handdator

Visa fullständig version : Tips på att tillaga lever?


Metal_boy_
2004-04-15, 20:28
Nån som har tips...helst enkla då jag vill att det ska ta så liten tid som möjligt att laga mat

30cm
2004-04-15, 20:40
Jag fick för mig att det skulle vara riktigt grymt att käka lever. Jag vet inte varför. Jag stekte det iallafal bara i några minuter i små bitar. Det går nog bra för de som gillar lever. Jag fick slänga det

Arwen
2004-04-16, 06:27
Originally posted by Metal_boy_
Nån som har tips...helst enkla då jag vill att det ska ta så liten tid som möjligt att laga mat

Klassiska storkok, kolla in chili-recepten här på kollo!

Annars är wok snabbt & enkelt!

Max
2004-04-16, 10:12
Jag diggar lever. Brukar käka det med ris, bacon och lingonsylt.

Har jag tid blir det levergryta. Bacon, syltlök, gul lök, vitvinsvinäger och lingonsylt brukar det bli. Svamp om man har. Äts till ris.

King Grub
2004-04-16, 10:15
Enklaste sättet: Upp med klabbet på ett galler, krydda och in med det i ugnen tills termometern säger att det är klart.

Metal_boy_
2004-04-16, 12:59
tack för alla svar!:bow:

ska köpa lite när pengarna kommer...jäkligt billigt...brukar köpa till hunden o det kostar inte många kronor...


angående kolestrolet? bra eller dåligt kolestrol?

Lellan
2004-04-16, 17:09
Är evigt tacksam en person som både hjälpte mig våga mig in på gymet första gången samt introducerade KORVKAKAN i mitt liv.. :eating: yummie! Recept finns på Axa´s korngrynspaket (innehåller lever, korngryn, russin, lök å lite goda kryddor.. låter ruskigt men smakar smarrigt! :hbang: ) Prova! :thumbup:

Metal_boy_
2004-05-01, 19:44
då tar jag hellre än dammsugare på en kopp kaffe :D