handdator

Visa fullständig version : Blir ni motiverade eller deppiga av snygga människor på gymmet?


camarade
2015-12-22, 22:46
Jag tränade hemma i många år då jag skämdes (nåja) för min kropp, nu är jag hyfsat skinny-fit och känner mig bekväm i att träna på gym, även om jag är liten och klen. Hade jag haft magen jag hade innan hade jag dock inte haft stake nog att visa mig på gymmet (även om jag, givetvis, vet att rationellt så är det ingen annan som bryr sig).

Jag är alldeles övertygad om att det finns många människor som inte går på gym för att de skämms över sina kroppar. De köper hem prylar från TV-shop etc för att komma i form. Har t.ex. också märkt att en del mulliga typer brukar hålla sig i skymundan i "funktionella rummet" istället för där vi andra tränar, lite avsides. "Här är det färre som ser mig när jag tränar" typ, ibland får man nästan en blick som att "kan jag inte få träna ifred eftersom jag är så ful" (sounds harsh men bara så jag upplever det).

Är väl högst naturligt att självkänslan ökar när man har en bättre kropp, men blir ni peppade eller depp av "snyggingar" på gymmet?


.

Jokester
2015-12-22, 22:52
Snygga tjejer så blir jag taggad, det är ungefär som en mental injektion av testo rätt in i pungen. Blir automatiskt 10 kilo starkare i allt.

Snygga killar reflekterar jag inte över, jag är snyggast ändå.

Wzup2u
2015-12-22, 22:55
Lite bulkfet visar ju att man vågar satsa =)

Olegh
2015-12-22, 22:57
Blir inte peppad av nåt men känner mig helt klart mer bekväm bland andra medelmåttor.

filmjölk
2015-12-22, 23:04
Jag gillar när de är snygga tjejer och kvinnor på gymmet. Snygga killar påverkar mig inte positivt, men jag gillar om det är fula tjockstarka eller riktigt fula men grova män på gymmet.

Mitt idealklientel på ett gym består av 50% snygga brudar, 25% tjockstarka fula styrkelyftare och 25% riktigt fula och grova kroppsbyggare. Alla 80kgs magrutefjollor i trendiga träningskläder får gärna portas.

G_lund
2015-12-22, 23:05
För några år sedan brydde jag mig nog mer. Nu bryr jag mig inte alls.

Om det inte kommer in någon med en 10 poängs rövf. Det kan ingen ignorera.

Wzup2u
2015-12-22, 23:08
Vanliga gym har blivit mer av ett modehus än träningshus... 50% träna 50% visa nya kläderna och styla... men.....alla är bara kött och blod ;) och äger inga superkrafter...bara mer muskelmassa eller mindre... man ska vara sig själv........

Bärsärk
2015-12-22, 23:31
Jag uppskattar snygga människor i största allmänhet även om de manliga inte intresserar mig på samma sätt som kvinnor gör.

Med snygga tjejer inne på gymmet blir det lätt några kilo extra på stången!

An Iron Soul
2015-12-22, 23:39
Vanliga gym har blivit mer av ett modehus än träningshus... 50% träna 50% visa nya kläderna och styla... men.....alla är bara kött och blod ;) och äger inga superkrafter...bara mer muskelmassa eller mindre... man ska vara sig själv........

+1

De här gillar jag inte heller.. :D
Även om det till största del är en bra mix av människor på allmänna gym.

Average gym starter package
http://beyondclean.org/wp-content/uploads/2011/03/gymequipphoto.jpg

Diomedea exulans
2015-12-22, 23:39
Snygga tjejer så blir jag taggad, det är ungefär som en mental injektion av testo rätt in i pungen. Blir automatiskt 10 kilo starkare i allt.

+1. Trots att jag vet att jag aldrig skulle ha en chans med dem så aktiverar deras närvarå någon grottmänniskomekanism i mig som gör att träningen bara känns roligare och vikterna lättare. Sen brukar jag smygkika lite på dem när jag tror de inte märker, som den snuskgubbe jag är.

Mäns närvaro påverkar mig inte överhuvudtaget. Blir varken peppad eller avpeppad av killar som är större än jag, vet att jag sannolikt aldrig kommer komma i närheten av deras nivå ändå så jag är totalt distanserad från hela grejen.

amini
2015-12-22, 23:55
Nej, bara stör mig på människor som står ivägen för mina stationer alldless för länge. Oberoende av fysik eller kläder

Bärsärk
2015-12-22, 23:55
+1. Trots att jag vet att jag aldrig skulle ha en chans med dem så aktiverar deras närvarå någon grottmänniskomekanism i mig som gör att träningen bara känns roligare och vikterna lättare. Sen brukar jag smygkika lite på dem när jag tror de inte märker, som den snuskgubbe jag är.


Jag undrar vad det är som händer inom oss rent biologiskt, måste ju ha forskats på det här?

Måste se roligt ut också för tjejerna, helt plötsligt så börjar alla killar att lasta på vikter så in åt helvete, spänna sig och lyfta berg :d

Diomedea exulans
2015-12-22, 23:58
Jag undrar vad det är som händer inom oss rent biologiskt, måste ju ha forskats på det här?

Måste se roligt ut också för tjejerna, helt plötsligt så börjar alla killar att lasta på vikter så in åt helvete, spänna sig och lyfta berg :d

Det är likadant när det hamnar en snygg tjej bredvid mig på jobbet (vi blir tilldelade olika platser varje dag, på ett kontor). Dagen blir lite bättre, fastän jag vet att hon och jag sannolikt aldrig kommer växla ett enda ord.

Antingen är det något biologiskt, eller så har man en liten, verklighetsfrånvänd strimma av hopp som börjar glimma till djupt nere i ens undermedvetna.

HMS Laestander
2015-12-23, 00:27
Det är likadant när det hamnar en snygg tjej bredvid mig på jobbet (vi blir tilldelade olika platser varje dag, på ett kontor). Dagen blir lite bättre, fastän jag vet att hon och jag sannolikt aldrig kommer växla ett enda ord.

Antingen är det något biologiskt, eller så har man en liten, verklighetsfrånvänd strimma av hopp som börjar glimma till djupt nere i ens undermedvetna.

Testa servicejobb bland folk.

Jag blir snabbkär dagligen - det går ju över minst lika fort men det kommer många fagra damer och man växlar några ord innan de går åt sitt håll och jag står kvar till stängning. Extremt kul dock.

Snygga brudar på gymmet är way up, reflekterar inte över det manliga könet mer än att jag gärna ser folk utvecklas och ofta påpekar detsamma. Det är roligt att se andra växa!

Olegh
2015-12-23, 00:37
När jag tänker efter så blir jag nog i regel lite extra moloken i närheten av snygga tjejer. Men ingen regel utan undantag, förstås.

Godfella
2015-12-23, 00:50
Alla har vi våran gym-nemesis som man hetsar mot, men aldrig har sagt ett ord till. Lastar han 200 i marken, så lastar du 210 osv. Fitnesstjej m/instagram uppskattar inte att man stångroddar 160kg for reps, men ens gym-nemesis vet mycket väl vad det handlar om.

Så ja, jag blir motiverad av andra på gymmet. Om dom är runt samma nivå som en själv, rent styrkemässigt. Jag ser ut som en påse skridskor i nyllet, så ingen competiton där inte!

micke81
2015-12-23, 09:45
Naturligtvis blir man motiverad,målbilden måste alltid vara att lyfta lite mer,göra några reps mer,höja motståndet ett snäpp över och springa lite fortare än alla människor runt omkring,individer som är större, starkare och snabbare är föredömen att se upp till och mål som måste passeras.

Precis som föregående talare är jag utrustad med ett ansikte som mest kan liknas vid en kasse jofa så den biten blir svår att konkurrera med.

MackeJuve
2015-12-23, 09:55
Motiverad.

Shqypnia
2015-12-23, 10:36
De jag imponeras mest utav är överviktiga som tränar på gymmet. De har ett svårare utgångsläge och har (äntligen) tagit tag i livet. Många som är 'fit' bara halv tränar och kollar sig själv i spegeln.

J.V
2015-12-23, 13:04
'Snygga' som i snygga med bra fejs osv ar skitsamma, 'snygga' som i muskulosa i bra form (bade killar och tjejer) far mig motiverad.
Lite bulkfet visar ju att man vågar satsa =)Eller saknar disciplin att skota kosten.

Korash
2015-12-23, 13:24
Jag bryr mig inte så mycket om hur folk ser ut, tänker mer på hur hårt folk tränar/hur motiverade dom verkar vara själva. Att se andra som pushar sig själva till max är definitivt mer motiverande än att se någon som står och flexar i spegeln, oberoende om hen är attraktiv eller ej.

Matsa
2015-12-23, 13:40
Det är alltid trevligt att titta på snygga tjejer men jag är nog faktiskt mer uppmärksam på sånt utanför gymmet. Killar som är riktigt grova kan eventuellt funka som inspiration men mest inspirerad blir jag när jag märker att någon bedriver seriös träning eller flyttar mycket vikt.

Sparven från Minsk
2015-12-23, 14:07
Reppar aldrig så bra som när en snygg tjej är runt mig i gymmet.
Passar en mig dessutom så kan man vara säker på PB.

Perramja
2015-12-23, 17:24
Blir lika inspirerad av snygga fysiker som jag blir oinspirerad av folk med tighta kläder och kalsongfläsk!

PureWhey
2015-12-23, 17:51
De jag imponeras mest utav är överviktiga som tränar på gymmet. De har ett svårare utgångsläge och har (äntligen) tagit tag i livet. Många som är 'fit' bara halv tränar och kollar sig själv i spegeln.

Så t.ex. jag som aldrig tryckt i mig överflöd av mat utan haft en sund kroppsunderhållning större delen av livet är mycket mindre imponerande? Många som tänker så, konstigt imho.

Shqypnia
2015-12-23, 17:55
Så t.ex. jag som aldrig tryckt i mig överflöd av mat utan haft en sund kroppsunderhållning större delen av livet är mycket mindre imponerande? Många som tänker så, konstigt imho.


Det är inget konstigt. Jag imponeras tex mer av folk som slutat röka än de som aldrig rökt.

PureWhey
2015-12-23, 20:50
Känns som "Grattis, du har nu slutat göra något dumt andra aldrig börjat med".

mangemani
2015-12-23, 20:57
jag tränar inte för att imponera på någon och jag är inte där för att bli imponerad på, så jag kunde inte bry mig mindre om det klev in en attraktiv tjej på gymmet eller om någon är större/mindre/what ever, dvs jag påverkas inte.

andyone
2015-12-23, 21:22
jag skiter i allt

Diomedea exulans
2015-12-23, 21:39
Känns som "Grattis, du har nu slutat göra något dumt andra aldrig börjat med".

Det imponerande är väl att de lyckats bryta dåliga vanor. Den smala gymkillen kanske har hållit på med idrotter sedan barnsben och inte upplevde en direkt jobbig transition när han blev gymmare. Tjockisen går direkt från 16 timmars WoW om dagen till att göra något lika radikalt annorlunda som om en höna skulle börja kvacka och simma i vattendrag.

Det är svårare att lära gamla hundar sitta än unga.