handdator

Visa fullständig version : Aftonbladets senaste


DTH
2004-04-14, 18:00
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,457095,00.html

Jag äter själv mer rapsplja än olivolja men nu verkar olivolja vara rent farligt enligt AB för att det innehåller lite mer dödligt mättat fett och inte mycket omega 3. Dom nämner inga inga av olivoljans fördelar.

Själv använder jag båda.

Ok jag överdrev lite men ni fattar poängen. AB försöker alltid chockera med saker som man vetat sedan länge.

Nu efteråt så känns den här onödig att posta. Artikeln var inte så farlig egentligen som jag var inställd på. Jag har bara blivit drabbad av aftonbladethatet. :-)

Men nu har jag skrivit så mycket så jag måste posta den.

Ähh...

Vad käkar ni för oljor då?

Arwen
2004-04-14, 18:04
Nu var väl inte detta dagens första tråd på "kollo" efter AB´s artikel...men för att svara på vilka oljor som konsumeras i vårt enkla hushåll:

Linfröolja
Olivolja
Rapsolja

cali
2004-04-14, 18:31
Det där aatt rapsoljan är bättre än olivoljan har jag vetat länge ;-)
Är man nyfiken och studerar innehållsförteckningen så ser man ju rätt snabbt vilken som är den roligaste oljan.

Här äts det den nya varianten Raps-smör från Arla - God men även nyttig.
Fiskolja
Och olivoljebaserat smör på mackan :-)

Linfröolja har jag slutat med för det såldes i en sån oseriös förpackning. (glasburk på halvliters flaska, Omega-3 fett härsknar oerhört lätt och kan bli giftigt av solljus och luft och bör därför endast ätas som kapslar eller direkt från firren alternativt små mörka flaskor)