med det just av den anledningen(Har ett rövhål i min uppgång som ofta sjunger ballader och snart knarrar det i väggarna hos mig), men det är inget alternativ för många och då kanske gym är en väl avlägsen tvåa att syssla med.

Gerdler
2016-02-04, 11:37
Håller med. Verkligen ALLA killar jag har träffat i hela mitt liv som varit bra med tjejer har haft kroppar som inte ser ut att ha tränat sedan ungdomsfotbollen.

De flesta som får tjejer lätt har rätt ansiktsdrag, ögon och bra hår. Det är inte vad tråden handlar om. Har träffat 2 sådana killar i mitt liv. De fick mer än toasitsar.
En liten historia om den ena av de här killarna:
Nåt RFSU-kopplat organ hade nån drive där de gick runt på stan och gav alla varsin kondom och lite info om könssjukdomar och så. En av de här killarna jag snackar om träffa på en sån tjej och när hon såg honom så sa hon typ "du kommer nog behöva de här" och så gav hon honom alla hon hade, typ 20 stycken, och berättade var han kunde hämta mer fler gratiskondomer. Han hade en perfekt vecka(en ny tjej varje dag i en vecka) när jag kände honom, inget planerat, bara va så att han sa till mig typ "fan jag har knullat 5 tjejer nu på 4 dagar (en trekant), jag är sliten" och så övertygade jag honom att försöka köra en perfekt vecka, eftersom han enligt egen utsago aldrig gjort det och få av oss har möjligheten och de som har den är skyldiga oss andra det, för hoppets skull, motvilligt tog han sig an utmaningen och lyckades naturligtvis. Jag är helt övertygad om att han skulle klarat ha en perfekt månad och till och med ett perfekt år om han höll sig frisk, motiverad och lyckades separera dem.
han brukade ta typ 5-10 nummer var gång han gick ut och sen på slutet av kvällen ta hem en tjej, sen under veckan så ringde han dem en efter en och så kom de hem till honom och så åkte trosorna av, aldrig samma tjej typ. Fast sen gick idioten och kärade ner sig istället för att leva drömmen.:smash: Eller så tog singeltjejerna slut.