handdator

Visa fullständig version : Sommar rumpan vs. rutorna


Bokrea
2004-04-14, 19:59
Tíden är snart kommen! Vi kan inte undvika den. vi MÅSTE ut på stranden o flexa.

är magen viktigast?
själv så tycker jag det är svårt att få fram definition på dem. visserligen äter jag mycke godis o chips, men jag är inte på bulk!
Då kommer frågan:
Har börjat köra hårt med inlines. ganska korta (20-30min) och explosiva pass. till och från jobbet/skolan och allmän cruisning.
1. kommer jag bränna mycke fett, eller trännar jag tillmestadels ben/rumpa?

2. göra om programet för att kombinera de båda?

uppläget ser ut såhär:
Mån. bröst triceps
tis. ledig
ons. rygg biceps nacke bakre ax.
tors. ledig.
fre. mage+gymnastik i skolan. (väldigt kort pass
lör. ledig
sön.ledig.

3. köra inlines pass på lediga dagar? eller styrkedagar efter tränning?

Vem vill inte ha en nice ass efter nakenbadet?!:booty:

Megatuttarna
2004-04-14, 20:16
Säger såhär, du och 4 - 5 polare går på stranden.

Du har en rejäl off-season kagge, de andra har normala rutor. Vem fan tror du drar all uppmärksamhet åt dig om inte du??

Hahaha det gäller att synas för fan!

z_bumbi
2004-04-14, 21:14
Originally posted by Bokrea
uppläget ser ut såhär:
Mån. bröst triceps
tis. ledig
ons. rygg biceps nacke bakre ax.
tors. ledig.
fre. mage+gymnastik i skolan. (väldigt kort pass
lör. ledig
sön.ledig.

Vem vill inte ha en nice ass efter nakenbadet?!:booty:

Och ändå tränar du inte ben?

Tricklev
2004-04-14, 21:15
Ben är ett måste för stjärten.

Jax
2004-04-14, 21:25
1. För att få bort fett måste du göra av med mer energi än vad du får i dig. Svårare än så är det inte. Att åka inlines eller göra något annat som höjer pulsen kommer att göra att du ökar din förbränning och därmed din energiförbrukning.

Se till att de passen du kör är jobbiga. Det funkar inte att bara glida runt lite, det kommer inte att ge något.

Och lägg inte lite benträning också. En vältränad överkropp är inte snygg på ett par spinkiga ben.

henke_in_training
2004-04-14, 21:47
om du inte är nudist eller har riktigt riktigt tajjta badbrallor så är det ju rutorna som syns....

Bokrea
2004-04-14, 22:22
Originally posted by z_bumbi


Och ändå tränar du inte ben?

Jag får mycke ben igenom jobbet. anser jag.
orsaken till denna tråd är trotsallt för att jag vill börja tränna ben.
utan att pressa.

Fartman
2004-04-14, 22:53
börja kör böj! det fixar röven på nolltid!

Bokrea
2004-04-14, 22:57
Originally posted by Fartman
börja kör böj! det fixar röven på nolltid!

Kan jag köra den i smith i början? eller rekomenderas fristång ifrån dag 1?
Akta sej för knäna framför tårna?
tack!:)

gynter
2004-04-15, 06:18
Läs Allans utläggning om knäböj på best of tex knäböj enligt Allan- del 1 (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=11027), där får du tips...

Assazel
2004-04-15, 08:59
Originally posted by Jax


Och lägg inte lite benträning också. En vältränad överkropp är inte snygg på ett par spinkiga ben.

Långa badbrallor? :D

Fartman
2004-04-15, 12:25
Originally posted by Bokrea


Kan jag köra den i smith i början? eller rekomenderas fristång ifrån dag 1?
Akta sej för knäna framför tårna?
tack!:)

tja, jag tycker då iaf att den tar hundra gånger bättre fri än i smith.. men du gör som du vill

z_bumbi
2004-04-15, 12:29
Originally posted by Bokrea


Jag får mycke ben igenom jobbet. anser jag.
orsaken till denna tråd är trotsallt för att jag vill börja tränna ben.
utan att pressa.

Vad jobbar du som?

Utan att pressa? Om du ska träna benen är det väl lika bra att göra det effektivt?

Inlines i 30 min låter som en bra början iofs men du får inte upp muskelvolymen lika snabbt som om du kör styrketräning.

JAM
2004-04-15, 13:36
Originally posted by Bokrea
uppläget ser ut såhär:
Mån. bröst triceps
tis. ledig
ons. rygg biceps nacke bakre ax.
tors. ledig.
fre. mage+gymnastik i skolan. (väldigt kort pass
lör. ledig
sön.ledig.Varför bara "bakre ax"? Inga främre eller yttre?

Dessutom: Börja köra benen! :whipped: ;)
Och ja, börja med fri stång i böjen direkt.
Läs Allans guider i Best of.

aliquis
2004-04-15, 14:04
Originally posted by Jax
Och lägg inte lite benträning också. En vältränad överkropp är inte snygg på ett par spinkiga ben.
Har bara sett det en gång, men visst fasiken ser det fult ut.. pinnben är fulare än pinnarmar :), själv har jag båda delarna så jag vet vad jag snackar om :hbang:

Förövrigt är det väl svårt att ens få en vältränad överkropp utan att träna ben.

Vad gäller rumpa och mage så förstår jag inte vad rubriken hade med inlägget att göra, verkade ju inte som det rörde vilket han skulle prioritera? Valet är ju enkelt, killar skall ha tvättbrädor och tjejer skall ha fina stjärtar, så säger idealet.

aliquis
2004-04-15, 14:05
Originally posted by Bokrea
Kan jag köra den i smith i början? eller rekomenderas fristång ifrån dag 1?
Akta sej för knäna framför tårna?
tack!:)
Jag körde den i smith tills för två-tre gånger sedan eftersom jag trodde det var svårt att ta stången från bänkpresställningen för det.. Men jag tycker inte det var svårare att göra dem med fri stång och i smith skall dom vara så mycket sämre så kör med fri direkt.

Bokrea
2004-04-15, 20:18
Originally posted by JAM
Varför bara "bakre ax"? Inga främre eller yttre?

Dessutom: Börja köra benen! :whipped: ;)
Och ja, börja med fri stång i böjen direkt.
Läs Allans guider i Best of.

Anser att de ligger i obalans och måste prioriteras på olika sätt. främre får jag av bröstpassen, jag känner det så iaf. utsida får sej en kyss varann vecka då jag kör dem, nedre rygg och vader. lördagen/söndagen

Bokrea
2004-04-15, 20:24
Originally posted by z_bumbi


Vad jobbar du som?

Utan att pressa? Om du ska träna benen är det väl lika bra att göra det effektivt?

Inlines i 30 min låter som en bra början iofs men du får inte upp muskelvolymen lika snabbt som om du kör styrketräning.

Huvudsaklingen på en resturang kedja ( BULK:eating: ) men även hjälp med flyttar och lager (lyfta,bära)
(Praktikanterna och nyanställda har ALLTID tränningsverk på resturangen,i en vekca. pga det hala golvet. tro det eller ej :P )

chmielex
2004-04-15, 22:44
jo men va fan de tar ju max 2 vekor sen har kroppen vant sig o vips så får du ingen tränings verk av att bära lådor längre.
ta o släng in lite benpress hacksquats eller knäboj. Så får dom lite ordentligt stryk iallafall. o en sak undrar jag över??
blir inte ditt onsdagspass snorlångt eller du kör inte så många övningar per muskel?

cheesian
2004-04-16, 06:17
Originally posted by Bokrea


Anser att de ligger i obalans och måste prioriteras på olika sätt. främre får jag av bröstpassen, jag känner det så iaf. utsida får sej en kyss varann vecka då jag kör dem, nedre rygg och vader. lördagen/söndagen

Om du tror du får bra överbelastning på det där sättet är du ute och cycklar. Dessutom får du öva teknik på dina bröstpass om du kopplar in dina axlar i så stor grad att du anser dom växer av belastningen (vilket dom inte gör efter ett par pass med 99% säkerhet )

Bokrea
2004-04-17, 17:02
Originally posted by chmielex
jo men va fan de tar ju max 2 vekor sen har kroppen vant sig o vips så får du ingen tränings verk av att bära lådor längre.
ta o släng in lite benpress hacksquats eller knäboj. Så får dom lite ordentligt stryk iallafall. o en sak undrar jag över??
blir inte ditt onsdagspass snorlångt eller du kör inte så många övningar per muskel?

Onsdagarna brukar vara ca 1,5-2 timmar.
4*8:
press bakom nacke
press framför nacke
press framför narrowgrip
hantelrodd
hantelrodd maskin
pull-up framför nacke
narrowgrip hantel pullupp
omvänd pecdec
axelövning med cablar

Tips på någon duktigt fin posterior deltiod övning?:love:

Bokrea
2004-04-17, 17:06
Originally posted by cheesian


Om du tror du får bra överbelastning på det där sättet är du ute och cycklar. Dessutom får du öva teknik på dina bröstpass om du kopplar in dina axlar i så stor grad att du anser dom växer av belastningen (vilket dom inte gör efter ett par pass med 99% säkerhet )


thanks for the information.
Brukar alltid vara den saga att gör man något med ett syfte, och det inte blir genomfört rätt så märker man det, o redigerar upplägg:insane:

ReQard
2004-04-18, 01:48
röv växer ju ändå larvigt snabbt. lättbygglig:booty:

JAM
2004-04-18, 02:11
Originally posted by ReQard
röv växer ju ändå larvigt snabbt. lättbygglig:booty: Jo du, tänk om lår och rygg skulle växa i samma takt som röven... Fan, man skulle kunna ställa upp i Mr. U om några månader...

bubbe
2004-04-18, 07:42
Pinnben på stor överkropp är inte snyggt, något som jag tycker brukar skilja välbyggd från icke dito, är vaderna. Tycker det är stenhårt med rejäla vader, naturligtvis tillsammans med ben och överkropp.

Jag skiter faktiskt i magrutor, så länge jag inte har kagge så
är jag nöjd. Tycker magrutor är lite fotomodell. Men det kan ju bero på att jag själv inte orkar hålla dieten....

Onsdagspassen ser extrema ut, korta ner dom 1 tim och lägg
till en dag istället. Bättre fokusera ordentligt på en muskelgrupp, ryggen kör jag alltid på ett pass, sen är blodsockret i botten.

Henke_in_traning: gillar din avatar, ascool film! dazed and confused.

bubbe
2004-04-18, 07:45
Vi får göra en egen tävling, MR Röv.

chmielex
2004-04-18, 14:57
Originally posted by bubbe

Onsdagspassen ser extrema ut, korta ner dom 1 tim och lägg
till en dag istället. Bättre fokusera ordentligt på en muskelgrupp, ryggen kör jag alltid på ett pass, sen är blodsockret i botten.

.
precis va jag tycker lägg till en dag o kör inte så mycke på onsdagen kör ett ordentligt pass på fredan tex istället

sen måste du ju lägga till en dag att köra ben för bära lådor o åka rollor ger inte benen den träning dom behöver o för att du ska växa någon annan stans måste du träna benen ocskå