handdator

Visa fullständig version : One- arm crossover - min favvobröstövning


Slaxes
2016-01-09, 17:35
Tänkte bidra med min version av one-arm-crossover som har gjort mitt bröst så mycket bättre på bara lite mer än ett år.

Tyvärr så har jag bara hunnit filma min nyaste version av denna övning. Mer videos kommer att komma på fler variationer av denna övning som jag diggar så mycket efter vad den gett mig.

Videon finns här för er intresserade:

https://www.instagram.com/p/BAUyK4QthIf/

PureWhey
2016-01-09, 18:02
Så... Cablecross med kort(?) ROM?

Slaxes
2016-01-09, 18:12
Så... Cablecross med kort(?) ROM?

Just den här versionen är lite trixig. Men eftersom belastningen nu kommer ifrån armbågsleden så gör jag ändå en ganska stor rörelse. Övningen ser liten ut men den rör ändå armbågen i ganska många grader ändå.

crizzan
2016-01-09, 18:13
Min favoritövning för (bland annat) bröst är bänkpress.

Slaxes
2016-01-09, 18:14
Det är ju trots allt bara armbågen som behöver förflyttas för att brösten ska aktiveras. Att hålla i handtag involverar bara fler onödiga leder och tar bort koncentreringen, tycker jag.

Rikard Jansson
2016-01-09, 18:15
Ja, varför inte. Jag skulle dock kört så fast hållit kvar överarmen i den vinkeln ifrån cablecrossen som har maximal belastning, sen flyttat överkroppen motsvarande istället.

Slaxes
2016-01-09, 18:17
Min favoritövning för (bland annat) bröst är bänkpress.

Bänkpress är skoj, men inte effektiv för mig vad det verkar som. Min favvoövning kommer alltid att vara den som verkar vara effektivast för mig :)

Slaxes
2016-01-09, 18:19
Ja, varför inte. Jag skulle dock kört så fast hållit kvar överarmen i den vinkeln ifrån cablecrossen som har maximal belastning, sen flyttat överkroppen motsvarande istället.

Det har jag testat men jag gillade det inte så mycket :P

Gerdler
2016-01-09, 18:30
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/baenksnack-de-luxe/

Spola till 36:30 och lyssna i två minuter, ni kommer lära er allt ni behöver veta om att bygga bröst.

Nej, men det här med cables det är bara vad en person som är tappad och inte kan ett skit om träning skulle säga, som oftast låter vitamin T tala för mycket, istället för träningen.

Rikard Jansson
2016-01-09, 18:31
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/baenksnack-de-luxe/

Spola till 36:30 och lyssna i två minuter, ni kommer lära er allt ni behöver veta om att bygga bröst.

Din inställning är väldigt fel :)

Gerdler
2016-01-09, 18:38
Din inställning är väldigt fel :)

Det speglar inte riktigt min egen övertygelse men det är OT och ett mycket härligt utlägg av en bänkare av rang som dessutom har tuttar de lux enligt nissarna i radion. :)

Rikard Jansson
2016-01-09, 18:41
Det speglar inte riktigt min egen övertygelse men det är OT och ett mycket härligt utlägg av en bänkare av rang som dessutom har tuttar de lux enligt nissarna i radion. :)

Ja, varför tänka eller fundera själv eller att diskutera sakerna med andra intresserade på träningsforum liksom, bättre att bara hänvisa till någon som säger "så här är det, tycker man annorlunda är det för att man roidar" :)

Slaxes
2016-01-09, 18:44
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/baenksnack-de-luxe/

Spola till 36:30 och lyssna i två minuter, ni kommer lära er allt ni behöver veta om att bygga bröst.

Väldigt konstigt att mina bröst har växt mer än någonsin efter jag hittat kablarna. Ännu konstigare att jag är helt emot vitamin T och aldrig har och kommer stoppt i mig något sådant.

Personer som är helnöjda med sina bröst efter år av pressande, kör på! Personer som precis som mig, inte är nöjda, testa detta åtminstone.

P.s. Det roliga med podcasten var ju att genom det han sa, visade att det var han som var tappad.

Gerdler
2016-01-09, 18:47
Ja, varför tänka eller fundera själv eller att diskutera sakerna med andra intresserade på träningsforum liksom, bättre att bara hänvisa till någon som säger "så här är det, tycker man annorlunda är det för att man roidar" :)

Det är OT och jag lyssnade på den för typ tre dagar sen så jag tänkte dela med mig. Sen tycker jag att man ska hålla träningen hyfsat okomplicerad vilket det här citatet speglar även om han uttrycker sig alldeles för kategoriskt för att han är arg.

ARMSTARK
2016-01-09, 19:04
Tänkte bidra med min version av one-arm-crossover som har gjort mitt bröst så mycket bättre på bara lite mer än ett år.

Tyvärr så har jag bara hunnit filma min nyaste version av denna övning. Mer videos kommer att komma på fler variationer av denna övning som jag diggar så mycket efter vad den gett mig.

Videon finns här för er intresserade:

https://www.instagram.com/p/BAUyK4QthIf/

Vi snackade om det här i en annan tråd för några dagar sen. Det är inte riktigt vad jag tänkte. Jag tänkte mig att man står lite mer vänd med framsidan av kroppen vänd mot maskinen, sen drar man upp handtaget upp över den motsatta axeln. Bröstet blir extremt ihopdraget med det utförandet, men som sagt, jag påstår inte att det ger mer muskler men det känns skitskönt.

Anders The Peak
2016-01-09, 19:06
Tänkte bidra med min version av one-arm-crossover som har gjort mitt bröst så mycket bättre på bara lite mer än ett år.

Tyvärr så har jag bara hunnit filma min nyaste version av denna övning. Mer videos kommer att komma på fler variationer av denna övning som jag diggar så mycket efter vad den gett mig.

Videon finns här för er intresserade:

https://www.instagram.com/p/BAUyK4QthIf/

Ok jag förstår att du precis nu har förstått hur bröstmuskeln fungerar. Jag tror att du kan göra övningen mycket effektivare och jag tror att en bra pecdeck gör jobbet bättre(du får mer ROM) om du bara anpassar vikten till muskeln. Nu är det inte allt för lätt att instruera via det här mediet. Men jag tror att så länge du använder dig av samma tanke som du gör här dvs använder överarmen för att utföra rörelsen med hjälp av bröstmuskeln så har du en hit. Jag tror att du ska pröva på den här hybridvarianten av hantelpress också både som tyngre övning (Phil Heath) och som pumpövning Rikard Janssons lilla övning utan pinne.

Slaxes
2016-01-09, 19:21
Ok jag förstår att du precis nu har förstått hur bröstmuskeln fungerar. Jag tror att du kan göra övningen mycket effektivare och jag tror att en bra pecdeck gör jobbet bättre(du får mer ROM) om du bara anpassar vikten till muskeln. Nu är det inte allt för lätt att instruera via det här mediet. Men jag tror att så länge du använder dig av samma tanke som du gör här dvs använder överarmen för att utföra rörelsen med hjälp av bröstmuskeln så har du en hit. Jag tror att du ska pröva på den här hybridvarianten av hantelpress också både som tyngre övning (Phil Heath) och som pumpövning Rikard Janssons lilla övning utan pinne.

Jag testade hybridvarianten idag. Kändes inte så bra för mig som den verkade för er andra tyvärr :/ pec deck ger inte samma känsla/ pump som dom hör varianterna av OAC. Varför vet jag dock ej :P

PureWhey
2016-01-09, 19:31
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/baenksnack-de-luxe/

Spola till 36:30 och lyssna i två minuter, ni kommer lära er allt ni behöver veta om att bygga bröst.

Så låter det när en person tror att allt är svart eller vitt och använder sig utav ironi för att dölja sin okunskap. Låt honom istället diskutera det med t.ex. Arne eller Pez som har kunskapen att diskutera det - istället för att ha två personer som bara sitter och fnissar i andra änden istället för att ifrågasätta det :-) Att skilja på bröstträning och träning för att bli bättre i bänkpress kan man börja med.

Anders The Peak
2016-01-09, 19:37
Jag testade hybridvarianten idag. Kändes inte så bra för mig som den verkade för er andra tyvärr :/ pec deck ger inte samma känsla/ pump som dom hör varianterna av OAC. Varför vet jag dock ej :P
Det tar lite tid att bana in övningar ha lite tålamod så kommer det att lossna.

Anders The Peak
2016-01-09, 19:43
Så låter det när en person tror att allt är svart eller vitt och använder sig utav ironi för att dölja sin okunskap. Låt honom istället diskutera det med t.ex. Arne eller Pez som har kunskapen att diskutera det - istället för att ha två personer som bara sitter och fnissar i andra änden istället för att ifrågasätta det :-) Att skilja på bröstträning och träning för att bli bättre i bänkpress kan man börja med.

Kan pez något om träning överhuvudtaget? Jag tycker att det enda han pratar om är självklarheter(aha upplevelser som de jag hade för mer än 40år sedan.) och har tyvärr som jag ser det ingen feeling för hur träning fungerar i praktiken. Jag tycker att det är bättre för de flesta att ladda ned någon gammal träningsfilm av Ove Rytter det ger betydligt mer och Pez får en massa argument som han kan tjafsa om i all framtid :)

PureWhey
2016-01-09, 19:49
Kan pez något om träning överhuvudtaget? Jag tycker att det enda han pratar om är självklarheter(aha upplevelser som de jag hade för mer än 40år sedan.) och har tyvärr som jag ser det ingen feeling för hur träning fungerar i praktiken. Jag tycker att det är bättre för de flesta att ladda ned någon gammal träningsfilm av Ove Rytter det ger betydligt mer och Pez får en massa argument som han kan tjafsa om i all framtid :)

Mer än de flesta iaf. Ta bort Pez (sätt in Anders med peaken) och ha kvar enbart Arne då om inlägget blir vettigare då ;-) When in doubt försöker jag dock alltid hitta om Arne har gjort några skriverier, i fåtall fall kan man t om hitta en video...

pezrulezhaakon
2016-01-09, 19:55
Kan pez något om träning överhuvudtaget? Jag tycker att det enda han pratar om är självklarheter(aha upplevelser som de jag hade för mer än 40år sedan.) och har tyvärr som jag ser det ingen feeling för hur träning fungerar i praktiken. Jag tycker att det är bättre för de flesta att ladda ned någon gammal träningsfilm av Ove Rytter det ger betydligt mer och Pez får en massa argument som han kan tjafsa om i all framtid :)

Tillåt mig att le brett...
Tydligen så kan jag en hel del jämfört med dig iallafall. Det är lätt för dig att sitta och säga att du hade kunskapen för 40 år sedan. (vilket du definitivt inte kunnat haft)

Bevisligen, har du iallafall inte gett sken av det öht i tidigare inlägg, som istället innehåller ytterst lite matnyttigt, och väldigt mycket egen tro.
Så fort jag säger nånting som du isf haft alla möjligheter att svara på innan mig, så gör du tafatta påhopp och hävdar att jag snackar rappakalja och självklarheter.

Kom själv då med dessa självklarheter, eftersom du klagar på mig att jag inte är tydlig.

Nä du käre ATP... Du är bara sur för att jag slår dig på fingrarna så ofta som jag gör.

Vill du motbevisa mig och många andra här på forumet, så är det dags för dig att hosta upp lite gedigen kunskap. Om du kunde det jag kan för 40 år sedan, så borde du vara oerhört kunnig i dagsäget. Tillåt mig att vara extremt skeptisk till det :D

PureWhey
2016-01-09, 19:57
Att snacka självklarheter är väl inget negativt heller för den delen.

Men, nu när vi har er båda här... Vad tycker ni om Mr Bänkmeisters genomtänkta uttalande?
Nej, men det här med cables det är bara vad en person som är tappad och inte kan ett skit om träning skulle säga, som oftast låter vitamin T tala för mycket, istället för träningen.

pezrulezhaakon
2016-01-09, 20:01
Att snacka självklarheter är väl inget negativt heller för den delen.

Men, nu när vi har er båda här... Vad tycker ni om Mr Bänkmeisters genomtänkta uttalande?

Jag låter ATP svara först, så kan han få ge lite prov på gedigen faktakunskap.. :D

Arne Persson
2016-01-09, 20:14
Jag tror jag skall göra en liten film på enarmscrossovern. Förväntar mig givetvis storslakt av expertisen, i vanlig ordning. 😃

Anders The Peak
2016-01-09, 20:23
Att snacka självklarheter är väl inget negativt heller för den delen.


Absolut inte så länge det görs pedagogiskt med utförlig beskrivning av vad som är bra och vad som är mindre bra och vad som ska undvikas.

Och inte tala om att jag serverar inte sakerna på silverfat utan folk får tänka själva :)

Ove rytter
JT9YwCZa6zc

Mjölkdrickare
2016-01-09, 22:27
Dålig trolltråd det här. Det här utförandet är mycket mer effektivt och simpelt än TS trollövning t ex: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Vill man köra med en arm åt gången istället så är det bara att köra med samma princip fast med en arm. Svårare än så är det inte.

Ett Orm
2016-01-09, 23:09
Kan pez något om träning överhuvudtaget? Jag tycker att det enda han pratar om är självklarheter(aha upplevelser som de jag hade för mer än 40år sedan.) och har tyvärr som jag ser det ingen feeling för hur träning fungerar i praktiken. Jag tycker att det är bättre för de flesta att ladda ned någon gammal träningsfilm av Ove Rytter det ger betydligt mer och Pez får en massa argument som han kan tjafsa om i all framtid :)

Käbbel, du är inte ens nära. Håll dig till videos med steroidgrabbar.

Men med det fetade blev jag lite nyfiken faktiskt vad du menar med självklarheter?
Varför diskuteras det ens om det var så självklart? Varför gnälls det emot är det mesta är självklart?

________________

OnT:

Finns det verkligen nått större syfte att köra enarms i kabel, särskilt med TS variant? För muskelbygge eller styrka menar jag då.
Borde bli instabilt, lägre vikter och kort ROM helt i onödan om det är bröstträning man vill åt.

Som variant då och då, ptja varför inte.

Gerdler
2016-01-09, 23:31
Dålig trolltråd det här. Det här utförandet är mycket mer effektivt och simpelt än TS trollövning t ex: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Vill man köra med en arm åt gången istället så är det bara att köra med samma princip fast med en arm. Svårare än så är det inte.

Hur får du kontakt när du måste arbeta statiskt med både underarmar och biceps samtidigt som man arbetar dynamiskt med bröstet? Dessutom om du kör så med båda armarna så är det helt sjukt många muskelgrupper som aktiveras. Kontakten blir inte alls lika bra. Du måste tänka på att bara träna en muskel i taget, för annars får du inte lika bra kontakt. Alltid maximal isolation. Så alla pressar, marklyft och knäböj går fetbort. Gud förbjude att man får någon slags balans mellan olika muskelgrupper för att de arbetar samtidigt.

Om man har nåt som släpar så kan det väl passa med lite isolation för den muskelgruppen. Likaså om man på grund av estetiska skäl måste undvika att träna en viss kroppsdel så kan det vara tvunget att arbeta med isolation på närliggande muskler. Men det finns horder med människor på gymmen som isolerar för isolationens skull och skyr basövningarna som pesten. Nu har säkert ni här i tråden en balans och ni har säkert koll på varför ni isolerar. TS t ex fick ju inte bröstet att växa på annat sätt och han är väl nån sorts tävlande byggare så det är säkert viktigt för hans symmetri eller nåt sånt tjofräs.
Problemet är att alla nybörjare tror att de måste träffa bröstet från 15 olika vinklar varje pass när deras fokus borde vara att träna genom hela kroppen och lära sig korrekt utförande på några basövningar.

Som variant då och då, ptja varför inte.

+1

Aliaas
2016-01-09, 23:34
http://www.tyngre.se/podcasts/tyngre-radio/baenksnack-de-luxe/

Spola till 36:30 och lyssna i två minuter, ni kommer lära er allt ni behöver veta om att bygga bröst.
Löjligaste inlägget på länge.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Slaxes
2016-01-09, 23:49
Käbbel, du är inte ens nära. Håll dig till videos med steroidgrabbar.

Men med det fetade blev jag lite nyfiken faktiskt vad du menar med självklarheter?
Varför diskuteras det ens om det var så självklart? Varför gnälls det emot är det mesta är självklart?

________________

OnT:

Finns det verkligen nått större syfte att köra enarms i kabel, särskilt med TS variant? För muskelbygge eller styrka menar jag då.
Borde bli instabilt, lägre vikter och kort ROM helt i onödan om det är bröstträning man vill åt.

Som variant då och då, ptja varför inte.

Jag måste börja med att säga att den variant som jag visar i videon är den absolut omständigaste. De andra från olika vinklar har jag sedan ett år tillbaka kört med vanliga handtag.

Det blir verkligen inte instabilt. Det är bara att greppa andra sidan av ställningen. Och du kan använda bra med vikt också. Angående ROM så kan du se att överarmen rör sig i ganska många grader ändå. Det är ju trots allt bara den som behöver röra sig. Alla är ju vana vid att se ganska stora svepande rörelser vid kabelövningar för brösten. Jag vill påstå att det verkligen inte behövs om man har tillgång till sådana här "cuffs" .

pezrulezhaakon
2016-01-09, 23:54
Jag måste börja med att säga att den variant som jag visar i videon är den absolut omständigaste. De andra från olika vinklar har jag sedan ett år tillbaka kört med vanliga handtag.

Det blir verkligen inte instabilt. Det är bara att greppa andra sidan av ställningen. Och du kan använda bra med vikt också. Angående ROM så kan du se att överarmen rör sig i ganska många grader ändå. Det är ju trots allt bara den som behöver röra sig. Alla är ju vana vid att se ganska stora svepande rörelser vid kabelövningar för brösten. Jag vill påstå att det verkligen inte behövs om man har tillgång till sådana här "cuffs" .

Det finns många faktorer som talar emot att denna varianten tillför något som inte en vanlig kabelflies gör. Men det behöver absolut inte innebära att den är dålig för det. ALL variation ger ju annorlunda effekter, så rätt använd, till rätt syfte så kan man ju köra den. Men endast sedd till hypertrofi för en individ som är stark i bröstmuskeln? Nä, då blir bara övningen ett tidsfördriv till en annan upplevelse.

Slaxes
2016-01-09, 23:57
Dålig trolltråd det här. Det här utförandet är mycket mer effektivt och simpelt än TS trollövning t ex: http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/CBStandingFly.html

Vill man köra med en arm åt gången istället så är det bara att köra med samma princip fast med en arm. Svårare än så är det inte.

Det är dessvärre ingen trolltråd. Och eftersom det inte är det, kan det vara så att det är du som missat någon poäng här?

P.s om du inte tycker att det är simpelt att stoppa in armen i en sådan "cuff" och sedan försöka kopiera min rörelse så förstår jag även varför du inte förstod att detta inte är en trolltråd. Samma typ av rörelse hjälpte mina släpande bröst och nu vill jag hjälpa andra med samma problem. Har du problem med det, gör då en egen tråd och klaga i den istället.

Slaxes
2016-01-10, 00:00
Det finns många faktorer som talar emot att denna varianten tillför något som inte en vanlig kabelflies gör. Men det behöver absolut inte innebära att den är dålig för det. ALL variation ger ju annorlunda effekter, så rätt använd, till rätt syfte så kan man ju köra den. Men endast sedd till hypertrofi för en individ som är stark i bröstmuskeln? Nä, då blir bara övningen ett tidsfördriv till en annan upplevelse.

Det får gärna finnas faktorer som talar emot. Jag har bara min egna spegelbild att gå på. Men det är också det enda jag bryr mig om. :)

Jag får se vad ni tycker om mina andra varianter när jag har spelat in dom.

pezrulezhaakon
2016-01-10, 00:46
Det får gärna finnas faktorer som talar emot. Jag har bara min egna spegelbild att gå på. Men det är också det enda jag bryr mig om. :)

Jag får se vad ni tycker om mina andra varianter när jag har spelat in dom.

Jo, tror man riktigt starkt på en sak, så är det säkert det bästa..

Du är ju såklart fri att spendera din tid hur du vill..

Ett Orm
2016-01-10, 01:46
Det får gärna finnas faktorer som talar emot. Jag har bara min egna spegelbild att gå på. Men det är också det enda jag bryr mig om. :)

Jag får se vad ni tycker om mina andra varianter när jag har spelat in dom.

Har du lagt till denna övning eller har du bytt ut något annat mot den?

Anders The Peak
2016-01-10, 09:13
Käbbel, du är inte ens nära. Håll dig till videos med steroidgrabbar.

Men med det fetade blev jag lite nyfiken faktiskt vad du menar med självklarheter?
Varför diskuteras det ens om det var så självklart? Varför gnälls det emot är det mesta är självklart?

Vad ska jag säga ? Jo att du är en naiv person som inte förstår mycket av den här världen. Tycker att det är tragiskt att du bygger din retorik på dina egna fördomar och försöker sedan överföra den på andra än dig själv. Behåll det för dig själv.

Jag antar att du inte är i närheten av Slaxes utveckling och har ändå synpunkter pga att det är inte det viktigaste utan det viktigaste är att man kan sin teori :)

pezrulezhaakon
2016-01-10, 09:48
käbbel, du är inte ens nära. Håll dig till videos med steroidgrabbar.

Men med det fetade blev jag lite nyfiken faktiskt vad du menar med självklarheter?
Varför diskuteras det ens om det var så självklart? Varför gnälls det emot är det mesta är självklart?


.

:d

+1

Anders The Peak
2016-01-10, 10:02
:d

+1

Det enda du klarar av Pez. Det är att göra roliga gubbar och att tala om att du hade rätt från första ordet. Imponerande meriter och färdigheter om det roar dig så är det säkert till gagn för en person i den här tråden.

Slaxes
2016-01-10, 11:10
Har du lagt till denna övning eller har du bytt ut något annat mot den?

Det jag gjort i stora drag är att kraftigt dra ner på antal set pressar och kraftigt ökat antal set kabel övningar (ca 90 % enarmsvarianter).

Just denna övning har jag på sistone lagt mer fokus vid än varianterna med handtag, för pumpen blir otrolig.

pezrulezhaakon
2016-01-10, 11:34
Att snacka självklarheter är väl inget negativt heller för den delen.

Men, nu när vi har er båda här... Vad tycker ni om Mr Bänkmeisters genomtänkta uttalande?

Det enda du klarar av Pez. Det är att göra roliga gubbar och att tala om att du hade rätt från första ordet. Imponerande meriter och färdigheter om det roar dig så är det säkert till gagn för en person i den här tråden.

Du kan ju börja med att svara PureWhey, så kan du visa att du iaf kan hålla dig till topic och ge prov på din enorma kunskap... :D

Anders The Peak
2016-01-10, 11:37
Du kan ju börja med att svara PureWhey, så kan du visa att du iaf kan hålla dig till topic och ge prov på din enorma kunskap... :D

Du menar på vad bänkpressmästaren säger i reportaget?

Tyvärr skummade jag bara genom reportaget flyktigt och det var inget som intresserade mig direkt. En begåvad bänkpressare som ska ge sin syn på bänkpress. Han har aldrig behövt reflektera över det tidigare utan har lärt sig tekniskt att lyfta rätt och har egentligen inga reflektioner utan får hitta på det han tror att att han förväntas säga :)

pezrulezhaakon
2016-01-10, 11:39
Du menar på vad bänkpressmästaren säger i reportaget?

Korrekt antagande.

Anders The Peak
2016-01-10, 12:00
Korrekt antagande.

Om du har tid kan du läsa min analys av mr bänkpressaren i förra posten. Man får ha viss tolerans för vissa saker och ha empati. Det hjälper inte att alltid vara den borne kritikern , utan man bör försöka ge allt som positiv feedback det skapar utrymme för utveckling och framåtsträvande och stampar inte på samma gamla fördomar.

Ett Orm
2016-01-10, 14:43
Vad ska jag säga ? Jo att du är en naiv person som inte förstår mycket av den här världen. Tycker att det är tragiskt att du bygger din retorik på dina egna fördomar och försöker sedan överföra den på andra än dig själv. Behåll det för dig själv.

Jag antar att du inte är i närheten av Slaxes utveckling och har ändå synpunkter pga att det är inte det viktigaste utan det viktigaste är att man kan sin teori :)
Mer käbbel. Vilka fördomar skulle det vara?


Nej, för mig som person är väl inte inte Slaxes bröstutveckling så viktig , men det är väl kul att det går bra naturligtvis. Han har betydligt bättre fysik än jag, det stämmer.
Jag har fått de resultat man kan förvänta sig om man kan lite om teorierna kring träning, händer det nått oväntat, bra eller dåligt, vill jag veta varför.

Vad jag förstått så handlar väl tråden om just teorin runt Slaxes variant(er) av enarms cross-over. Eller?
Och jag tycker hans resultat rimmar dåligt med det teoretiska jag kan om saken. Kanske är det jag som vet för lite?
Är det då dumt att försöka ta reda på mer?


Du å andra sidan verkar nöja dig med att Phil Heat mf kör så o då äre bra skit, för kolla bara vilka resultat den killen fått. Hur kan man ha mage att säga emot 60cm biceps?
Sen att vederbörande är proppad med prepp eller vägde 97 i bra form och tog 110 i bänk första gången han var på ett gym är inte så viktigt.

Anders The Peak
2016-01-10, 14:54
Du å andra sidan verkar nöja dig med att Phil Heat mf kör så o då äre bra skit, för kolla bara vilka resultat den killen fått. Hur kan man ha mage att säga emot 60cm biceps? Sen att vederbörande är proppad med prepp eller vägde 97 i bra form och tog 110 i bänk första gången han var på ett gym är inte så viktigt.

Nu tycker jag att Phils video var bra och illustrerade övningen på ett bra sätt som gör att det är lätt för betraktaren att analysera övningen. Allt övrigt som uttrycks utöver det är dina fördomar och inte mina.

Ett Orm
2016-01-10, 14:56
Det jag gjort i stora drag är att kraftigt dra ner på antal set pressar och kraftigt ökat antal set kabel övningar (ca 90 % enarmsvarianter).

Just denna övning har jag på sistone lagt mer fokus vid än varianterna med handtag, för pumpen blir otrolig.

Nice.:)

Tänkte på just den ökande pumpen du får. Du tror inte det kan ha något med att du har manschetten i armvecket som stryper blodet lite?
http://minimats.files.wordpress.com/2012/07/sub-anatomi.jpg

Ett Orm
2016-01-10, 15:05
Nu tycker jag att Phils video var bra och illustrerade övningen på ett bra sätt som gör att det är lätt för betraktaren att analysera övningen. Allt övrigt som uttrycks utöver det är dina fördomar och inte mina.

Rytters liggande drag till hakan är väl en favorit också antar jag..
Det var inte bara Phil, det är en genomgående trend vad jag sett.

Varför undviker du de frågor jag ställer? Vill du inte hjälpa en naiv person som inget förstår om välden?
Du kanske bara vill mobbas lite? Ok för mig isf.

Slaxes
2016-01-10, 15:15
Nice.:)

Tänkte på just den ökande pumpen du får. Du tror inte det kan ha något med att du har manschetten i armvecket som stryper blodet lite?
http://minimats.files.wordpress.com/2012/07/sub-anatomi.jpg

Nej, då hade jag märkt det i armarna :) det ger liknande pump vid handtagsvarianterna också, bara att detta verkar ännu lättare att isolera.

PureWhey
2016-01-10, 15:30
Du kan ju börja med att svara PureWhey, så kan du visa att du iaf kan hålla dig till topic och ge prov på din enorma kunskap... :D

Har redan svarat vad jag tycker, och jag har ingen enorm kunskap öht det var just därför jag nämnde er andra.

Anders The Peak
2016-01-10, 15:32
Rytters liggande drag till hakan är väl en favorit också antar jag..
Det var inte bara Phil, det är en genomgående trend vad jag sett.

Varför undviker du de frågor jag ställer? Vill du inte hjälpa en naiv person som inget förstår om välden?
Du kanske bara vill mobbas lite? Ok för mig isf.

Inte alls när det gäller illustrerande filmer handlar det mer om att de är bra och visar på ett enkelt sätt hur övningen bör utföras. Tyvärr verkar det som de bättre byggarna har de bättre utföranden av övningarna.
Här nedan är det Victor Martinez som visar cablecross på ett sätt som jag antar att ni försöker förklara för Slaxes och resten. Här gör Victor det med både ord och illustrerar utförandet. Pedagogiskt och informativt.

CL-8dlDakvg

pezrulezhaakon
2016-01-10, 16:05
Har redan svarat vad jag tycker, och jag har ingen enorm kunskap öht det var just därför jag nämnde er andra.

Nej, det var inte dig jag menade i mitt inlägg. Det var ATP jag menade. Och han gav ju ett svagt svar som förväntat.
Ditt svar var ju bättre än hans.

Slaxes
2016-01-10, 16:34
Rytters liggande drag till hakan är väl en favorit också antar jag..
Det var inte bara Phil, det är en genomgående trend vad jag sett.

Varför undviker du de frågor jag ställer? Vill du inte hjälpa en naiv person som inget förstår om välden?
Du kanske bara vill mobbas lite? Ok för mig isf.

Var det mig du syftade på ang den som inte förstår något om världen?

PureWhey
2016-01-10, 16:54
Nej, det var inte dig jag menade i mitt inlägg. Det var ATP jag menade. Och han gav ju ett svagt svar som förväntat.

Ditt svar var ju bättre än hans.


Ah, då är jag med :thumbup:

Anders The Peak
2016-01-10, 17:35
Ah, då är jag med :thumbup:

Ber om ursäkt med att sticka in med att det inte är din post det handlar om eftersom det var en öppen fråga och där du inte frågade om svar utan spekulerade om hur det hade gått om Arne och Pez hade varit de som intervjuat Mr Bänk.

Vad det verkligen handlar om är mitt ifrågasättande av kompetensen hos en av personerna.

PS det verkar som de här trådarna roar många och håller Kolozzeum flytande med ett snabbt ökande antal läsningar :)

Ett Orm
2016-01-10, 18:40
Var det mig du syftade på ang den som inte förstår något om världen?

Nej, det var mig själv jag syftade på faktiskt. Eller rättare sagt ATP anser att det en passande beskrivning på mig.:)
En liten come back från tidigare käbbel.

Yip_man
2016-01-10, 22:43
Suck, övningen som visas är knappast någon unik övning. Sen att teoretikerna håller på och käbblar emot dem som faktiskt omsatt sin teori till praktik och dessutom fått resultat är bara löjligt. Även så kan vara fallet med TS, jag kan inte uttala mig om hans utveckling men jag kan tro att det kanske gett samma resultat med en annan övning.

Slaxes
2016-01-10, 23:51
Suck, övningen som visas är knappast någon unik övning. Sen att teoretikerna håller på och käbblar emot dem som faktiskt omsatt sin teori till praktik och dessutom fått resultat är bara löjligt. Även så kan vara fallet med TS, jag kan inte uttala mig om hans utveckling men jag kan tro att det kanske gett samma resultat med en annan övning.

Det är ingen unik övning, men det är min favoritövning för att träffa brösten. . Var skrev jag att den var unik?

Klagarn
2016-01-11, 08:22
Kul att se någon tänka utanför boxen och prova sig fram själv istället för att bara gå efter den populära och PK:a styrkebyggningen.

Slaxes
2016-01-11, 09:39
Kul att se någon tänka utanför boxen och prova sig fram själv istället för att bara gå efter den populära och PK:a styrkebyggningen.

Det bästa som hände mitt kroppsbygge var att ifrågasätta allt. :)

Om en person med hög influens (en riktigt jävla biff?) påstår något så kan mängden mycket väl haka på och till och med skriva det i sten, och glömma att deras kroppar kanske inte alls svarar på samma sätt. Det gjorde åtminstone jag under mina första år.

Yip_man
2016-01-11, 11:57
Det är ingen unik övning, men det är min favoritövning för att träffa brösten. . Var skrev jag att den var unik?

Vad jag menar är att vi nog är många som provat liknande och av olika anledningar inte kör den.

Genvägen är inte att hitta en superövning som träffar helt rätt. Man klarar sig bra med de övningar som körts i all evighet om man lär sig kontrahera sina muskler korrekt.

Men åter igen känns den rätt för dig så kör på för all del.

Slaxes
2016-01-11, 13:51
Vad jag menar är att vi nog är många som provat liknande och av olika anledningar inte kör den.

Genvägen är inte att hitta en superövning som träffar helt rätt. Man klarar sig bra med de övningar som körts i all evighet om man lär sig kontrahera sina muskler korrekt.

Men åter igen känns den rätt för dig så kör på för all del.

För min del så var just dessa typ av övningar en genväg.
Jag har försökt att pressa i flera år och samtidigt spänna utav bara helvete, men det har inte gett mig något jämfört med detta.

Att istället utföra en rörelse som tvingar muskeln att kontrahera utav bara helvete, vare sig jag vill eller ej, känns mer logiskt.

När du skriver "lära sig kontrahera korrekt" så tolkar jag det som att man kan bygga bra bara genom att sitta i sin kontorsstol och spänna brösten.

Det är de små detaljerna i dessa övningarna som har gjort stor skillnad för mig. Motståndets utgångspunkt har varit den absolut viktigaste, och vart min kropp befinner sig i förhållande till den, och i vilken vinkel jag står emot den. Som man kan se på videon så står jag inte framför utgångspunkten som de flesta andra gör vid flyes, och när jag väl gör det, så vrider jag på min kropp mot utgångspunkten, det gör stor skillnad för mig om min bröstmuskel ska kontrahera kraftigt eller inte.

Det tog min extremt otränade bror cirka 1 månad innan han en morgon vaknade och undrade vad det var för något på bröstet som delvis skymde sikten över resten av hans kropp där han låg i sängen (no joke). Han har lagt 70% av sina bröstpass på att utföra dessa övningar under min instruktion.

Yip_man
2016-01-11, 14:18
Att det behövs en belastning för att bygga effektivt tar jag som självklart att de flesta förstår.

ang din bror så hade han förmodligen växt bra av armhävningar på sovrumsgolvet om han inte tränat innan.

Åter igen så grattis till att du hittat din övning. Eftersom du verkar ha en del bilder så hade det varit intressant att se bilder som visar på utvecklingen.

Slaxes
2016-01-11, 14:27
Att det behövs en belastning för att bygga effektivt tar jag som självklart att de flesta förstår.

ang din bror så hade han förmodligen växt bra av armhävningar på sovrumsgolvet om han inte tränat innan.

Åter igen så grattis till att du hittat din övning. Eftersom du verkar ha en del bilder så hade det varit intressant att se bilder som visar på utvecklingen.

Besök min instagram profil och kolla på mina bilder som togs för runt 75veckor sedan eller tidigare, det var då jag började med detta. En bild är aldrig riktigt rättvis Men ändå.jag kan Urskilja ganska stor skillnad på dessa 75veckor. Nämnvärt nog för att göra en tråd och hylla övningarna, precis som jag gjort.

Slaxes
2016-01-11, 14:42
http://imgur.com/ep9igur

Efter kort överblick skapade jag en före och efter bild. Någon skillnad? den övre bilden togs för 72 veckor sedan precis innan jag började med dessa övningar och den nedre är dagsfärsk.

P.s hur lägger jag in bilder i inlägg som inte kräver att man klickar på en länk? Det funkar aldrig..

Slaxes
2016-01-11, 14:54
112374

Slaxes
2016-01-11, 15:07
På bilden ovan hade jag tränat pressar stenhårt i 4,5 år och vridit och vänt så gott jag kunde på utförande och annat kopplat till sådant, men utvecklingen var verkligen låg jämfört med mina andra kroppsdelar. Styrkan ökade dock bra i övningar associerade med bröst, och hängde med bra jämfört med övningar associerade med andra muskelgrupper.

Bilden under visar 72veckor av stor omfördelning av arbete till övningar liknande den jag lade upp i trådstartaren.

Gerdler
2016-01-11, 15:10
72 veckor är ganska lång tid, men säger du att du verkligen hade stagnerat i din bröstutveckling innan så är det säkert så att din nya träning är bättre för just bröst, för just dig.

Det kan ju bero en del på muskelfästens placeringar och andra hävarmar vad man har lätt för att bygga på.
Har en kompis som får stora biceps av att titta på en hantel. Han tog mig i biceps curl efter ett långt träningsuppehåll. Han har varit klenare än mig i allt annat alltid annars. Så många saker är individuella.

Fina rattar förresten! :)

Slaxes
2016-01-11, 15:14
72 veckor är ganska lång tid, men säger du att du verkligen hade stagnerat i din bröstutveckling innan så är det säkert så att din nya träning är bättre för just bröst, för just dig.

Det kan ju bero en del på muskelfästens placeringar och andra hävarmar vad man har lätt för att bygga på.
Har en kompis som får stora biceps av att titta på en hantel. Han tog mig i biceps curl efter ett långt träningsuppehåll. Han har varit klenare än mig i allt annat alltid annars. Så många saker är individuella.

Fina rattar förresten! :)

Tack. Ja det måste ha med något sånt att göra. Alla runtomkring mig har sagt att mina bröst varit efter. De var i princip likadana 4,5e året Som dom var efter 1 år. Det enda som ökade var styrkan.

Yip_man
2016-01-11, 15:59
Tycker det ser symetriskt och fint ut på båda bilderna. Och 1,5 år är mycket. Har du även ändrat volymen elller repsen?

Slaxes
2016-01-11, 16:02
Tycker det ser symetriskt och fint ut på båda bilderna. Och 1,5 år är mycket. Har du även ändrat volymen elller repsen?

Från att ha pressat ca 70% av bröstträningen och flyat (felakatigt enligt mig) ca 30% så öade jag upp det tvärtom kan man säga. Totala volymen och tråden närmast oförändrad.

Kan du inte medge att brösten är mycket mer välutvecklade på den undre biöden?

Ett Orm
2016-01-11, 18:31
Från att ha pressat ca 70% av bröstträningen och flyat (felakatigt enligt mig) ca 30% så öade jag upp det tvärtom kan man säga. Totala volymen och tråden närmast oförändrad.

Kan du inte medge att brösten är mycket mer välutvecklade på den undre biöden?

Jo visst ser brösten betydligt bättre ut på undre, men dina axlar och trapz ser mindre ut..
Det är ganska svårt att göra det rättvist med bara ett par bilder.

Kanske var dina pressar inte av högsta klass?

Slaxes
2016-01-11, 18:51
Jo visst ser brösten betydligt bättre ut på undre, men dina axlar och trapz ser mindre ut..
Det är ganska svårt att göra det rättvist med bara ett par bilder.

Kanske var dina pressar inte av högsta klass?

Jag nöjer mig här. I Verkligheten syns det så mycket mer. Men det spelar ingen roll. Fortsätt pressa och flya på era sätt. men ni som har släpande bröst, testa.

Diomedea exulans
2016-01-11, 18:55
På bilden ovan hade jag tränat pressar stenhårt i 4,5 år och vridit och vänt så gott jag kunde på utförande och annat kopplat till sådant, men utvecklingen var verkligen låg jämfört med mina andra kroppsdelar. Styrkan ökade dock bra i övningar associerade med bröst, och hängde med bra jämfört med övningar associerade med andra muskelgrupper.

Bilden under visar 72veckor av stor omfördelning av arbete till övningar liknande den jag lade upp i trådstartaren.

Inte för att vara dryg, men jag ser ingen skillnad i bröststorlek. Det enda jag ser är att bröstmusklernas form är olika pga att du håller armarna olika och ljuset är annorlunda.

Slaxes
2016-01-11, 19:13
Inte för att vara dryg, men jag ser ingen skillnad i bröststorlek. Det enda jag ser är att bröstmusklernas form är olika pga att du håller armarna olika och ljuset är annorlunda.

Det är lugnt.. Jag skriver för alla läsare skull, inte min egen. Jag är redan övertygad om vad dom här övningarna kan ge, och känner ett behov av att hjälpa andra som har haft samma problem som mig. Hade jag kunnat visa hur stor skillnaden är på ett optimalt sätt, så skulle ändå folk försöka sätta allt emot för att motbevisa, istället för att testa. Mer kan jag inte dela med mig av, jag har redan skrivit alldeles för många inlägg om detta än vad jag skulle behöva.

Ett Orm
2016-01-11, 19:15
Jag nöjer mig här. I Verkligheten syns det så mycket mer. Men det spelar ingen roll. Fortsätt pressa och flya på era sätt. men ni som har släpande bröst, testa.

Var inte meningen att vara dryg, och betvivlar inte att dina bröst växt bra med den övningen.
Men det är bara det att jag inte inte nöjer mig med vad som helst för att bli övertygad om övningens förträfflighet.

Slaxes
2016-01-11, 19:47
Var inte meningen att vara dryg, och betvivlar inte att dina bröst växt bra med den övningen.
Men det är bara det att jag inte inte nöjer mig med vad som helst för att bli övertygad om övningens förträfflighet.

Min uppfattning är att om du som läsare har pressat precis som jag gjort och personer runt omkring dig har fått mycket bättre och mer estetiskt tilltalande bröst av liknande upplägg bestående av mycket pressar, så kanske du behöver motstånd från andra riktningar.. Vet inte om det har med vart fästen sitter och andra saker som är unika med någons kropp men, jag rekommenderar alla som känner sig träffade att testa.

Om intresse finns så lägger jag upp videor på fler variationer.

Diomedea exulans
2016-01-11, 20:06
Det är lugnt.. Jag skriver för alla läsare skull, inte min egen. Jag är redan övertygad om vad dom här övningarna kan ge, och känner ett behov av att hjälpa andra som har haft samma problem som mig. Hade jag kunnat visa hur stor skillnaden är på ett optimalt sätt, så skulle ändå folk försöka sätta allt emot för att motbevisa, istället för att testa. Mer kan jag inte dela med mig av, jag har redan skrivit alldeles för många inlägg om detta än vad jag skulle behöva.

De har säkert vuxit, jag kunde inte se det på bilderna bara. Jag är kanske lite dålig på att se sånt, det är nog delvis en vanesak. :)

Jag tror dock det är mer optimalt att visa tuttarna i någon obligatorisk byggarpose, t ex side chest. Att ta regelbundna mått kring t ex midja och bröstkorg är en annan praktisk grej att göra om man vill få tyst på haters.

Ristretto
2016-01-11, 20:17
Blev besviken. Trodde jag skulle få se nipplarna i filmen.

jimcg
2016-01-11, 21:41
Om intresse finns så lägger jag upp videor på fler variationer.

Jag gillar ditt tips väldigt mycket och hade liknande funderingar själv, men har inte kommit till skott och testat ännu, så jag uppskattar tråden mycket. :thumbup:

Det jag funderar på är om framsida axel påverkas (tar olika stor del arbetet) beroende på hur man vinklar underarmen. Alltså om man har underarmen pekande uppåt, såsom i peck deck, jämfört med om man fäller underarmen inåt, så den ligger horisontellt. Egentligen är det ju de olika lägena som överarmen hamnar i som jag egentligen undrar över, men det kändes enklare att förklara med hjälp av underarmen.

Sen funderar jag också på i vilken höjd du håller armbågen, är det strax under bröstet?

Slaxes
2016-01-11, 22:18
Jag gillar ditt tips väldigt mycket och hade liknande funderingar själv, men har inte kommit till skott och testat ännu, så jag uppskattar tråden mycket. :thumbup:

Det jag funderar på är om framsida axel påverkas (tar olika stor del arbetet) beroende på hur man vinklar underarmen. Alltså om man har underarmen pekande uppåt, såsom i peck deck, jämfört med om man fäller underarmen inåt, så den ligger horisontellt. Egentligen är det ju de olika lägena som överarmen hamnar i som jag egentligen undrar över, men det kändes enklare att förklara med hjälp av underarmen.

Sen funderar jag också på i vilken höjd du håller armbågen, är det strax under bröstet?

Övningen i videon visar bara en av alla olika vinklar. Ställer jag in kabelns höjd längst ner så kommer armbågen att färdas tvärs emellan horisontellt och vertikalt. Varken jag elöer någon jag har visat övningen för har känt att axeln påfrestas ett dugg. Jag körde igenom alla variationer med "cuffsen" idag med en person på gymmet som älskade övningen och inte hade känt sådan kontakt eller fått någon liknande pump i brösten innan. Sånt är kul.

Fäster du ett par cuffs vid armbågarna så kommer du göra det enklare att få kontakt med brösten, desto fler leder involverade desto sämre kontakt, tycker jag.

Har nästan alltid armvecket åt det håll som är riktningen på rörelsen. Det fungerar bäst för mig och de andra jag visat övningen. Det bästa för mig har varit att använda spegelbilden för att se när kontraktionen ser kraftig ut. Ska lägga upp lite fler videos så att man får en bättre bild.

AntonHA
2016-01-12, 13:44
Känns som att vanligt sittande kabelflies fast med en hand bör ta bättre än den här övningen

Slaxes
2016-01-12, 14:44
Känns som att vanligt sittande kabelflies fast med en hand bör ta bättre än den här övningen

ja fast motståndet ska inte komma bakifrån utan från sidan i förhållande till var du står. Och gärna stå vinklad med kroppen mot utgångspunkten snarare än rakt fram. De är väldigt lika övningar men motståndet blir helt annorlunda av dessa små detaljer. Testa och se! Har du samma kroppstyp som mig så kommer din bröstmuskel kontrahera kraftigt vare sig du vill eller ej.

Diomedea exulans
2016-01-12, 14:51
ja fast motståndet ska inte komma bakifrån utan från sidan i förhållande till var du står. Och gärna stå vinklad med kroppen mot utgångspunkten snarare än rakt fram.

Säger inte de här sakerna emot varandra? Om man står vinklad med kroppen mot utgångspunkten så kommer motståndet komma framifrån, inte från sidan.

Slaxes
2016-01-12, 14:56
Säger inte de här sakerna emot varandra? Om man står vinklad med kroppen mot utgångspunkten så kommer motståndet komma framifrån, inte från sidan.

Du ska inte stå helt vinklad mot utgångspunkten. Mittemellan rakt fram och helt emot utgångspunkten, man hittar sin sweetspot någonstans här emellan. Det gör jag iaf. Sweetspoten definierar jag när jag ser att bröstmusklerna spänns och fibrerna syns som tydligast. Jag känner motståndet hela vägen till de sista fibrerna i mittpartiet på bröstet.

Det kan vara min förmåga att förklara detta med ord som fallerar det hela (inte lätt). kommande video kanske kan ge en klarare bild.

Du ändrar inte vart motståndet kommer ifrån för att du vinklar din kropp. Din kropp kommer inte flyttas i förhållande till utgångspunkten för att du vrider på dig.

ARMSTARK
2016-01-12, 15:06
I don't always do one arm Cable Cross, but when I do I do like this:
http://i67.tinypic.com/2qm3yxl.png

Slaxes
2016-01-12, 15:08
I don't always do one arm Cable Cross, but when I do I do like this:
http://i67.tinypic.com/2qm3yxl.png

Ja, det är ungefär så det kan se ut när jag har lägsta höjdinställningen på kabeln. och det är det som har fungerat för mig.


Måste bara fixa en gul keps också :P
Samt att armen är nästintill rak om jag använder handtag.

stort tack för illustrationen dock :)

jimcg
2016-01-12, 21:08
Varken jag elöer någon jag har visat övningen för har känt att axeln påfrestas ett dugg. Jag körde igenom alla variationer med "cuffsen" idag med en person på gymmet som älskade övningen och inte hade känt sådan kontakt eller fått någon liknande pump i brösten innan. Sånt är kul.

Mina frågor handlade mest om att jag ville undvika att framsida axel skulle involveras för mycket. Jag testade övningen i kväll, med kabel kopplad längst ner på överarmen och tyckte den var störtskön! Jag har aldrig upplevt så tydlig känsla av att bli trött i inre, övre delen av bröstet - förutom resten. Det känns som det föll sig naturligt hur man ville stå och föra armen för att få maximalt rörelseomfång.

Tack igen för tipset!

jonhson
2016-01-12, 21:38
Kan delvis hålla med Slaxes här.
Det som jag personligen tycker gett mig bäst utveckling på brösten är många olika typer av flyes, jämfört med pressar.
Kör ytterst sällan just pressar därför.
Lite lutande hantelpressar bara i stort sett.

Sen tror jag framförallt på att om en muskel släpar, att träna den med mer variation och oftare i perioder hjälper till.

My 5 cents.

Slaxes
2016-01-12, 21:54
Mina frågor handlade mest om att jag ville undvika att framsida axel skulle involveras för mycket. Jag testade övningen i kväll, med kabel kopplad längst ner på överarmen och tyckte den var störtskön! Jag har aldrig upplevt så tydlig känsla av att bli trött i inre, övre delen av bröstet - förutom resten. Det känns som det föll sig naturligt hur man ville stå och föra armen för att få maximalt rörelseomfång.

Tack igen för tipset!

Kul! ja precis. Man får trixa lite, man känner när det är rätt :) testade du att fästa kabeln i olika höjdlägen, och försöka följa linjen som kabeln utgör med dina rörelser? Det är najjan!

Slaxes
2016-01-12, 21:59
Kan delvis hålla med Slaxes här.
Det som jag personligen tycker gett mig bäst utveckling på brösten är många olika typer av flyes, jämfört med pressar.
Kör ytterst sällan just pressar därför.
Lite lutande hantelpressar bara i stort sett.

Sen tror jag framförallt på att om en muskel släpar, att träna den med mer variation och oftare i perioder hjälper till.

My 5 cents.

Du borde också testa denna övning. Antingen med handtag eller "cuffs" :)

jonhson
2016-01-12, 22:08
Du borde också testa denna övning. Antingen med handtag eller "cuffs" :)

Hade jag inte haft såpass bra utveckling på mina bröst, så absolut.
Men mitt upplägg verkar funka perfekt. Så tack ändå :)

Slaxes
2016-01-12, 22:32
Hade jag inte haft såpass bra utveckling på mina bröst, så absolut.
Men mitt upplägg verkar funka perfekt. Så tack ändå :)

Najjan!