handdator

Visa fullständig version : Sned kropp


micko1982
2004-04-15, 11:34
Har märkt att mitt vänstra bröst ökar mer än mitt hörgra samtidigt som högra axeln vuxit mer än vänstra. Antar att detta beror på någon bröstövning som jag kör snett. De övningar jag kör är bänkpress, sned bänk, sned hantelpress samt cabelcross.

Någon som har föslag på hur man kan få musklerna jämna igen?

Björn S
2004-04-15, 11:36
Det kommer med tiden, men vanligtvis är inga kroppar supersymetriska...
Sånt man får leva med, men när du tränat ett tag så kommer det jämna ut sig och så.

Men som sagt, ingen är helt symetrisk.

Hnke
2004-04-15, 11:46
du e väl starkare i vänster bröst och höger axel... kör med hantlar.. funkar fint!

micko1982
2004-04-15, 18:04
Så det är alltså skivstångsövningarna som ställer till det? Kan man inte köra smithen då? Axlarna kör jag nämligen bara med hantlar och trots detta så växer ena mer än andra...

Hnke
2004-04-15, 18:24
jaså... tja, man har inte helt lika muskler, men fortsätt köra med hantlar, det jämnar nog ut sig, samma gäller för bröst

cali
2004-04-15, 20:19
Fundera över ditt utförande!
Det ska vara symetriskt utfört annars blir man osymetrisk :)

Be en kompis titta när du gör vissa övningar och se om han kan se om du gör någon skillnad mellan sidorna. Det är faktiskt svårt att se sånt själv i spegel.
Studera även om du vid bänkpress alltid kommer lite efter med vänstersidan av stången. Studera ditt utförande helt enkelt. Har du bra och symetriskt utförande kommer skevheten att gå bort med tiden (tar dock år av tid)