handdator

Visa fullständig version : Den nya tråden om stand up


Scratch89
2016-01-03, 01:19
Jag vet att det finns en gammal tråd men den fyller inte riktigt syftet med vad jag är ute efter.

Min tanke är att det ska finnas en tråd där man kan diskutera olika stand up-komiker. Tipsa om vad de har gjort bra, vilka det finns som liknar, eller något som är totalt annorlunda. Har man en fundering på en viss stil ska man kunna diskutera det också.

Självklart kan man diskutera de stora gamla, som Seinfeld och Chris Rock, men kanske som referens till den nya generationen.

Scratch89
2016-01-03, 01:23
Nåväl, jag kan börja.

Har nu senaste veckan tittat på mycket stand up, och märker att det finns flera olika stilar. Jag är dålig på namn, men anser att det är en konstform och därför finns det säkert vedertagna namn på olika stilar.

Har alltid gillat Louie CK, då han har en stil som är så personlig. Det känns som om hans skämt är hans skämt, och att det faktiskt har hänt honom i verkliga livet. Hans serie är precis likadan, och även om det såklart är skriptat känns det äkta. En perfekt blandning av bisarr snuskig humor, mörker och värme.

Såg precis Netflixspecialen av Zach Galifianakis och förstod ingenting. Antingen så tycker jag att han försöker vara väldigt artsy och misslyckas, eller så har jag bara så svårt med socialt efterblivna människor (eller folk som driver med det på det sättet han gör). Inga riktiga skämt, ingen observationshumor, bara konstiga påståenden samtidigt som han spelar piano. Måste smälta det jag har sett för att förstå om allt är ironiskt eller ej.

Någon som klarar den här sitta-ner-och-prata-om-livet-stilen galant är Marc Maron. Det är inga direkta skämt eller punchlines men det finns åtminstone någon slags berättelse, en resa man följer med på. Jag saknade det helt i Zachs rutin. Är det någon som vet om han har varit rolig och kan länka?

Scratch89
2016-01-03, 01:27
Såg även två stand ups av Iliza Shlesinger som fanns på Netflix. Lysande. Som en kvinnlig, ung Louie som observerar samhällets fel och brister och hur folk hanterar förväntningar och normer. Chelsea Peretti är också duktig, men jag tycker att hon fått för mycket inspiration från Andy Samberg, som kör hela den här "jag är sådär ironiskt cool att man till slut inte vet om det är ironiskt eller ej"-vibben som han gjorde med Justin Timberlake. Skämten var kul dock, och hon har utvecklats från att vara en stereotypskämtare till att göra sin egen grej med självdistans.

TranceII
2016-01-03, 01:30
Jag gillar Bo Burnham. Det är ganska speciell humor och hans show är lite av en föreställning mer än bara standup. De flesta som är inne på standup har nog redan koll på honom men om ni inte har det så finns hans första show gratis på youtube

ejc5zic4q2A

eternallord
2016-01-03, 01:45
Måste rekommendera Kyle Kinane igen. I min mening hade han förra årets roligaste standup special i "I liked his old stuff better" och föregångaren "Whiskey Icarus" är i princip lika rolig. Han har den perfekta kombinationen av storytelling, ljudnivå och delivery som få komiker lyckas fånga.

timoat
2016-01-03, 02:14
Bill burr (lyssnat på hans mm podcast sen han startade)

Arj barker

Joe derosa (gjorde även en kortar3 serie med Bill burr som heter uninformed, tror man kan tanka den)

Doug Stanhope

Tom segura (inte hans podcast dock som han gör med hans tjej. Så jävla rutten när de inte har bra göster)

Mitch hedberg

Hannibal buress

Aziz ansari

John mulaney

Anthony jeselnik

Folk jag inte gillar men som på nåt sätt ses som gudar är bla patrice oneal, George carlin, Bill hicks. Kan tycka att de är intressanta att lyssna på men roliga är de fan inte imo.

eternallord
2016-01-03, 02:22
+1 på Bill Burr. Han har även en ny animerad serie på Netflix (F is for Family) som kan vara värd att kolla in.

timoat
2016-01-03, 02:28
+1 på Bill Burr. Han har även en ny animerad serie på Netflix (F is for Family) som kan vara värd att kolla in.

Tyvärr tyckte jag inte den funkade så bra, vart lite besviken.

eternallord
2016-01-03, 02:30
Hittade inte hela vägen fram för mig heller, men jag hoppas att den bara behöver en säsong till för att mogna, som Rick and Morty.

Sorry för OT.

ceejay
2016-01-03, 07:10
Jag ska på jim jefferies den 16e.

Hövdingen
2016-01-03, 09:25
Aziz ansari

Han har jag väldigt svårt för.

Folk jag inte gillar men som på nåt sätt ses som gudar är bla patrice oneal, George carlin, Bill hicks. Kan tycka att de är intressanta att lyssna på men roliga är de fan inte imo.

Bill Hicks är ett geni, tycker jag. Han hade nog varit en megastjärna om han hade levt.

ULGQZqxTWuw

Scratch89
2016-01-03, 10:23
Jag gillar Bo Burnham. Det är ganska speciell humor och hans show är lite av en föreställning mer än bara standup. De flesta som är inne på standup har nog redan koll på honom men om ni inte har det så finns hans första show gratis på youtube

ejc5zic4q2A
Ska undersökas! Tack.

Måste rekommendera Kyle Kinane igen. I min mening hade han förra årets roligaste standup special i "I liked his old stuff better" och föregångaren "Whiskey Icarus" är i princip lika rolig. Han har den perfekta kombinationen av storytelling, ljudnivå och delivery som få komiker lyckas fånga.
Han verkar vara i samma liga som Louie. Ska tittas på idag, troligen. Tack.

Jag ska på jim jefferies den 16e.
Jim är kung! Jag har bara sett ett par, tre stycken som han har gjort, men gillat det. Älskar att även om klippen ligger uppe i normal hastighet skriver folk "watch it at 1.25 speed" för att han blir fullare och fullare under föreställningen. :D

Bill Hicks är ett geni, tycker jag. Han hade nog varit en megastjärna om han hade levt.

ULGQZqxTWuw
Ska se.

Scratch89
2016-01-03, 10:26
Bill burr (lyssnat på hans mm podcast sen han startade)

Arj barker

Joe derosa (gjorde även en kortar3 serie med Bill burr som heter uninformed, tror man kan tanka den)

Doug Stanhope

Tom segura (inte hans podcast dock som han gör med hans tjej. Så jävla rutten när de inte har bra göster)

Mitch hedberg

Hannibal buress

Aziz ansari

John mulaney

Anthony jeselnik

Folk jag inte gillar men som på nåt sätt ses som gudar är bla patrice oneal, George carlin, Bill hicks. Kan tycka att de är intressanta att lyssna på men roliga är de fan inte imo.

Du får gärna ge någon beskrivning om hur de gör sin rutin, eller länka till något kul klipp! :)

Bill Burr har jag sett två stycken timspecialare med, också riktigt bra. Lite för högljudd ibland kanske, men bra och jag gillar mixen av seriösa ställningstagande och råbarkad humor.

Anthony Jeselnik är en av de få jag faktiskt stängt av utan att ha sett klart. Har lite svårt för hans non-sequiturs och scenpersonlighet. Varje skämt är likadana, där han säger en snäll sak men sedan växlar till sin onda personlighet, typ "Kids are cute... that's why I want to have sex with them!".
Ska kanske ge honom någon chans till dock.

svag74
2016-01-03, 10:29
Så sjukt förutsägbart att alla ska tipsa om fina utländska komiker, och prata samhällsproblem och dylikt.
Här är lite riktig stand up! :hbang: :laugh:

WjWRJrklwd8

J.V
2016-01-03, 11:04
Allt som har med Raw Comedy att gora ar ju samst.

Bo Burnham och Eddie Izzard daremot, det ar grejer.

bubbe
2016-01-03, 11:14
Tycker de mesta stand up är rätt roligt att kolla på. Gamla inspelningar med Eddie Murphy och Robin Williams gillar jag mycket. Vilket påminner mig om att göra ett försök att hitta något gammalt med Richard Pryor som jag inte har sett, får försöka ikväll.

bubbe
2016-01-03, 11:29
Tycker de mesta stand up är rätt roligt att kolla på. Gamla inspelningar med Eddie Murphy och Robin Williams gillar jag mycket. Vilket påminner mig om att göra ett försök att hitta något gammalt med Richard Pryor som jag inte har sett, får försöka ikväll.

Fast nu postade jag ju ändå fel, visste inte ens om att det fanns en gammal stand up tråd som min post egentligen borde ha hamnat i....

Sry...

Scratch89
2016-01-03, 12:34
Allt som har med Raw Comedy att gora ar ju samst.

Bo Burnham och Eddie Izzard daremot, det ar grejer.

Eddie Izzard drar ut på såna skämt så ofantligt länge, jag tappar intresset rätt så snabbt. Jag gillar idén och sådär, men det blir långdraget. Samma sak med Ricky Gervais, som också är rolig men som litar för mycket på sin falsett och sitt dumförklarande av andra människor.

HookersUnited
2016-01-03, 13:30
Eddie Izzard drar ut på såna skämt så ofantligt länge, jag tappar intresset rätt så snabbt. Jag gillar idén och sådär, men det blir långdraget. Samma sak med Ricky Gervais, som också är rolig men som litar för mycket på sin falsett och sitt dumförklarande av andra människor.

Gervais <3

Scratch89
2016-01-03, 14:19
Jag gillar Bo Burnham. Det är ganska speciell humor och hans show är lite av en föreställning mer än bara standup. De flesta som är inne på standup har nog redan koll på honom men om ni inte har det så finns hans första show gratis på youtube

ejc5zic4q2A

Lysande! Det tog en kvart eller så innan jag vande mig vid stilen. Det är ju så osammanhängande på något sätt. Jag gillade gud-sångnumret mest.

Intressant att en så introvert person kan vara så extrovert på scen. Man ser verkligen att det är en stage act. Som i tacktexten i slutet där han tackar sin bror som utmanade honom till att våga ta risker på scenen.

Mass-Tech
2016-01-03, 14:39
Lewis Black när han verkligen kommer igång.


Trevor Noah, han har kanske inte någon speciell stil men jag började titta på honom när han skulle ta över TDS.

timoat
2016-01-03, 14:46
Lewis Black när han verkligen kommer igång.


Trevor Noah, han har kanske inte någon speciell stil men jag började titta på honom när han skulle ta över TDS.

Jag gillade Lewis black i början men ju mer jag såg desto mer störde jag mig på hans falska "arghet" med hans små ticks och handrörelser. Känns falskt på nåt sätt. Gimmicky.

qozmox
2016-01-03, 15:54
jag var ett stort Bill Hicks fan när jag var yngre.
gillar honom såklart fortfarande, men iom att jag totalt lyssnat sönder honom,
är det inte riktigt samma sak längre.
Den enda moderna komikern jag har något för, och dessutom väldigt mycket för, är Doug Stanhope.
Tycker både Bill och Doug presenterar något bortom själva skämten när de står på scen.
Medans Seinfeld och Louis CK tex, bara drar en massa skämt som man lika gärna kunnat hitta i en skämtbok.

PDWOP_McMHA

timoat
2016-01-03, 16:35
jag var ett stort Bill Hicks fan när jag var yngre.
gillar honom såklart fortfarande, men iom att jag totalt lyssnat sönder honom,
är det inte riktigt samma sak längre.
Den enda moderna komikern jag har något för, och dessutom väldigt mycket för, är Doug Stanhope.
Tycker både Bill och Doug presenterar något bortom själva skämten när de står på scen.
Medans Seinfeld och Louis CK tex, bara drar en massa skämt som man lika gärna kunnat hitta i en skämtbok.

PDWOP_McMHA

Tyvärr kan hans podcast dock vara ganska påfrestande...

qozmox
2016-01-03, 17:07
Tyvärr kan hans podcast dock vara ganska påfrestande...

haha. ja, minst sagt.

Scratch89
2016-01-03, 17:34
Doug Stanhope


Skitbra!

Såg att han hade en timma på Netflix. Jag kände igen honom från ett avsnitt Louie då han spelar Louies gamla komikerkompis som ska ta livet av sig. Väldigt... morbid humor, men precis som Louie står han upp för viktiga saker och visar hur löjliga vissa saker vi gör är.

timoat
2016-01-03, 17:58
Skitbra!

Såg att han hade en timma på Netflix. Jag kände igen honom från ett avsnitt Louie då han spelar Louies gamla komikerkompis som ska ta livet av sig. Väldigt... morbid humor, men precis som Louie står han upp för viktiga saker och visar hur löjliga vissa saker vi gör är.

Han är även jävligt bra i Charlie Brooker s screenwipes och weekly wipes. Sök på Youtube "Charlie Brooker weekly wipe Doug stanhope"

BlötSnö
2016-01-03, 18:06
Jag passar på att göra ett första inlägg i den här tråden och rada upp ett par favoriter.

Bill Burr: Jag har nog sett de flesta av hans stand up-föreställningar 15-20 gånger. Lyssnar även på hans podcast som kommer ut på måndagar och torsdagar. Finns att ladda ner från hans hemsida.

Doug Stanhope: Även sett hans föreställningar en arsenal gånger. Tyvärr var biljetterna slutsålda när han var här i höstas.
Även han har en podcast som kommer ut ganska oregelbundet. De första avsnitten är en kombination av roliga och sorgliga och berör ett tragiskt, men på sitt sätt vackert slut för två av podcastdeltagarna i begynnelsen av dess sändning.
Har någon lyssnat på den, så spoila inte för någon annan.
hMq7cW9aYAo
Resten är i princip bara en drös med folk som sitter och super, röker på och berättar gamla historier och raljerar i största allmänhet.

Dara O'briain: Irländsk komiker numera hemmahörande i England och programledare för "Mock the week".
Har en väldigt positiv och upplyftande humor där han skojar med publiken och berättar intressanta historier och inte förlitar sig så mycket på
religion/sex/rasmotsättningar. Uppfriskande.

Jim Gaffigan: Komedi med mycket inslag av mat och hans missbruk av den.
Enkel underhållning. Har sina svagare stunder, men varvar dem med mycket bra och underhållande material.

Rita Rudner: Jag vet inte om hon är så aktuell längre och hon omnämns inte så ofta, men i min mening är hon väldigt rolig.

Mitch Hedberg: Humor för folk med dålig koncentrationsförmåga. Bra sådan.

Daniel Tosh: Vad jag förmodar är en av tredje vågen-feministernas och SJW-arméns främsta fiende. För folk som kan förstå att ett skämt är ett skämt, hur rått det än må vara.

Ja, det var väl det jag kunde komma på såhär på rak arm.

Scratch89
2016-01-03, 20:45
Såg ett klipp till med Doug Stanhope. Tack för tipsen grabbar! Han är verkligen den deprimerade, cyniska, morbida och mörka komiker jag letat efter. :)
Det är såhär komedi ska vara. Det ska inte vara någon som står och drar påhittade skämt med en punch line, utan någon som med egna ord berättar en historia om livet från ett eget perspektiv, egentligen oberoende av publiken*.

GCv4tcQojFI

* Självklart finns det annan form av komedi och jag har redan skrivit att jag gillat flera andra som är just motsatsen. Just making a point. :D

mela
2016-01-03, 20:49
Jag har bara sett detta klippet av Michael McIntyre en jag garvar rejält (hög igenkännighetsfaktor):
uFQfylQ2Jgg

ChuckTesta
2016-01-03, 21:19
Eddie Griffin

_RcqKGCIRiU

Scratch89
2016-01-03, 21:36
Jag har bara sett detta klippet av Michael McIntyre en jag garvar rejält (hög igenkännighetsfaktor):
uFQfylQ2Jgg

:d
Man blir ju så sugen på att skaffa barn...

Scratch89
2016-01-03, 21:38
Eddie Griffin

_RcqKGCIRiU

Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.

Diomedea exulans
2016-01-03, 21:49
Fan, ståuppare är mitt drömyrke.

timoat
2016-01-03, 21:59
Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.

Jag känner likadant. Samma med brudar som bara dra skämt om att bara tjej. Skit trist. En bra ståuppare behöver inte det. Därför gillar jag Hannibal buress.

ChuckTesta
2016-01-03, 22:40
Jag har tyvärr så jäkla svårt för svarta stå uppare som uppfyller varenda fördom om svarta människor, och som drar sina racial slurs inför en helt svart publik.
Kanske för att jag har så svårt att relatera till deras skämt.

Förstår vad du menar, men det är ju också själva poängen med deras stand up

Scratch89
2016-01-03, 22:53
Fan, ståuppare är mitt drömyrke.
Ja, jag fick faktiskt idén för någon dag sedan. Man kanske skulle börja gå på open mic nights här i stan för att se hur det är. Jag tycker ändå att jag kan vara rätt så rolig, och man måste ju börja nånstans.

Jag känner likadant. Samma med brudar som bara dra skämt om att bara tjej. Skit trist. En bra ståuppare behöver inte det. Därför gillar jag Hannibal buress.
Det finns ett par tjejer som gör det bra, tycker jag. Nu har jag inte sett många kvinnliga ståuppare, eftersom de verkligen är i en minoritet bland de stora, men om man gör det med stil och med eftertanke tycker jag att det kan bli riktigt träffsäkert. Min sambo gillade Iliza Shlesinger, då hon tar upp det typiskt tjejiga men på ett kritiskt och självmedet sätt. Hon är också ordentligt snuskig "för att vara tjej" och visar att vi faktiskt är rätt så jäkla lika ändå. Exempel:
4wzpYDnqhiI

xgeqLRV4oF8

Förstår vad du menar, men det är ju också själva poängen med deras stand up
Absolut. Men det är svårt att ta deras kamp och ståndpunkter för jämlikhet och antidiskriminering på allvar när de å andra sidan säger typ "Don't we all just löööööööv chicken?" på dålig ghettoslang. Varför kan man inte stå uppklädd och prata korrekt? Chris Rock är väl en av dem som faktiskt sköter det på ett (enligt mig) hyfsat bra sätt.

The_RobRoy
2016-01-03, 23:02
Såg denna kille live i Sthlm, va lite skeptisk innan jag gick dit, men det va riktigt svinbra, mycket häcklande av publiken som nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=M2ZdIxjiKqA
M2ZdIxjiKqA

https://www.youtube.com/watch?v=vZpI4ILTlI8
vZpI4ILTlI8

timoat
2016-01-03, 23:04
Såg denna kille live i Sthlm, va lite skeptisk innan jag gick dit, men det va riktigt svinbra, mycket häcklande av publiken som nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=M2ZdIxjiKqA
M2ZdIxjiKqA

https://www.youtube.com/watch?v=vZpI4ILTlI8
vZpI4ILTlI8

De häcklarna är dock planterade av carr så han kan verka extra fyndig. Dock är han jävligt skarp men just de häcklarna är plants.

The_RobRoy
2016-01-03, 23:45
De häcklarna är dock planterade av carr så han kan verka extra fyndig. Dock är han jävligt skarp men just de häcklarna är plants.

Möjligt, kul ändå!

Rahf
2016-01-03, 23:50
Allt material från Billy Connolly upp till 2008 är mina absoluta favoriter. Observationshumor i gemen (Louis CK, Connolly, Gervais, George Carlin, osv) är vad jag går igång på. Skämtkomiker som Daniel Tosh och Mitch Hedberg funkar inte.

timoat
2016-01-04, 00:01
Ja, jag fick faktiskt idén för någon dag sedan. Man kanske skulle börja gå på open mic nights här i stan för att se hur det är. Jag tycker ändå att jag kan vara rätt så rolig, och man måste ju börja nånstans.


Det finns ett par tjejer som gör det bra, tycker jag. Nu har jag inte sett många kvinnliga ståuppare, eftersom de verkligen är i en minoritet bland de stora, men om man gör det med stil och med eftertanke tycker jag att det kan bli riktigt träffsäkert. Min sambo gillade Iliza Shlesinger, då hon tar upp det typiskt tjejiga men på ett kritiskt och självmedet sätt. Hon är också ordentligt snuskig "för att vara tjej" och visar att vi faktiskt är rätt så jäkla lika ändå. Exempel:
4wzpYDnqhiI

xgeqLRV4oF8


Absolut. Men det är svårt att ta deras kamp och ståndpunkter för jämlikhet och antidiskriminering på allvar när de å andra sidan säger typ "Don't we all just löööööööv chicken?" på dålig ghettoslang. Varför kan man inte stå uppklädd och prata korrekt? Chris Rock är väl en av dem som faktiskt sköter det på ett (enligt mig) hyfsat bra sätt.

Nja, som första Youtube kommentaren där "she's like A fåemale dane cook. Good looking but not so funny.." kommer inte på många roliga ståuppare som är tjejer. Tycker inte om silverman och tycker inte om tjejer som är överdrivet snuskiga för shock value. Finns nån som brukar vara med på roasterna. Ska leta upp henne. Å

Ang chris rockar jag svårt att ta mig genom hans set, han är så jävla skrikig även om han säger roliga eller poingnata saker. Den rösten är som ä i öronen.

Scratch89
2016-01-04, 00:07
Nja, som första Youtube kommentaren där "she's like A fåemale dane cook. Good looking but not so funny.." kommer inte på många roliga ståuppare som är tjejer. Tycker inte om silverman och tycker inte om tjejer som är överdrivet snuskiga för shock value. Finns nån som brukar vara med på roasterna. Ska leta upp henne. Å

Ang chris rockar jag svårt att ta mig genom hans set, han är så jävla skrikig även om han säger roliga eller poingnata saker. Den rösten är som ä i öronen.

Ja, jag håller med dig. Men se om du kan få tag på hennes specialare som finns på Netflix, de ger en bättre bild av hur hon är generellt. Tycker att Freezingcold är bättre än den som jag lade upp ett par klipp ifrån nu, då det är ett par år emellan och hon mognat. Som en annan kommentar; "Her newer special is much better, "Freezing Hot." She's decent, but not great. Her material could use some work but her timing and delivery is on point."

Hon är väldigt tydlig med att "samhället säger såhär, men egentligen är det ju vi dumma tjejer som sätter de konstiga reglerna på oss själva", vilket ger henne en medvetenhet som jag tycker kan saknas på kvinnliga ståuppare som bara gör det tröttsamma vanliga kvinnor vs män.

Ja, jag har som sagt svårt för Chris Rock också, även fast han är den minst dåliga svarta ståupparen jag sett. Ville bara inte låta racist och dissa alla svarta. :D

timoat
2016-01-04, 00:13
Ja, jag håller med dig. Men se om du kan få tag på hennes specialare som finns på Netflix, de ger en bättre bild av hur hon är generellt. Tycker att Freezingcold är bättre än den som jag lade upp ett par klipp ifrån nu, då det är ett par år emellan och hon mognat. Som en annan kommentar; "Her newer special is much better, "Freezing Hot." She's decent, but not great. Her material could use some work but her timing and delivery is on point."

Hon är väldigt tydlig med att "samhället säger såhär, men egentligen är det ju vi dumma tjejer som sätter de konstiga reglerna på oss själva", vilket ger henne en medvetenhet som jag tycker kan saknas på kvinnliga ståuppare som bara gör det tröttsamma vanliga kvinnor vs män.

Ja, jag har som sagt svårt för Chris Rock också, även fast han är den minst dåliga svarta ståupparen jag sett. Ville bara inte låta racist och dissa alla svarta. :D

Så kolla def in Hannibal buress. Finns på Spotify.

Bailah
2016-01-04, 00:15
Richard Pryor. Fortfarande bäst i min mening.

Scratch89
2016-01-04, 00:17
Så kolla def in Hannibal buress. Finns på Spotify.

Jag har tittat på tio timmars stand up idag, rätt mosig i huvudet nu. Får kika mer i veckan. :D

Tack för alla tips hittills.

ChuckTesta
2016-01-04, 02:11
Den absolut bästa i min mening är nog ändå George Carlin. Louis CK som är sjukt populär har ju blivit väldigt inspirerad av honom

R37zkizucPU

ccm
2016-01-04, 13:09
Några här som ska kolla på Jimmy Carr i februari?

Hövdingen
2016-01-04, 14:20
Jag gillar Bo Burnham. Det är ganska speciell humor och hans show är lite av en föreställning mer än bara standup. De flesta som är inne på standup har nog redan koll på honom men om ni inte har det så finns hans första show gratis på youtube

ejc5zic4q2A

Det här var riktigt bra. Vissa grejer föll pladask men bra överlag.

Scratch89
2016-01-28, 23:56
Bumpar tråden lite.

TIttade nästan hela Kevin Harts special på Netflix. Det kan sammanfattas såhär: Jag är svart, jag är kort, och jag är en stereotyp.

Jag försökte verkligen gå in med öppet sinne, men det gick inte. En kille som uppenbarligen är smart (?) eftersom han ändå lyckats pratar fortfarande som vilken crackpundare i förorten som helst. När varannan replik är "That's racist!" eller "Is it just because I'm black?" samtidigt som man checkar av listan på stereotypen av svarta.

Scratch89
2016-01-29, 00:08
Imorgon blir det nog George Carlin.

Klein
2016-01-29, 00:16
Den absolut bästa i min mening är nog ändå George Carlin. Louis CK som är sjukt populär har ju blivit väldigt inspirerad av honom

Jepp. Carlin är bäst. Må han vila i frid.

otD6w82SedU

Scratch89
2016-02-15, 23:27
Jag såg precis på George Carlins "It's bad for ya!". Han är smart och har en del poänger, men jag tyckte inte att han var särskilt rolig.

Det är tröttsamt med alla dessa radikala ateistkomiker som ska fördumma religiösa, då de liksom sparkar in öppna dörrar. Jag tycker också att han har en tråkig översittarattiyd, till skillnad från t.ex Louis CK som också inser att han är en aktiv deltagare i förfallet av moral och samhälle.
Sen är han också väldigt konspirationsteoretiskt lagd.

ChuckTesta
2016-02-16, 00:23
John Mulaney är rätt rolig

L-bPXV72uHk

Bärsärk
2016-02-16, 00:51
Bumpar tråden lite.

TIttade nästan hela Kevin Harts special på Netflix. Det kan sammanfattas såhär: Jag är svart, jag är kort, och jag är en stereotyp.

Jag försökte verkligen gå in med öppet sinne, men det gick inte. En kille som uppenbarligen är smart (?) eftersom han ändå lyckats pratar fortfarande som vilken crackpundare i förorten som helst. När varannan replik är "That's racist!" eller "Is it just because I'm black?" samtidigt som man checkar av listan på stereotypen av svarta.

Byt svart mot Kurd och du har Özz Nujen.

LoveMachine
2016-02-16, 02:58
Bill Hicks är en favorit eftersom jag dels tycker han är rolig och del eftersom jag tycker han lyckas få en hel del vettigt sagt i samma veva.
29KVuxEwlRM

Bill Bailey är ju lite knepig och inte traditionell stand up, väldigt mycket musik inblandat, men underhållande på kraftfullt, nedtonat, brittiskt sätt.
9hd_OuKosxg

På den musikaliska fronten så finns ju annars Tim Minchin.
KtYkyB35zkk
KVN_0qvuhhw

Lycklig
2016-02-16, 09:55
Sebastian Maniscalco

https://www.youtube.com/watch?v=aDVBtkkoSFs

Bra grejer.

timoat
2016-05-17, 13:49
louie CK kommer till köpenhamn 20 augusti, biljetter 420-650 danska. finns på hans hemsida.

Gillar ni hannibal buress finns en ny dokumentär om när han uppträdde på Edinburgh fringe festival, väldigt intressant med behind the scenes. "Hannibal Takes Edinburgh"
Den var filmad 2012.

Kaalle
2016-05-17, 20:46
Min favorit sen ett par år tillbaka, Frankie Boyle!

7A1sa0ZY-p4

http://www.dailymotion.com/video/x27v56l_frankie-boyle-the-last-days-of-sodom-part-1_shortfilms

J.V
2016-07-02, 02:09
Nagon som sett Bo Burnhams nya 'Make Happy' an?

Riktigt bra.

Hövdingen
2016-07-02, 11:40
Nagon som sett Bo Burnhams nya 'Make Happy' an?

Riktigt bra.

Den är bra även jag inte tyckte den nådde samma nivå som "what".

timoat
2016-07-02, 14:13
Jag kan tipsa om Tom Segura också.

timoat
2016-07-07, 11:14
Jim Jeffries har en ny ute, som heter "Freedumb"

6VcszNLRWPE

Jag har lite svårt för hans standupstil, men de brukar alltid vara sevärda. Jag föredrar honom på O&A och liknande som gäst.

Jag såg John Mulaneys senaste, The comeback kid från förra året, och jag var besviken, jag gillade hans första. Den får 5/10 mikrofoner.

gohei
2016-07-07, 11:43
I februari ska jag se Johan Glans :cool: En av Sveriges roligaste komiker om du frågar mig.

eternallord
2016-07-07, 12:46
Lyssnat en del pa Daniel Tosh pa senaste. Hans röst och delivery liknar Dane Cook, men materialet är mycket roligare.

timoat
2016-07-07, 13:22
Lyssnat en del pa Daniel Tosh pa senaste. Hans röst och delivery liknar Dane Cook, men materialet är mycket roligare.

Har du sett Anthony Jeselnik? Jag gillar honom som fan, hela hans set är korta skämt, väldigt grova. han har 2 specials ute. Och nästan i klass meed Giraldo när det kommer till roasts.

jqzFTuuOHyk

l32Y-yuGQvs

timoat
2016-07-07, 17:57
Den där nya Jeffries var urkass förresten, inte värd att lyssna på. Unjustified Smug cunt skulle jag kunna beskriva honom som.

Rahf
2016-07-17, 19:53
Billy Connolly är fortfarande min absoluta favorit.

QilRAJV8d74

Scratch89
2016-09-24, 10:35
Senaste Jim Jefferies var ju inget vidare, faktiskt. Väldigt besviken.
Vad tycker ni om David Cross? Han har en ny ute på Netflix. Jag älskar honom i Arrested Development men har inte sett honom i så mycket annat.

blåvitt
2016-09-24, 10:38
Senaste Jim Jefferies var ju inget vidare, faktiskt. Väldigt besviken.
Vad tycker ni om David Cross? Han har en ny ute på Netflix. Jag älskar honom i Arrested Development men har inte sett honom i så mycket annat.

Jag tycker hans stand-up är väldigt mellanmjölk. Om man inte gillar Trump så finns det inget som provocerar eller utmanar i hans material.

timoat
2016-09-24, 16:37
Stanhope har en ny special ute. Har ej sett ännu men ser fram emot den! Cross håller jag med om är trist som standard uppare. Långa meningslösa historier. Tror jag tittat på 2 eller 3 specials.

eternallord
2016-09-26, 21:05
Ron Funches, riktigt rolig. Låter typ som att Cleveland försöker göra standup :d

bvwV2UGLVL0

Kaalle
2016-09-27, 21:27
Stanhope har en ny special ute. Har ej sett ännu men ser fram emot den! Cross håller jag med om är trist som standard uppare. Långa meningslösa historier. Tror jag tittat på 2 eller 3 specials.

Stanhopes nya var ju hans bästa! Bra tips!

Wormzie
2016-09-28, 12:21
Den är bra även jag inte tyckte den nådde samma nivå som "what".

Jag såg make happy innan what och tycker inte what var lika bra, möjligtvis att formen blir lite uttjatad?

Ska se Al pitcher i LKPG ikväll, ska bli roligt :)

Wormzie
2016-09-28, 12:26
Senaste Jim Jefferies var ju inget vidare, faktiskt. Väldigt besviken.
Vad tycker ni om David Cross? Han har en ny ute på Netflix. Jag älskar honom i Arrested Development men har inte sett honom i så mycket annat.

Hans special på netflix är svag. Älskar han i arrested jag med.. en av de bättre karaktärerna som gjorts, såklart i gott sällskap av Gob!

timoat
2016-10-23, 22:50
Stanhopes nya var ju hans bästa! Bra tips!

Jag såg den nu. Tycker tyvärr tvärtom, en av hans sämsta. Riktigt besviken!

Kaalle
2016-10-23, 22:51
Jag såg den nu. Tycker tyvärr tvärtom, en av hans sämsta. Riktigt besviken!
Du gillar hans lite mer tänkvärda politiska rants?

timoat
2016-10-29, 17:38
Du gillar hans lite mer tänkvärda politiska rants?

Nja, tvärtom. Jag tyckte bara att hans alkoholism lyste genom för mycket. Jag blev deppig. Jag gillade hans bit om olika typer av mentala handikapp.

Fö släppte Joe rogan sin senaste special Triggered på Netflix. Jag har aldrig varit pigg på hans stand up, men detta är hans bästa so far. Jag ger den en 6.5/10
Sevärd.
Synd att han är så jävla skrikig, det drar ner betyget lite. (jag är ingen kinison Fan heller) han ser verkligen helt galen ut Ibland speciellt i början iom att han är hög som ett hus och det märks.

Kaalle
2016-10-29, 17:54
Nja, tvärtom. Jag tyckte bara att hans alkoholism lyste genom för mycket. Jag blev deppig. Jag gillade hans bit om olika typer av mentala handikapp.

Fö släppte Joe rogan sin senaste special Triggered på Netflix. Jag har aldrig varit pigg på hans stand up, men detta är hans bästa so far. Jag ger den en 6.5/10
Sevärd.
Synd att han är så jävla skrikig, det drar ner betyget lite. (jag är ingen kinison Fan heller) han ser verkligen helt galen ut Ibland speciellt i början iom att han är hög som ett hus och det märks.

Du är mer observant än jag kanske, fick känslan av att han tyckt upp sig lite.

Guld angående Rogan, hade jag missat! På väg ner nu.

timoat
2016-10-29, 18:15
Du är mer observant än jag kanske, fick känslan av att han tyckt upp sig lite.

Guld angående Rogan, hade jag missat! På väg ner nu.

Kanske att han börjar bli gammal, eller min mood för tillfället. Ger den nog en andra chans vid senare tillfälle!

Bill burr kommer ju ut med en special snart som han spelade in i helgen, den ser jag verkligen fram emot! Rogan var på hans Thursday afternoon podcast I förreggår, det var så jag fick reda på att han själv precis släppt en ny. Kan rekommendera den podcast en med. Mm podcast öht, skulle inte klara veckan utan dem!

eternallord
2016-11-25, 22:55
wTxalmf8xjE&t

timoat
2016-11-26, 00:23
Bert Kreishers The Machine kom precis ut. Jag gillar honom när han är på Rogan, och hans podcast men han klarar inte att bära en hel timme.

91oexpXzCKQ

Scratch89
2016-12-26, 13:29
Är bakfull idag och kollar lite standup. Såg på Jim Gaffigan: Mr Universe på Netflix. Den var sådär. Jag brukar oftast bli underhållen av standups med lite mer djup än bara fat guy-jokes (även fast de såklart får finnas där). Rogan är kul men ja, han är rätt så skrikig och han var sjukt hög och sprängröd i Triggered.

Tree Fiddy
2016-12-26, 13:42
han var sjukt hög och sprängröd i Triggered.

Vad är det med det då?:confused:

Scratch89
2016-12-26, 14:03
Vad är det med det då?:confused:

Obehaglig att titta på.

timoat
2016-12-26, 17:01
Obehaglig att titta på.

hehe han ser verkligen helt galen ut i början där. tror han nämnde det själv i en podcast för ett tag sen hehe

Scratch89
2016-12-26, 22:47
Iliza Shlesingers senaste "Confirmed Kills" är lysande.

Scratch89
2016-12-26, 22:48
Jag såg även Joe Rogan Live from The Tabernacle. Underhållande men jag tycker han blir lite väl gapig.

timoat
2016-12-26, 23:14
Jag såg även Joe Rogan Live from The Tabernacle. Underhållande men jag tycker han blir lite väl gapig.

håller med, samma med Chris rock, kinnison och Lewis black som jag gillade när jag började lyssna på stand up känns så jävla utstuderad.
klarar inte av Jonathan pie heller. nån sorts faux-outrage.

just nu längtar jag efter burrs nästa special som kommer ut nån gång i feb.

jag kan tipsa om att lyssna på gamla o&a med bra gäster, det är rikgit jävla roligt.

Scratch89
2016-12-27, 08:14
just nu längtar jag efter burrs nästa special som kommer ut nån gång i feb.


På tal om gapiga personer? :D

eternallord
2016-12-27, 13:22
Burr är dock inte störig i sin gapighet av någon anledning :D

Scratch89
2016-12-27, 13:44
Burr är dock inte störig i sin gapighet av någon anledning :D

Jag håller med dig.
Jag gillar skämtet Bill pratar om med den där gubben på TV som uttalat sig tveksamt om vad det nu var. Hela PK-världen rasar på den stackars gubben, varpå Bill säger "Men vad hade de verkligen förväntat sig av en gammal krokodiljägare ute i träsket?!". :D

Tree Fiddy
2017-02-01, 01:07
Någon som sett Bill Burrs nya? :confused:

Riktigt dålig jämfört med hans tidigare. Fick inte med sig publiken från början så det var typ cringe hela tiden, ingen skrattade på riktigt. *cry*

Akerhage
2017-02-01, 11:37
Någon som sett Bill Burrs nya? :confused:

Riktigt dålig jämfört med hans tidigare. Fick inte med sig publiken från början så det var typ cringe hela tiden, ingen skrattade på riktigt. *cry*

Såg den igår och håller med dig om publiken där med. Jag skrattade högt några gånger, men ibland var vissa skämt långdragna och då han inte fick med publiken så slutar man själv skratta också. Dock tyckte jag den var sevärd.

eternallord
2017-02-01, 12:30
Har inte sett den nya än, trist att höra. Burr har dock såna episoder i typ varenda special han har. Han har någon bit i en av de senare som handlar om att slå kvinnor och halvvägs in så har publiken lagt ner med att skratta helt och han utbrister "Why is it so quiet in here?!" innan han tågar vidare.

Bill Burr är definitivt en av mina favoritkomiker, men ibland vet han inte när han ska gå vidare.

eternallord
2017-02-01, 21:35
Jag tyckte den var bra, ingen större skillnad mot hans tidigare. Han gör alltid lite sådär, öppnar starkt, har en dipp i mitten där han rantar om något sexistiskt eller rasistiskt och sen avslutar han med en eller två starka bitar till. Inte hans bästa, men inte så tokig.

timoat
2017-02-02, 18:59
Bill burrs nya. Besvikelse för mig. Lpngdragna historier som var svåra eller ointressanta. Gillade bara fatshamingbiten. Iom tt j lyssnat på alla hans podcasts så är det kul att man känner igen fröna från den, men tyckte inte denna vr bra. De andra har jag sett säkert 20 30 gånger, men denna kommer jag inte spela om. Ser fram emot joe derosas som släpps om nån vecka.

eternallord
2017-02-12, 14:36
Pete Holmes var nyss på JRE (riktigt bra avsnitt), så beslutade att kolla in ett par av hans specials. "Nice try the Devil" (2013) var riktigt rolig, rekommenderas starkt!

timoat
2017-02-26, 23:48
nick dipaolo har en ny ute, men jag tycker han är rätt trist, inget flow öht.

gervais humanity bör komma snart, det finns trailers ute som jag undvikit.

Slartibartfast
2017-03-22, 10:08
Dave Chappelles nya på netflix! :laugh:

Bailah
2017-03-22, 16:36
Dave Chappelles nya på netflix! :laugh:

:hbang:

mottat
2017-03-22, 16:41
Tycker Del två var snäppet bättre av Dave's nya.

svenbanan
2017-03-22, 22:50
Stewart Lee :D
CoNb_bswHa0

PureWhey
2017-03-22, 23:03
Dave Chappelles nya på netflix! :laugh:

:hbang:

Bra skit?

Tree Fiddy
2017-03-22, 23:21
Bra skit?

Skrattade högt många gånger.

timoat
2017-04-05, 17:23
Louis ck 2017 6/10 meh

Amy shumer 2/10 jag var tvungen att höra själv, och Satan vad dåligt det var. Jeselnik är nog glad att han slipper henne.

Scratch89
2017-04-05, 18:28
Louis ck 2017 6/10 meh

Var hittade du den här?
EDIT: NVM hittade på Netflix.

timoat
2017-04-05, 19:17
Var hittade du den här?
EDIT: NVM hittade på Netflix.

Jim Norton 6/10

Samma igen, meh. Det blir tröttsamt. Föredrar honom som Podcast, speciellt när han var på O&A under deras storhetstid. Samma med Louie. Man klippare efter andan då.

Kabuto
2017-04-05, 19:20
Tyckte folk här verkligen att Dave Chapelles nya var väldigt bra?

tumme
2017-04-05, 19:22
Tyckte folk här verkligen att Dave Chapelles nya var väldigt bra?

Tyckte inte den var nå vidare. Några skratt ibland men inget jag skulle rekommendera. För mycket cosby etc.

timoat
2017-04-05, 19:48
Tyckte inte den var nå vidare. Några skratt ibland men inget jag skulle rekommendera. För mycket cosby etc.

Tyckte folk här verkligen att Dave Chapelles nya var väldigt bra?

Har ni sett båda? Han har två ute. Jag gillade dem. Inget mästerverk men de känns ärliga på något sätt. Det blir lite problem för mig när det är för krystat, som Nortons, eller tom cks nya. Burrs var inte heller en höjdare. De kanske har blivit för gamla helt enkelt. Hehe

Kabuto
2017-04-05, 20:09
Jo jag tittade båda, andra delen var lite bättre men tyckte det var få gånger jag fick skratta ordentligt ändå. Inte tittat så mycket annat nytt, måste titta in CKs nya iaf.

lördagsgrogg
2017-04-06, 09:17
Tyckte folk här verkligen att Dave Chapelles nya var väldigt bra?

Han är stabil, låg lägstanivå. Men nej det var inget nytt under solen, hade hoppats på mer.

lördagsgrogg
2017-04-06, 09:17
Han är stabil, låg lägstanivå. Men nej det var inget nytt under solen, hade hoppats på mer.

Hög lägstanivå menade jag såklart ;-)

Akerhage
2017-04-06, 09:19
Louic CKs nya var sådär ja. Skrattade dock högt några gånger. Främst när han skulle beskriva hur 12åringar raggade på skolan och frågan om han fick fingra henne :D

Scratch89
2017-04-09, 08:48
Jag såg Louies nya igår kväll. Jag gillade den, men även min sambo höll med om att det inte var hans bästa. Jag gillar att han blir mer och mer seriös, och mörk. Det märks att han är väldigt inspirerad av George Carlin. Däremot tycker jag att han drog ut på skämten lite för länge, samt att han aldrig riktigt knöt ihop säcken så bra som han brukar göra i sina andra shows. Nåväl. Jag var underhållen.

Chapelle däremot klarar jag inte av alls. Såg kanske hälften men har svårt för komiker som kallar sig själv och andra svarta för niggers och bara bekräftar alla fördomar och spär på polariseringen.

Kabuto
2017-04-09, 09:09
Tyckte också att CK var bättre än Chappelle, helt klart.

eternallord
2017-04-25, 21:30
lyYn--J3tEc

Pzorz
2017-04-25, 22:41
Min bror fyller år snart och jag tänkte bjuda på en stå-upp-biljett. Tyvärr är jag föga insatt i ämnet men känner till att han uppskattar Jeff Dunham. Är det någon här som känner till någon komiker som rör sig i nordenkretsarna med liknande humor?

JacobHeitmann
2017-04-26, 08:35
ZFqmR1KW0is

timoat
2017-04-26, 09:29
Jag hade inget att göra härom dan så jag tittade lite på Kevin harts specialer, måste säga att jag blev överraskad, han är en rolig liten jävel.

Tree Fiddy
2017-04-30, 00:13
Någon som har sett Vir Das abroad understanding på Netflix?

timoat
2017-05-21, 15:17
Ny Norm Macdonald ute, hela här, älskar mannen och kan varmt rekommendera hans podcast

hbkjl59YhXc&t=6s

Rahf
2017-05-28, 09:05
Kevin Harts nya, What Now, lyckades få mig att gråta av skratt ett flertal gånger, trots att jag såg den ensam. Det är väldigt skönt att kunna bli road av ett galet minspel och hans absurdiska/surrealistiska historier.

Min enda reservation ligger på produktionen. Det är för många klipp till skrattande publik, vilket bryter lite av illusionen. Sen blir det inte bättre att vissa klipp av skrattande åskådare har skrattande individer med fejkskratt ditsatt i efterhand (ADR).

eternallord
2017-05-28, 10:00
Kyle Kinanes nya "Loose in Chicago" kom ut förra året, vilket jag missat. Kyle Kinane är min favorit av aktiva komiker just nu. Detta var inte hans bästa, men ändå väldigt bra.

Rahf
2017-05-28, 21:10
Har snöat in på Billy Connollys äldre material, som är annorlunda mot det han gjorde under 90- och 2000-talet. Här är det mer roliga historier med uppbyggnad och levererad punchline. En annorlunda stil, men ändå helt sanslöst rolig.

Ordbok för hans dialekt:

Jobby = Skit.
Bovril = Någon form av köttextrakt folk tydligen drack/dricker som varm dryck till fotbollsmatcher.

Lite småskratt fram till absolut sista sekunden där allt bara rämnar. Ett plus ifall man tycker om fotboll.

https://youtu.be/KrIgFQb9rWs

timoat
2017-05-30, 05:13
Har snöat in på Billy Connollys äldre material, som är annorlunda mot det han gjorde under 90- och 2000-talet. Här är det mer roliga historier med uppbyggnad och levererad punchline. En annorlunda stil, men ändå helt sanslöst rolig.

Ordbok för hans dialekt:

Jobby = Skit.
Bovril = Någon form av köttextrakt folk tydligen drack/dricker som varm dryck till fotbollsmatcher.

Lite småskratt fram till absolut sista sekunden där allt bara rämnar. Ett plus ifall man tycker om fotboll.

https://youtu.be/KrIgFQb9rWs

Bovril är skitgott, morsan använder det i qallt

RPT
2017-05-30, 06:59
Dave Chappelle och Jamie Fox har gjort riktigt bra shower. Då snackar vi dock 90-tal/tidigt 2000-tal, men enligt mig är det vassare än det som produceras idag.

timoat
2017-07-26, 15:11
Blev nyfiken på rogans fru, och det visar sig att hon är dottern till Robert schimmel, en komiker som gick bort i en bilkrasch 2005, där dottern (rogans nuvarande fru) körde. Kollade på youtube, och han är faktiskt bra!

93tjUbd00go

Chris Delia har en ny stand up ute, man on fire heter den, ska se nu!

Tips nr två är att norm Mcdonald kommer med nya avsnitt på hans podcasts, första gästen är Dave Letterman! Extremt roliga.

timoat
2017-07-27, 14:12
MAn on fire var ingen hit.

Hövdingen
2017-08-01, 18:31
Såg den här nyligen. Helt ok.
Nsu3aHXBxbk

Scratch89
2017-09-23, 21:25
Jag såg Marc Maron . Too Real som släpptes nyligen på Netflix. Jag gillade den, men hans cynism, ironi och ångest verkar inte så äkta nu som i hans tidigare grejer. Vet dock inte om det är bra eller dåligt för jag kan inte så mycket om honom egentligen.

blåvitt
2017-10-21, 17:30
Jag såg Marc Maron . Too Real som släpptes nyligen på Netflix. Jag gillade den, men hans cynism, ironi och ångest verkar inte så äkta nu som i hans tidigare grejer. Vet dock inte om det är bra eller dåligt för jag kan inte så mycket om honom egentligen.

Håller med, och tycker nog att det är dåligt att det inte är lika genuint. Älskade Thinky Pain för att den kändes så ärlig och okonstlad, Too Real kändes å andra sidan forcerad. Lågmäldheten rinner liksom bort för mig.

blåvitt
2017-10-21, 17:36
Tyckte folk här verkligen att Dave Chapelles nya var väldigt bra?

Jag tycker att del ett är riktigt jävla underbar. Tvåan är nästan lika bra :)

Scratch89
2018-01-09, 22:59
Var iväg med Frantic och såg Jim Jefferies här i Göteborg på Lisebergshallen. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Väldigt bra!

Leeee
2018-01-09, 23:09
Bra tråd, missat denna helt. Nån som vet om Aron flam går upp på scen igen inom snar framtid ?

Wormzie
2018-01-10, 14:23
Bra tråd, missat denna helt. Nån som vet om Aron flam går upp på scen igen inom snar framtid ?
Han har inte nämnt någon om standup i podden i alla fall.. hoppas på snart!

Var iväg med Frantic och såg Jim Jefferies här i Göteborg på Lisebergshallen. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Väldigt bra!
coolt! :D

Någon som sett Carl Stanleys special på svtplay än?

Scratch89
2018-01-10, 14:28
coolt! :D


Ja!
Han kändes väldigt personlig och gick off-script på ett sätt jag inte riktigt sett innan. Hans specials är ju ihopklippta (och han skämtar ju ibland om t.ex continuity när hans druckna öl i bakgrunden ändras under showen) så man får inte se det.

ChuckTesta
2018-01-10, 14:37
Ja!
Han kändes väldigt personlig och gick off-script på ett sätt jag inte riktigt sett innan. Hans specials är ju ihopklippta (och han skämtar ju ibland om t.ex continuity när hans druckna öl i bakgrunden ändras under showen) så man får inte se det.

Vilket material är det? Kommer det en ny special?

Någon som har sett Dave Chappelles nya på netflix?

Scratch89
2018-01-10, 14:41
Vilket material är det? Kommer det en ny special?


Han sa något om att han skulle spela in en special rätt så snart, typ två veckor. Vet inte om det han pratade om igår kommer med dock. Det färdiga materialet var rätt standard Jim, fast liksom en livsuppdaterad version. Hur singel-Jim tog hand om sin son Hank, droger och alkohol, lite politik (fast väldigt neddraget), manligt vs kvinnligt och en snygg ironisk framställning om #metoo och hur skev debatten och argumenten blivit ur ett, faktiskt, feministiskt perspektiv.

Leeee
2018-01-10, 16:34
Han har inte nämnt någon om standup i podden i alla fall.. hoppas på snart!


coolt! :D

Någon som sett Carl Stanleys special på svtplay än?

Inte heller hört det, letat på nätet också, inget om nya shower

eternallord
2018-01-31, 10:39
Någon som har sett Dave Chappelles nya på netflix?Dave har två nya på Netflix, en riktigt "tour special", och en lite mer impromptu i en mindre lokal. Tyckte båda var bra och sevärda, även om det kanske blir liiite för mycket metoo-diskussion och lite för lite komedi ibland.

Såg även Tom Seguras senaste "Disgraceful" igår, riktigt bra! Rekommenderas starkt

timoat
2018-02-14, 20:09
Chris Rock Tambourine 2/10

samma gamla trötta ras "skämt" som bygger på direkta felaktigheter, när hela öppningsmonologen handlar om hur poliser borde skjuta vita nångång för att jämna ut oddsen lite, trots att det skjuts fler vita än svarta av polisen i usa. Skrikig som fan som vanligt.

Tom Segura Disgraceful 5/10

nope, det här settet var inte värdigt en special.

Dave Chapelle Equanimity 6/10

Floskelkomdi om trump. De brukar säga att sarkasm är den lägst aformen av humor, men det måste fan vara Trumpskämt som är pandering (hur fan översätter man pandering till svenska?)

Hemi
2018-02-14, 20:16
Kollar på Comedians in Cars getting Coffee med jerry Seinfeld, lättsam underhållning. Menar att det finns en del moderna komiker i programmet men också gamla som Mel Brooks och Carl Reiner.

eternallord
2018-02-17, 19:30
Såg ”3 mics” av Neal Brennan igår, det var nog topp-3 det bästa jag någonsin sett, och utan tvekan det mest rörande och mäktiga komedi-framträdandet jag sett. Se den!

r3mpuh
2018-02-17, 19:35
Judah Friedlander är kul. :D

Kolla in ”Judah Friedlander: America Is the Greatest Country in the United States” på Netflix
www.netflix.com/title/80208273?source=android
http://www.bilddump.se/bilder/20180217193553-83.226.61.133.png

timoat
2018-03-19, 04:41
Ricky Gervais humanity 6.5/10

Nja, skulle säga att det är hans sämsta special, sevärd och bjöd på en del lol. Jag kan tycka att hans komik känns lite ur tiden idag.

Ser fram. Emot att lyssna på bill burrs nya på Netflix på väg upp till Stockholm!

leo1
2018-08-27, 22:06
2uGJrvD5lWo

BBgGgAI-qc

u6fq4jHEuhc

3:30 in :laugh: :laugh: :laugh:

leo1
2018-09-23, 19:03
JPbmorykwZU

ChuckTesta
2018-11-18, 10:33
Chris Rock Tambourine 2/10

samma gamla trötta ras "skämt" som bygger på direkta felaktigheter, när hela öppningsmonologen handlar om hur poliser borde skjuta vita nångång för att jämna ut oddsen lite, trots att det skjuts fler vita än svarta av polisen i usa. Skrikig som fan som vanligt.

Alltså? Efter 15 extremt rasistiska inledande minuter så stängde jag av. Om det var en vit komiker som sa samma saker om svarta, oj oj oj vad det skulle gnällas på rasism. Det var det absolut sämsta jag har sett på länge, -1/10.

stridis
2018-11-18, 10:48
Finns det några förmågor värt att kolla upp ifall man gillade George Carlin? Någon ni rekommenderar?

Är inte väl bevandrad i stand up.

ChuckTesta
2018-11-18, 11:02
Finns det några förmågor värt att kolla upp ifall man gillade George Carlin? Någon ni rekommenderar?

Är inte väl bevandrad i stand up.

Bill Burr

blåvitt
2018-11-18, 11:48
Bill Burr

Detta tips är väldigt bra och väldigt dåligt samtidigt, beror lite på om man uppskattade Carlin för enbart hans bitterhet eller även för hans skarpsinniga formuleringar. Gillar man det senare så ligger Burr i stort lä :/

Scratch89
2018-11-18, 12:16
Finns det några förmågor värt att kolla upp ifall man gillade George Carlin? Någon ni rekommenderar?

Är inte väl bevandrad i stand up.

De som jag gillar, som jag återkommit till mer än en gång är Louis CK, Joe Rogan, Jim Jefferies, Bill Burr, George Carlin, Marc Maron och Doug Stanhope. De har alla mer eller mindre inslag av filosofi och eftertänksamhet.

Det som jag tycker kan vara lite tjatigt med Carlin är att han är så otroligt säker på sin sak, alltså att han presenterar ett perspektiv som känns som om han faktiskt tror är det enda rätta. Det blir ju lite sunkigt när man försöker berätta att dogmatism och fundamentalism är dåligt på ett dogmatiskt och fundamentalt sätt.

Lafayette
2018-11-18, 12:22
Jag har försökt mig på svensk standup. Nyss såg jag Släng dig i Brunnen och det var inte bara uselt utan pinsamt cringe att titta på. Ska nog börja med amerikanskt istället och ta era tips.

Scratch89
2018-11-18, 12:25
Jag har försökt mig på svensk standup. Nyss såg jag Släng dig i Brunnen och det var inte bara uselt utan pinsamt cringe att titta på. Ska nog börja med amerikanskt istället och ta era tips.

Den här är ju magisk dock. :D

QqEU2I9ydzM

Lafayette
2018-11-18, 12:27
Ja det finns ju gamla Släng Dig i brunnen också. Klart det finns undantag, J Unge exempelvis.

Bailah
2018-11-18, 15:27
Theo von är jävligt rolig.

Magnus N
2020-05-13, 18:31
En av de "nyare" komikerna och en favorit:

Ny special:

tDolNU89SXI

Scratch89
2020-05-14, 09:44
Både Joe Rogans "Strange Times" och Bill Burrs "Paper Tiger" var bra. Marc Maron har släppt nytt sedan jag skrev sist också. Louie ligger väldigt lågt efter #metoo men det kommer säkert ut något nytt med honom också.

Snobbe
2020-05-14, 10:16
Louie släppte en special för en månad sen kanske?
https://louisck.com/products/sincerely-louis-ck
Tyckte den var bra iaf!

Även kollat igenom james acasters. Har man sett honom i engelska talkshows och gillar hans typ av humor så lär man gilla hans standup också.

Diomedea exulans
2020-05-14, 10:52
Jag hittade ett läckt klipp med enbart ljud av ett av Louis CK:s första uppträdanden efter #metoo. Det var tydligen inte helt färdigt (komiker brukar finslipa sina uppträdanden jättelänge) men det var något av det bästa jag hört. Hittar det inte längre.

Jag har försökt mig på svensk standup. Nyss såg jag Släng dig i Brunnen och det var inte bara uselt utan pinsamt cringe att titta på. Ska nog börja med amerikanskt istället och ta era tips.

Det är fullkomligt absurt hur mycket bättre amerikansk standup är än svensk. Som att jämföra spikklubbor med atombomber, typ.

40plus
2020-05-14, 10:57
Ett tips som var helt oväntat för mig är Craig Ferguson, finns iaf en special på HBO som var bra.

Snobbe
2020-05-14, 11:08
Jag hittade ett läckt klipp med enbart ljud av ett av Louis CK:s första uppträdanden efter #metoo. Det var tydligen inte helt färdigt (komiker brukar finslipa sina uppträdanden jättelänge) men det var något av det bästa jag hört. Hittar det inte längre.



Det är fullkomligt absurt hur mycket bättre amerikansk standup är än svensk. Som att jämföra spikklubbor med atombomber, typ.

Ganska intressant o lyssna på joe rogan osv snacka om det i hans podcast. Eftersom de flesta främsta standuparna bor i LA så hänger dom alla på samma ställen många dagar i veckan och lyssnar på varandras standup o får inspiration osv. Blir väl som att träna fotboll med de bästa i världen.

Magnus N
2021-03-19, 21:59
lzTiz2YCE_0

En av den nya generationen. Gillas skarpt

G.W
2021-03-19, 22:41
9RpuqJY5p2E

Magnus N
2021-09-14, 19:54
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EaRjAP/snl-stjarnan-norm-macdonald-ar-dod

"Komikern Norm Macdonald är död, rapporterar Deadline.

Den tidigare Saturday Night Live-stjärnan ska ha kämpat mot cancer i det tysta i nio år.

Han blev 61 år gammal."

G.W
2021-09-14, 20:04
Fan vad trist. Har kollat många timmar Norm-klipp under sommaren. RIP in Peas Norm, professor of logic.

kvarnis
2021-09-14, 20:18
Ett gott skratt förlänger, inte livet? RIP

Magnus N
2021-12-19, 19:17
Louis CK har en ny special ute

"Clip from Louis CK’s New (Dec 2021) comedy special SORRY "

IbEMYaXVEjw

ChuckTesta
2021-12-19, 21:32
4Xo3Fq7GGWk