handdator

Visa fullständig version : En fråga om tatuering


demode85
2016-01-16, 18:54
Hej!
Nytatuerad, tatuerade mig för en vecka sedan ca och nu verkar lite färg ha försvunnit i vissa delar av tatueringen, precis som att "skorpan" är borta och därunder är väldigt svagt med färg. Är detta vanligt eller? Tatueringen är hyfsat fräsch i övrigt det är bara små partier.

I värsta fall får jag väll fylla i efter en vecka till?

Det är min första tattoo, har smörjt med bepanthen 2-3 ggr dagligen och tvättat en gång om dagen med lactacyd.

freddie
2016-01-16, 19:29
Behövs nog bild för att bedöma.

Tjuckot
2016-01-16, 19:51
Väl inte ovanligt man får fylla i lite, beror väl på hur mycket färg du tappat om det är vanligt / ovanligt. Antingen har du pillat på den eller så har tatueraren kanske inte packat in tillräckligt? Ska iaf ingå i det pris du betalat, inget extra dvs. Gå tillbaka till tatueraren och se.. men 2 veckor är nog lite för tidigt, inte helt färdigläkt kan jag tänka mig.

demode85
2016-01-16, 19:52
Jao, det ser illa ut iallafall med färgen. Det kommer nog få bli ifyllning om någon vecka. Har skickat bild till tatueraren får se vad hans bedömning är...
Får man gå i långtröja framöver då..!

Tjuckot
2016-01-16, 19:57
Jao, det ser illa ut iallafall med färgen. Det kommer nog få bli ifyllning om någon vecka. Har skickat bild till tatueraren får se vad hans bedömning är...
Får man gå i långtröja framöver då..!

Låter som en idé :) Är bara tatueraren bra så har du ju inget att skämmas för. Jag var jäkligt nojjig ett tag efter min första sittning (3/4 sleeve), men det går över :) Nu har jag gjort båda armarna, hehe. Ska f.ö tillbaka och se om det är något som ska fyllas i om ett par veckor, drygt 6-7 v efter sista sittningen.

demode85
2016-01-16, 20:07
Det var inte på studio så man får väl bita i det sura äpplet. Men han sa att han fyller i gratis om det behövs.

Tjuckot
2016-01-16, 20:26
Det var inte på studio så man får väl bita i det sura äpplet. Men han sa att han fyller i gratis om det behövs.

Gå till en riktig studio.. det där låter inte helt bra.

demode85
2016-01-16, 22:49
Jag ska göra det i fortsättningen. Dock erbjöd han en gratis ifyllning så jag tar det erbjudandet först.

Blir den inte bra efter det går jag och får den ifylld av ett proffs.

Som tur är så är linjerna bra :)

BlötSnö
2016-01-17, 00:27
Bild plz!

Sidén
2016-01-17, 03:30
Jag ska göra det i fortsättningen. Dock erbjöd han en gratis ifyllning så jag tar det erbjudandet först.

Blir den inte bra efter det går jag och får den ifylld av ett proffs.

Som tur är så är linjerna bra :)
Jag tycker du ska lägga upp en bild på hur det ser ut. Ser det riktigt illa ut är det bättre om du skippar den där gratis sittningen. Det är lättare att fixa för en riktig tatuerare ju mindre han har gjort.
Hur du än gör hoppas jag på det bästa för dig.

eternallord
2016-01-17, 11:32
Jag blir lika arg/förvånad/uppgiven varje gång jag hör om folk som går till dåliga/hemma-tatuerare. Hur kan man: 1) Inte respektera de fysiska riskerna som det innebär att någon penetrerar ens hud med nålar flera tusen gånger, och 2) Inte inse att tatueringskonst är ett extremt komplicerat hantverk som kräver åratal av övning, både för att bemästra ur en rent teknisk och även estetisk synpunkt?

Det finns generellt bra anledningar för att den etablerade studion i stan som har vunnit otaliga priser har 10 månaders väntetid och kostar flera gånger mer. Låt för fan inte brist på tålamod och plånboken avgöra var ni tatuerar er, skiten ska sitta där resten av livet!