handdator

Visa fullständig version : Riktig inspiration på Instagram


Luddsson
2015-12-13, 10:37
Är omåttligt trött på att följa Fitnessfjollor på Instagram. Måttet på flödet är rågat med tävslingsfysiker, torsk och NOCCO. Det gynnar varken mig eller någon annan som försöker träna hårt att se hur en Cesliusambassadör äter och tränar under tävlingsdiet.

Var finns de riktiga atleterna på Instagram? Alla byggare som tränar och äter för att åstadkomma något mer än en knasterhård fysik.

Söker tips på riktiga byggare och/eller atleter inom diverse sporter att följa. Träningsglädje som inspirerar. Dela mer än gärna med er av era tips.

BobaFett
2015-12-13, 11:13
Aron Resebo!

qozmox
2015-12-13, 11:56
Var finns de riktiga atleterna på Instagram? .

första tanken är väl att dom är upptagna med annat.

Jazen
2015-12-13, 12:01
Kolla flödet på insta, varannan bild är på en bodybuilder. Man blir inte imponerad längre på fysiken, det kryllar av dom, alla ser likadana ut =)

Nya trenden är att ställa upp på tävlingar....vare sig du har en bra fysik eller inte så ställer alla upp. Luciapokalen har aldrig hållt så dålig kvalite som nu....
Det är inne med att man tävlar, sen vart fan du placerar dig är ovesäntligt, för man tävlar!
Ser folk på gymmet som bara klär av sig och slår en pose mitt i lokalen och tar instabilder från höger till vänster......
Ser folk som har med sig kameror,stativ o hans moster....vad hände liksom

Ohjo
2015-12-13, 12:07
Kolla flödet på insta, varannan bild är på en bodybuilder. Man blir inte imponerad längre på fysiken, det kryllar av dom, alla ser likadana ut =)

Nya trenden är att ställa upp på tävlingar....vare sig du har en bra fysik eller inte så ställer alla upp. Luciapokalen har aldrig hållt så dålig kvalite som nu....
Det är inne med att man tävlar, sen vart fan du placerar dig är ovesäntligt, för man tävlar!
Ser folk på gymmet som bara klär av sig och slår en pose mitt i lokalen och tar instabilder från höger till vänster......
Ser folk som har med sig kameror,stativ o hans moster....vad hände liksom
Haha, vart tränar du?

Tapatalk

Jazen
2015-12-13, 12:10
Haha, vart tränar du?

Tapatalk

ja gissa en gång ^^
Gymmet i sthlm, men ska sälja kortet....
Lite trist då det är sjukt bra gym med bra maskiner, men folket.....

Ado2000
2015-12-13, 12:38
Kolla flödet på insta, varannan bild är på en bodybuilder. Man blir inte imponerad längre på fysiken, det kryllar av dom, alla ser likadana ut =)

Nya trenden är att ställa upp på tävlingar....vare sig du har en bra fysik eller inte så ställer alla upp. Luciapokalen har aldrig hållt så dålig kvalite som nu....
Det är inne med att man tävlar, sen vart fan du placerar dig är ovesäntligt, för man tävlar!
Ser folk på gymmet som bara klär av sig och slår en pose mitt i lokalen och tar instabilder från höger till vänster......
Ser folk som har med sig kameror,stativ o hans moster....vad hände liksom

:laugh::laugh::laugh:

fan va sjukt

micke81
2015-12-13, 12:44
Finns ganska gott om journaler här där du kan följa massor av människors väg mot alla möjliga och omöjliga mål,kanske inte lika lätttuggat och färre bilder men det finns verkligen människor som är olika på många sätt och väldigt få av oss är ens i närheten av färdiga BB eller världsmästare i valfri SLgren.

PureWhey
2015-12-13, 12:51
Kolla flödet på insta, varannan bild är på en bodybuilder. Man blir inte imponerad längre på fysiken, det kryllar av dom, alla ser likadana ut =)

Nya trenden är att ställa upp på tävlingar....vare sig du har en bra fysik eller inte så ställer alla upp. Luciapokalen har aldrig hållt så dålig kvalite som nu....
Det är inne med att man tävlar, sen vart fan du placerar dig är ovesäntligt, för man tävlar!
Ser folk på gymmet som bara klär av sig och slår en pose mitt i lokalen och tar instabilder från höger till vänster......
Ser folk som har med sig kameror,stativ o hans moster....vad hände liksom

+1
Speciellt de nya klasserna som MP och Bikini. Helt sanslöst, folk som styrktränat i ett par månader ställer upp.

Jazen
2015-12-13, 12:58
+1
Speciellt de nya klasserna som MP och Bikini. Helt sanslöst, folk som styrktränat i ett par månader ställer upp.

Japp folk tränar 6mån o sen blir det tävlingshype. Lite jäkla själviskt lär man ha,och ptn drar väl nytta av de antar jag,klart du ska ställa upp etc etc blir ju bra inkomst för dom med....
Alla i MP o bikini är i nån form av trans.


Sen är alla citat maskiner också :)

mela
2015-12-13, 13:11
superhurri
styrkelabbet
loftsofia
jennykitsune


Även för träningstips och info:
marektraining
gudiol
tyngre
naprapatjonas

Kända PTs:
mykeyfitness
olga_ronnberg

Thebe
2015-12-13, 13:21
superhurri
styrkelabbet
loftsofia
jennykitsune


Även för träningstips och info:
marektraining
gudiol
tyngre
naprapatjonas

Kända PTs:
mykeyfitness
olga_ronnberg

Kan lägga till en av mina favoriter till den listan, Daniel Andreasson.

jmkdavid
2015-12-13, 13:44
För mig som står på sidan om så känns det som att det är en förjävla tråkig attityd i "byggarvärlden". Förstår inte riktigt varför det gnälls för att fler och fler vågar ställa sig på en scen trots att dom inte har uppnått en Olympiafysik ännu. Är det inte roligt att det ni är intresserade av växer?

Skulle folk fungera på samma sätt inom "styrkelyftvärlden" och gnälla för att någon tävlar fast dom inte är lika starka som Carl Yngvar så skulle jag bli galen tror jag.

Vad är grejen? Har jag missuppfattat något? Är ni rädda att det blir för mainstream så ni inte känner er lika speciella själva om ni tävlar? Försöker förstå er syn, förklara gärna problemet.

G_lund
2015-12-13, 13:49
Roye_gold
Backtobasictraining
Mikebarstarzz
Elli_barstarzz
Yuenjon

PureWhey
2015-12-13, 13:55
För mig som står på sidan om så känns det som att det är en förjävla tråkig attityd i "byggarvärlden". Förstår inte riktigt varför det gnälls för att fler och fler vågar ställa sig på en scen trots att dom inte har uppnått en Olympiafysik ännu. Är det inte roligt att det ni är intresserade av växer?

Skulle folk fungera på samma sätt inom "styrkelyftvärlden" och gnälla för att någon tävlar fast dom inte är lika starka som Carl Yngvar så skulle jag bli galen tror jag.

Vad är grejen? Har jag missuppfattat något? Är ni rädda att det blir för mainstream så ni inte känner er lika speciella själva om ni tävlar? Försöker förstå er syn, förklara gärna problemet.

Det handlar inte om att ha en Olympiafysik, det handlar om att ha en respektabel fysik. Vi jämför INTE ALLS någon med CYC eller Olympiadeltagare, hur i hela världen kom du fram till det? Sluta överdriva.

jmkdavid
2015-12-13, 14:14
Det handlar inte om att ha en Olympiafysik, det handlar om att ha en respektabel fysik. Vi jämför INTE ALLS någon med CYC eller Olympiadeltagare, hur i hela världen kom du fram till det? Sluta överdriva.

Vad är en respektabel fysik? Vem avgör det? Vad är problemet med att folk som i dina ögon inte har "respektabel fysik" ändå tävlar? När är det ok att tävla enligt dig och varför?
Jag överdrev självklart i mitt första inlägg men du har fortfarande inte lyckats förklara vad problemet är, jag tycker fortfarande det är en tråkig inställning men jag kanske har som sagt kanske missat något?

PureWhey
2015-12-13, 14:34
Vad är en respektabel fysik? Vem avgör det? Vad är problemet med att folk som i dina ögon inte har "respektabel fysik" ändå tävlar? När är det ok att tävla enligt dig och varför?
Jag överdrev självklart i mitt första inlägg men du har fortfarande inte lyckats förklara vad problemet är, jag tycker fortfarande det är en tråkig inställning men jag kanske har som sagt kanske missat något?

Du har inte missat något, folk har olika åsikter helt enkelt. Jag anser att man bör lägga ner en bra mängd tid åt sin träning innan man tar steget upp på en scen för att tävla i bäst representerad fysik. Jag förstår vad du tycker också, men jag tycker annorlunda.

Jazen
2015-12-13, 14:45
Vad är en respektabel fysik? Vem avgör det? Vad är problemet med att folk som i dina ögon inte har "respektabel fysik" ändå tävlar? När är det ok att tävla enligt dig och varför?
Jag överdrev självklart i mitt första inlägg men du har fortfarande inte lyckats förklara vad problemet är, jag tycker fortfarande det är en tråkig inställning men jag kanske har som sagt kanske missat något?

Jag tycker att alla som vill ska få tävla men få gör det för att uppnå nått. Det handlar om vad som är trendigt, det är trendigt att ställa upp på scen asap.

Byggning tar tid men få verkar ha tålamod eller tid, allt ska gå sjukt fort.
Lucia har ju ändå hållt hög standard genom alla åren men det va tveksamt i år.

Som nybörjare hade jag personligen ställt upp på alströmmer eller tammerpokalen, vilket är utmärkta nybörjar tävlingar.
Men det är klart, inte lika coolt när man berättar för sina polare...

Killen till höger kom 7a i CBB 2015 korta luciapokalen. Jättekul att han ställer upp,verkligen! Han ska även ställa upp på SM nästa år är det sagt.
När man inte inser vilken kvalite man lär ha på SM då har man för bråttom....
och självklart så är han PT , så vill du ha tips och råd så maila han
http://i.imgur.com/aelJBay.jpg

Magnus Larsson
2015-12-13, 14:56
Jag tycker att alla som vill ska få tävla men få gör det för att uppnå nått. Det handlar om vad som är trendigt, det är trendigt att ställa upp på scen asap.

Byggning tar tid men få verkar ha tålamod eller tid, allt ska gå sjukt fort.
Lucia har ju ändå hållt hög standard genom alla åren men det va tveksamt i år.

Som nybörjare hade jag personligen ställt upp på alströmmer eller tammerpokalen, vilket är utmärkta nybörjar tävlingar.
Men det är klart, inte lika coolt när man berättar för sina polare...

Killen till höger kom 7a i CBB 2015 korta luciapokalen. Jättekul att han ställer upp,verkligen! Han ska även ställa upp på SM nästa år är det sagt.
När man inte inser vilken kvalite man lär ha på SM då har man för bråttom....
och självklart så är han PT , så vill du ha tips och råd så maila han
http://i.imgur.com/aelJBay.jpg

Biceps som hälsenan på en talgoxe

PureWhey
2015-12-15, 16:47
Optipw är rätt galen har jag hört också