handdator

Visa fullständig version : Hur mycket får plats i en halv container?


Kaalle
2015-12-06, 07:30
Jag kommer förmodligen att hyra förrådsplats snart, det finns två alternativ nämligen hel och halv container. Hur mycket kan man tänkas få plats med på ett ungefär i en halv container av typen "standard shipping container"?

PureWhey
2015-12-06, 10:25
https://www.google.se/search?q=standard+shipping+container&client=opera&hs=5iX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW2qaV9cbJAhUkw3IKHWT-AdkQ_AUIBygB&biw=1920&bih=943#

Kaalle
2015-12-06, 10:58
https://www.google.se/search?q=standard+shipping+container&client=opera&hs=5iX&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjW2qaV9cbJAhUkw3IKHWT-AdkQ_AUIBygB&biw=1920&bih=943#

Jojo, men det är inte helt lätt att höfta med ögonen.
Men sak samma, jag har mätt ut på golvet och uppskattar att det ska räcka med en halv för all skit man samlat på sig. Kan dock ha fel, man vet inte förns man börjat packa in allt därför jag ville ha lite feedback från någon som lastat in grejer i en container.

Olegh
2015-12-06, 11:00
http://i.imgur.com/JMZVAPZ.jpg

awesomooo
2015-12-06, 11:07
Ja är det en 20, 40 eller 45 fotare? Är det en HC eller en DC? HC är aningen högre än en vanlig DC.

Misstänker kanske att halv syftas på 20" och den finns inte som HC. Du kommer ju förmodligen kunna lasta som i en 20" oavsett så länge det inte är en 45" container och den kan du lasta rätt rejält med grejer i ändå.

Kaalle
2015-12-06, 11:14
Ja är det en 20, 40 eller 45 fotare? Är det en HC eller en DC? HC är aningen högre än en vanlig DC.

Misstänker kanske att halv syftas på 20" och den finns inte som HC.

Ingen aning. Dom måtten jag fick på en halv var 2x3 meter. Ska åka och kolla på den i vilket fall.

Tackar för svar.

Kåtlett
2015-12-06, 11:23
Svårt att svara på din fråga mer än att bara ge mått då vi inte vet vad du ska ha i förrådet. Kommer du enbart ha flyttlådor med prylar kan du förvara en jävla massa. Tänk tetris, desto bättre du packar desto mer får plats.

Kaalle
2015-12-06, 11:32
Svårt att svara på din fråga mer än att bara ge mått då vi inte vet vad du ska ha i förrådet. Kommer du enbart ha flyttlådor med prylar kan du förvara en jävla massa. Tänk tetris, desto bättre du packar desto mer får plats.

Förstår det, grejen är att allt ska in. Det innebär, 60" tv plus bord, två bokhyllor, madrass, skrivbord, kylskåp, ett par flyttlådor och säkert mer jag glömt. Men det ska nog lösa sig det här, i värsta fall får det bli en hel container ,kanske kan bo i den med.

Exdiaq
2015-12-06, 12:09
Förstår det, grejen är att allt ska in. Det innebär, 60" tv plus bord, två bokhyllor, madrass, skrivbord, kylskåp, ett par flyttlådor och säkert mer jag glömt. Men det ska nog lösa sig det här, i värsta fall får det bli en hel container ,kanske kan bo i den med.

Det borde räcka med en halv om det inte är överdjävligt stora bokhyllor och skrivbord. Blir tajt om den är 2x3m, men borde räcka.

Kaalle
2015-12-06, 12:48
Det borde räcka med en halv om det inte är överdjävligt stora bokhyllor och skrivbord. Blir tajt om den är 2x3m, men borde räcka.

Super! Tackar.

awesomooo
2015-12-06, 15:00
Jasså, så det är en halv 20 fotare alltså eftersom utrymmet var 2x3. Man får plats med rätt mycket ändå beroende hur smart man packar. Undvik att ha massa gigantiska och otympliga grejer där inne. Flyttlådor är jävligt opti.