Visa fullständig version : Exell vassle i konsistens och gasmängd?
kraftsport
2004-04-15, 00:03
Hej
Hur tycker ni Exell vassle blandar sig och vad har det för konsistens sen, är det tjockt eller lätt?
Och har ni märkt om man får gaser av det? Jag tycker jag har fått det av vissa märken tidigare (jobbigt)
Hmmm, ja tycker Jordgubb e bäst..
Den blandar sig rätt lätt, inget strul iallafall.
Blir lite krämig i smaken, men inte för tjock å inte för tunn...
Go helt enkelt.
Marcus
Jag har bara testat jordgubb, och det är det enda protein jag testat. Blandar man det med mjölk blir det godast, dock inte effektivast. Konsistensen är helt ok, och det blandar sig lätt. Dock skummar det ganska rejält vilket är jobbigt.
Visst har de ändrat exells vassle nyligen?
Köpte hem en påse nu i veckan och den var inte alls lik den gamla. Det torra pulvret var mer som potatismjöl i koncistensen och utblandat med vatten var det krämigare än innan. Ungefär som den förra påsen jag köpte var då man blandade den med mjölk. Dessutom smakar det inte lika hiskeligt sött och aspartameftersmaken är borta. Tycker den var tusen gånger bättre nu!
Calleman
2004-04-16, 16:40
Originally posted by Nate
Köpte hem en påse nu i veckan och den var inte alls lik den gamla. Det torra pulvret var mer som potatismjöl i koncistensen och utblandat med vatten var det krämigare än innan. Ungefär som den förra påsen jag köpte var då man blandade den med mjölk. Dessutom smakar det inte lika hiskeligt sött och aspartameftersmaken är borta. Tycker den var tusen gånger bättre nu!
Låter bra. Har 10kg på g och ännu inte smakat det. Vad kör du på för smak?
ivandrago
2004-04-16, 20:37
Jepp, de har dragit ner sötman och även bytt leverantör av vassle till arla om jag inte minns helt fel.
HÅller med om att smaken och konsistensen verkligen är minst 1000ggr bättre nu! :thumbup: :thumbup:
Originally posted by Calleman
Låter bra. Har 10kg på g och ännu inte smakat det. Vad kör du på för smak?
Kör på chokladen, tycker man blir minst less på den. Har även smakat jordgubben sedan de ändrat och den var också bra. Vanilj förhåller jag mig dock evigt skeptiskt till...
Chokladen har ju inte lika trevliga näringsvärden som de andra, annars skulle jag också köra på den. Men jordgubb är god, riktigt lagom god för ett proteinpulver :D
Originally posted by Whey
Chokladen har ju inte lika trevliga näringsvärden som de andra, annars skulle jag också köra på den. Men jordgubb är god, riktigt lagom god för ett proteinpulver :D
Har aldrig jämfört. Vad är det för skillnad?
jorgdubb är suverän och innehåller mest protein procentuellt sett, choklad smakar nästan som oboy :hbang:
Gör den? Kanske värt att offra något gram protein för det!!! :D
Originally posted by abjorn
jorgdubb är suverän och innehåller mest protein procentuellt sett, choklad smakar nästan som oboy :hbang:
Och hur stor skillnad är det? 0.03% Då är det väl bara att ta nåt gram pulver extra... big deal...
Och hur stor skillnad är det? 0.03% Då är det väl bara att ta nåt gram pulver extra... big deal...
Nu var det iof ett tag sen jag använde Exell, men vad jag har för mig så diffade det på runt 4% (Choklad-Jordgubb/Vanilj)... Det blir ju en hel portion på 1kg!
Sen om man orkar fästa nån större vikt vid detta är upp till var och en...
Själv slafsar jag bara ner nånstans 1.5-2 dl av det pulver som finns tillgängligt och otroligt men sant så lever och växer jag fortfarande...:D
Pressarn
2004-04-17, 10:20
4% :rolleyes:
LunaSpice
2004-04-17, 10:47
Originally posted by Pressarn
4% :rolleyes:
Håller med...tycker det är finlir på H Ö G nivå! Skärpning...ett par % hit eller dit, det är helheten som man ska tänka på! :whipped:
:D :bpump:
Originally posted by abjorn
det skulle varit en :booty: eller nåt efter "procentuellt sett" där :D
Jag har slutat köpa Exell nu eftersom den nya konsistensen gjorde så att det klumpar ihop sig sjukt mycket, trots att jag testat ett par olika batcher efter förändringen. Synd på ett så billigt pulver.
har aldrig haft något problem med klumpar med mit exell
Har heller inte haft något problem me klumpar i exellen... kanske nån gång när man har vart sen på att börja skaka..
så länge man har i pulvret först å vatten sen så e de inga probs, och jag har tilloch med inge såntär galler i min shaker..
Vill du testa ett pulver som absolut ej klumpar och blir tillblandad på 3 skakningar... Så testa Fairing's Complete Protein III.
Choklad mint smaken som släpps vilken dag som helst ska tydligen va riktigt god, men jordgubben är :thumbup: den me..
haaat
Marcus
Jag tycker att den nya konsistensen var riktigt värdelös faktiskt. Dels dammar det över hela köket så det ser ut som man har haft ett riktigt kokainparty på diskbänken när man öppnar burken.
Sen brukar jag blanda i en skopa exell vanilj i morgonfilen och det är stört omöjligt att få den att blanda sig på något vettigt sätt med filen med den nya konsistensen. Om jag visste någon butik med paket kvar av den gamla batchen skulle jag lätt köpa upp ett lager....Sen gillade jag den lite sötare smaken också :furious:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.