handdator

Visa fullständig version : Ligga på underskott - vara helt utmattad?


steelrich
2016-01-27, 01:00
Tjena, ligger mellan 1000 och 500kcal underskott för tillfället, har deffat i ca 4 dagar. Och vad jag märker är att jag blir OTROLIGT mycket flåsigare, och får ont i solar plexus när jag tränar, känslan är ungefär som att tappa luften, fast i mildare grad. Men jag andras som en dåre av endast styrketräning, vilket aldrig hänt förr. Någon som kan relatera till mitt bekymmer och vet vad det kan bero på?

Är mest nyfiken på vad det kan bero på, så snälla inga kommentarer om att jag ska höja mitt kcal intag. Tack på förhand! :)

OneManArmy
2016-01-27, 07:08
Hur är dina macros?
Inte så att du tvärstrypt dina kollisar?

pezrulezhaakon
2016-01-27, 09:49
Tjena, ligger mellan 1000 och 500kcal underskott för tillfället, har deffat i ca 4 dagar. Och vad jag märker är att jag blir OTROLIGT mycket flåsigare, och får ont i solar plexus när jag tränar, känslan är ungefär som att tappa luften, fast i mildare grad. Men jag andras som en dåre av endast styrketräning, vilket aldrig hänt förr. Någon som kan relatera till mitt bekymmer och vet vad det kan bero på?

Är mest nyfiken på vad det kan bero på, så snälla inga kommentarer om att jag ska höja mitt kcal intag. Tack på förhand! :)

Troligen ligger du på ett högre underskott än vad du tror. 500-1000 kcal är busenkelt att kapa.

Blomkål
2016-01-27, 10:52
Långt in i en deff kan jag bli mer flåsig och vimmelkantig, eller om jag har legat väldigt lågt flera dagar i följd. Tusen kalorier under är mycket men inget extremt och efter fyra dagar borde man inte märka att man deffar. Jag tror något annat är orsaken.

waspen123
2016-01-27, 10:52
Jag känner så om jag kapar kollisarna allt för mycket, som OneManArmy säger.

PureWhey
2016-01-27, 11:39
Hur mycket åt du innan, vad äter du nu?