handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om detta bulkschema?


svartakronan
2016-01-19, 16:21
Tjenare alla träningsnördar där ute, pluggar på en internatskola och får serverat maten så kan inte bestämma vad jag ska äta så det blir vanlig husmanskost. Hur långt kan man komma på de? Kör med proteinpulver ska nämnas, tar 1-2 proteindrinkar om dagen.

Frukost 07:30
Havregrynsgröt, 2 ägg & glas mjölk

Mellanmål 09:30:
Banan
Glas mjölk

Lunch 11:30:
Vanlig husmanskost, brukar ta bönor, kikärtor och lite sallad på salladsbordet.
2 glas mjölk


Mellanmål 14:30:
Banan
Glas mjölk


Middag 16:30:
Vanlig husmanskost med sallad bönor kikärtor med mera.
2 glas mjölk

Efter träning ca 19:30~
Proteindrink med havregryn och banan

Kvällsmål ca 20:00~:
Brukar laga nåt lätt, typ makaroner och ett baconpaket. Eller ibland äggmackor.
Glas mjölk till de.

Så funkar det med vanlig husmanskost? Målet är att gå upp i vikt och bli stor, vikten ligger nu på 85 kg 190 cm lång.

Tack på förhand! :)

J.V
2016-01-19, 16:33
[...]det blir vanlig husmanskost. Hur långt kan man komma på de? Kör med proteinpulver ska nämnas, tar 1-2 proteindrinkar om dagen.

[...]

Så funkar det med vanlig husmanskost?Jattebra och jättelangt.

Blaine
2016-01-19, 18:27
Drink that milk!

AquaRegia
2016-01-19, 19:46
Varför skulle husmanskost inte fungera?

svartakronan
2016-01-19, 20:01
Det är ju inte alltid så värst proteinrikt i husmanskost tänkte jag.
Men iofs så dricker jag ganska mke mjölk och proteindrink så det kanske väger upp det.

Wzup2u
2016-01-19, 20:27
Det är ju inte alltid så värst proteinrikt i husmanskost tänkte jag.
Men iofs så dricker jag ganska mke mjölk och proteindrink så det kanske väger upp det.

Vad är det då som inte så proteinrikt menar du?
ta 1 potatis och 1kg kött isf :D

Dock är en varierad husmanskost bäst & det är snarare på ett underskott man kanske ska tänka till på proteinet, på en varierad husmanskost och att man äter normalt på överskott räcker proteinet oftast utan att man behöver ens räkna.

svartakronan
2016-01-19, 20:39
Vad är det då som inte så proteinrikt menar du?
ta 1 potatis och 1kg kött isf :D

Dock är en varierad husmanskost bäst & det är snarare på ett underskott man kanske ska tänka till på proteinet, på en varierad husmanskost och att man äter normalt på överskott räcker proteinet oftast utan att man behöver ens räkna.

Det är ganska ofta massa korv/korvgrytor som serveras haha. Korv är ju inte det proteinrikaste man kan käka om vi säger så.

Wzup2u
2016-01-19, 20:45
Det är ganska ofta massa korv/korvgrytor som serveras haha. Korv är ju inte det proteinrikaste man kan käka om vi säger så.

Du äter ju inte korv hela dagarna iaf, se allt till helheten och det finns bättre korv och sämre korv som allt annat.

Gör korvgrytan på mängder med mjölk och redning om du nojjar :D
men framförallt gör inte en portion mat ditt intag, utan det gör din kost över en längre period.

Minikubik
2016-01-19, 20:53
Husmanskost, mjölk, havregryn och hård träning precis vad doktor M. Uskel föreskriver

Paperbasket
2016-01-19, 21:15
Folk skulle bli förvånade över hur mycket protein de får i sig med vanlig kost om de räknar ut över en vecka.

OnT, Yes.

svartakronan
2016-01-19, 21:24
Du äter ju inte korv hela dagarna iaf, se allt till helheten och det finns bättre korv och sämre korv som allt annat.

Gör korvgrytan på mängder med mjölk och redning om du nojjar :D
men framförallt gör inte en portion mat ditt intag, utan det gör din kost över en längre period.

Det är inte jag som lagar det, äter ju i skolan, bor på internat som jag nämnde i första inlägget. :)

svartakronan
2016-01-19, 21:26
Du äter ju inte korv hela dagarna iaf, se allt till helheten och det finns bättre korv och sämre korv som allt annat.

Gör korvgrytan på mängder med mjölk och redning om du nojjar :D
men framförallt gör inte en portion mat ditt intag, utan det gör din kost över en längre period.

Förresten vad menar du med sista meningen? :)

Wzup2u
2016-01-19, 21:35
Förresten vad menar du med sista meningen? :)

Egentligen räcker orden titta över en helhet under en period, att du äter korv då och då (1gång per dag med alla dina måltider) skadar absolut inte, du kommer få i dig tillräckligt ändå tror jag :laugh:
och variation på maten är ju bara bra, blir godare och man får säkerligen i sig mer mat.

J.V
2016-01-20, 00:08
Tar du 1-2 proteindrinkar om dagen har du inget att oroa dig för, framför allt inte om du ska bulka.

Säg att du tar två per dag så har du bara där runt en tredjedel av proteinet du behöver, och då klarar du dig förmodligen utmärkt på lägre proteinintag så eftersom du inte deffar. Dessutom så häller du i dig mjölk resten av dagen.

Du kan vara lugn.


Tapatalk.