handdator

Visa fullständig version : Mitt kostschema


Thoflo
2016-01-21, 21:25
Hej, jag skulle uppskatta kommentarer om mitt matintag under dagen. Då jag inte hinner laga så mkt mat så ser det typ likadant ut varje dag.


Så här ser det ut nu måndag till fredag:

Frukost (07:00) 170g kvarg blandat med fun light och paulins granola på toppen.

Mellanmål (09:00) proteinbröd med 2 kokta ägg och kaviar.

Lunch (11:30) matlåda tex kycklingfilé/lax med ris, spaghetti m köttfärssås, tacoköttfärs med pasta eller nåt liknande. Försöker ha broccoli/blomkål/zucchini och sånt med.

Mellanmål (15:00) en näve nötter (blandat naturella/rostade cashewnötter, mandlar, bananchips. Även en banan.

Gym 3-4 dagar i veckan (17:00) bcaa under passet och avslutar med en proteindrink vid 18-18:30 (snabbt protein)

Middag (19:30) 2 hårda mackor med kokt ägg och kaviar, 1 hård macka med makrill i tomatsås, kvarg m fun light och paulins granola.
Sen händer det ibland att jag äter lagad mat istället för detta när jag ändå gör matlådor till lunchen.

Kvällsmål (22:00) proteindrink (långsamt protein)


Målet är att jag vill gå upp i muskelmassa men inte lägga på mig alltför mycket fett (ovanligt va?). Sen vill jag inte ge mig in 100 för detta heller utan jag vill kunna njuta av mat och öl på helgerna (försöker självklart äta nyttigt här också i viss mån) men leva sunt på vardagarna.

Hur känns det här upplägget?

Jag är 179cm lång och väger 75kg, hyfsad vanlig kropp.

Otroligt tacksam för svar.

/Thomas

Wzup2u
2016-01-21, 21:37
Kvarg med funlight under bulk. suck...
Tänket på maten se lite ut som defftänk mer än överskott.

ät tillräckligt med protein och fett, fyll ut med kolhydrater, glöm inte vitaminer och mineraler... får du kalorier över ät glass och bullar.

annars ser väl inte dagen helt tokig ut ändå...om du inte äter såhär varje dag vill säga :)

Blaine
2016-01-21, 22:38
Ser väl okej ut, med något tunn middag möjligtvis. Jag tror att du i grund och botten hinner att laga mat, så lång tid tar det inte. Överlag så hade jag utökat lite av allting om du långsiktigt vill lägga på dig muskler. Det viktigaste är egentligen inte vad du äter, bara du äter i tillräcklig mängd och att den mängden innefattar det essentiella. Sunt förnuft kan man komma långt på.

nickke
2016-01-22, 11:33
Kvarg med funlight under bulk. suck...
Tänket på maten se lite ut som defftänk mer än överskott.

Och varför i hela friden måste detta vara "defftänk"..? Har det aldrig slagit dig att vissa kanske väljer kalorisnåla livsmedel för att få större volym på sina måltider, även under bulk?

Thoflo
2016-01-22, 21:25
Så alltså mer av allt och lagad middag... Det ska jag nog klara av... Är inte så farligt om jag klämmer in lite onyttigheter här och där också? Sen vid en kommande deff skulle jag kunna äta enligt detta schema och inte så stora portioner? Låter det bra? :naughty:

mela
2016-01-22, 21:30
Så alltså mer av allt och lagad middag... Det ska jag nog klara av... Är inte så farligt om jag klämmer in lite onyttigheter här och där också? Sen vid en kommande deff skulle jag kunna äta enligt detta schema och inte så stora portioner? Låter det bra? :naughty:

Har du plats för onyttigheter i din "kcal-budget" så ät på. Har du inte det så ät mindre ofta bara :P