handdator

Visa fullständig version : Vad har ni fått och/ eller gett i julklapp i år?


J.V
2015-12-24, 04:14
Vad har ni fått och/ eller gett i julklapp i år?
Nöjda? Missnöjd? Blev mottagaren glad eller såg du att hen bara låtsades?

J.V
2015-12-24, 04:22
Jag har 'bara' sambon och lillasyster pa plats (vilket inte ar sa bara!) men lite klappar har det blivit. Till sambon gav jag, som vanligt, ett 1000-bitars pussel dar motivet ar ett kollage jag har slangt ihop av foton tagna under senaste aret. Dessutom en bok dar jag skrev ut och klistrade in SMSen vi skickade under var alla forsta vecka av dejtande, plus en massa foton fran varat forsta ar tillsammans. Much success such cheesy that tears of joy wow. Basta julklappen jag nagonsin gett.

Har inte oppnat paketet fran sambon an men rimmet pa den tyder pa nagon form av varldskarta. Mikket spenande.

Jag och syrran ger ingenting till varandra. Daremot hade var omma moder skickat en lada med svenskt godis och snus till oss bada vilket var mycket uppskattat.

MrBoris, Klein och en till som jag tyvarr glomt namnet pa, men du bor i Sydney, har ni hunnit oppna klappar an?

Pherall
2015-12-24, 05:33
Ger bara till syrrans ungar i år och det blev lego, dockor och sånt jazz. Hoppas det går hem.

Måste dock säga att jag blev mäkta imponerad över din present till damen. Ska fan sno den idén till min framtida fru ;)

God Jul!

Minikubik
2015-12-24, 09:25
Bara hunnit med barnens morgon paket från "tomten" filmer till dom 3 äldsta och en mjukis pingu till yngsta. Verkar gått hem ok

blåvitt
2015-12-24, 10:11
Gett: Gaimans senaste bok och en kokbok till min äldre bror. Senaste Batmanspelet till lillebror. Hela Bron-serien på Blu-ray till pappsen. Porslinsservis till mammsen.

Hittills har jag fått en skuld efterskänkt av pappa, resten kommer senare ikväll.

Darth Yoda
2015-12-24, 10:17
Jag har gett till Läkare utan gränser och fått en sån där jullöksblomma. Bättre än förra årets skörd, ett paket dadlar. Speciellt eftersom jag inte äter dadlar haha.

Bärsärk
2015-12-24, 10:25
Jag har varit stygg i år

http://3.bp.blogspot.com/-8bJ9nz-witQ/VVpYMdi12_I/AAAAAAAAHSA/SzccgtzP8Uc/s1600/Briketter_4.jpg

J.V
2015-12-24, 12:25
Har nu öppnat sambons och det var en 'scratch map'. En världskarta där man skrapar av var i världen man varit helt enkelt. Kul! :) öppnade den sista som mamma hade skickat också och det var boken Tid av Schulman och Eklund. Jag är nöjd med årets skörd!


Tapatalk.

Luca Brasi
2015-12-24, 15:42
Jag har fått elak förkylning/influensa av en anonym donator.

shadowfire
2015-12-24, 15:56
Nackdel: fick ingen julklapp.
Fördel: köpte ingen heller.

Ångrar dock att jag inte köpte lego till mig själv. Hade varit skoj att få återuppleva den epoken av livet.

J.V
2015-12-24, 16:56
Skuggbrasan har du verkligen INGEN du firade med eller har du men njuta höll er till att inte köpa något? Även om det är 'bestämt' att inte köpa något brukar man ju både få och ge något litet till någon.



Tapatalk.

J.V
2015-12-24, 16:57
För full flr att formulera mig korrekt. Återkommer om 8h.


Tapatalk.

shadowfire
2015-12-24, 18:09
Skuggbrasan har du verkligen INGEN du firade med eller har du men njuta höll er till att inte köpa något? Även om det är 'bestämt' att inte köpa något brukar man ju både få och ge något litet till någon.

Nix, ingen att fira jul med och har inte firat på 8 år. Under några års tid ansträngde jag mig lite och köpte julklappar till vänner och vänners familjer åtminstone, men fick aldrig något paket tillbaka, så jag slutade med det också. Vänskapen finns där ändå utan symboliken från julklappar.

Määng
2015-12-24, 18:12
Det bästa jag fick var en blender. Den mosar havregrynen som en Gud. Älskar den.

Pickels
2015-12-24, 18:18
Gav bort nått tråkigt till mina före detta "plastbarn" men nått som behövs och går åt, pengar.
Har fått en påse skumtomtar. :)

Mvh

G_lund
2015-12-24, 19:13
Fick en gjutjärnspanna från 40/50-talet av märket Husqvarna och sällskapsspelet Alfapet. :) Asnöjd!

Fuark
2015-12-24, 19:37
Fått: Razer Deathadder Chroma, en hamburger-grill, en gourmét hamburgarbok, hörlurar, en filt, presentkort på bio, wax, parfym, whiteboard tavla och en handvisp

Gett: Snygg tvålgrej, uppläggningsfat för kakor, hela James Bond kollektionen (23 filmer), underlägg för glas, trådlöst tangentbord för Smart TV och en elektronisk äggtimer

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Donald Pump
2015-12-24, 20:27
Fick: Säsongskort, hermesbälte, burberryscarf, skinnhandskar, två skjortor, kalsonger, strumpor och ett armbandsur.

Gett: Resväska, golfklubba, armbandsur och halsband.

Har märkt att ju äldre man blir ju mjukare blir klapparna, men lika glad ändå.

Starke75an
2015-12-24, 21:01
Gav: en massa onödigt.

Fick: flera saker, men en ny glesbygdskavaj satt fint.

Wzup2u
2015-12-24, 21:08
ska beställa en androidrobot nu i mellandagarna som en julklapp till mig själv.

Minikubik
2015-12-24, 21:26
Gett: en drös leksaker till barnen.
Fått: Nada.

Wzup2u
2015-12-24, 21:49
Gett: en drös leksaker till barnen.
Fått: Nada.

som det ska vara typ =)

Jockefoten
2015-12-24, 21:52
Egentligen ger vi inget mellan vuxna men mamma vill ge lite till barnen. Sen fick jag en 6 månaders fördröjd födelsedagspresent av lillasyster.

Jag fick :
1000:-
En skjorta
En tröja
En handgjort t-shirt av min lillasyster
Strumpor
En flaska vin (i presentleken)

Bärsärk
2015-12-24, 22:24
Jag har en polare som är 25 + som fortfarande får pengar kontant i julklapp, är det bara jag som tycker det är konstigt?

Kryss
2015-12-24, 22:27
Fick inget och gav inget, väldigt skönt.

Starke75an
2015-12-24, 22:36
Jag har en polare som är 25 + som fortfarande får pengar kontant i julklapp, är det bara jag som tycker det är konstigt?


Inge konstigt. Så länge det är från föräldrar eller mormor/morfar. Ofta är det större belopp som är vanligt. Tror att de anser att de har allt de behöver. Så därför ger de pengar.

Bärsärk
2015-12-24, 22:39
Inge konstigt. Så länge det är från föräldrar eller mormor/morfar. Ofta är det större belopp som är vanligt. Tror att de anser att de har allt de behöver. Så därför ger de pengar.

Tycker bara det känns konstigt att ge pengar till nån som är vuxen och har fast jobb. Jag skulle ta det som en förolämpning, som om jag inte kunde hantera min ekonomi eller hade det dåligt ställt hemma.

JohPz
2015-12-24, 22:50
Fått: Razer Deathadder Chroma,



Då är vi två, high five!

Victuhh
2015-12-24, 23:37
Inge konstigt. Så länge det är från föräldrar eller mormor/morfar. Ofta är det större belopp som är vanligt. Tror att de anser att de har allt de behöver. Så därför ger de pengar.

Jag får också pengar från farsan och mormor som har dålig fantasi. Ikväll fick inte jag och mina bröder något av mormor, brukar vara en bra slant annars. Mina kusiner fick ändå en ansenlig peng, den ene jobbar timmar i nuläget men jobbat bra många år längre än mig och hans syster studerar. Vi är nästan i samma ålder.

Jag och mina bröder jobbar också och fick inget med motivering "de jobbar ju så mycket", hon sa inget till oss dock. Det har varit jävulskt mycket orättvisa mot vår mors sida tidigare som man fått reda på senare år, den behöver vi inte gå in på. Men om vi bara hade fått nåt jättelitet eller 80% mindre, eller iallafall nåt litet hade det inte känts så lustigt, känner sig nästan lite kränkt nu. Frågan är, är jag en bortskämd snorunge? *gah!*

juckeyy
2015-12-24, 23:38
Fått: Kläder som jag önska mig, en trimmer, plånbok & passhållare, parfym, spotify, ett par trackpants, handskar & halsduk

Gett: Whiskey, ölglas, tröja, mössa, kaffekoppar

Nöjd med det jag fick och klapparna jag gav var uppskattade. Känns bra det.
Hoppas ni blir nöjda med ert!

Brofessorn
2015-12-24, 23:56
Fick två stycken Calvin Klein t-shirts. De är jävligt bekväma, och sitter lite sådär härligt tajt, så att den lilla mängden muskler man har syns. Såna här. (http://www.amazon.com/Calvin-Klein-Micro-Sleeve-T-Shirt/dp/B000FE5LJ6)
Fick även en massa svarta strumpor. Det är helt seriöst en av de bästa julklapparna man kan få.

Jakobson
2015-12-25, 00:22
Mont blanc penna av farsan
Inredningsprylar av styvmodern
Cigarrer av övrig familjemedlem
Slips, spa-helg och läderpärm av tjejerna

Gav: presentkort till alla

Bärsärk
2015-12-25, 00:57
Nix, ingen att fira jul med och har inte firat på 8 år. Under några års tid ansträngde jag mig lite och köpte julklappar till vänner och vänners familjer åtminstone, men fick aldrig något paket tillbaka, så jag slutade med det också. Vänskapen finns där ändå utan symboliken från julklappar.

Nu vet jag inte om du lider av det eller inte men det är inlägg som dina som gör så man är glad över att julen bara är 1 dag. För alla ensamma där ute...

HMS Laestander
2015-12-25, 02:08
Fick: Kallingar, presentkort på bio, skolböcker till utsatta barn via ActionAid och parfym

Gav: 1000 spänn till stadsmissionen och nöd/nötkräm a 500 spänn till utsatta.

Mest en symbolisk summa som jag förstår inte hjälper särskilt mycket i det långa loppet men kändes bättre än att irra runt efter något som någon egentligen inte behöver, och donationen mottogs väl av de som skulle fått presenter annars.

Sparven från Minsk
2015-12-25, 08:26
Fick: (Från sambon)
En vacker handgjord skylt/tavla.
En Polen resa (Gdansk) till våren med flyg och boende betalt.

Gav: (Till sambon)
En Michael Korse parfym.
En Odd Molly kofta
Body skrubb och en lotion som luktade clementin typ.
Ett halsband
En Wounder Woman mugg
Ett par tofflor som ser ut som ballerina skor.

LoveMachine
2015-12-25, 10:58
Man börjar ju bli så passa gammal att det inte ges så mycket julklappar, men inte så gammal att vi syskon har egna barn. Dessutom så är prylar ett problem när jag snart ska flytta utomlands. Detta till trots en förvånansvärt stor lista.

Fått
Siberia Raw Prism headset
Svenska kaputt -Suomi (jazz)
Mats/Morgan - Live (svårdefinierad musik)
Herman Hesse - Glaspärlespelet (trycktes senast 1991 och finns bara på antikvariat, ett fynd)
Presentkort på skäggtrimning
En bok med bilder från min disputation
Lite kläder

Gett
Konajksglas (till min mor)
Max Berry - Jennifer Government (till min far)
Ölbryggningspaket (till min far)

Min bror var inte här på julafton så han får inget.

Fuark
2015-12-25, 14:56
Då är vi två, high five!
*high-five*

Rahf
2015-12-25, 16:16
Givit:

En heldag på ett lokalt spa.
Clint Eastwood Collection (26 filmer med Clintan)
3st 1000-bitars pussel.
Ett multiverktyg
Presentkort på Stadium
Handledslindor (s.k. wrist wraps)

Köpt till mig själv

En helt ny dator, självmonterad. Väntar nu bara på GPU och skärm som kommer nästa vecka.

Det var kul att ge i år :D. Särskilt när man lyckades hitta många grejer i nyskick men för billigare pris.

MikaelB
2015-12-25, 22:50
http://www.n0.se/f/n/dd76d_tumblr_m48jm2ctw21ro4a1ho1_500.jpg

Klein
2015-12-25, 23:04
Gav:

Maorimask att hänga på väggen
Pyssel, smink och knåp för barn

Fick:
Chromecast
Trådlös portabel högtalare

Känner mig bortskämd och oförskämd.

MrBoris
2015-12-25, 23:22
Gav ingenting
Fick en ful grön t-shirt av morsan

Så går det när man flyttat utomlands långt ifrån familj och vänner :)

shut teh face
2015-12-26, 15:03
Gav till barnen

Fick ingenting, vi kör bara till barnen

Nöjd :)