handdator

Visa fullständig version : PT Online


Gant
2016-01-17, 17:25
Jag har tränat regelbundet de senaste 20 åren. Jag är idag 39 år och tränar fem dagar i veckan. Jag känner att jag har stagnerat i min träning och utvecklas inget. För att få mer motivation och få ett nytt träningsprogram så har jag börjat titta på lite PT coacher online som erbjuder individuella träningsprogram och kostprogram. Det finns ett hyfsat utbud. Någon som har erfarenhet av detta och kan rekommendera något?

Woody R
2016-01-17, 17:36
Om jag hade tränat 20 år så skulle jag inte vilja bli tillsagd av en som tränat 2 år och gått en pt utbildning, men det är bara jag :)

ceejay
2016-01-17, 17:46
Vad vill du bli bra på?

TranceII
2016-01-17, 18:42
Om jag hade tränat 20 år så skulle jag inte vilja bli tillsagd av en som tränat 2 år och gått en pt utbildning, men det är bara jag :)

Då kanske han skall inte välja en sådan person utan försöka hitta en bra. Kanske genom att posta på ett träningsforum för att få rekommendationer.

MikaelB
2016-01-17, 19:06
Om jag hade tränat 20 år så skulle jag inte vilja bli tillsagd av en som tränat 2 år och gått en pt utbildning, men det är bara jag :)

Är ju struntsamma det är ju resultaten som är de viktiga.

Gant
2016-01-18, 01:41
Vad vill du bli bra på?

Det är mer en fråga om att få in lite nya övningar och få resultat igen och lite motivation än att bli bra på en specifik sak.

Gant
2016-01-18, 01:46
Om jag hade tränat 20 år så skulle jag inte vilja bli tillsagd av en som tränat 2 år och gått en pt utbildning, men det är bara jag :)

Tänkte inte anlita en person med två års erfarenhet. Tänkte anlita någon som själv byggt muskler och vet hur det går till. Inte bara läst i en bok. Spelar ingen roll om man tränat 10, 20, 30 eller 40 år. Du kommer aldrig bli fullärd. Finns alltid saker man kan bli bättre på. Dessutom ger det lite mer motivation.

Gant
2016-01-18, 02:02
Då kanske han skall inte välja en sådan person utan försöka hitta en bra. Kanske genom att posta på ett träningsforum för att få rekommendationer.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Klein
2016-01-18, 04:07
Enklare att svara om du kan ge följande info:

1. Vad är din målsättning?
2. Hur ser träningspassen ut i dagsläget? Övningar, arbetsvikter, reps och set för respektive pass.

forslund
2016-01-18, 12:35
KP Atletcoaching!

Gant
2016-01-19, 23:18
Enklare att svara om du kan ge följande info:

1. Vad är din målsättning?
2. Hur ser träningspassen ut i dagsläget? Övningar, arbetsvikter, reps och set för respektive pass.

1. Målsättningen är att bli lite starkare och bygga lite kvalitativ volym.
2. Tränar fem dagar i veckan. Kör två muskelgrupper per pass. Två övningar per muskelgrupp och kör 8-12reps och 4 set per övning. Men det varierar självklart.

Gant
2016-01-19, 23:18
KP Atletcoaching!

Har dom någon hemsida? Vad är det som gör dem bra enligt dig?

Agitator
2016-01-19, 23:59
Vad gör du i de tre stora?
Kroppsvikt och längd?

Klein
2016-01-20, 00:04
1. Målsättningen är att bli lite starkare och bygga lite kvalitativ volym.
2. Tränar fem dagar i veckan. Kör två muskelgrupper per pass. Två övningar per muskelgrupp och kör 8-12reps och 4 set per övning. Men det varierar självklart.

Om du vill bli starkare i en övning så får du minska antalet reps, öka antalet set, och öka frekvensen. En erfaren odopad gymmare kan inte räkna med ökningar av styrka eller muskelmassa av det upplägg du beskriver.

Om en styrkelyftsklubb inte faller i smaken så kan du ju testa beprövade upplägg för styrka såsom Sheiko. Om det låter för jobbigt att sätta sig in i så kan jag fixa ett 10 veckors upplägg åt dig helt gratis via PM och därefter har du förhoppningsvis mer kött på benen och kan enklare fatta beslut själv om nästa steg.

forslund
2016-01-20, 21:02
Har dom någon hemsida? Vad är det som gör dem bra enligt dig?

De har en facebooksida.
Vad som gör dem så bra är deras approach. Ingen broscience. Raka puckar och inget gulligull. Peter Jegefalk är ett levande uppslagsverk som du kan fråga vad som helst.
Kristian Sewén kanske du har koll på men killen har VM-guld i AF på meritlistan.

Förutom deras grymma kompetens är de också oerhört trevliga och hjälpsamma.
Men räkna också med att du får sätta in arbete. Så oerhört hårt har jag aldrig tränat förut - men du får resultat därefter.

Knaz
2016-01-21, 14:48
Samir Troudi har också online coaching. Det är en jag skulle kunna tänka mig om jag valde någon. Kristian Sewen också som ovan nämnde.

Det är två som lyckats åstadkomma nånting och vet vad dom håller på med.