handdator

Visa fullständig version : Flytande mat


DJJOHANSSON
2016-01-05, 11:41
Halloj, snubblade in på en sida via Rob riches som heter Spacenutrition och som säljer en måltidsersättare som heter 100% real food double protein.



Jag är förbannat trött på att äta mat, fyra fem matlådor om dagen i över fem år.. Kände att det skulle vara skönt att dricka min mat i 6-8 veckors tid för att köra en smidig deff och återfå lusten till att äta mat.


Vet inte om jag vågar beställa ifrån spacenutrition då beställningen skulle uppgå till 6000~ och är rädd att skiten fastnar i tullen.. Så planen är att börja göra egna drinkar, tre stycken om dagen på 700 kcal och 50g protein per shake + en råsaft drink gjord på grönsaker och ev någon frukt så att magen fortfarande får jobba.


Någon här som har provat att dricka sina kalorier istället?
Någon som har ideer om Vad man kan kasta i drinken? Vet att Lepras är kungen på detta men jag undviker helst tonfisk och kött i shaken.

Proteinpulver, sojamjölk, potatis, havregryn, ris, frön och nötter, avocado, kakao. Komplettera med multivitamin och 10g omega3 om dagen har jag funderat på.




Åsikter?

StarkaUlf
2016-01-05, 12:56
Bär av massa olika slag, frukt, spenat, lite grädde/rapsolja, yoghurt/kvarg/keso etc.

Jag skulle iallafall försöka få till en tjock konsistens på "smoothien", eftersom att jag tycker det mättar bättre.

Wolls
2016-01-05, 14:27
Varför inte äta färre gånger per dag då istället, och käka mer kalorietäta saker då du äter?

Låter som onödigt inpräntat beteende, men det är bara min gissning.

DJJOHANSSON
2016-01-05, 16:19
Låter som onödigt inpräntat beteende, men det är bara min gissning.


Vad menar du?



Jag vill inte äta kaloritätare då jag ska deffa och vill sprida ut både energin och proteinet över dagen. Periodisk fasta funkar inte för mig då jag går upp 05:00, måste äta frukost kl 07 för att orka jobba och går inte o lägger mig förens midnatt.

Jag behöver inte hjälp med maten, undrade bara om någon har gått över till flytande föda under en period :)

LillisJ
2016-01-05, 17:05
Spenat, rödbeta och kvarg känns givet. Här har du lite inspiration :)

https://i.gyazo.com/4ea4643e03b8b7addecc069e86728ddf.png

Kiska
2016-01-05, 18:53
Välling :)

Wolls
2016-01-06, 10:15
Vad menar du?



Jag vill inte äta kaloritätare då jag ska deffa och vill sprida ut både energin och proteinet över dagen. Periodisk fasta funkar inte för mig då jag går upp 05:00, måste äta frukost kl 07 för att orka jobba och går inte o lägger mig förens midnatt.

Jag behöver inte hjälp med maten, undrade bara om någon har gått över till flytande föda under en period :)

Det låter på din ursprungliga post att du är trött på alla matlådor etc och då tänkte jag varför inte då kanske dra ner på det till kanske tre måltider per dag, frukost en lunchlåda och sen middag?

Men om det är flytande föda du är ute efter så go for it. Nu drar jag ett skott från höften men jag har för mig att flytande föda har sämre mättnadskänsla så om du ska deffa så kanske det inte är till din fördel. Men nu ska jag sluta försöka påverka dig, såklart du som väljer vad du vill göra :)