handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni vid sjukdom under deff?


thai
2015-12-09, 11:35
En liten fundering hur ni gör om ni blir sjuka mitt under en deff, tex ont i halsen, förkyld etc.

Ligger ni kvar på underskott, eller lägger ni er på balans eller kaloriöverskott?

Dela med er.

Sheogorath
2015-12-09, 11:44
Strax över balans hade jag i teorin velat ligga på. Däremot lär det vara jäkligt svårt/nära på omöjligt att pricka rätt på en vecka eftersom ens aktivitetsnivå kommer vara helt annorlunda jämfört med en vardag där man är frisk, plus att kroppens energibehov sannolikt också ändras något vid sjukdom.

waspen123
2015-12-09, 11:53
Blir jag allvarligt sjuk äter jag så mycket och nyttigt jag kan, vet inte varför men känns som man ger kroppen mer kraft och läka.

Impact
2015-12-09, 14:41
När jag är sjuk brukar jag släppa diettänket och ge kroppen mer energi att arbeta med emot sjukdomen. Jag tycker att det känns bäst att göra så, men vet inte vad vetenskapen säger om det. I vilket fall så spelar det ju ingen roll i längden om man inte har någon tävling inom den närmaste tiden. Man kan ju bara lägga till en ytterligare veckas diet för att kompensera för de extra kalorierna *flex*

LunaSpice
2015-12-09, 15:57
Känns väldigt kontraproduktivt att fortsätta deffa om du blir sjuk. Som flera skriver, ge kroppen rejält med näring och energi att återhämta sig. Ju snabbare den gör det ju snabbare kan du återgå till deffmode.

Shqypnia
2015-12-09, 18:08
Inget snack om saken! Det är bara att äta mer!

Knatcharn
2015-12-11, 11:07
Äter lite extra så kroppen får energi till att bli frisk snabbare.