handdator

Visa fullständig version : Teoretiskt möjligt till sommaren?


NoLove
2015-12-12, 21:06
Hej !

Jag är ny inom träning och 38 år gammal som inte har någon träning i grunden. Är Smal 60kg och 173 cm lång. Bättre sent än aldrig;)
Nej men jag har mått dåligt över detta, tjejerna trackat mig för min smalhet och allt sådant. Nu känner jag det är dags att göra en riktig förändring.

Är det möjligt att skaffa en snygg tränad kropp till sommaren 2016?
Förutsatt att jag äter som en häst, tränar 4 dagar gym i veckan?
Alla säger ju att det händer mest när man börjar träna.

Vill kunna gå i T shirt och bar överkropp på stranden utan att känna mig anorektisk och avskyvärd :em:

nisse1976
2015-12-12, 21:11
Ja på ett halvår kan man göra stora förändringar på kroppen

Hövdingen
2015-12-12, 21:12
Nej.

Du borde kunna gå upp mellan 5-10 kg på den tiden men det är knappast tillräckligt för att få en "snygg, vältränad kropp".

ceejay
2015-12-12, 21:16
Hej !

Jag är ny inom träning och 38 år gammal som inte har någon träning i grunden. Är Smal 60kg och 173 cm lång. Bättre sent än aldrig;)
Nej men jag har mått dåligt över detta, tjejerna trackat mig för min smalhet och allt sådant. Nu känner jag det är dags att göra en riktig förändring.

Är det möjligt att skaffa en snygg tränad kropp till sommaren 2016?
Förutsatt att jag äter som en häst, tränar 4 dagar gym i veckan?
Alla säger ju att det händer mest när man börjar träna.

Vill kunna gå i T shirt och bar överkropp på stranden utan att känna mig anorektisk och avskyvärd :em:

Med rätt hjälp och träning så inga problem, även fast man inte ska känna så oavsett hur man ser ut.

Får du hjälp kan du spara mycket tid som går åt till trial and error.

Diomedea exulans
2015-12-12, 21:16
Först och främst borde du jobba på att må bra oavsett hur du ser ut. Om folk trackar dig för att du är smal så är de idioter. Vem bryr sig om vad en idiot tycker? Ingen människa ska behöva känna sig avskyvärd i bar överkropp, oavsett hur överkroppen ser ut.

För det andra: Ja, det är fullt möjligt för dig att se en tydlig skillnad på över ett halvårs tid. Personer som alltid har varit smala är de som har bäst utgångsläge för att bygga muskler - när ni börjar vräka i er mat i kombination med att ni styrketränar så lägger ni på er en stor andel muskler kontra fett jämfört med om en fetknopp som jag skulle göra det. Och du är långt ifrån för gammal för att få bra resultat också.

För det tredje: Även om du inte skulle hinna få en bra kropp till just den här sommaren så är det väl ingen anledning att inte börja träna och lägga på dig muskler så snabbt du kan?

Träning 4 dagar i veckan är nog kanon, men det är inte antalet träningsdagar i veckan som är avgörande, utan att schemat är bra.

Jag rekommenderar dig att ta kontakt med någon eller några som är riktigt duktiga inom styrketräning och be dem om tips, och/eller läsa på så mycket du kan om olika träningsscheman, övningar och kosttips på bra internetsidor, t ex detta forum.

Nej.

Du borde kunna gå upp mellan 5-10 kg på den tiden men det är knappast tillräckligt för att få en "snygg, vältränad kropp".

Du överskattar hur mycket muskler som krävs för att gemene man ska tycka att man är "fett vältränad".

Tjuckot
2015-12-12, 21:17
Nej.

Du borde kunna gå upp mellan 5-10 kg på den tiden men det är knappast tillräckligt för att få en "snygg, vältränad kropp".

Det är väl ändå jäkligt subjektivt på vad som är en "snygg, vältränad kropp".

Kör hårt säger jag. Är man smal från början syns ju musklerna snabbare om du börjar lägga på dig, jmf en överviktig som mest blir mindre tjock inledningsvis.. :)

Diomedea exulans
2015-12-12, 21:22
Jag har bokstavligt talat fått höra att jag har "en kropp som en gud" respektive "helt perfekt kropp" vid 72 kg på 181 cm. Om trådstartaren går upp från 60 kg till 70 på 173 cm utan att ha mycket fett så lär nog vissa tycka han är fin att vila ögonen på.

NoLove
2015-12-12, 21:29
Tack för alla fina ord!
Jag känner mig sjukt motiverad och jag kommer fortsätta då jag vill göra en riktig förändring i mitt liv och jag är ingen "quitter". Folk jag känner tycker jag ska ta Testo och massa sånt, men AAS är nog inte min grej även om jag vill få snabba resultat.

Det är skönt när man hör att det är möjligt från er som verkligen kan detta med träning:)

Diomedea exulans
2015-12-12, 21:31
Folk jag känner tycker jag ska ta Testo och massa sånt, men AAS är nog inte min grej även om jag vill få snabba resultat.

Nej, skit i det, för bövelen.

Kör hårt!

Magnus Larsson
2015-12-12, 21:37
Tjej eller kille?

Ont: du måste träna tungt och hårt annars misslyckas du

PureWhey
2015-12-12, 21:37
Tack för alla fina ord!
Jag känner mig sjukt motiverad och jag kommer fortsätta då jag vill göra en riktig förändring i mitt liv och jag är ingen "quitter". Folk jag känner tycker jag ska ta Testo och massa sånt, men AAS är nog inte min grej även om jag vill få snabba resultat.

Det är skönt när man hör att det är möjligt från er som verkligen kan detta med träning:)

Nej för fasen.

Hövdingen
2015-12-12, 21:47
Du överskattar hur mycket muskler som krävs för att gemene man ska tycka att man är "fett vältränad".

En som tränar är inte "gemene man", ribban höjs hela tiden. Det kanske inte gäller för alla men för många.

Själv vägde jag 51 kg (på 1,71) första gången jag var på gymmet. Jag gick upp till 74 kg över en tioårsperiod men jag känner/kände mig lika spinkig ändå.

PureWhey
2015-12-12, 21:49
Jag känner mig lika spinkig på nuv 100kg som 60kg när jag började träna.

Nordenator
2015-12-12, 21:50
Tjej eller kille?

Ont: du måste träna tungt och hårt annars misslyckas du

Är inte detta bara förlegad information? Jag är inte mest uppdaterad i gällande träningsmetodik, men om jag inte är helt ute och cyklar kan man då träna lätt och ofta och nå samma form, om än kanske inte samma vikter.

Diomedea exulans
2015-12-12, 21:55
En som tränar är inte "gemene man", ribban höjs hela tiden. Det kanske inte gäller för alla men för många.

Själv vägde jag 51 kg (på 1,71) första gången jag var på gymmet. Jag gick upp till 74 kg över en tioårsperiod men jag känner/kände mig lika spinkig ändå.

1) Nej, det gäller inte alla. Det finns många här på forumet som beskriver sig som väldigt vältränade och det ha dykt mer än en tråd om "jag har nått min drömfysik, hur ska jag fortsätta träna?"

2) Trådskaparen verkade mest bry sig om vad andra tyckte, inte han själv. Han pratar t ex om tjejer som pikar honom för att han är så smal.

ceejay
2015-12-12, 22:01
Jag känner mig lika spinkig på nuv 100kg som 60kg när jag började träna.

Jag börjar känna mig lite mindre tunn på 120kg iaf.. :)

PureWhey
2015-12-13, 12:49
Jag börjar känna mig lite mindre tunn på 120kg iaf.. :)

Härligt *flex*

Starke75an
2015-12-13, 13:53
Jag har bokstavligt talat fått höra att jag har "en kropp som en gud" respektive "helt perfekt kropp" vid 72 kg på 181 cm. Om trådstartaren går upp från 60 kg till 70 på 173 cm utan att ha mycket fett så lär nog vissa tycka han är fin att vila ögonen på.

Han kan bli vältränad men inte lägga på sig några större mängder muskler på 6-7 månader.

martikainen
2015-12-13, 13:58
Som magnus sa:

Ska du få muskler så måste du anstränga dig! Det ska vara tungt at träna, man ska vara trött och det ska helt enkelt kännas att kroppen fått arbeta!

Sen hur det schemat ser ut är så gott som skit samma, träna hela kroppen och se till att ta ut dig!

Lycka till! :)

NoLove
2015-12-20, 00:09
Tack ALLA!!!
Jag kommer köra stenhårt och förhoppningsvis posta lite före och efter bilder i sommar om jag blir "nöjd" har inte så stora krav:)

Sparven från Minsk
2015-12-20, 08:24
Folk jag känner tycker jag ska ta Testo och massa sånt, men AAS är nog inte min grej även om jag vill få snabba resultat.

Många, (även jag) tränar ju för att bli snygg naken, att locka till sig brudar.

Är helt bortkastat att träna sig till denna kropp med hjälp av AAS då picken kommer strejka. Med andra ord, waste of time.