handdator

Visa fullständig version : Kreatin och frånvaron av stabil viktnedgång.


gemalto
2016-01-28, 10:06
Så här har min viktnedgång sett ut under dieten:
Vecka 1: -1,2 kg
Vecka 2: -0,2
½ vecka 3: +-0kg

I samband med dietstarten påbörjade jag ett dagligt intag av 5 g av kreatin vilket har intagits ungefär 6 dagar i veckan. Frågan som uppstår nu när jag märker att viktnedgången blir lägre och lägre är huruvida mitt kostupplägg behöver justeras eller ifall viktnedgången påverkas utav kreatinintaget.

Som jag har förstått så sker det en naturlig viktuppgång vid kreatinintag men hur länge pågår viktuppgången? Hur mycket kan viktuppgången bestå utav? Jag vill inte hamna i en situation där jag tror att kostupplägget med att bli av med fett fungerar och att vågen inte visar det resultat man vill se för att man intalar sig att kreatinintaget har en stor påverkan.

Kan tilläggas att jag är runt 177 cm lång och väger runt 81 kg samt att jag har ett kostupplägg där jag ligger i ett dagligt underskott på ~750 kalorier.

Rawrx
2016-01-28, 12:18
Svårt att säga om du inte använt kreatin förut och vet ungefär hur mycket det påverkar din vikt. Jag får en relativt snabb uppgång om runt 2 kilo, och det brukar ta en vecka eller två innan det slår i topp (och då tar jag större mängd kreatin i början).

Jag har aldrig lyckats 'deffa ikapp' effekterna av kreatin; det ger en snabbare viktökning än tatken jag kan få bort fläsk.

gemalto
2016-01-28, 14:50
Den ständiga oron över att vecka 4 även visar ett +-0 resultat fortsätter.