handdator

Visa fullständig version : Höger energi förbrukning o ämnesomsättning av mer mat!?


anemon
2015-12-12, 22:09
Hej.
Jo jag har länge varit väldigt smal och tunn men börjat äta mer och mer och även styrketränar.
Nu till problemet då- så fort jag börjar äta mer så går jag upp lite men sen stannar det av lika fort, jag får mer energi o kan prestera bättre och är piggare samt ökar på gymmet. Men sen helt plötsligt kan jag tappa i vikt trots ingen förändring i kosten. Och så fort jag käkar lite mer blir det samma sak.
Har testat bara ta d lugnt utan aktiviteter på vilodagar med att bara gått en sväng på stan eller vanliga vardagssysslor men trots det händer det inget förutom att jag blir piggare och känner att jag återhämtar mig bättre!
Någon som upplevt liknande problem? Nån som kan veta vad problemet kan vara?
Kan tillägga också att i stort sätt varje dag känns d som kroppen går i hög varv dagar jag inte tränar är värst!!

King Grub
2015-12-12, 22:18
Du äter för lite i alla fall, även efter det att du "börjar äta mer".

EnergiÖverskott
2015-12-14, 14:26
När du nämner "äter mer" är det något i stil med att du under en vecka äter någon extra frukt eller någon matsked keso.

Du kan söka anledningar att bortförklara dina uteblivna resultat att komma ur din ätstörning i evigheter. Så länge du inte vill kommer du aldrig att bli något annat än underviktig och anorektisk. Aldrig.

Börja ät ORDENTLIGT och sluta förneka det faktum att du övertränar och underäter enormt.