handdator

Visa fullständig version : Bra mixer-shakes?


dbbb
2016-01-12, 09:53
Tjena,

Är mitt uppe i en bulk och har även köpt en mixer som jag tänkte blanda i lite ett och annat för att få i mig mer kcal. Har just nu proteinpulver på jordgubb. Tänkte fråga om tips på goda och kaloririka shakes jag kan ta för att få upp intaget. Man kan ju slänga in i princip vad som helst i en mixer men det gäller att man inte får kväljningar också.

Tips?

tackar,

D

pebbo
2016-01-12, 10:18
Kör på med Mjölk och banan som bas, Krydda med bär/frukt som du gillar.
Blir kaloririkt och gott.

Minikubik
2016-01-12, 10:18
Jordgubbar mjölk vaniljglass proteinpulver och mörk choklad. Toppa med vispad grädde och riven choklad så har du "skapligt" med kcal

dbbb
2016-01-12, 10:20
Jordgubbar mjölk vaniljglass proteinpulver och mörk choklad. Toppa med vispad grädde och riven choklad så har du "skapligt" med kcal

Haha bra, glass hade jag glömt! Mörk choklad är oftast hård så kan vara svårt att få drickbart, tänker du att man river chokladen med rivjärn innan?

Minikubik
2016-01-12, 10:27
Haha bra, glass hade jag glömt! Mörk choklad är oftast hård så kan vara svårt att få drickbart, tänker du att man river chokladen med rivjärn innan?

Jag brukar grovhacka med kniv, tycker det blir rätt schysst med lite att knapra på, annars som du själv sa så ringer ner det

Wzup2u
2016-01-12, 10:54
Köp en färdig gainer! =) & drick utöver din vanliga mat över dagen.

dbbb
2016-01-12, 11:31
Köp en färdig gainer! =) & drick utöver din vanliga mat över dagen.

Jag gör det redan *drool*

Määng
2016-01-12, 11:46
Jag håller det ganska simpelt annars blir det bara att jag missar att hålla ingredienser hemma och jag blir sur.

4dl mjölk
1dl proteinpulver
2dl havregryn

dbbb
2016-01-12, 11:54
Jag håller det ganska simpelt annars blir det bara att jag missar att hålla ingredienser hemma och jag blir sur.

4l mjölk
1dl proteinpulver
2dl havregryn

Antar att du menar 4dl mjölk? Tycker havregryn blir grymt grötigt (:laugh:) och gäggigt med så lite vätska.

Määng
2016-01-12, 11:58
Antar att du menar 4dl mjölk? Tycker havregryn blir grymt grötigt ([emoji23]) och gäggigt med så lite vätska.
Jo 4dl. :) Har editerat.

Förut tyckte jag samma men när jag köpte en bättre mixer som mixade sönder havregrynen ordentligt så upplever jag inte alls samma sak längre. Havregrynen blir så finkorniga att det inte märks av på samma sätt.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

z_bumbi
2016-01-12, 12:00
Mjölk
Banan
Havregryn
Oboy
Om du har extremt högt kaloribehov så kan du lägga lägga till lite av:
Rapsolja
Maltodextrin
Jordnötter
Jordnötsmör
Cashewnötter
Glass

Behöver du proteinpulver i en sådan drink så är det inte en sådan drink du behöver utan en översyn av kosten som helhet.

dbbb
2016-01-12, 12:00
Jag håller det ganska simpelt annars blir det bara att jag missar att hålla ingredienser hemma och jag blir sur.

4dl mjölk
1dl proteinpulver
2dl havregryn

Jo 4dl. :) Har editerat.

Förut tyckte jag samma men när jag köpte en bättre mixer som mixade sönder havregrynen ordentligt så upplever jag inte alls samma sak längre. Havregrynen blir så finkorniga att det inte märks av på samma sätt.

Skickat från min A0001 via Tapatalk

Länk till din mixer? Tack.

Määng
2016-01-12, 12:17
Länk till din mixer? Tack.

http://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/mixer-blender-elvisp/S15BL14E/sandstrom-blender-s15bl14e

Määng
2016-01-12, 12:18
Behöver du proteinpulver i en sådan drink så är det inte en sådan drink du behöver utan en översyn av kosten som helhet.

Hur kommer det sig?

Wzup2u
2016-01-12, 20:59
Jag gör det redan *drool*

Hmm okey? och det räcker inte utöver din mat?
Se över vad du äter först tror jag, byt ut till enklare kalorier.

Uppnår du överskott nu eller inte?

dbbb
2016-01-12, 21:39
Hmm okey? och det räcker inte utöver din mat?
Se över vad du äter först tror jag, byt ut till enklare kalorier.

Uppnår du överskott nu eller inte?

Gainern underlättar helt klart men måste ändå äta en hel del. Problemet har varit att jag käkat för mkt kalorifattig kost som potatis. Måste öka fettintaget så löser det sig.

z_bumbi
2016-01-12, 22:15
Hur kommer det sig?

Det är mycket enklare att täcka proteinbehovet på överskott och tar man till både gainer och egenmixade drinkar för att nå sitt kalorimål så bör man redan äta ganska mycket vanlig mat.

Wzup2u
2016-01-12, 22:27
Gainern underlättar helt klart men måste ändå äta en hel del. Problemet har varit att jag käkat för mkt kalorifattig kost som potatis. Måste öka fettintaget så löser det sig.

pasta och bröd finns med...