handdator

Visa fullständig version : Gainer före träning istället för efter...


cali
2004-04-15, 14:59
Alla pratar om att man ska äta snabba kolhydrater och proteiner efter sin träning.
Men...
Vore det inte bättre att ta dessa före träningen?
Jag menar att då finns det tillgängligt för kroppen under träningen och återhämtningen kan påbörjas ännu snabbare.

Jag har iallafall börjat med att ta en gainer tio minuter innan jag tränar. Det borde väl vara smart?

GhostFace
2004-04-15, 15:20
Testa, utvärdera, skriv ner vad som händer under ex. 3-4 veckor.

Sparrisen
2004-04-15, 17:14
Inget bra. Ta den efteråt istället. Punkt.

(om nu inte passet tar typ 20 minuter)

MunsöHustla
2004-04-15, 19:19
Att ta den precis innan borde resultera i en jättedykning i blodsockerhalten efter ett tag vilket är långt ifrån det bästa i prestationsväg.

Kan även tänka mig att kroppen bajsar ut lite glukagon för att blodsockret är så lågt och det är ju verkligen inte det bästa för muskelbygge, men detta stämmer antagligen inte ;)

emmzan
2004-04-15, 21:19
Man kan ju dricka gainern kontinuerligt under passet också för att inte få nån blodsockerdipp och hålla sig någorlunda pigg hela tiden, kan fungera ibland.

Beror dock på hur känslig mage man har, inte kul att inse mit i ett markset att det du svalde för nån minut sen gärna vill idisslas en gång extra!

Ninjasmurf
2004-04-15, 21:41
brukar dra min protein shake under passet...funkar på alla pass utom ben...fördelen är att jag inte bli så mätt som jag annars brukar bli av att dricka den efter...

MunsöHustla
2004-04-15, 22:18
Originally posted by Ninjasmurf
brukar dra min protein shake under passet...funkar på alla pass utom ben...fördelen är att jag inte bli så mätt som jag annars brukar bli av att dricka den efter...

Varför är det så farligt att bli mätt? Tycker det är en rätt angenäm känsla....:eating:

King Grub
2004-04-16, 09:42
Originally posted by MunsöHustla


Varför är det så farligt att bli mätt? Tycker det är en rätt angenäm känsla....:eating:

Man kanske inte orkar trycka i sig lika mycket smaskig mat när man kommer hem. :)

Fartman
2004-04-16, 19:23
Originally posted by King Grub


Man kanske inte orkar trycka i sig lika mycket smaskig mat när man kommer hem. :)

bara jag som tycker att shaken efter passet ger en "upp som en sol - ner som en pannkaka" upplevelse när det gäller mättnad.. först är man orörlig, sitter i soffan och flåsar.. sen när man masat sig ur gymmet och hem med bilen så är man redo för mat igen när man är hemma.. :thumbup:
den mättnaden sitter inte länge alls!

MiNaX
2004-04-16, 19:51
Originally posted by Fartman


bara jag som tycker att shaken efter passet ger en "upp som en sol - ner som en pannkaka" upplevelse när det gäller mättnad.. först är man orörlig, sitter i soffan och flåsar.. sen när man masat sig ur gymmet och hem med bilen så är man redo för mat igen när man är hemma.. :thumbup:
den mättnaden sitter inte länge alls!

Känner igen mig väldigt mycket i det där.. Blir altid extremt hungrig på cykeln hem från gymmet! Men just när man tagit drinken så känner man inte för att äta nåt på väldigt länge!