handdator

Visa fullständig version : Kära bodybuilders


Somoti
2015-12-22, 18:47
Hej,

Jag vill umgås med någon som också tränar Static Contraction Training. Ifall du är det posta.

Tack.

unsuspected
2015-12-22, 20:22
Hur många trådar kan du posta om samma ämne?

Sparven från Minsk
2015-12-22, 20:35
Finns inga bodybuilders som tränar static contraction training. /Tråd låst. :)

PureWhey
2015-12-22, 20:42
Vad har jag missat? Är detta nya grejen?

Rikard Jansson
2015-12-22, 20:42
vad är det?

filmjölk
2015-12-22, 20:53
Det är en 90tals grej i samma anda som HIT, Doggcrap, Nautilus och PFT. fast i denna så håller man vikter statiskt istället för att lyfta dem under en viss tid. Tex. en knäböj går till så att du lastar på vikter, niger lätt och står kvar i nigningen i x-antal sekunder.

Metoden är delvis (helt?) utvecklad av en person som heter Tony Little, som hela tiden vill revolutionera träningsvärlden med nya supereffektiva metoder. Oftast riktar han sig till TV-shop/Home shopping network och sådant klientel med olika fantastiska träningsprylar. Ibland, som med SCT och PFT så riktar han sig till redan tränande människor och prackar på dem en bok med ett nytt fantastiskt koncept som skall vara överlägset.

Ni som är lite äldre har nog sett han på TV-shop, en långhårig bodybuilder som skriker sig hes och är allmänt hysterisk och lyrisk när han visar upp nån träningspryl.

Anders The Peak
2015-12-22, 20:56
4_OJdeWacFo
rbEy6wgy3bQ

Somoti
2015-12-22, 20:57
Jag håller ej med.

Somoti
2015-12-22, 20:58
Det är en 90tals grej i samma anda som HIT, Doggcrap, Nautilus och PFT. fast i denna så håller man vikter statiskt istället för att lyfta dem under en viss tid. Tex. en knäböj går till så att du lastar på vikter, niger lätt och står kvar i nigningen i x-antal sekunder.

Metoden är delvis (helt?) utvecklad av en person som heter Tony Little, som hela tiden vill revolutionera träningsvärlden med nya supereffektiva metoder. Oftast riktar han sig till TV-shop/Home shopping network och sådant klientel med olika fantastiska träningsprylar. Ibland, som med SCT och PFT så riktar han sig till redan tränande människor och prackar på dem en bok med ett nytt fantastiskt koncept som skall vara överlägset.

Ni som är lite äldre har nog sett han på TV-shop, en långhårig bodybuilder som skriker sig hes och är allmänt hysterisk och lyrisk när han visar upp nån träningspryl.

Jag håller ej med.

exevision
2015-12-22, 21:20
Jag håller ej med.

För att?

Damien Thorne
2015-12-22, 21:49
rbEy6wgy3bQ

Det där kan man omöjligt växa av.
Isåfall skulle alla mammor ha gigantiska biceps, eftersom dom ofta bär sina barn med statiskt spända biceps under flera år. :D

Damien Thorne
2015-12-22, 21:55
Hmmm... ja vad säger man om detta? ;)

After just 10 weeks of Static Contraction Training, these subjects:

◾ Increased static strength 51.3%
◾ Increased their full range 1-rep max 27.6%
◾ Increased their full range 10-rep max 34.3%
◾ Added 9.0 pounds of new muscle (one subject added 28.9 pounds!)
◾ Lost 4.9 pounds of fat
◾ Added ½ inch to their biceps
◾ Added 1.1 inches to their chest

When was the last time you made gains like that in 10 weeks?

Somoti
2015-12-22, 22:02
Det där kan man omöjligt växa av.
Isåfall skulle alla mammor ha gigantiska biceps, eftersom dom ofta bär sina barn med statiskt spända biceps under flera år. :D

Det är för mammor har låsta armar.

PureWhey
2015-12-22, 22:03
Jag har aldrig jag lagt på mig 28.9 lbs muskler på 10 veckor. Låter helt o-troligt

G_lund
2015-12-22, 22:04
Det är för mammor har låsta armar.

Släng upp några före/efter-bilder här på forumet senare ;)

Sparven från Minsk
2015-12-23, 07:07
Somoti;

Vi kan nog vara ganska överens om att ingen (som det verkar) här tränar enligt det koncept som du i flera trådar efterfrågar.
Använd google om du vill veta mer, eller köp en anatomibok så kommer du ganska långt.

Som någon annan skrev, ser gärna lite före och efter bilder sen med dina framgångar från denna träningsmetod.

Arne Persson
2015-12-23, 08:47
Jag håller ej med.

Och jag håller med laktoFilmjölken... :)

Beemel
2015-12-23, 09:05
Jag håller ej med.

Håller ej med om vad?

jimcg
2015-12-23, 09:34
Metoden är delvis (helt?) utvecklad av en person som heter Tony Little, som hela tiden vill revolutionera träningsvärlden med nya supereffektiva metoder. Oftast riktar han sig till TV-shop/Home shopping network och sådant klientel med olika fantastiska träningsprylar. Ibland, som med SCT och PFT så riktar han sig till redan tränande människor och prackar på dem en bok med ett nytt fantastiskt koncept som skall vara överlägset.

Ni som är lite äldre har nog sett han på TV-shop, en långhårig bodybuilder som skriker sig hes och är allmänt hysterisk och lyrisk när han visar upp nån träningspryl.

Och jag håller med laktoFilmjölken... :)

Får mig att minnas det Bruce Springsteen sa under en konsert: "And Tony Little, America's personal trainer, please kill yourself". :d

Sparven från Minsk
2015-12-23, 09:38
Så detta är alltså gurun bakom SCT....ger mig andra vibbar än professionell tränare om vi säger som så.....


http://cps-static.rovicorp.com/3/JPG_400/MI0000/407/MI0000407219.jpg?partner=allrovi.com

Shqypnia
2015-12-23, 10:18
Googla.

Starke75an
2015-12-23, 18:27
Inom militära tränar man benen statiskt. Jägarsits kallas det. För att kunna sitta o skita mot ett träd utan att ramla ner.

F Ultra
2015-12-24, 02:55
Inom militära tränar man benen statiskt. Jägarsits kallas det. För att kunna sitta o skita mot ett träd utan att ramla ner.

Inte såvida det inte ändrats sedan 90-talet iaf, då användes det enbart för att mäta pannben under sista uttagningen i mönstringen för jägare.

henrikl
2015-12-24, 08:22
Inom militära tränar man benen statiskt. Jägarsits kallas det. För att kunna sitta o skita mot ett träd utan att ramla ner.

Varför inte bara köra lite rörlighet så man kan sitta på huk? Det är så man alltid gjort innan.

olle lindblad
2015-12-24, 08:44
Om du vill umgås med någon som kör på det sättet lär du bli eremit.
Om du dessutom startar trådar med samma fråga om och om igen lär du bli en utskrattad eremit.