handdator

Visa fullständig version : Anders T Bergströms kurs för ryck och stöt


Ozziking
2015-12-09, 22:43
Är det någon som har gått på denna? :D Är väldigt sugen.

hurril
2015-12-09, 22:45
Anders är väldigt väldigt duktig!

Ozziking
2015-12-09, 22:46
Anders är väldigt väldigt duktig!

Ja men exakt! Skulle vara kul att träffa honom och även få till klok teknik i lyften!

Han har en kurs den 11:e. Men kommer inte kunna gå på den tyvärr.

hurril
2015-12-09, 22:51
Om jag spelade OL så hade jag givit honom pengar och gjort som han sagt.

Ett Orm
2015-12-09, 23:42
Var hålls denna kurs?

pezrulezhaakon
2015-12-10, 00:19
Jag har varit på en av hans kurser. Anders är en som kan sin sak! Definitivt! Pez approves :thumbup:

ATJL
2015-12-10, 05:05
Om jag spelade OL så hade jag givit honom pengar och gjort som han sagt.

Instämmer med egen erfarenhet!

unsuspected
2015-12-10, 08:21
Var hålls denna kurs?

På Fyshuset i Gävle.

Ozziking
2015-12-10, 08:59
Häftigt! Blir riktigt sugen! Får helt klar bli en tripp de kommande veckorna!

bubbe
2015-12-10, 10:34
I mitt tycke så ska man nog helst se en kortare kurs som en inspiration för att lära sig att träna in teknik. Anders är nog en av de bästa i sverige på att lära ut fysträning och helt klart en av de bästa inom OL. Men frågan är nog snarare hur mycket man själv hinner snappa upp. Att korrigera eller lära sig teknikerna i OL kan ta flera år av träning (naturligtvis berorende på hur bra man vill att den ska bli) så med det i bakhuvudet skulle jag om jag hade större intresse inom OL att lära mig mer absolut gå, men sen även tänka att nästa vecka går jag till tyngdlyftarklubben.

whuddafuks
2015-12-10, 10:57
Jag var där förra sommaren och det rekommenderas starkt! Rolig är han och en jäkel på att lära ut. Väldigt militant av sig om man får kalla det så :) jag hade problem med ett särkilt moment varpå jag sa att det inte gick och fråga om jag behövde stretcha eller något. Han fnös åt mig och så att det sätt i pannbenet. Så han stod där och sa vart jag skulle titta, sluta tänka och bara göra det. "Åååhh ETT åh TVÅ åh TRE åh FYR" är det jag kommer ihåg :d Han hade såklart rätt och momentet gick kalas. Han är häftig han Anders :)

Troive
2015-12-10, 13:28
Fantastisk människa på alla sätt, tränat på Fyshuset i 1,5 år (dock ej varit inne på OL-biten) men han är minst lika bra på att lära ut andra moment. Har man inte varit på Fyshuset så vet man inte vad livet handlar om :-D

Skickat från min D5803 via Tapatalk

z_bumbi
2015-12-10, 16:19
Ni har en av de ansvariga för stegutbildningarna inom tyngdlyftningsförbundet på ön så det känns lite som att ta färjan över vattnet när du kan träna i en klubb lokalt. Inte för att det på något sätt är fel att lära av Bergström när det gäller tyngdlyftning utan det är snarare frågan om att man kan ha betydligt mer nytta av att träna med någon som man har en chans att träffa regelbundet och då speciellt om den också är duktig.

pezrulezhaakon
2015-12-11, 08:37
OL är något jag också brukar gå igenom på mina kurser. Så den som vill ha fler möjligheter att lära sig ryck och stöt kan bara pipa till om de har vägarna förbi, eller att jag håller kursen på annan ort.

Ozziking
2015-12-11, 11:14
Ni har en av de ansvariga för stegutbildningarna inom tyngdlyftningsförbundet på ön så det känns lite som att ta färjan över vattnet när du kan träna i en klubb lokalt. Inte för att det på något sätt är fel att lära av Bergström när det gäller tyngdlyftning utan det är snarare frågan om att man kan ha betydligt mer nytta av att träna med någon som man har en chans att träffa regelbundet och då speciellt om den också är duktig.


Om du menar mig så är det inte riktigt fallet längre. Klubben håller på att gå i konkurs för att ingen är aktiv och att ledningen inte tar något ansvar alls. Ingen har någon större motivation till att lära ut längre. Stegutbildarens son har hjälpt mig dit jag är nu, men inte så mycket mer.

Det är jag och en till som tränar som håller upp klubben i den lilla tråd som finns.

z_bumbi
2015-12-11, 12:08
Om du menar mig så är det inte riktigt fallet längre. Klubben håller på att gå i konkurs för att ingen är aktiv och att ledningen inte tar något ansvar alls. Ingen har någon större motivation till att lära ut längre. Stegutbildarens son har hjälpt mig dit jag är nu, men inte så mycket mer.

Det är jag och en till som tränar som håller upp klubben i den lilla tråd som finns.

Fan vad surt.

Mantus
2015-12-11, 12:29
Det känns över huvud taget som att det finns en generationsklyfta i många klubbar där man antingen är mellan 50-70 år gammal och har tränat tyngdlyftning hela livet eller så är man under trettio år. Styrelsen befolkas allt som oftast av personer som inte ens tränar längre, allt fungerar fram tills det inte längre gör det, när förändringens vindar blåser är styrelsen allt som oftast varken förbered eller motiverad att ta tag i problem. Enda sättet för många klubbar att överleva framöver tror jag är att släppa in fler unga drivna personer i klubbstyrelsen och försöka väcka ett ideellt engagemang hos unga tränande (inte det lättaste).
Som det är nu är flera klubbar fullkomligt oförberedda på det ökade intresset för lyftning och har dragit in på nybörjarträning och dylikt i samma takt som eldsjälar har droppat av på grund av ålder eller annat samtidigt som det finns mer sug än någonsin för att lära sig lyfta bland yngre. Följden blir dålig återväxt, färre tävlande och att personer söker sig till andra sporter som cross-fit eller styrkelyft istället.

Väldigt tråkigt för sporten helt klart.

Ozziking
2015-12-11, 21:18
Fan vad surt.

Ja, det är onekligen trist. Därför hänger det mycket på att vi gör bra ifrån oss på de små tävlingarna som arrangeras, så vi visar att det är här man blir stark.

tankoovich
2016-03-31, 11:14
Ja, det är onekligen trist. Därför hänger det mycket på att vi gör bra ifrån oss på de små tävlingarna som arrangeras, så vi visar att det är här man blir stark.
Hur blev det av, var du på fyshuset?
Rekommenderar det starkt, har tränat med Anders en del! :)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Ozziking
2016-03-31, 11:37
Hur blev det av, var du på fyshuset?
Rekommenderar det starkt, har tränat med Anders en del! :)

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Nej inte än! vi ska försöka få ihop en tripp med klubben :) Skulle vara svinkul! Kanske man blir lite stark för en gångs skull

tankoovich
2016-04-06, 06:09
Nej inte än! vi ska försöka få ihop en tripp med klubben :) Skulle vara svinkul! Kanske man blir lite stark för en gångs skull
Säg till när isåfall så ska jag försöka vara där då också! :)
Han är ruggit bra, helt otrolig människa!

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk

Ozziking
2016-04-06, 06:14
Säg till när isåfall så ska jag försöka vara där då också! :)
Han är ruggit bra, helt otrolig människa!

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk


Absolut!!! Nicee