handdator

Visa fullständig version : Volymträning nästa, ta en titt på nya schemat och kommentera om ni orkar :)


Medusa
2004-04-14, 20:31
Eftersom jag skall börja på gym så kom det till en hel del nya möjligheter, vilket får mig att göra en ny rutin och testa lite nya saker. Jag är tacksam för all feedback jag kan få, speciellt då på valet av övningar. Det har inte varit lätt, men jag tycker det ser ganska bra ut. Jag har designat det helt själv efter mina egna behov, men skrivit på engelska därför att man slipper å,ä och ö :D

Som sagt, all feedback är välkommen, bra som dålig.

Frekvensen är hög, men jag skall göra som i HST, ta mina max i de övningar som är med och sedan avancera mot dem under X antal veckor.

Funderar på att plocka bort hantelrodden i pass 1, känns överflödig och jag kan hantera mer vikt i andra övningar, vad tycker ni?

Workout 1: chest and back (Monday, Thursday)
Incline benchpress 2 set
Wide grip chins X set until 30 reps (Do as many sets as needed until 30 reps)
Flat benchpress 2 set
Medium grip pulldown 2 set
Barbell bent over row 2 set
Pullover 2 set
Dumbbell row 2 set
Shrugs 2 set
Dips 2 set
T-Bar row 2 set
Total of 10 exercises.

Workout 2: Legs, abdominals, shoulders (Tuesday, Friday)
Squats 2 set (Only every other week)
Leg press 2 set
Leg curl 2 set
Leg extension 2 set
Calf raise 3 set
Crunches 3 set
Behind neck press 2 sets
Military press 2 set
Upright row 2 set
Total of 9 exercises.

Workout 3: Upper arms, forearms, lower back (Wednesday)
Deadlift 2 set
Barbell curl 2 set
Close grip benchpress 2 set
Hammer curl 2 set
Lying extension 2 set
Preacher curl 2 set
Pushdown 2 set
Wrist curl 2 set
Hyperextension 2 set
Total of 9 exercises

Frequency:
Monday: 1
Tuesday: 2
Wednesday: 3
Thursday: 1
Friday: 2
Saturday: Off
Sunday: Off

3 weeks of 10:s 3 weeks of 5:s2 extended weeks of 5 rep max.

Otto GROV
2004-04-14, 20:54
själv hade ja kört varje muskelgrupp 1 gång per vecka o höjt settantalet på övningarna. men de är upp till dig hur du vill träna

MunsöHustla
2004-04-14, 21:37
jag måste bara fråga varför du alltid trilskas med att skriva ut programmen på engelska?

Annars såg det ut som väldigt väldigt mycket....

Nils
2004-04-14, 22:09
Om du ens går i närheten av fail så kan det bli problem med axelövningarna dagen efter bröstpressarna.
Mark dagen efter böj kan det också bli nästan omöjligt att få till bra mark då din bak bör bli för stel om du inte kört dina böj riktigt lätt.
Jag gillar att bryta isär bröst och axlar liksom rygg och biceps. Men det kan bli för mycket om du nu kör två gånger i veckan på både axlar och bröst ändå.

Sen har du en massa fler övningar än jag gillar, men det är ju precis det som du skall testa!

Jag testar för övrigt nu.
Mark, enhandpress uppåt, hantelbröstpress, chins. 2 set av 5 rep Varannan dag ;)
Går inte alls dåligt faktiskt!
Nils

Medusa
2004-04-14, 22:13
Nils: Jag kommer gå till fail, men endast 1 gång var tredje vecka. Du har rätt angående axelövningarna och relationen mellan knäböjen och marklyftet, men jag tror detta kommer ordna sig tack vare att vikten är låg till en början och når sin topp 1 gång på 3 veckor.

Kul att du testar nytt, håll mig gärna informerad om resultaten :thumbup:

Munsö Hustla: Slipper å ä och ö :D

OttoG: Jo, jag har också tänkt i de banorna men frekvensen blir för låg, dumt att inte utnyttja alla de fördelar som ett pass för med sig.