handdator

Visa fullständig version : Jag vaknar på natten och är hungrig ibland


Diomedea exulans
2016-01-15, 16:26
Borde jag gå upp och äta då, eller göra som inatt och bara somna om?

Mitt träningsmål just nu är "långsam bulk"(TM).

Agitator
2016-01-15, 16:31
Somna om.

Räknar du allt under bulken?

HenrikJ
2016-01-15, 16:43
Om du klarar att somna om så gör det. Jag kan absolut inte somna hungrig och avundas er som kan.

Gerdler
2016-01-15, 16:44
Det hade stört sömnen för mig. Alltså inte maten i magen utan att vara uppe ur sängen så länge som krävs. Dricka mjölk eller en proteinshake (om den är färdig) skulle jag kunna göra, men om jag är uppe mer än typ 5 min så vaknar jag för mycket.

Men sen om du vill ha långsam bulk så räcker det väl att äta som vanligt fast med en lite större portion efter träningen?

Diomedea exulans
2016-01-15, 17:31
Räknar du allt under bulken?
Näe.


Men sen om du vill ha långsam bulk så räcker det väl att äta som vanligt fast med en lite större portion efter träningen?

Ja, fast äta när man är hungrig kan ju räknas som "äta vanligt".

spoon
2016-01-15, 17:39
Äta sista målet senare på dagen och inte vakna vore väl ett bättre alternativ?

Starke75an
2016-01-15, 17:41
Klart att du ska äta om du är hungrig. Kom ihåg att diska bara.

Fast bättre är nog att äta innan du ska sova.

Diomedea exulans
2016-01-15, 17:46
Äta sista målet senare på dagen och inte vakna vore väl ett bättre alternativ?

Men var inte hungrig när jag gick och la mig...

spoon
2016-01-15, 17:54
Men var inte hungrig när jag gick och la mig...

Händer det ofta så kanske det kan vara ett alternativ att äta lite större kvällsmat. Kan man somna om så skulle jag föredra det. Jag tycker att sömnen är viktigare än maten. Mat kan man ju äta senare men sova ikapp är svårt och det har man sällan tid till.

Blaine
2016-01-15, 18:20
Men vaknar du av hungern eller känner du bara av den när du väl vaknar? I sådana fall hade jag tagit i tur med sömnen i sig. Eller är det hungern som gör att det blir svårt att somna om? Du skriver "hungrig ibland" också, vad innebär det?

Det finns olika vägar du kan gå beroende på hur störningen ser ut: se till att sömnen bättras, se till att ändra något i kostschemat så att du inte känner dig lika hungrig på natten eller en kombination av båda.

Diomedea exulans
2016-01-15, 18:53
Inatt var lite speciell, jag vaknade tre gånger och gick upp och pinkade, utan att vara hungrig, sen tror jag jag vaknade en extra gång och bara var hungrig. Vet inte om kylskåpet väckte mig eller om det berodde på något annat. Det är inte så jättevanligt att jag vaknar och är hungrig, men det händer ibland. Att jag bara vaknar är vanligare, skulle gissa att det händer kanske varannan natt.

Gerdler
2016-01-15, 21:35
Om du nu ska bulka så skulle jag säga att du bör äta innan du lägger dig oavsett hunger. Du ska ju deffa i 9 timmar efter det målet.

Wzup2u
2016-01-15, 21:58
Jag äter stort sent på kvällen... frukost? nej... det är jag för mätt för att äta också.

ät större mål på kvällen så vaknar du garanterat inte hungrig och kan tom skippa frukost.

1684_
2016-01-16, 05:18
Jag kunde vakna hungrig ibland innan. Mest när jag var upp på toa men det var för jag ätit alldeles åt helskotta för tidigt innan läggdags och fel, för lite mm.
Går det jäääääääääätte många timmar mellan kvällsmat å frukost gör de till med.

Jag har dock alltid kunnat somna om i såfall.
Jag vill ju inte gå upp, rubba sömnen för att äta? Då orkar jag inte frukost. Inte bra å äta dygnet runt heller.
Jag tror att det e mycket psykiskt också. Hormoner styr känslor med.

Försök somna om. Drick vatten. Ät kvällsmat senare eller mer, eller något mer mättande. Eller käka frukost tidigare.
Vi e olika.

(3år sedan jag hade dessa hunger problem på nätterna ��)

mela
2016-01-16, 05:58
Det verkar jättejobbigt att vakna 3 gånger om natten för att gå på toa. Då blir du kanske hungrig av sömnbristen snarare än av att du äter för tidigt på kvällen.

Hade jag varit du så hade jag ändrat mina rutiner för att kunna få sova en hel natt. Jag slutar ofta dricka vätska vid 20:00 så att jag inte ska vakna nödig.

Jag äter sällan efter 18:00 också då vi äter vår middag, men kan ändå sova till 10:00 utan att vakna hungrig.

demode85
2016-01-16, 05:58
Om du inte är på diet så ät tycker jag

Diomedea exulans
2016-01-16, 09:19
Vaknade en gång i natt och pinkade. Var inte hungrig.

Jag dricker nog alldeles för mycket vatten.

mela
2016-01-16, 09:32
Testa att dricka mer under fm och dag och sluta dricka typ två timmar innan du ska sova. Se om du sover bättre då.

Diomedea exulans
2016-01-16, 09:35
Jag "okynnesdricker" nog lite på jobbet, dvs dricker bara för att få en liten paus från jobbet och gå och hämta vatten. Får nog sluta med det.

mela
2016-01-16, 09:38
Jag "okynnesdricker" nog lite på jobbet, dvs dricker bara för att få en liten paus från jobbet och gå och hämta vatten. Får nog sluta med det.
Du får låtsas gå på toa istället. Funkar det med :D

Tapatalk på språng

whuddafuks
2016-01-16, 11:55
Nattätande är väl skapligt ohälsosamt. + att du sabbar tillväxthormonsproduktionen