handdator

Visa fullständig version : Hur hanterar man nedtryckande människor?


Rundhus
2016-01-17, 10:47
Jag har spenderat majoriteten av de senaste 2-3 åren hemma och sysslat med distansstudier och jobb hemifrån. Jag har därför inte övat särskilt mycket på social kontakt och kommit av mig lite grann.

Jag har nu lite smått bestämt mig för att det är dags att börja lämna hemmet lite mer och tänkte söka annat jobb och har börjar träna kampsport för att träffa folk igen. Ett fenomen som då dykt upp igen är ju alla dessa nedtryckande människor som jag glömt bort. Vissa är såna på grund av att de helt enkelt inte vet hur man ska bete sig, de menar inget illa egentligen tror jag. Vissa är så för att de har dålig självkänsla och därför behöver trycka ner andra. Säkert finns fler anledningar också.

Ett exempel jag har är från träningen, det var detta som fick mig att komma ihåg alla nedtryckande människor. Vi skulle öva på en kombination och när jag gjorde fel sa min partner "men alltså vafan håller du på med". Kommentarerna fortsatte då och då typ "vafan gör du?" osv. Nu har ju jag själv ganska dålig självkänsla så det kan ju hända att detta inte alla är något man ska ta åt sig av.

Då började jag fundera på hur det kommer bli när jag börjar jobba och nån kollega säger saker i stil med "men hur fan har du tänkt här egentligen? Har du ens gjort det här förut?" och liknande saker.

Hur hanterar man såna här saker? Är det främst sig själv man måste försöka förbättra så att man inte bryr sig om liknande kommentarer eller ska man använda en mer aggressiv approach och be personen hålla käften?

Exdiaq
2016-01-17, 10:54
Man försöker ignorera det så gott det går alternativt begränsa tiden man umgås med dessa personer så mycket som möjligt. Så jag gör i alla fall. Måste jag umgås med dessa personer och det börjar hagla negativa pikar som tappat all proportion (läs: inte vanligt "grabbtugg") ignorerar jag det genom att börja prata över huvudet på dessa personer. T.ex. med en vän som inte sållar sig till denna kultur av att hela tiden ge andra pikar.

Finns för många positiva och socialt duktiga personer som kan känna av situationen och när saker går för långt för att man ska bli förbannad på negativa element.

Edit: Förbättra sig själv för att slippa pikar - nej, been there done that. Det funkar inte. Personer som ger pikar ger det inte för att de är befogade utan för pikandets skull. Hjälper inte ett dyft att försöka förbättra sig själv. Det lär bara stärka kulturen av att det är okej. Ägna din energi åt personer som ger dig något positivt i utbyte istället.

Rahf
2016-01-17, 10:54
Det är en övningssak, men om man klarar av att acceptera sin tillfälligt bristande förmåga är många villiga att hjälpa en. Själv tolererar jag inte såna attityder nu, utan konfronterar dom direkt. Man behöver inte bli ilsk, men en bestämd nedsläckning av deras humör behövs ibland.

"Men vafan gör du!?"

"Lär mig, precis som du."

"Har du ens gjort det här förut?"

"Nä." Eller om det nu finns erfarenhet: "Ja, men den här gången valde jag att vara dum i huvudet, tydligen."

Är det en konstant attityd du möter hos vissa individer så ska dom undvikas.

Vunnis
2016-01-17, 10:57
Hur hanterar man såna här saker?

Är det främst sig själv man måste försöka förbättra så att man inte bryr sig om liknande kommentarer eller ska man använda en mer aggressiv approach och be personen hålla käften?
En variant är att bara berätta som det är. "Jag tränar kampsport. För att jag inte är duktig. Det är poängen med att träna - att bli bättre på det man gör över tid." Eller så håller man sig bara undan dom som inte är trevliga att ha att göra med, om det är möjligt.

Har man ork(eller inte ork) kan man ju låta det förhoppningsvis bara rinna av en, eller låta bli att konfrontera, men det vettigaste och vuxna är väl högst sannolikt att konfrontera det på något vis och ifrågasätta hur folk tänker. Att bli aggressiv lär inte hjälpa i många fall, och sänker sig väl lite till deras nivå.

agazza
2016-01-17, 11:00
Man kan bara jobba med sig själv.

Människor är idioter och det är inget att göra åt.

Svar på tal och rapphet, men man måste även ha känsla för det.


Istället för att säga håll käften kan man t.ex. säga; håller på lära mig? Vad ser det ut som.

Människor som inte förstår att människor har en upplärningsperiod på saker som är nya, är oftast inte särskilt begåvade, detta kan man insinuera tillbaka på ett snyggt sätt. Antingen förstår de att de betett sig fel, eller så gör de inte det.

Ifall dom inte gör det behöver du inte lägga någon vikt i deras åsikt.

Problematiken är att det kan finnas gängmentalitet på arbetsplatser och det hela sitter i att man ska kunna hantera människor.

Jag är själv egentligen otroligt introvert, men har blivit tvungen att tvinga mig själv att föra mig på ett öppet och socialt välkomnande sätt.



Man kan verkligen, verkligen inte förvänta sig att förändra sin omgivning, man kan bara göra något åt sin plats, situation eller sig själv.

Olegh
2016-01-17, 11:00
Det gäller att hantera det. I första hand.


Ofta kan rövhattar och otrevliga människor vara både kunniga och otrevliga, så då gäller det att man kan bita ihop och ta till sig av det man faktiskt måste lära sig.

Om man inte är i någon slags beroendeställning så har man såklart fler möjligheter, men borde ha i åtanke att två fel inte gör ett rätt. Dessa små griniga människor som gillar att klanka ner på andra inser sällan själva vad det gör och att det är fel. Att då angripa dom som om de visste om att de håller på att jävlas med någon fungerar inte helt enkelt, det ger liksom ingen positiv effekt.

Klein
2016-01-17, 11:15
Efterfråga konstruktiv kritik. Kan personen inte leverera konstruktiv kritik så får du vända dig om efter andra samarbetspartners. Svårare än så är det inte för en vuxen person.

filmjölk
2016-01-17, 11:16
Jag tror att en otrevlig approach bara är något otrevliga personer kommer undan med. Det blir så väldigt konfrontativt att vara otrevlig när man egentligen inte är otrevlig, trots att det kanske är befogat.

Så kommer inte otrevligheten naturligt, så gör man nog bäst i att hålla sig trevlig annat än när det är väldigt påkallat.

ARMSTARK
2016-01-17, 11:42
Efterfråga konstruktiv kritik. Kan personen inte leverera konstruktiv kritik så får du vända dig om efter andra samarbetspartners. Svårare än så är det inte för en vuxen person.

I arbetslivet träffar man på idioter då och då, har man otur hamnar man i ett läge där man står face to face med en. Det är ofta omöjligt att göra något åt saken, förutom att byta jobb. Vissa är socialt efterblivna och förstår inte hur man tilltalar andra människor. Andra bara måste gola på allt och alla.

King Grub
2016-01-17, 11:44
"Sköt dig själv. Din åsikt betyder ingenting för mig" eller ännu hellre "Du betyder ingenting för mig" - då brukar man slippa den personen för gott efter det.

Klein
2016-01-17, 11:53
I arbetslivet träffar man på idioter då och då, har man otur hamnar man i ett läge där man står face to face med en. Det är ofta omöjligt att göra något åt saken, förutom att byta jobb. Vissa är socialt efterblivna och förstår inte hur man tilltalar andra människor. Andra bara måste gola på allt och alla.

Poängen är att inte vara ett offer. Det finns ingen anledning att stå ut med otrevliga personer. Om de inte finns överallt förstås i vilket fall felet antagligen ligger hos en själv och då får man rannsaka sig själv.

LillisJ
2016-01-17, 11:55
idioter brukar inte vara vana vid att någon säger ifrån, oftast blir dom helt paff när någon gör det. Använd det som grub sa :)

Exdiaq
2016-01-17, 11:57
Efterfråga konstruktiv kritik. Kan personen inte leverera konstruktiv kritik så får du vända dig om efter andra samarbetspartners. Svårare än så är det inte för en vuxen person.

Poängen är att inte vara ett offer. Det finns ingen anledning att stå ut med otrevliga personer. Om de inte finns överallt förstås i vilket fall felet antagligen ligger hos en själv och då får man rannsaka sig själv.

Det där låter som något man får lära sig i mellanstadiet när man blir informerad om "hur vuxenvärlden fungerar".

ARMSTARK
2016-01-17, 12:08
Man vill gärna fostra idioter men problemet är att det är nästan omöjligt att ändra vuxna människor. Ofta blir man måltavla nummer ett om man sätter sig upp mot en sån person. Den värsta situationen är om man överglänser dem på en arbetsplats tex. Då kan de börja lägga all sin energi på att få en att framstå i dålig dager, har själv varit utsatt för detta.

filmjölk
2016-01-17, 12:17
Man vill gärna fostra idioter men problemet är att det är nästan omöjligt att ändra vuxna människor. Ofta blir man måltavla nummer ett om man sätter sig upp mot en sån person. Den värsta situationen är om man överglänser dem på en arbetsplats tex. Då kan de börja lägga all sin energi på att få en att framstå i dålig dager, har själv varit utsatt för detta.

Det låter ju ännu värre än en "vanlig otrevlig jävel", beteendet du beskriver är ju typiskt för en narcissistisk personlighetsstörning.

Klein
2016-01-17, 12:23
Det där låter som något man får lära sig i mellanstadiet när man blir informerad om "hur vuxenvärlden fungerar".

Så där ja. Trådens första försök till mobbing.

Exdiaq
2016-01-17, 12:57
Så där ja. Trådens första försök till mobbing.

Sluta tramsa. Du försöker få ett komplicerat problem, som med allt annat i vuxenvärlden, att framstå som att det egentligen är ett enkelt problem som har en lika enkel lösning. Det är enligt mig väldigt naivt.

Diomedea exulans
2016-01-17, 13:02
Jag hade nog sagt "du behöver ju inte vara otrevlig."

Om det är på en kampsportsklubb så har du fördelen att du kan säga till tränaren. Om tränaren är seriös bör han inte tolerera sånt beteende från sina klubbmedlemmar, och kommer ta ett snack med den otrevliga tönten.

Baskagge
2016-01-17, 13:12
Din träningspartner verkar vara en riktigt osympatisk människa. Sådana brukar inte bli långvariga på kampsportsklubbar. Fortsätt träna och träna med någon annan i gruppen som kan bete sig.

Rent allmänt när det gäller den här typen av människor så ska man direkt visa att man inte är någon de kan sätta sig på, det är ju därför de fortsätter för att det fungerar.

Klein
2016-01-17, 13:20
Sluta tramsa. Du försöker få ett komplicerat problem, som med allt annat i vuxenvärlden, att framstå som att det egentligen är ett enkelt problem som har en lika enkel lösning. Det är enligt mig väldigt naivt.

Man löser inga problem genom att låtsas som att de inte finns.

Exdiaq
2016-01-17, 13:25
Man löser inga problem genom att låtsas som att de inte finns.

Ingen som har sagt det heller.

Klein
2016-01-17, 13:39
Ingen som har sagt det heller.

Man försöker ignorera det så gott det går alternativt begränsa tiden man umgås med dessa personer så mycket som möjligt. Så jag gör i alla fall.

Det är en uppgiven inställning. Visst ska man välja sina strider men när det kommer till personer som dyker upp med signifikant frekvens i ens liv så måste man ta itu med dem. Kommunikation är nyckeln och finnes ingen samförståelse trots försök till dialog får man väl slutligen försöka undvika personen. Annars så är väl goda vänner den bästa skölden mot angrepp.

ceejay
2016-01-17, 13:43
Det är en övningssak, men om man klarar av att acceptera sin tillfälligt bristande förmåga är många villiga att hjälpa en. Själv tolererar jag inte såna attityder nu, utan konfronterar dom direkt. Man behöver inte bli ilsk, men en bestämd nedsläckning av deras humör behövs ibland.

"Men vafan gör du!?"

"Lär mig, precis som du."

"Har du ens gjort det här förut?"

"Nä." Eller om det nu finns erfarenhet: "Ja, men den här gången valde jag att vara dum i huvudet, tydligen."

Är det en konstant attityd du möter hos vissa individer så ska dom undvikas.

Det där lät inte som konfrontation. Lite för passivt för min smak :)

Man säger "Get fucked" och ger personen en örfil.
Idioter skall inte hållas :)


Eller seriöst, man säger till personen att lägga ned.

filmjölk
2016-01-17, 13:54
Det är en uppgiven inställning. Visst ska man välja sina strider men när det kommer till personer som dyker upp med signifikant frekvens i ens liv så måste man ta itu med dem. Kommunikation är nyckeln och finnes ingen samförståelse trots försök till dialog får man väl slutligen försöka undvika personen. Annars så är väl goda vänner den bästa skölden mot angrepp.

Att ta itu med otrevliga personer kan få jobbiga konsekvenser. Är man inte otrevlig själv i vanliga fall så kan man lätt ta i lite väl mycket, och så framstår man sedan själv som den som gjort fel.

Tex. Tänk dig att du har en riktig häxa till kollega. Hon brukar jävlas med dig, snäsa av dig och är otrevlig mest hela tiden. Du sväljer och sväljer i åratal men så en dag får du nog, du säger ifrån, och det på skarpen med allt du kan för att ge igen efter xxx antal incidenter där hon jävlats. Hon blir sårad, kränkt och jätteledsen och du framstår som riktigt jävla elak. Allt blir bara jäkligt jobbigt efter en sån händelse. Bättre att antingen markerat direkt (vilket man inte gjort för att man är en trevlig människa) eller fortsatt ta det.

Jag tog kvinnligt exempel för att belysa något svårförklarat.

Rikard Jansson
2016-01-17, 13:57
Ignorera, tiogångra kampsportsträningen genom att träna där och på andra klubbar i fem år, när han sedan kaxar igen så utmanar du honom på en match och förnedrar honom.

KlopFer
2016-01-17, 14:24
På nästan alla jobb finns det alltid en besserwisser som vet och kan allt. Mitt bästa tips är att bara ignorera och var en trevlig och skön prick mot alla som är det emot dig också. I slutändan kommer den som är besserwissen vilja bli din polare eftersom du är en i gänget med övriga kollegor.

Funkar likadant på kampsporten.

perverstrådjur
2016-01-17, 14:36
Jag har spenderat majoriteten av de senaste 2-3 åren hemma och sysslat med distansstudier och jobb hemifrån. Jag har därför inte övat särskilt mycket på social kontakt och kommit av mig lite grann.

Jag har nu lite smått bestämt mig för att det är dags att börja lämna hemmet lite mer och tänkte söka annat jobb och har börjar träna kampsport för att träffa folk igen. Ett fenomen som då dykt upp igen är ju alla dessa nedtryckande människor som jag glömt bort. Vissa är såna på grund av att de helt enkelt inte vet hur man ska bete sig, de menar inget illa egentligen tror jag. Vissa är så för att de har dålig självkänsla och därför behöver trycka ner andra. Säkert finns fler anledningar också.

Ett exempel jag har är från träningen, det var detta som fick mig att komma ihåg alla nedtryckande människor. Vi skulle öva på en kombination och när jag gjorde fel sa min partner "men alltså vafan håller du på med". Kommentarerna fortsatte då och då typ "vafan gör du?" osv. Nu har ju jag själv ganska dålig självkänsla så det kan ju hända att detta inte alla är något man ska ta åt sig av.

Då började jag fundera på hur det kommer bli när jag börjar jobba och nån kollega säger saker i stil med "men hur fan har du tänkt här egentligen? Har du ens gjort det här förut?" och liknande saker.

Hur hanterar man såna här saker? Är det främst sig själv man måste försöka förbättra så att man inte bryr sig om liknande kommentarer eller ska man använda en mer aggressiv approach och be personen hålla käften?

Man slutar knyta näven i fickan och ger svar på tal. Konfrontera personen, i ditt fall skulle du stannat upp frågat honom vad han menade med att säga så, poängtera att du är ny etc. Om det inte funkar ber man personen hålla käften. Varför ska man vara snäll och visa respekt mot någon som uppenbarligen är ett rövhål?

Rundhus
2016-01-17, 14:44
Nu när jag funderat ett tag kom jag på att han från träningen även flinade åt mig KONSTANT medan vi körde lite lös sparring. För att riktigt markera hur kass han tyckte att jag var, alternativt för att visa hur bra han tyckte att han själv var. Detta var innan vi körde övningen då han sa "vafan gör du?" osv

Wibba
2016-01-17, 14:53
Folk som beter sig på det sättet är så otroligt osäkra i sig själva och vågar inte ge någon en komplimang.

Om nu någon frågar "vafan gör du?" när ni står och sparrar, fråga då vad du gör för fel och hur du borde förbättra dig istället för att ta det och sedan gräva ner dig. En sak som är riktigt effektivt mot negativt folk är att granska deras utseende från topp till tå, sedan skaka på huvudet och säga "pssh"

Baskagge
2016-01-17, 15:13
Nu när jag funderat ett tag kom jag på att han från träningen även flinade åt mig KONSTANT medan vi körde lite lös sparring. För att riktigt markera hur kass han tyckte att jag var, alternativt för att visa hur bra han tyckte att han själv var. Detta var innan vi körde övningen då han sa "vafan gör du?" osv

Det är en nybörjargrupp så snubben är också en nybörjare? Det är precis den typen av människor man inte vill ha på sin klubb. Idioter som drar ner andra istället för att hjälpas åt att utvecklas. I början kan det dyka upp en del speciella typer, men de försvinner ganska fort eftersom andra inte uppskattar deras attityd och smörjer upp dem.

Exdiaq
2016-01-17, 15:22
Det är en uppgiven inställning. Visst ska man välja sina strider men när det kommer till personer som dyker upp med signifikant frekvens i ens liv så måste man ta itu med dem. Kommunikation är nyckeln och finnes ingen samförståelse trots försök till dialog får man väl slutligen försöka undvika personen. Annars så är väl goda vänner den bästa skölden mot angrepp.

Man läser vad man vill läsa. Kan också läsa: jag har tillräckligt med positiva element i min vardag för att inte ens orka bry mig om negativa element. Har begränsat med tid och energi, väljer att lägga den på det positiva.

Bestraffningen blir i längre skedet där personerna i fråga inte får en hjälpsam hand när dom kanske behöver det. Samtidigt har jag inte skapat mig en "fiende" utan en som kanske tror att vi är vänner med lite hård internt munhuggande. Win-win.

High1ander
2016-01-17, 15:50
Hur man ska göra beror på så många variabler.

Beroende på hur viktig personen är och hur mycket tid man "måste/vill" spendera med den så ska man förklara att "negativ attityd inte är OK". Om personen inte respekterar det, dvs. fortsätter med idiotkommentarer som inte är konstruktiva så visar den personen på att den helt enkelt inte bryr sig om dig, varför då bry sig tillbaka? Självklart beror mycket sånt på dålig självkänsla (en form av trycka ner för att må bättre själv) och man kanske ska "hjälpa" personen, men man ska inte behöva ta en massa skit, iaf. inte från vuxna människor.

Klein
2016-01-17, 23:21
Tex. Tänk dig att du har en riktig häxa till kollega. Hon brukar jävlas med dig, snäsa av dig och är otrevlig mest hela tiden. Du sväljer och sväljer i åratal men så en dag får du nog, du säger ifrån, och det på skarpen med allt du kan för att ge igen efter xxx antal incidenter där hon jävlats. Hon blir sårad, kränkt och jätteledsen och du framstår som riktigt jävla elak. Allt blir bara jäkligt jobbigt efter en sån händelse. Bättre att antingen markerat direkt (vilket man inte gjort för att man är en trevlig människa) eller fortsatt ta det.

Bara jobbigt för att det inte togs itu med från första början.

Yes
2016-01-18, 00:02
Att ta itu med otrevliga personer kan få jobbiga konsekvenser. Är man inte otrevlig själv i vanliga fall så kan man lätt ta i lite väl mycket, och så framstår man sedan själv som den som gjort fel.

Tex. Tänk dig att du har en riktig häxa till kollega. Hon brukar jävlas med dig, snäsa av dig och är otrevlig mest hela tiden. Du sväljer och sväljer i åratal men så en dag får du nog, du säger ifrån, och det på skarpen med allt du kan för att ge igen efter xxx antal incidenter där hon jävlats. Hon blir sårad, kränkt och jätteledsen och du framstår som riktigt jävla elak. Allt blir bara jäkligt jobbigt efter en sån händelse. Bättre att antingen markerat direkt (vilket man inte gjort för att man är en trevlig människa) eller fortsatt ta det.

Jag tog kvinnligt exempel för att belysa något svårförklarat.
Been there, done that. Alla tyckte det var på tiden att någon satte häxan på plats.
Hemligheten är att inte knyta näven i fickan för länge och sedan ta ut 2 års bitchande på henne. Välj bara nästa tillfälle för ett par verbala örfilar och en tydlig markering att det är nog med bitchande.

Sen är det ändå rätt skitsamma om du råkar bli skurken. Gäller bara att kunna vara oberörd av en jobbig, finsk, stämning. Får du skit förklarar du att hon bitchat i ett halvår och att det räckte nu. Be aldrig om ursäkt för det.

Yes
2016-01-18, 00:22
Ett exempel jag har är från träningen, det var detta som fick mig att komma ihåg alla nedtryckande människor. Vi skulle öva på en kombination och när jag gjorde fel sa min partner "men alltså vafan håller du på med". Kommentarerna fortsatte då och då typ "vafan gör du?" osv. Nu har ju jag själv ganska dålig självkänsla så det kan ju hända att detta inte alla är något man ska ta åt sig av.

"Vad är ditt jävla problem? Har du fått mens eller sand i trosorna? Kan du inte vara trevlig och uppföra dig är det bättre att du håller käft".

Är det kampsportsturkar lär de börja brösta och vilja ge dig på pälsen. Backa inte, utan garva åt det och belys beteendet.

"Haha, vad gör du? Ser du dig själv just nu? Försöker du blåsa upp dig som en groda? Skärp dig... uppför dig som en vuxen"

Vill han fortfarande veva så... ptja...

---

Det gäller att kunna tempoväxla. Från snäll och trevlig, till förbannad och otrevlig, och tillbaka på två ögonblick. Behåll kontrollen. Efter du sagt ifrån är du tillbaka direkt till lugn och trevlig. Inte så att du backar, utan snarare att frågan är överspelad efter du sagt ifrån.

Rahf
2016-01-18, 12:10
"Vad är ditt jävla problem? Har du fått mens eller sand i trosorna? Kan du inte vara trevlig och uppföra dig är det bättre att du håller käft".

Är det kampsportsturkar lär de börja brösta och vilja ge dig på pälsen. Backa inte, utan garva åt det och belys beteendet.

"Haha, vad gör du? Ser du dig själv just nu? Försöker du blåsa upp dig som en groda? Skärp dig... uppför dig som en vuxen"

Vill han fortfarande veva så... ptja...

---

Det gäller att kunna tempoväxla. Från snäll och trevlig, till förbannad och otrevlig, och tillbaka på två ögonblick. Behåll kontrollen. Efter du sagt ifrån är du tillbaka direkt till lugn och trevlig. Inte så att du backar, utan snarare att frågan är överspelad efter du sagt ifrån.

Jag tror på en nedtrappad version av detta. En som inte är fullt så aggressiv, men fortfarande belyser den tråkiga attityden hos motparten.

Yes
2016-01-18, 12:20
Jag tror på en nedtrappad version av detta. En som inte är fullt så aggressiv, men fortfarande belyser den tråkiga attityden hos motparten.
Smaksak... Jag brukar inte säga sånt med ett aggressivt tonläge, såvida personen inte verkligen trampat över gränsen. Det handlar om att säga ifrån, käfta tillbaka och ge vad britterna kallar en "bollocking" (hur nu det ska översättas).

Det där med att lägga sig på rätt nivå kommer också av erfarenhet.

kaer
2016-01-18, 12:27
Tror aldrig jag träffat på någon så sur attityd på en kampsportsklubb.

När man har parövningar är det ju den enes uppgift att coacha och påpeka 'fel' på ett bra sätt. Jag tycker att du ska börja be om positiv feedback för att se om han kan ändra sitt beteende.

Fast hjälper inte det så är det ju bara se till att inte hamna ihop med samma snubbe.

Rundhus
2016-01-18, 20:28
Det var första gången jag var på träningen och det var blandat nybörjare och personer som tränat länge. Skulle tro att han tränat ett tag dock. Jag har tränat förut en kort stund men det är väl över 5 år sen nu så jag är rostig. Han har ett ryskt namn förövrigt fast bryter på ghettoslang.

När själva incidenten hände så sa jag något i stil med "jaja lugna ner dig lite nu" eller nåt sånt andra eller tredje gången han sa nåt men tror inte han hörde mig.

Problemet för mig med såna här situationer är att jag inte tar tag i det direkt så istället går jag och funderar på det i en veckas tid så när jag träffar personen nästa gång har jag byggt en enorm pool av surhet som inte riktigt är proportionell till händelsen.

Jag måste kanske bli bättre på att ta tag i sånt här direkt istället. Bara det att jag är så oförberedd alltid för jag fattar liksom inte att det finns folk som är så där dumma i huvudet. Jag blir lika paff varje gång.

Jag kommer nog hur som helst uppsöka annan klubb istället.

loaded
2016-01-20, 04:08
Man trycker tillbaka hårt som fan, då kommer han vika sig och visa dig respekt. Ta gärna tillfälle att skina med dina kunskaper på någon annan front och få personen att känna sig liten.

Vi söker alltid motstånd i vår omgivning.

Stompa
2016-01-20, 14:51
Huvudproblemet ligger ju i att personen inte finner det nödvändigt att ge dig någon respekt och lösningen måste därför ligga i att arbeta på dig själv och din självkänsla/förtroende. Människor kommer alltid på ett mer eller mindre subtilt sett försöka köra över dem de uppfattar som svagare än sig själv.

Jag ger därför inte mycket för råd som att hugga tillbaka aggresivt eftersom om du blivit illa behandlad till att börja med så är du förmodligen rätt beta och din motreaktion kommer inte ha någon tidigare erfarenhet bakom sig och blir inte trovärdig. Arbeta på dig själv långsiktigt, become Alfa.

mangemani
2016-01-20, 15:27
underskatta inte kraften utav ett starkt psyke. att käfta tillbaka eller ryta ifrån(just det sådana här fjantar är ute efter, att provocera och få en reaktion) leder oftast till mer spänningar och mer tjafs. att helt ignorera däremot, att först inte säga någonting, stå där och titta på personen upp och ned med världens hånflin precis som "är du dum i huvudet" eller "och vem fan är du din fjant" och sedan fortsätta med sitt, det slår tillbaka hårt på den här typen utav töntar som ska brösta upp sig, försöka trycka till, försöka äga och försöka visa sig bäst.

Yes
2016-01-20, 15:57
Huvudproblemet ligger ju i att personen inte finner det nödvändigt att ge dig någon respekt och lösningen måste därför ligga i att arbeta på dig själv och din självkänsla/förtroende. Människor kommer alltid på ett mer eller mindre subtilt sett försöka köra över dem de uppfattar som svagare än sig själv.

Jag ger därför inte mycket för råd som att hugga tillbaka aggresivt eftersom om du blivit illa behandlad till att börja med så är du förmodligen rätt beta och din motreaktion kommer inte ha någon tidigare erfarenhet bakom sig och blir inte trovärdig. Arbeta på dig själv långsiktigt, become Alfa.
Han kan arbeta på sig själv långsiktigt genom att agera i såna här situationer, istället för att flumma runt på nån slags inre resa.

underskatta inte kraften utav ett starkt psyke. att käfta tillbaka eller ryta ifrån(just det sådana här fjantar är ute efter, att provocera och få en reaktion) leder oftast till mer spänningar och mer tjafs. att helt ignorera däremot, att först inte säga någonting, stå där och titta på personen upp och ned med världens hånflin precis som "är du dum i huvudet" eller "och vem fan är du din fjant" och sedan fortsätta med sitt, det slår tillbaka hårt på den här typen utav töntar som ska brösta upp sig, försöka trycka till, försöka äga och försöka visa sig bäst.
Att ryta ifrån och käfta tillbaka ger oftast effekten att vederbörande upphör med det förargliga beteendet och ber om ursäkt. Andra reaktioner förekommer visserligen, men det är ett effektivt sätt att få slut på dumheter.

Diomedea exulans
2016-01-20, 16:01
Huvudproblemet ligger ju i att personen inte finner det nödvändigt att ge dig någon respekt och lösningen måste därför ligga i att arbeta på dig själv och din självkänsla/förtroende. Människor kommer alltid på ett mer eller mindre subtilt sett försöka köra över dem de uppfattar som svagare än sig själv.

Jag ger därför inte mycket för råd som att hugga tillbaka aggresivt eftersom om du blivit illa behandlad till att börja med så är du förmodligen rätt beta och din motreaktion kommer inte ha någon tidigare erfarenhet bakom sig och blir inte trovärdig. Arbeta på dig själv långsiktigt, become Alfa.

Jag tvivlar på detta. Du menar alltså att alltid när man blir utsatt för jävulskap så är det ens eget fel? Har svårt att tro det. Jag tror det finns som folk som jävlas med alla möjliga människor.

Stompa
2016-01-20, 17:43
Jag tvivlar på detta. Du menar alltså att alltid när man blir utsatt för jävulskap så är det ens eget fel? Har svårt att tro det. Jag tror det finns som folk som jävlas med alla möjliga människor.

Absolut, men desto svagare du uppfattas av omgivningen, desto mer skit kommer du nog få ta.

@ Yes. Håller med. Däremot kommer han nog bli nerslagen ett par ggr innan han lär sig kalibrera det hela.

Shqypnia
2016-01-20, 17:56
En kaxig attityd kräver ofta en kaxig attityd tillbaka.