handdator

Visa fullständig version : Tips på hörlurar för under 1000:-


Frantic
2016-01-20, 15:15
Jag tar gärna emot tips på bra hörlurar för under tusenlappen. Förmåga att stänga ute annat ljud (störande människor på spårvagnen premieras) Jag har tidigare haft AKG 619 som kostade runt 600:- och var nöjd.

PureWhey
2016-01-20, 15:17
in-ear/on?

agazza
2016-01-20, 15:28
Havi b3 PRO old version/edition.

http://penonaudio.com/HAVI-B3-PRO

MackeJuve
2016-01-20, 15:53
Enda jag testat är de jag äger, ett par Goji On-Ear Bluetooth. Ca 20 timmar batteritid. Jag är nöjd och tycker de stänger ute ljud bra. Ett par kompisar som har likadana som också är nöjda. Jag är noll % ljudnörd och har inga belägg för ljudkvalitet förutom att det duger bra för mig. Kostar 5-600, köpte mina på Elgiganten.

Frantic
2016-01-20, 15:58
in-ear/on?

On-ear. Jag har aldrig någonsin hittat ett par in-ear som sitter kvar mer än 10 sekunder och då har jag provat ganska många. Jag har väldigt små hörselgångar.

Frantic
2016-01-20, 16:01
Jag har tittat lite på de här

AKG Y50 -http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/Y50BLK/akg-horlurar-y50-svart

Marshall Major 2 - http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MAJORIIBK/marshall-major-2-on-ear-horlurar-svart

PureWhey
2016-01-20, 16:02
On-ear. Jag har aldrig någonsin hittat ett par in-ear som sitter kvar mer än 10 sekunder och då har jag provat ganska många. Jag har väldigt små hörselgångar.

Tycker det är svårt att få någorlunda ljudkvalité med on-ear-lurar för under tusingen - som också skall se schysta ut. Eller ska du ha dom vid datorn bara?

Iaf, http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/horlurar-handsfree/in-ear/supra-headphones-nitro-black , dessa har typ 8 olika in-ear lurar (inkl små). Ljudet är schyst för pengen, snäppet bättre än mina Sennheisser CX-II skulle jag nog påstå.

E: AKG > marshall

Brofessorn
2016-01-20, 16:08
On-ear. Jag har aldrig någonsin hittat ett par in-ear som sitter kvar mer än 10 sekunder och då har jag provat ganska många. Jag har väldigt små hörselgångar.

Det finns in-ear hörlurar som har små "krokar" som gör att de inte faller ut. Har ett par Urbanista Boston:
http://images.pricerunner.com/product/image/1387878277/Urbanista-Boston.jpg
Som du ser har de krokar, som jag själv måste säga gör att de sitter perfekt i öronen.

Darth Yoda
2016-01-20, 16:15
Finns i tiokronorsbyttan i varje stor matbutik. Top notch hörlurar, vad har du att förlora?

PureWhey
2016-01-20, 16:25
Hittar du lurar med schyst kvalité under rödingen blir jag impad.

Frantic
2016-01-20, 16:36
Hittar du lurar med schyst kvalité under rödingen blir jag impad.

Det beror ju så klart på vad man definerar som schysst kvalité. Jag var som sagt nöjd med mina tidigare.

G.W
2016-01-20, 16:46
AKG K 550 går väl att hitta för 999

milax
2016-01-20, 16:48
Om du kan pynta in några hundralappar till så rekommenderar jag dessa som jag har själv:
http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/audio-technica-ath-m50x-black

1140kr om du köper dom i partille:
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/horlurar-handsfree/over-ear/audio-technica-ath-m50

Dreas
2016-01-20, 17:08
Om du kan pynta in några hundralappar till så rekommenderar jag dessa som jag har själv:
http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/audio-technica-ath-m50x-black

1140kr om du köper dom i partille:
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/horlurar-handsfree/over-ear/audio-technica-ath-m50Har dom själv, riktigt nöjd. Läcker kanske lite mycket men riktigt tysta för den som lyssnar.

Shqypnia
2016-01-20, 17:23
Jag är hur nöjd som helst med mina iPhone hörlurar.

Kallsone
2016-01-20, 18:47
Jag har tittat lite på de här

AKG Y50 -http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/Y50BLK/akg-horlurar-y50-svart

Marshall Major 2 - http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/MAJORIIBK/marshall-major-2-on-ear-horlurar-svart

Jag köpte Y50 på elgiganten för 444kr för någon vecka sedan. Jag är helnöjd, stänger ute ljud väldigt bra och har bra ljud. Sitter skönt utan att klämma för hårt.

Stefanski
2016-01-20, 20:25
Hittar du lurar med schyst kvalité under rödingen blir jag impad.

Yamaha eph-100 :)

Wzup2u
2016-01-20, 22:16
skullcandy mkt bra kvallite för pengen man ger.... skullcandy 4ever...

agazza
2016-01-21, 07:45
On-ear. Jag har aldrig någonsin hittat ett par in-ear som sitter kvar mer än 10 sekunder och då har jag provat ganska många. Jag har väldigt små hörselgångar.
Kolla efter ett par begagnade hifiman

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

agazza
2016-01-21, 07:46
Www.Head-fi.org

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

HerrLuta
2016-01-21, 07:58
Jag tycker själv att Bose SoundSport (in-ear) sitter perfekt och har riktigt bra ljud. Visserligen inte exakt vad du söker, men absolut bästa in-ear jag har provat som dessutom tål svett och liknande.

phattrance
2016-01-21, 08:40
Kör med --> Philips SHE9700

Dom tycker jag e grymma. Väldigt bra ljud

milax
2016-01-21, 09:44
skullcandy mkt bra kvallite för pengen man ger.... skullcandy 4ever...
Du måste ironiflagga när du skriver så där...;)

Toni Radanov
2016-01-22, 00:22
beställde just ett par jaybird bluebuds x för under 1k.

De är in-ear förvisso men .... verkar grymma! Va fan på tiden att man skaffa blåtandat ljud. Löjligt less på sladdar.

Shqypnia
2016-11-03, 13:06
BUMP!

Jag har sedan några månader tillbaka köpt Tyngres hörlurar. På endast några månader är jag inne på tredje paret...

Jag har olyckligt nog haft samma problem varje gång, nämligen att play/on/off knappen slutar fungera. Jag är alltså inne på mitt tredje par nu. Jag tror inte ens tillverkarna kommer att tro mig om jag kontaktar de återigen och förklarar (samma) problemet igen.

Vad hade ni gjort i min sits, samt har ni haft samma problem? Jag kan väl omöjligt vara den enda som har haft detta problem. Dessutom hela tre ggr..

KoloKungen
2016-11-03, 13:11
BUMP!

Jag har sedan några månader tillbaka köpt Tyngres hörlurar. På endast några månader är jag inne på tredje paret...

Jag har olyckligt nog haft samma problem varje gång, nämligen att play/on/off knappen slutar fungera. Jag är alltså inne på mitt tredje par nu. Jag tror inte ens tillverkarna kommer att tro mig om jag kontaktar de återigen och förklarar (samma) problemet igen.

Vad hade ni gjort i min sits, samt har ni haft samma problem? Jag kan väl omöjligt vara den enda som har haft detta problem. Dessutom hela tre ggr..

Om det hänt dig tre gånger bör det vara ett ganska vanligt problem så de är nog van att hantera just det här ärendet. Det bör alltså inte bli några problem. Jag hade hört av mig.

leee
2016-11-03, 13:23
BUMP!



Vad hade ni gjort i min sits, samt har ni haft samma problem? Jag kan väl omöjligt vara den enda som har haft detta problem. Dessutom hela tre ggr..

byt till jaybird ex. det du köper verkar ha kvalitetsproblem.

Snobbe
2016-11-03, 14:56
BUMP!

Jag har sedan några månader tillbaka köpt Tyngres hörlurar. På endast några månader är jag inne på tredje paret...

Jag har olyckligt nog haft samma problem varje gång, nämligen att play/on/off knappen slutar fungera. Jag är alltså inne på mitt tredje par nu. Jag tror inte ens tillverkarna kommer att tro mig om jag kontaktar de återigen och förklarar (samma) problemet igen.

Vad hade ni gjort i min sits, samt har ni haft samma problem? Jag kan väl omöjligt vara den enda som har haft detta problem. Dessutom hela tre ggr..

Dom verkar inte finnas att köpa längre på deras hemsida så antagligen så insåg dom att dom e skräp och tog bort dom? Be om pengarna tillbaka.

EnJoker
2016-11-03, 18:11
Hoppas det inte är några problem att jag snor tråden men är också ute efter ett par hörlurar. Jag söker ett par on-ear & trådlösa hörlurar, helst för ca 1000:- men absolut inte över 1500:-.

Jag äger ett par Urbanears Hellas där jag tycker ljudet, speciellt basen är för klen. Jag har inbillat mig att jag gillar djup bas. Kan nämna att jag testat Bose SoundLink där jag verkligen gillade ljudet, dock tycker jag priset är för högt för min användning.

Tips på hörlurar som skulle passa mig?

Scratch89
2016-11-03, 19:25
Hoppas det inte är några problem att jag snor tråden men är också ute efter ett par hörlurar. Jag söker ett par on-ear & trådlösa hörlurar, helst för ca 1000:- men absolut inte över 1500:-.

Jag äger ett par Urbanears Hellas där jag tycker ljudet, speciellt basen är för klen. Jag har inbillat mig att jag gillar djup bas. Kan nämna att jag testat Bose SoundLink där jag verkligen gillade ljudet, dock tycker jag priset är för högt för min användning.

Tips på hörlurar som skulle passa mig?

Marshall Major ger riktigt trevligt ljud för en godkänd peng. Förstärkt bas kan ibland ge ett väldigt dovt ljud där de högre frekvenserna försvinner. Bättre då med neutrala lurar som tar fram basen utan att det blir invandrar-Audibaslåda av det, som jag tycker att t.ex Beats By Dre blir.

EDIT: Om de är bra på att stänga ute ljud så får man en bättre ljudbild och basen behöver inte förstärkas lika mycket. Jag hör typ ingenting av omvärlden i mina Marshall (och jag har den gamla generationen).

agazza
2016-11-04, 15:43
Kolla efter begagnade hifiman

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Tiga
2016-11-06, 12:44
Off topic men jag såg i senaste elgiganten-bilagan att de annonserade två hörlurar för 4000 kr/st. En av de var trådlösa Bose och de andra var ett par trådlösa brusreducerande Sony. Seriöst, finns det någon som lägger 4000 spänn på ett par hörlurar?

leee
2016-11-06, 14:52
Off topic men jag såg i senaste elgiganten-bilagan att de annonserade två hörlurar för 4000 kr/st. En av de var trådlösa Bose och de andra var ett par trådlösa brusreducerande Sony. Seriöst, finns det någon som lägger 4000 spänn på ett par hörlurar?

Folk lägger tusenlappar på onödiga saker som snus/rökning ,alkohol så det gör det nog,beror ju lite på inkomst också,trådlösa är ju smidigt att ha på gymmet bl.a.

Snobbe
2016-11-06, 15:03
Off topic men jag såg i senaste elgiganten-bilagan att de annonserade två hörlurar för 4000 kr/st. En av de var trådlösa Bose och de andra var ett par trådlösa brusreducerande Sony. Seriöst, finns det någon som lägger 4000 spänn på ett par hörlurar?

Jag hade inte köpt Bose lurar för 4000 men vissa andra märken absolut. Folk lägger 8k på en mobil pga design istället för att köpa samma hårdvara från en annan tillverkare för 4k så folk kastar ju pengar på vad som helst.

Går du upp i prisklasser i hörlurar så får man ju något för det. Med det sagt så är hoppet från 500 till 1500-2000kr mycket högre än ett hopp från 2000 till 4000. Så man får väl avgöra vad man tycker är värt.

tefached
2016-11-06, 15:31
Off topic men jag såg i senaste elgiganten-bilagan att de annonserade två hörlurar för 4000 kr/st. En av de var trådlösa Bose och de andra var ett par trådlösa brusreducerande Sony. Seriöst, finns det någon som lägger 4000 spänn på ett par hörlurar?

Jag tänkte köpa ett bar beoplay h8 för 4700 för att ha på gymmet. Sen om det är värt är väl tveksamt. Finns säkert bättre alternativ för samma syfte för en mindre peng om man gör lite efterforskning.

Tiga
2016-11-06, 15:46
Jag hade inte köpt Bose lurar för 4000 men vissa andra märken absolut. Folk lägger 8k på en mobil pga design istället för att köpa samma hårdvara från en annan tillverkare för 4k så folk kastar ju pengar på vad som helst.

Går du upp i prisklasser i hörlurar så får man ju något för det. Med det sagt så är hoppet från 500 till 1500-2000kr mycket högre än ett hopp från 2000 till 4000. Så man får väl avgöra vad man tycker är värt.

Varför? Bose ska väl vara bra eller är det designen man betalar för?

Folk lägger tusenlappar på onödiga saker som snus/rökning ,alkohol så det gör det nog,beror ju lite på inkomst också,trådlösa är ju smidigt att ha på gymmet bl.a.

Helt sant...När jag tänker efter är det egentligen bara två månaders rökning eller 4 utekvällar.

Jag tänkte köpa ett bar beoplay h8 för 4700 för att ha på gymmet. Sen om det är värt är väl tveksamt. Finns säkert bättre alternativ för samma syfte för en mindre peng om man gör lite efterforskning.

Snygga, men jag hade aldrig kunnat betala så mycket för lurar, och synnerhet inte om de ska användas på gymmet. Jag gör av med (läs: förstör) 2-3 lurar per år.

Snobbe
2016-11-06, 16:06
Varför? Bose ska väl vara bra eller är det designen man betalar för?

Bose är bra på brusreducering men jämför man deras lurar mot andra i prisklasserna så finns det bättre. Tror även andra märken har börjat komma ikapp på brusreduceringen också.

Agitator
2016-11-06, 17:18
Dugliga slit o släng lurar på gymmet, med magnetfunktion som stänger av för spara batteriet.


https://www.wish.com/c/53feee499020ee2b55eb88a8

tefached
2016-11-06, 17:51
Varför? Bose ska väl vara bra eller är det designen man betalar för?



Helt sant...När jag tänker efter är det egentligen bara två månaders rökning eller 4 utekvällar.



Snygga, men jag hade aldrig kunnat betala så mycket för lurar, och synnerhet inte om de ska användas på gymmet. Jag gör av med (läs: förstör) 2-3 lurar per år.

Hur kan du förstöra så många? :O Mina in-ears går "sönder" var tredje månad ungefär då öronvax läger sig över högtalarna och tar bort ljudet. Tänkte då att ett par on-ear trådlåsa borde hålla betydligt längre.

Agitator
2016-11-06, 19:10
Hur kan du förstöra så många? :O Mina in-ears går "sönder" var tredje månad ungefär då öronvax läger sig över högtalarna och tar bort ljudet. Tänkte då att ett par on-ear trådlåsa borde hålla betydligt längre.

Det finns tops som du kan använda sparsamt i örongångarna då och då. Det går även utmärkt att dra av kuddarna på örlurarna och rensa dem samt försiktigt rensa högtalarelementet.

Annars kan du köpa de billiga lurarna jag länkade i mängder.

tefached
2016-11-06, 19:32
Det finns tops som du kan använda sparsamt i örongångarna då och då. Det går även utmärkt att dra av kuddarna på örlurarna och rensa dem samt försiktigt rensa högtalarelementet.

Annars kan du köpa de billiga lurarna jag länkade i mängder.

Givetvis använder jag tops men inte varje dag. Och går och göra rent dem hyfsat dock trycker jag in smutsen till slut och dödar ljudet helt. Så on-ears borde passa mig bättre.

KoloKungen
2016-11-06, 20:09
Dugliga slit o släng lurar på gymmet, med magnetfunktion som stänger av för spara batteriet.


https://www.wish.com/c/53feee499020ee2b55eb88a8

Beställde ett par!

Agitator
2016-11-06, 20:53
Beställde ett par!

Ifall diskanten är för mycket för dig så kanske du kan ladda ner en equalizer till din mobil och ändra lite. Vissa tycker de har för mycket diskant. Men för 90 kr och trådlöst så är ljudet faktiskt bra =)

Dreas
2016-11-06, 21:32
Bose brusreducering är det sjukaste jag hört, eller ska man säga inte hört? :D

Inget ljud hörs alls.

Agitator
2016-11-06, 22:13
Bose brusreducering är det sjukaste jag hört, eller ska man säga inte hört? :D

Inget ljud hörs alls.

Nja, grymt bra är de iaf. Men klart man hör lite utanför.

De är grymma att flyga med har jag märkt också :)

Tap3worm
2016-11-23, 09:49
Hej,

Är ute efter ett par in-ear trådlösa lurar för +- 1000-lappen för att ha på gymmet och vardagen. Gärna lite bättre batteritid. Tips?

svenbanan
2016-11-23, 10:08
Hej,

Är ute efter ett par in-ear trådlösa lurar för +- 1000-lappen för att ha på gymmet och vardagen. Gärna lite bättre batteritid. Tips?

Jag tänkte köpa ett par Urbanista Boston på Elgiganten för 500:- (kommer ej ihåg exakt pris) bara jag får tummen ur. Köpte ett par Urbanista med sladd i somras och tycker de är suveräna. Sitter som en smäck i öronen. Vattentäta är de också (både de trådlösa och de med sladd).

Nån som har input om Urbanista Boston bluetoothlurar får gärna delge det.

Shqypnia
2016-11-23, 12:08
Tyngres hörlurar var Urbanista Boston och de var dessvärre inget bra.

Tap3worm
2016-11-23, 12:32
Jag tänkte köpa ett par Urbanista Boston på Elgiganten för 500:- (kommer ej ihåg exakt pris) bara jag får tummen ur. Köpte ett par Urbanista med sladd i somras och tycker de är suveräna. Sitter som en smäck i öronen. Vattentäta är de också (både de trådlösa och de med sladd).

Nån som har input om Urbanista Boston bluetoothlurar får gärna delge det.

Kikade på dem också. Kanske var ute efter något lite mer exklusivt, har hört lite både och angående dem...

Tyngres hörlurar var Urbanista Boston och de var dessvärre inget bra.

Tack för infon. Har kikat på dem och funderade på att beställa ett par också. Då får det bli att kolla in några andra.

svenbanan
2016-11-23, 12:47
Åh fan! Låter ju inte lovande. Jag kommer nog ändå kika på dem i affären när jag får tid. Borde ju vara snabbt gjort att lyssna på lite mp3-musik i adfären.

Passformen är så grym på de Urbanista jag har med sladd att jag kan acceptera lite sämre ljud. Jag är ingen audiofil, så jag har inga megakrav. Dock måste Metallicas Orion låta bra. Det är en dealbreaker... :D

svenbanan
2016-11-23, 12:49
Tyngres hörlurar var Urbanista Boston och de var dessvärre inget bra.

Var det ljudet eller nåt annat som sög?

Shqypnia
2016-11-23, 13:59
Var det ljudet eller nåt annat som sög?

Nej ljudet fungerade väl. Däremot har många, ink mig, haft problem med att on/off/play knappen slutar fungera helt.

svenbanan
2016-11-23, 22:16
Nej ljudet fungerade väl. Däremot har många, ink mig, haft problem med att on/off/play knappen slutar fungera helt.

Okej. Tack.

Shqypnia
2016-11-23, 23:01
Någon som har erfarenhet utav dessa? Billiga och ursnygga.

http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/MAJORIIBK?$prod_all4one$

C h r i s
2016-11-23, 23:44
Kikade på dem också. Kanske var ute efter något lite mer exklusivt, har hört lite både och angående dem...



Tack för infon. Har kikat på dem och funderade på att beställa ett par också. Då får det bli att kolla in några andra.

Edit: Nvm, missade helt att du ville had trådlösa... men skulle ändå sagt dessa + en sony sbh20. ;) Har ett par Jaybirds som ligger och skräpar, går ej att jämföra.

https://trinity-audio-engineering.myshopify.com

Har ett par Trinity Delta, tror inte du får ett bättre par in-ears för pengarna, eller dubbla för den delen. Bättre än mina tidigare Yamaha eph-100 som var otroliga för den tusenlappen de kostade. Du får 7st filter med så att du själv kan justera frekvensen, och utbytbar kabel (Medföljer 2st). Har haft dem i över ett år och kunde inte vara mer nöjd, mitt nästa köp blir en av deras dyrare modeller. :)


Ser att Delta nu är nedsatta till 60 pund.
https://trinity-audio-engineering.myshopify.com/collections/original-series/products/trinity-delta

EnJoker
2016-11-24, 01:23
Någon som har erfarenhet utav dessa? Billiga och ursnygga.

http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/MAJORIIBK?$prod_all4one$

Var och testade dessa efter tips från kollo. Jag gillade ljudet men passformen var ganska kasst för mig och när de väl satt på var de inte särskilt estetiskt tilltalande.

Shqypnia
2016-11-24, 13:24
Var och testade dessa efter tips från kollo. Jag gillade ljudet men passformen var ganska kasst för mig och när de väl satt på var de inte särskilt estetiskt tilltalande.

Tack för input :) får också ta och testa de själv.

KoloKungen
2016-11-24, 13:39
Någon som har något att säga om dessa?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-reflect-mini-bt-1281400.html?utm_source=prisjakt&utm_campaign=SPORTH%EF%BF%BDRLUR%20TR%EF%BF%BDDL%E F%BF%BDS&utm_medium=cpc&utm_term=1281400&utm_content=JBLREFMINIBTBLK

KoloKungen
2016-11-29, 16:43
Ifall diskanten är för mycket för dig så kanske du kan ladda ner en equalizer till din mobil och ändra lite. Vissa tycker de har för mycket diskant. Men för 90 kr och trådlöst så är ljudet faktiskt bra =)

Fick dem idag. Tyckte det var för mycket diskant så jag gjorde som du skrev och laddade hem EQ. Faktiskt väldigt bra ljud för dom pengarna.

gohei
2016-11-29, 16:52
Någon som har något att säga om dessa?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-reflect-mini-bt-1281400.html?utm_source=prisjakt&utm_campaign=SPORTH%EF%BF%BDRLUR%20TR%EF%BF%BDDL%E F%BF%BDS&utm_medium=cpc&utm_term=1281400&utm_content=JBLREFMINIBTBLK

Dessa beställde jag hem i helgen. Enligt diverse tester jag läst ska de vara helt okej och svett/vattentåliga, ett plus eftersom jag tänkt att använda de när jag tränar.

StarkaUlf
2016-12-07, 16:07
Någon som har testat dessa? Kostar 199:- på Letsdeal just nu (Går visserligen att få för typ 7 dollar på aliexpress)

http://alexnld.com/wp-content/uploads/2016/10/920365723565950572f365.jpg

SEJB
2016-12-12, 10:26
Vilka träningshörlurar med blåtand är det som är the shizniz just nu? Känner att mina SBH-20 börjar bli rätt utdaterade och ljudet är ganska tråkigt i dom.