handdator

Visa fullständig version : Proteinrikt och billigt pålägg?


Morgan Stanley
2016-01-25, 13:15
Efter att ha reviderat mina utgifter så har jag märkt att jag lägger ungefär 1400kr varje månad på enbart pålägg och det låter ju inte alls bra haha.

Grejen är att jag har hittat ett kostupplägg som jag ändå trivs med, men det kräver att jag får i mig 45g protein från kvällsmålet. Som just nu består av bröd, keso, grönsaker och 200g skinka/kalkon.

Jag vill fortsätta med detta kvällsmål, men på ett billigare sätt. Det är just skinkan/kalkonen som driver upp kostnaderna då jag köper denna färdigskuren etc. Så frågan är vad det går att göra? Vill helst ha kött på mackan *gah!*

Magnus N
2016-01-25, 13:24
Vad för skinka etc köper du?
Finns billigare alternativ

Annars köp kassler och skiva själv?

Morgan Stanley
2016-01-25, 13:30
Vad för skinka etc köper du?
Finns billigare alternativ

Annars köp kassler och skiva själv?

Garants färdigskivande oftast. Ibland ICA:s eller från disk.

Ja kassler kanske vore vettigt att testa! Funtat lite på att köpa 1kg kalkon eller liknande att tillaga och skiva själv, men frågan är om det klarar sig i kylskåpet under en vecka.

Klein
2016-01-25, 13:42
Svensk ost av olika typer är väl ett billigt och proteinrikt pålägg. Annars är det ju en klassiker med ett kokt skivat ägg och kaviar.

dmoller
2016-01-25, 13:50
stekt/kokt ägg?

arogen
2016-01-25, 14:18
Det brukar ju finnas förpackningar med "ojämna skivor" som är billigare också. Annars som tidigare sagt, ägg och ost. Mjukost är även gott tycker jag.

Rudan86
2016-01-25, 14:39
Skinkstek eller liknande från SCAN!
Sånna detaljer brukar kunna gå för ca 30-60kr kg! In i en slowcooker eller ugnen! Skiva tunna skivor och ha på smörgåsen! Godare och billigare kommer du inte!
Plusset är också att du kan smaksätta den själv👍 Röksmak, kryddor, gratinera eller bara som den är 👍

vicarious
2016-01-25, 14:56
Som sagt, gör eget pålägg om du vill ha kött. Då slipper du dessutom E250.

Stadde
2016-01-25, 15:08
Skinkstek eller liknande från SCAN!
Sånna detaljer brukar kunna gå för ca 30-60kr kg! In i en slowcooker eller ugnen! Skiva tunna skivor och ha på smörgåsen! Godare och billigare kommer du inte!
Plusset är också att du kan smaksätta den själv👍 Röksmak, kryddor, gratinera eller bara som den är 👍

Billigt alternativ. Hur länge kan man förvara sådan skinka i ett kylskåp efter man tillagat den i ugn tro? Klarar det en vecka?

Rudan86
2016-01-25, 17:16
Prova och se!
Kollar inte så mycket på datum! Går mest på lukt och smak! Så länge det är gott och ser fräscht ut så äter jag!
Sen kanske jag inte är ngn bra rikt/ref 😂 Gammal bondpojk som gillar all mat!

Billigt alternativ. Hur länge kan man förvara sådan skinka i ett kylskåp efter man tillagat den i ugn tro? Klarar det en vecka?

Wzup2u
2016-01-25, 21:35
Som sagt, gör eget pålägg om du vill ha kött. Då slipper du dessutom E250.

:)

I Februari 2016 tar Bröderna´s ett stort naturligt kliv framåt och lanserar nya koncept som ligger helt rätt i tiden. Ett av våra koncept får namnet Brödernas Naturliga. Påläggen i Bröderna´s Naturliga kommer vara helt utan tillsatta E-nummer, framtagna på enbart svenskt kött och endast med naturliga ingredienser.

– I början av nästa år kommer vi att re-lansera hela vårt påläggssortiment. Mycket kommer konsumenten känna igen men också en del nytt. Att vi tagit steget att göra ett helt koncept fritt från tillsatta E-nummer är näst intill en revolution i påläggskategorin. Trender visar att detta är precis vad marknaden efterfrågar. Våra charkprodukter är dessutom handgjorda av bästa tänkbara råvaror, tillverkade av s k helmuskel, dvs att köttstyckena läggs i fiberriktning för hand i formarna för att få stora, fina skivor.

Att vi har valt att lansera det nya konceptet Bröderna´s Naturliga ligger helt rätt i tiden, enligt helt färska undersökningar genom Äkta Vara/Yougov väljer hela 93% av befolkningen någon gång bort varor baserat på dess mängd tillsatser, hela 37% uppger att de alltid tittar på antalet tillsatser när de beslutar sig för att köpa en produkt eller ej.

copypaste @ http://www.brodernanilsson.se/brodernas-naturliga/

z_bumbi
2016-01-25, 22:09
Kalkonfilé, kycklingfilé, nötstek, fläskfilé, skinkstek, lax, helgskinka osv. Ta helt enkelt sådant som du ändå lagar och ta lite rester av det på smörgåsen.

phattrance
2016-01-26, 07:22
Lidl säljer ju 500g skinka och kalkon för 20kr. Smakar helt ok, men vete fan vad det kan innehålla dock!

King Grub
2016-01-26, 08:30
:)

I Februari 2016 tar Bröderna´s ett stort naturligt kliv framåt och lanserar nya koncept som ligger helt rätt i tiden. Ett av våra koncept får namnet Brödernas Naturliga. Påläggen i Bröderna´s Naturliga kommer vara helt utan tillsatta E-nummer, framtagna på enbart svenskt kött och endast med naturliga ingredienser.

– I början av nästa år kommer vi att re-lansera hela vårt påläggssortiment. Mycket kommer konsumenten känna igen men också en del nytt. Att vi tagit steget att göra ett helt koncept fritt från tillsatta E-nummer är näst intill en revolution i påläggskategorin. Trender visar att detta är precis vad marknaden efterfrågar. Våra charkprodukter är dessutom handgjorda av bästa tänkbara råvaror, tillverkade av s k helmuskel, dvs att köttstyckena läggs i fiberriktning för hand i formarna för att få stora, fina skivor.

Att vi har valt att lansera det nya konceptet Bröderna´s Naturliga ligger helt rätt i tiden, enligt helt färska undersökningar genom Äkta Vara/Yougov väljer hela 93% av befolkningen någon gång bort varor baserat på dess mängd tillsatser, hela 37% uppger att de alltid tittar på antalet tillsatser när de beslutar sig för att köpa en produkt eller ej.

copypaste @ http://www.brodernanilsson.se/brodernas-naturliga/

Marknadsföring. Man tillsätter bara annat, "naturliga" råvaror", som blir nitrit och har samma effekt i stället, men låter bättre.

Wzup2u
2016-01-26, 09:26
Marknadsföring. Man tillsätter bara annat, "naturliga" råvaror", som blir nitrit och har samma effekt i stället, men låter bättre.

Mmm exakt detta jag tänkt på =/ hmm.. kommer under februari gå direkt till varorna i butiken och läsa innehållsförteckning och jämföra iaf :)

camarade
2016-01-26, 20:34
Whey på mackan.

Inte provat dock.

Wzup2u
2016-01-26, 21:12
Whey på mackan.

Inte provat dock.

de har jag =) blandat i chokladwhey med smör, messmör och mjukost =)... kanonfint att ha på mackan. vanilj är fint med och det mesta bör väl funka.

Beppe
2016-01-27, 07:32
stekt/kokt ägg?

oooohhh... ett stekt ägg med två halvsmälta ostskivor ovanpå*popcorn*

TO THE FRIIIDGE!!! :hbang: