handdator

Visa fullständig version : Spotify till sd-kortet?


Damien Thorne
2015-12-31, 11:33
Hej,

Jag har köpt nyligen köpt en Sony Xperia M4. Jag har Spotify premium.

När jag gör låtar "tillgänglig offline" så hamnar dom på "cachelagrade data" på telefonminnet. Pga detta så blir telefonminnet fullt och jag kan inte ladda ner dom appar som jag vill ha, samt att jag ej kan ladda ner all musik jag vill ha.

Finns det nåt sätt att få telefonen att ladda ner offlinelistan till SD-kortet istället? Har sökt och testat flera tips från internet utan framgång. Dock ej rootat telefonen (som jag inte förstår så mycket av).

Eller kan man flytta cachelagrat data i efterhand till SD-kortet och få Spotify att läsa därifrån?

Avtrubbad
2015-12-31, 11:49
https://community.spotify.com/t5/Help-Android/spotify-doesn-t-save-to-sd-card/td-p/873535

Verkar som du får avinstallera och fylla upp internminnet och sedan installera om.

Damien Thorne
2015-12-31, 12:18
https://community.spotify.com/t5/Help-Android/spotify-doesn-t-save-to-sd-card/td-p/873535

Verkar som du får avinstallera och fylla upp internminnet och sedan installera om.

Tack. Har redan testat det. Fick det ej att fungera. Kanske gjorde jag nåt fel?

Nån som fått det att fungera? Eller har en annan lösning på problemet?

internethjälten
2015-12-31, 14:38
Jag har ingen lösning men kommer följa denna tråden ändå för det var just minnet (2GB) som gjorde att jag inte skaffade en sådan. Ska bli kul att se om det finns någon lösning på att spara offline på minneskort istället =)

Damien Thorne
2015-12-31, 15:08
Jag har ingen lösning men kommer följa denna tråden ändå för det var just minnet (2GB) som gjorde att jag inte skaffade en sådan. Ska bli kul att se om det finns någon lösning på att spara offline på minneskort istället =)

Ja. 2gb är för lite. Hoppas det finns nån lösning.

Frantic
2015-12-31, 15:11
För mig fungerade det med att radera alla låtar plus historik och sen logga ut. Sen, på startsidan i appen, kunde jag välja att spellistorna skulle sparas till SD-kortet.

Jag kan ha uppdaterat appen också men jag tror faktiskt inte att det behövdes.

Damien Thorne
2015-12-31, 17:46
För mig fungerade det med att radera alla låtar plus historik och sen logga ut. Sen, på startsidan i appen, kunde jag välja att spellistorna skulle sparas till SD-kortet.

Jag kan ha uppdaterat appen också men jag tror faktiskt inte att det behövdes.

Vilken version har du på Spotify? Jag har kollat nån som gjort så på Youtube, men hittar inte menyknappen på min telefon.

Damien Thorne
2016-01-04, 15:49
Äntligen fick jag det att fungera.

Öppna Spotifyappen.
Inställningar.
"Ta bort cache och sparade data" (längst ner under inställningar).
Då kommer du till inloggningsrutan.
Stäng ner den rutan.

Jag har en app som heter file commander. Har du inget sånt liknande utforskareprogram så kan du koppla telefonen till datorn. Ta bort mappen com.spotify.music som för mig ligger i internlagring/Android/data.

Starta om telefonen.
Öppna Spotify. Logga in och ladda ner låtarna så hamnar dom nu automatiskt på sd-kortet. Läste att detta bara fungerar om man har mer ledigt utrymme på sd-kortet än på interna minnet.

Om man har en menyknapp (tre vågräta streck) så läste jag att det fungerar att klicka på den direkt efter att man blivit automatiskt utloggad (som jag skrev i första stycket). Då ska man tydligen kunna välja var musiken ska laddas ner. Jag har ingen sån knapp på min telefon.

Supermicke
2016-01-06, 17:19
man tackar, perfekt!

Hackenschmidt
2016-01-06, 17:19
Ännu en SD-tråd?

Cooks
2016-01-06, 20:53
Ännu en SD-tråd?

*slap*


2GB minne på en lur, har vi rest tillbaka i tiden? :d