handdator

Visa fullständig version : Hur långt efter lunginflammation kan man börja träna?


s7b
2016-02-02, 13:04
Rök på en riktig förkylning i mitten av januari med jobbig feber, hade det i ungefär 6 dagar innan jag släpade iväg mitt arsle till en jourmottagning och fick veta att jag hade fått lunginflammation... Fick en 7 dagars kur med kåvepenin som hjälpte och sänkte febern!

Nu är det 10 dagar sedan min penicillin kur avslutades och jag har tillfrisknat mycket sedan dess. Det som är kvar lite hosta, slemmet kommer sällan längre och kan få lite ont i bröstet när jag väl hostar.

Jag har försökt att söka runt på träning och lunginflammation och det finns så mycket olika svar, kan inte riktigt få ett grepp om det cofffee

Någon som har erfarenhet med lunginflammation och träning efteråt?

skoghuggare
2016-02-02, 17:54
Vänta till du känner att din kropp är 100% frisk, kan finnas risk att du blir sjuk igen.
Basta mycket och länge för att rensa ut "skiten" i kroppen:P

Sverker
2016-02-02, 17:57
Har du slem kvar i halsen är du inte riktigt frisk. Risk att slemmet återinfekterar lungorna och så är du tillbaka i ruta ett med lunginflammation. Själv är jag vis av erfarenhet.

Misstänker ändå att din kropp är "tom" och träningen kommer att gå uruselt när du börjar igen.

Ta det lugn och börja när du är frisk och riktigt längtar tillbaka.

Luca Brasi
2016-02-02, 17:59
Har man fått mykoplasma eller SARS så får man räkna med att återhämtningen tar tid.
Fyfan.