handdator

Visa fullständig version : ingen kontakt i biceps hjälp


guden2010
2016-01-11, 21:25
får ingen kontakt med biceps överhuvudtaget längre, provat allt möjligt.
Sänkt vikterna, EZ stång, rak stång, hantlar, preacher curls med både hantel och stång, snöre i maskin osv osv.

får bara ont i senan i armvecket vilket gör att jag tycker bicepsträningen är otroligt tråkig och vill bara hoppa över skitet, för fick jag kontakt i biceps sen sluta jag träna och efter det är det bara senan som tar stryk...

tips ?

Sheogorath
2016-01-11, 21:31
Det kommer när du blivit starkare igen.

guden2010
2016-01-11, 23:58
Det kommer när du blivit starkare igen.

ändå tränat ganska länge nu, 6 månader i sträck

ceejay
2016-01-12, 00:03
Vad kan du curla?

Kontakt schmontakt.

Arne Persson
2016-01-12, 00:13
Var curlar du? I squatracket?
Om "ja"...
Där har du svaret!




:)

guden2010
2016-01-12, 00:27
Var curlar du? I squatracket?
Om "ja"...
Där har du svaret!




:)


tycker jag skrivit ganska tydligt vad jag curlar i och vad jag testat
EZ stång, rak stång, hantlar, preacher curls med både hantel och stång, snöre i maskin osv osv.

ceejay
2016-01-12, 00:30
rekommenderar curl med hantel över bänk eller preachercurl
4SCdtApWapw

Och vanliga hederliga curls med rak stång. Kör regelbundet och tungt så kanske du blir nöjd.

Hur stark är du?

mangemani
2016-01-12, 00:42
pröva att låta armen bli rak innan du går upp med vikten, alltså full stretch i bottenläget och därifrån dra igång övningen med biceps för att sedan koppla in stödmusklerna.
pröva att köra med hantlar sittandes på en lutande bänk, tycker nästan det är omöjligt att inte få den där stretchen och full kontakt med biceps då, men alla svarar ju olika, men det funkar för mig iaf och jag är också en utav dem som förut hade svårt att få kontakt med biceps.

Ett Orm
2016-01-12, 01:48
Köra så här kan mycket väl funka om kontakt är viktigt.
https://www.youtube.com/watch?v=1mvjaMmqhoE

Men håller du överarmen still och böjer armbågen så är det biceps, kontakt eller ej.

Anders The Peak
2016-01-12, 02:01
Guden2010 det låter som om du har övertränat biceps och fått irriterade ligament. Jag tror att det är bättre att du vilar en tid(2-3 veckor) från direkt bicepsträning för att muskel och ligament ska hinna återhämta sig.

guden2010
2016-01-12, 02:08
Guden2010 det låter som om du har övertränat biceps och fått irriterade ligament. Jag tror att det är bättre att du vilar en tid(2-3 veckor) från direkt bicepsträning för att muskel och ligament ska hinna återhämta sig.

isåfall måste det va en skada, för tränar biceps bara en gång i veckan, och det är även samma dag som ryggen,

Gerdler
2016-01-12, 04:03
Arnes curl som ceeeeeyay visar är grym. Har gjort den i typ en månad mestadels 3:or och 4:or. Ingen annan bicepsövning jag gjort är så bekväm att köra hyfsat strikta lågreppare i. Biceps har blivit starkare och min asymmetriska styrka(vänster svagare) har nästan eliminerats. De är fortfarande olika stora dock (höger mindre!!!!?), men det är nog inte.

Som Ett Orm säger så är det biceps om du böjer armbågsleden mot ett motstånd. Gör du detta så ger du dina biceps förutsättningar att växa förutsatt att du gör det tillräckligt ofta med tillräckligt mycket volym följt av tillräckligt protein/kaloriintag och sömn. Om du attackerar biceps 1 gång i veckan så kan det vara problemet.

Din skada bör du naturligtvis utreda först.

dodie
2016-01-12, 08:12
Provat nån form av dropset? Om du inte känner nåt då i biceps så vet jag inte :)

Shqypnia
2016-01-12, 11:06
Se över tekniken och använd en lagom vikt samtidigt som du kör lugna utförande.