handdator

Visa fullständig version : Tips till mitt upplägg!


Tornhill
2016-01-03, 14:08
Efter några års eftarenheten av gym och olika upplägg och program har jag fastnat i att köra 4-split och ägnat senaste åren åt detta. Men efter mycket resonemang och experiment har jag nu lagt om till en 5-split vilket jag själv är lite tveksam till men tycker det låter bra i praktiken. Mitt upplägg ser ut enligt följande.

Dag 1. Bröst triceps
Dag 2. Rygg biceps
Dag 3. Underarmar vader mage
Dag 4. axlar, marklyft
Dag 5. vila
Dag 6. ben

I upplägget försöker jag lägga in ytterligare en vilodag i veckan när jag känner det passar/behövs. Jag kör också med perioder på 2 veckor, kör upplägget 2 veckor i rad på 6or, sedan två veckor 8or samt 2 veckor 10or.

Kör mer eller mindre 4 set på muskelgrupp. Mitt mål är framförallt att bli större men även med lite fokus på styrka. Vad tycks, är programmet lämpligt för mina mål samt finns det något ni hade justerat på?:)

Skånsk
2016-01-03, 14:55
Jag tycker själv att du ska träna varje muskelgrupp iaf 2 gånger i veckan för att nå dina mål. Några erfarenheter av t.ex. PPL?

Tornhill
2016-01-03, 17:28
Hm har själv haft tankar på det tidigare o testat att köra ungefär 1,5-2 ggr i veckan per muskelgrupp. Har bland annat kört stronglifts en längre period. Känner jag får bättre ökning av o köra en muskelgrupp rejält med längre återhämtning än köra de oftare men kanske körde för tungt när jag körde ofta.. Mvh Tornhill