handdator

Visa fullständig version : 13 proteinimport


Sve
2002-04-06, 16:52
Med tanke på att de har billiga produkter undrar man om även de har kollganeprotein i sina grejjor. Inte för att det står listat. Men det är ju ingen garanti.

Frazze
2002-04-06, 20:40
Näe, det är klart, men så kan man ju säga om samtliga billiga proteinpulver, egentligen, om de hade haft högre priser hade frågan aldrig kommit upp?

Har personligen ingen erfarenhet av deras grejjor, tänkte bara påpeka det.

fiddebeast
2002-04-07, 11:35
Tja !
Billiga?
Vadå billiga?
Vi ligger på samma priser som alla andra! Bara det att vi lägger inte typ på 4 gånger vad kostar att köpa inn!!

Vi försöker att gynna alla våra kunder,
och som de flesta vet i denna branchen så lägger man ett par tusen om man inte är sponsrad på Mat, kosttillskott, träningsartiklar mm.
Så vi lägger på en mindre del av inköpspriset,
för att folk ska ha råd att köpa protein o dyligt utan att behöva bli grundlurade av vad det verkliga priset är!!!
Jag menar en del större företag säljer till ockerpriser mot vad de hade kunnat sälja produkten för...
men visst alla vill tjäna pengar det förstår jag MEN om ett stort företag hade sänkt priset så hade ännu mer köpt deras grejer!

Jag menar detta är typiskt Sverige!
Ju högre pris destå bättre är varan!! F E L

DET KAN VARA SÅ , MEN OFTAST INTE!!!
Ta t ex. Levi´s jämnfört med Crocker jeans!
Enligt en kompis som jobbar på en test firma
som testar slit förmågan på kläder sa att
Crocker blev bäst i test av slit förmåga mm.
MEN SA JAG LEVI´S KOSTAR JU FÖR FAN
700-800 KR? och ett par crocker 300-500 kr?!
Han sa att åk t ex. till USA där kostar ett par Levi´s 150 kr!
Den med mest reklam säljer mest helt enkelt, men detta betyder inte att de har de bästa varorna!!!
Han hade ett testat ett par jeans från ett litet företag ifrån japan tror ja det va,
och gissa viket märke som vann slit testet av alla, jo det lilla japanska företaget!

Och så är även fallet innom kosttillskotts branchen.
Folk är väldigt lätt lurade av reklam.
Skaffa ett par stora namn i ditt stall o produkten säljer som fan.

Så det ni som är intresserade av kvalite bör ringa upp företaget och fråga varifrån varan kommer ifrån( råvaran då) , vilken fabrik som tillverkar produkten, var den blandas, var den pakiteras, mängd som företaget köper i råvara, hur mycket extra vitaminer mineraler eventuelt andra näringsämne.
NI som inte fattar detta med näringsämne mm
bör ta en extra titt om det är extra vitaminer eller andra tillskott i slutprodukten.
Ni som inte vet ska veta att lägga i t ex. vitamin, o mineraler, inulin,glutamin, c vit,e, kreatin mm kostar ca 50 kr extra per burk, räkna ut detta på om man köper låt säga 3000 st burkar vilken extra kostnad det blir :eek:
Och sen ska ni inte glömma kostander för burkarna mängd som får vara i!
Ettiketer kostar som fan me.

Nu har vi haft en lektion i hur det går till innom denna branch så nu hoppas jag att vi slipper mer okunnighet!
Ta lärodom av dessa ord nu !! :)

-Fredrik-

fiddebeast
2002-04-07, 11:39
Ursprungligen skickat av Sve:
<STRONG>Med tanke på att de har billiga produkter undrar man om även de har kollganeprotein i sina grejjor. Inte för att det står listat. Men det är ju ingen garanti.</STRONG>

SVAR: Vi har inget mjölk protein och därav rätt omöjligt att lägga i detta.
Hade vi haft detta så hade proteinet varit
tjockt och det är det inte vi använder vassle isolat i alla proteiner!
Däremot har vi en fiber eller en icke upptaglig kolhydrat som heter INULIN för att kunna pressa priset ännu mer till våra kunder.
INULIN lägger sär som en liten hinna i magen
och gör även att du kan trycka i dig större mängder av proteinet utan att bli kass i buken.

;)

Frazze
2002-04-07, 12:44
hm... jag vet inte jag...men det där jag skrev om att det var billigt var positivt menat... Menmen :)

fiddebeast
2002-04-07, 13:09
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>hm... jag vet inte jag...men det där jag skrev om att det var billigt var positivt menat... Menmen :)</STRONG>


Jo ja vet men han före visste inte så mycket!

Sve
2002-04-07, 20:38
jasså nähänä. jag bara ställde en enkel fråga. det är väl inte så konstigt eller?

rogerQ
2002-04-09, 08:39
Var köper man produkter från 13 proteinimport? De har ingen hemsida.

Powerbear
2002-04-09, 08:52
Kolla med fiddebeast och hans hemsida... :)