handdator

Visa fullständig version : Bildserie under deff?


Tryhard
2016-01-25, 14:24
Hej alla!

Är en bit in på min deff o tänkte det skulle vara roligt att se någon sorts bildserie med bild från varje vecka från start till slut för att se hela transormationen istället för en enkel för&efterbild.

Har sökt omkring lite men hittar inte vad jag letar efter, kanske jag som suger på att söka..:smash:

Någon som vet om något sådant? Kanske någon som har en egen bildserie att visa ?*popcorn*

Dovahkiin
2016-01-25, 14:44
Till att börja med finns ett underforum för deff här på forumet, där detta hade passat bättre, så rätt dålig på att söka är du. :P

Beemel
2016-01-25, 14:46
Vet inte vad du söker efter, men om du vill göra en sådan grej så är det väl bara att sätta igång och fotografera dig?

Som ett bra exempel:
John Stone var rätt duktig på att dokumentera sin nedgång. Har för mig att han tog en bild om dagen i typ ett och ett halvt år.

Bara att googla John Stone transformation eller något liknande så lär du hitta den.

MackeJuve
2016-01-25, 14:56
Ta en bild framifrån och en bakifrån så ofta du orkar. Ha samma ljusförutsättningar och ta helst bilden i samma spegel/på samma ställe för rättvis jämförelse. Bestäm dig för om du ska spänna dig på bilden eller vara avslappnad och var likadan varje gång du tar bild. Vet inte exakt vad du är ute efter då du lär förstå att du ska fota dig själv om du vill få en bildserie :D Nyckelordet för en ärlig bildserie är i alla fall att ha samma förutsättningar varje gång du tar en bild.

pepplez
2016-01-25, 16:06
Tolkar det som att ts snarare är ute efter befintliga bildserier som motivation snarare än tips på hur han ska ta sin egen serie?

MackeJuve
2016-01-25, 16:16
Tolkar det som att ts snarare är ute efter befintliga bildserier som motivation snarare än tips på hur han ska ta sin egen serie?

Hahaha ja det stämmer ju, läste igen. Då bidrog jag med århundradets mest självklara svar :D

Diomedea exulans
2016-01-25, 16:28
Hahaha ja det stämmer ju, läste igen. Då bidrog jag med århundradets mest självklara svar :D

Haha, jag tolkade som du.

milax
2016-01-25, 16:32
En body transformation timelapse hade varit coolt, från bulk till deff till bulk... :)

Gerdler
2016-01-25, 17:08
Du kan kolla rund här:

http://forums.lylemcdonald.com/forumdisplay.php?f=12

Borde finnas nåt.

Tryhard
2016-01-25, 17:20
Jag formulera mitt inlägg ganska dåligt ursäkta.

Menar en bildserier från andra folk som genomgått en deff redan.
Helst runt en 3 månaders deff med en bild från varje vecka längs med varandra lixom.
Har inget minne av att jag sett något sådant o skulle va roligt att se utvecklingen vecka för vecka.

dodie
2016-01-27, 13:25
Rolig idé. Det ska jag göra nästa gång jag deffar. Är dålig på att ta bilder i samma pose/viklar så blir alltid svårt/tråkigt att jämföra :(

Beemel
2016-01-27, 13:43
Jag formulera mitt inlägg ganska dåligt ursäkta.

Menar en bildserier från andra folk som genomgått en deff redan.
Helst runt en 3 månaders deff med en bild från varje vecka längs med varandra lixom.
Har inget minne av att jag sett något sådant o skulle va roligt att se utvecklingen vecka för vecka.


En bild om dagen över ett år.
V_kHGeFn5A8

Stillbilderna finns på:
http://www.johnstonefitness.com/my-transformation/pictures/

Enjoy.

HenrikJ
2016-01-27, 14:32
En bild om dagen över ett år.
V_kHGeFn5A8

Stillbilderna finns på:
http://www.johnstonefitness.com/my-transformation/pictures/

Enjoy.

Fastnade med blicken på det fantastiska färgspel som kalsongbytena gav :D

Också utmärkt illustration på hur lite muskler man ändå oftast har under fläsket...

Beemel
2016-01-27, 15:05
Fastnade med blicken på det fantastiska färgspel som kalsongbytena gav :D

Också utmärkt illustration på hur lite muskler man ändå oftast har under fläsket...

Absolut. Han är en smula bitigare idagsläget dock.

Ett Orm
2016-01-27, 19:16
Hände det nått öht de sista 6 månaderna?

Beemel
2016-01-27, 19:56
Hände det nått öht de sista 6 månaderna?

Well.. att gå från överviktig till relativt rippad och hålla den nya vikten i ett halvår är ingen dålig bedrift måste jag säga.Tror det är få som lyckas med det. Det är få som överhuvudtaget kommer i den formen i sina liv.
Jag tycker det är mycket imponerande.

Har för mig att han fick någon axelskada som hindrade hans träning också. Benen växer ju en del sista halvåret också dock lite svårt att se med boxershortsen på och inte lika markant förändring som överkroppen..

Följde honom medans han höll på med detta. Och är än idag imponerad.

Heureka
2016-01-27, 20:30
Andreaz Engström. Dock från redan god form till riktigt vass.

http://i2.wp.com/traningslara.se/wp-content/uploads/2014/01/deffgudie.muskler.jpg

Tryhard
2016-01-28, 09:34
En bild om dagen över ett år.
V_kHGeFn5A8

Stillbilderna finns på:
http://www.johnstonefitness.com/my-transformation/pictures/

Enjoy.

Satan vad fränt, det var bättre än vad jag bad om. Tackar *hug*

Beemel
2016-01-28, 10:16
Satan vad fränt, det var bättre än vad jag bad om. Tackar *hug*

Varsågod.
Har själv försökt mig på liknande sak. Men glömmer att ta kort efter 5-6 dagar och så tappar jag motivationen att fortsätta så fort en dag är missad...
Denna viktnedgång så håller jag mig till ett foto i månaden. =)