handdator

Visa fullständig version : Snart blir jag stark


Storintestark
2016-01-21, 14:43
Hej!
Nu har jag bestämt mig för att bli riktigt stor, igen. Jag har aldrig varit stor men jag har bestämt mig många gånger.
Senast jag försökte gick ryggen åt skogen och det var trögt att komma igång men nu började jag träna ordentligt i December igen och känns bra.

Anledningen att jag skriver här är för att jag ska försöka hålla motivationen uppe och kul att kunna se tillbaka någon gång.
Är även tacksam för kritik bra som dålig.

Jag tränar efter starting strength nu som jag gjort en gång tidigare och har tänkt försöka hålla ut så länge jag känner att de funkar bra.
Kosten är inget speciellt men försöker sikta mot 2g protein/kg och inte äta för mycket kcal då jag redan väger för mycket.

Mina kortsiktiga mål är att kunna ta 400 kg i totalen sedan får vi se vad nästa mål blir :)

Mina startvikter (mina pb är ganska ointressant för jag är inte i närheten nu.)

Längd 178
vikt 90

Mina start vikter i december.

Knäböj 30x5
Bänkpress 30x5
Marklyft 50x5
Militärpress 20x5
Styrkevändning 30x5



Så till dit jag ligger just nu.

Igår var det träningsdag med:
Knäböj 67,5 x 3x5
Militärpress 37,5 x 3x5
Styrkevändning 47,5 x 5x3

Knäböjen känns riktigt bra fortfarande och inga problem där.
Militärpressen känns tung men den går upp utan större problem än så länge.
Styrkevändningarna är som knäböjen, inga problem.

Så där då var första inlägget gjort! Så har ni lite mer erfarna saker och flika in med någon gång så gör det gärna!

Mvh

Storintestark
2016-01-22, 22:38
Då var det dags för andra passet.
Känts bra sedan förra passet dock väldigt stel så stretchade ut benen ett tag tidigare idag vilket var otroligt skönt men annars inga problem med något.

Så dagens pass var ett A pass.

Knäböj 70kg 3x5
Bänkpress 50 kg 3x5
Marklyft 90 kg 1x5

Såklart även värm set innan det men väljer att inte skriva med sånt, i alla fall inte nu.

Kollat lite mer på att ta tag mer i maten nu så skaffat mig en ny matvåg och skall hålla mig runt 1900 kcal och siktar på 200 g protein.
Så totalt sett till den senaste träningsveckan så går det stadigt framåt utan större problem :)

Mvh

Storintestark
2016-01-25, 20:29
Tredje passet avklarat!
Kände min lite nervös inför detta passet som var ett B pass.
Alltid varit riktigt klen i press och idag kändes de som att de skulle bli riktigt tungt men det kändes sjukt bra! Riktigt kul pass i övrigt också allt gick bara bra helt enkelt.

Passet
B pass.

Knäböj 70kg 3x5
Militärpress 40 kg 3x5
Styrkevändningar 50 kg 5x3

Har under helgen även fortsatt med stretch av benen och märker redan vad mycket vigare jag är. Från att ha haft en decimeter från tårna till att ta tag i dom på 3 dagar känns riktigt skönt!

Ha de!

Mvh

Storintestark
2016-02-03, 07:50
Pass nr 4 klart.

Så dagens pass var ett A pass.

Knäböj 75kg 3x5 (skrev fel förra passet)
Bänkpress 52,5 kg 3x5
Marklyft 95 kg 1x5

Bänken känns lite väl lätt och tror jag börjat onödigt lätt lägger på 5 kg extra inför nästa :)

Har köpt mig en mat våg och kör nu 2 matlådor om dagen så totalt ca 1900 kcal om dagen och 200 g protein.

Mvh

Storintestark
2016-02-03, 07:54
Pass nr 5.
Allt har känts riktigt bra i kroppen senaste dagarna och inget ont någonstans:)

Så dagens pass var ett B pass.

Knäböj 77,5 kg 3x5
Militärpress 42,5 kg 3x5
Styrkevändningar 52,5 kg 5x3

Böjen och styrkevändningarna känns riktigt bra och tror de finns mycket kvar här att hämta men pressen känns redan tung :( men bara att köra på så länge de går!

Mvh

Storintestark
2016-02-03, 07:58
Pass nr 6 färdigt.

A pass.

Knäböj 80kg 3x5
Bänkpress 60 kg 3x5 (blev en större höjning)
Marklyft 100 kg 1x5

inget speciellt att säga om detta passet men hade käkat lite skit innan och dagen innan som kan ha givit mig lite extra styrka för bänken var riktigt lätt ändå har jag höjt ganska mycket de senaste.

Farmors kladdkaka is the shit antar jag.

Mvh
Roid farmor

Storintestark
2016-02-03, 08:02
Pass nr 7 is DONE

B Pass

Knäböj 82,5kg 3x5
Militärpress 45 kg 3x5
Styrkevändningar 55 kg 5x3

Haft sjukt ont i foten senaste 2 nätterna så sovit riktigt dålig och bara varit trött och vet inte vad de beror på.
Gör ont framme vid tårna (främre trampdynan?) något som varit med om liknande? Gör inte ont om jag trycker på det eller något sånt utan det bara värker.
Militärpressen vet jag inte vad som hänt riktigt för de känns riktigt tungt men får ändå upp det skapligt lätt :hbang:
Styrkevändningarna känns också bra, skön övning!

Mvh

Lulle89
2016-02-03, 09:42
Bara att kämpa på Storintestark. Har inte haft några sådana tå problem så kan inte vara till hjälp där. Keep up the good work. Följer!

Storintestark
2016-02-04, 13:22
Pass nr 8 :)

A pass.

Knäböj 85kg 3x5
Bänkpress 62,5 kg 3x5
Marklyft 105 kg 1x5
Greppträning- stång med 60kg hålla så länge jag orkade x4 (ca 20-30 sec)

Allt kändes riktigt riktigt bra. Provade att köra lite lowbar idag, kör annars highbar och det kändes OK, men fortsätter troligen med highbar. Tankar på varför jag borde köra de ena istället för det andra?
Greppträning var ganska kul faktiskt, underarmen tror jag under ett par minuter var större än överarm... fortfarande nu en timme senare stenhård!:cool:

Smärtan i foten har för övrigt försvunnit :)

Lulle89 kul att någon mer än jag skriver här, ger lite extra motivation till att fortsätta att skriva som i sin tur gör att jag måste träna :)

Mvh

Storintestark
2016-02-08, 19:14
Pass nr 9 (dock ska jag skriva som de egentligen är nu..) Pass 24!

B Pass

Knäböj 90 kg 3x5 (skulle vara 87.5)
Militärpress 47.5 kg 3x5
Styrkevändningar 57.5 kg 5x3

Fick bli 7.5 km morgon promenad innan detta passet då jag vaknat tidigt hela helgen :) senare på dagen blev detta passet av och allt kändes bra, knäböjen kändes ganska enkel och militärpressen funkar fortfarande bra.
Styrkevändningarna kändes tunga..
annars funkar allt bra fortfarande så förhoppningsvis kan jag fortsätta ett bra tag till innan jag byter till ett annat program men har redan börjat kolla hur jag ska gå vidare efter detta.

Först blir det att gå till nästa fas och "bara" öka vikten 2 gånger i veckan och ha en lätt dag i veckan och fortsätta med det så länge jag orkar.

Och efter det ska jag försöka mig på 5/3/1 BBB av Jim Wendler som jag varit sugen på i säkert ett halvår men vill ha en bra grund innan jag hoppar på det programmet.

Några tankar kring mitt tänk på framtiden?

Mvh

Storintestark
2016-02-11, 19:20
Pass 25

A pass.

Knäböj 90 kg 3x5
Bänkpress 65 kg 3x5
Marklyft 110 kg 1x5

Vet inte riktigt vad jag ska säga... Fruktansvärt pass. Allt var jobbigt, ta sig till gymmet och utförande. Skit pass.
Men allt gick upp utan större bekymmer så det är ju skönt iaf. Skönt att känna någon form av harmoni i kroppen efter! Haft riktigt stressigt nu det senaste så träningen hjälper något mot det iaf :)
Dock ganska chockad att jag redan är på pass nr 25, sjukt!

Allt som allt, Dåligt men ändå bra:confused:

Mvh

Storintestark
2016-02-25, 07:16
B Pass

Knäböj 92,5 kg 3x5
Militärpress 50 kg 3x5
Styrkevändningar 60 kg 5x3

Pressen gick skit.. fick upp den men fuskade i slutet.
Kommer sänka pressen till nästa pass!
det andra känns riktigt bra fortfarande :)

Mvh

Storintestark
2016-02-25, 07:18
Pass 27

A pass.

Knäböj 95 kg 3x5
Bänkpress 67,5 kg 3x5
Marklyft 115 kg 1x5

Varit småsjuk en längre period nu som verkligen inte vill släppa så de har blivit lite vila här nu ett tag blandat med jobb resor men snart är väl allt bra hoppas jag :)