handdator

Visa fullständig version : Tips på vadövningar


Barnes
2016-01-24, 12:10
Tog tag i mitt liv för ca fyra år sedan. Började med att gå ned från 90kg till 70kg (är 175) genom att lägga om kosten och börja röra på mig.
Började sedan träna på gym för lite drygt tre år sedan.
Gick skitbra, mitt onda högerknä blev bättre och jag blev starkare. Körde SS till att börja med och ökade fint.

Då kom första smällen, axlarna rasade. Fick inflammation i bägge två.
All axelträning fick läggas på is och så även den mesta bröstträningen.
Sprang till sjukgymnaster och fick ett nytt a4 med övningar varje gång.
Var även och röntgades men där såg man inget så klart.
Körde min rehab och vilade.
Så småningom gav det med sig såpass att jag försiktigt kunde börja om, viktmässigt nästan från noll.

Det positiva var att jag tränat ben under tiden och blivit riktigt stark i böjen.
Men säg den lycka som varar, för rätt som det var så gick mitt vänstra knä åt pipan.
Smärtade så otroligt vid träning att böjen bara var att glömma.
Återigen besök hos sjukgymnaster men eftersom detta inte gav något så lade jag även ut åtskilliga tusenlappar på privatkliniker som inte heller hittade nåt. Eftersom vc inte heller lyssnade så remitterade jag mig själv till ortopeden och fick en röntgentid.
Brosket under knäskålen var sprucket, blev svaret. Finns inget att göra.
Vill du inte förvärra det så sluta med benträning som belastar knäskålen...ridå.

Jahapp, marklyft gick i alla fall att köra och där ökade jag fortfarande.
Men även detta fick ett slut då jag börjat känna av ländryggsproblem som jag upplever blir värre efter jag kört mark.

Vafan skall jag ta mig till tänkte jag? Då återstår bara att discocurla med hantlarna, då kom den jävla tennisarmen...

Så här tre år efter gym-starten ligger jag på följande stats +10kg i bänk, +-0kg i böj och + 30kg i mark. Knät är totalras, ryggen värker för jämnan och armen hänger där som ett slags pynt.

Så nån som har lite tips på vadövningar jag kan köra fram tills jag får en fotledsinflammation? :d

Till er som verkligen läste allt, hur fan orkade ni? :d

Jorgen
2016-01-24, 12:44
Så nån som har lite tips på vadövningar jag kan köra fram tills jag får en fotledsinflammation? :d

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071 Alla utom sittande vadpress.

Och nej, inte alla på ett och samma pass då. :)