handdator

Visa fullständig version : hjälp med träningsschema


sleepwalking
2016-01-12, 22:02
Hej!
Jag kör i dagsläget 10-12x3 i alla övningar. Men skulle vilja ändra. Då jag har opererat foten försvinner en hel del övningar.

De jag kör idag är:

dag 1 bröst/tricep
bänkpress
lutande hantelpress
bröstövning i cablecross
dips
tricep pulldown rep
tricep pulldown stång

dag 2 rygg bicep mage
chins
latsdrag
rodd
bicep 21an
breda bicepcurls

dag 3 axlar
rotator cuff
axel press
lean away dumbell lateral raises
bench dumbbell rear flies

Frågan är:
Skulle jag kunna köra på samma schema men kanske öka vikterna och sänka repsen?

oscarovegren
2016-01-12, 23:36
Du behöver inte en separat dag för axlar. Släng in dem med bröst och triceps.

Dag 1. Pressar (bröst, axlar, triceps)
Dag 2. Dragövningar (rygg, biceps). Släng gärna in några bensparkar och bencurl för inte tappa muskulaturen på underkroppen. Det lär väl foten klara av?
Dag 3. Vila
Repetera

sleepwalking
2016-01-12, 23:39
Du behöver inte en separat dag för axlar. Släng in dem med bröst och triceps.

Dag 1. Pressar (bröst, axlar, triceps)
Dag 2. Dragövningar (rygg, biceps). Släng gärna in några bensparkar och bencurl för inte tappa muskulaturen på underkroppen. Det lär väl foten klara av?
Dag 3. Vila
Repetera

Fått stränga order att inte träna ben under någon månad nu, så tänker följa det. angående reps osv. hur ska jag köra?

oscarovegren
2016-01-12, 23:52
Du har väl skadat foten, inte benet? Att inte träna benen för en fotskada kommer ge dig obalanser i kroppen likt en discogymmare.

Du verkar vilja köra för massa så lägg dig i 5-15 rep intervallet.

sleepwalking
2016-01-13, 00:29
Du har väl skadat foten, inte benet? Att inte träna benen för en fotskada kommer ge dig obalanser i kroppen likt en discogymmare.

Du verkar vilja köra för massa så lägg dig i 5-15 rep intervallet.

Du menar mellan 5-15 reps per set? Ska jag variera mellan alla övningar? Eller köra samma på alla?

oscarovegren
2016-01-13, 08:26
Du menar mellan 5-15 reps per set? Ska jag variera mellan alla övningar? Eller köra samma på alla?

Isolationsövningarna kan du alltid gå rätt högt på i repsantalet. Flerledsövningar kan varieras inom hela spannet.