handdator

Visa fullständig version : Träningsmusik


Kalleh
2004-04-14, 14:56
Jag köpte en mp3 spelare för några månader sedan och det var nog mitt bästa träningsretalerade inköp på länge. När de sätter igång Metallicas "load" för tredje gången på gymmet kan man bara trycka i lurarna och så är man i sin egen värld. Det enda tråkiga är väl att folk inte riktigt tycks koppla ihop det här med lurarna och hörseln, har en person hörlurar i öronen så innebär det förmodligen att man inte hör vad du säger. Hursomhelst...

Någon som har tips på grym träningsmusik eller?

henke_in_training
2004-04-14, 14:58
Originally posted by Kalleh
Jag köpte en mp3 spelare för några månader sedan och det var nog mitt bästa träningsretalerade inköp på länge. När de sätter igång Metallicas "load" för tredje gången på gymmet kan man bara trycka i lurarna och så är man i sin egen värld. Det enda tråkiga är väl att folk inte riktigt tycks koppla ihop det här med lurarna och hörseln, har en person hörlurar i öronen så innebär det förmodligen att man inte hör vad du säger. Hursomhelst...

Någon som har tips på grym träningsmusik eller?

fanns en tråd om det alldeles nyligen, testa och sök....

annars säger jag bara In Flames :hbang:

davve
2004-04-14, 14:58
Finns ungefär 5000 tidigare trådar med samma ämne, om du använder sökfunktionen ;)

Annars är väl lite In Flames aldrig fel... :thumbup:

Kalleh
2004-04-14, 15:07
:rolleyes: MY BAD...

Men jag testade faktiskt att söka ("musik") innan jag skickade, jag hittade inte ett skit som hade med detta att göra...:confused:

Munter
2004-04-14, 15:11
Testa bocka för "topics only" så går det bättre...

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=149110&sortby=lastpost&sortorder=descending

Glenner_84
2004-04-14, 15:15
KoRn- Let's Do this Now, Counting on me, Blind, right now

Rammstein
System of a Down
Disturbed
Linkin Park
Metallica

Finns hur mycket som helst, vad lyssnar du helst på då? Metal, Techno, Dansband:naughty: ??

snej
2004-04-14, 16:02
Vikingarna och Whitney Houston. Eeehhhrr

Shadow Warrior
2004-04-14, 16:06
Huvudsaken är att det är tung bas! B.A.S!!!

Sen så blir det allt ifrån Chip till JPop! :D

snej
2004-04-14, 16:09
Allvarligt talat, dunka dunka! HATAR all jävla smörmusik som spelas på vårat gym.. Vafan, meningen är väl att man ska få upp tempot o humöret, inte somna!?!?

AcidSleeper
2004-04-14, 17:08
Rock/Hårdrock ska det vara:

Metallica
In Flames
Machine Head
Slipknot
Running Wild
Rage Against The Machine
Kittie
Korn
Mustasch
Paradise Lost
Anthrax
Disturbed
Godsmack

m.fl. :D

Supercharger
2004-04-14, 17:49
Originally posted by AcidSleeper
Rock/Hårdrock ska det vara:

Metallica
In Flames
Machine Head
Slipknot
Running Wild
Rage Against The Machine
Kittie
Korn
Mustasch
Paradise Lost
Anthrax
Disturbed
Godsmack

m.fl. :D

Amen to that! :bow:

Alex85
2004-04-14, 19:16
Originally posted by Shadow Warrior
Huvudsaken är att det är tung bas! B.A.S!!!

Sen så blir det allt ifrån Chip till JPop! :D


haha jpop. jag tänker jämt på gamla farbröder på pedofil klubb som kollar på 14 årig japansk flicka uppträda när jag hör en jpop låt.

Spacer
2004-04-14, 19:27
Allt med tung bas eller bara generellt rock.

BraTryck
2004-04-14, 19:31
Maiden funkar alltid.

HenrY
2004-04-14, 19:52
Asså dra på Ride The Lightning med Metallica.
Så drar du på Creeping Death, där haru TRYCK!!

Mvh. HenrY

Shadow Warrior
2004-04-14, 20:42
Originally posted by Alex85



haha jpop. jag tänker jämt på gamla farbröder på pedofil klubb som kollar på 14 årig japansk flicka uppträda när jag hör en jpop låt.

Hehe... okej... men ta o "testa" Aikawa Nanase och Aymi Hamazaki speciellt dance remixerna men deras ballader är också suveräna!

Wallin
2004-04-19, 23:50
slipknot gör mig galen :)

murderdolls e faktiskt mycke sköna oxå, glömmer aldrig maiden 03 i sthlm dåligt buande murderdolls fick :P kanske var för att maiden va försenade o att ryggen gick i bitar för man stått upp i flera timmar

heltzonicka
2004-04-20, 01:23
jag verkar vara den enda som lyssnar på lite Dylan och co när jag gymmar..
Alltid lika kul att se folks miner när personalen slänger på min Dylan bootleg med "Dont think twice its alright" som öppningsspår.

Folk fortsätter att gymma men kollar så konstigt på varandra, man kan nästan höra deras tankar - "VAFAN är det här..."

Undrar om man ska ta och lägga på sina egna skämtcountrylåtar på skivan för att se hur folk reagerar på min kråksång..

Någon här som vill utsätta sina öron för lite lekcountrymusik, pm:a isåfall..

Mvh / Heltzonicka

Trance
2004-04-20, 01:56
Helt oväntat så lyssnar jag på trance och viss techno :D

voodoo and serano, cosmic gate men mest blir det blandat från många olika artister. Varierar också tung och lite lättare trance.

Dessutom har vi ju kommit fram till att britney spears - everytime är bra också ;)

Kwon
2004-04-20, 02:53
Två Klassiker (Måsten!) som gör att du får oanade krafter i gymet och orkar mer!

Basil Poledouris - Anvil of Crom (Ledmotivet till Conan Barbaren, har runt 12 olika mixar på denna låt i olika tempo, med högre cymbaler etc etc)

Händer ibland att man ser stackars Conan fastkedjad vid hjulet växa från liten knodd till grofv och då orkar man med ett extra rep/set utan problem!

-

Orff - Carmina Burana (Från uppbyggnad till climax!)

--

Testa dessa två!

TTT
2004-12-14, 01:39
Måste säga att Frank Klepacki - Hellmarch är det bästa som finns att pumpa till. Ledmotivet till Red Alert för er som kommer ihåg. =)

Arnesson
2004-12-14, 01:56
Blir oftast Thrice eller Rammstein när jag tränar. Men ibland så dyker det upp folk med kass musiksmak, och spelar skit som bara tjuter och dunkar.. :cryout:

TTT
2004-12-14, 02:04
Händer att dom drar på tryckare i stil med Richard Marx på gymmet jag är på.. nästan så man spyr

Jense
2004-12-14, 02:09
galen.. motöhead - ace of spades.

omnius.. slipknot... cannibal corpse, the forsaken.


Sen gör jessica simpson osv mig också galen, men på ett annat sätt

MojjMojj
2004-12-14, 05:48
galen.. motöhead - ace of spades.

omnius.. slipknot... cannibal corpse, the forsaken.


Sen gör jessica simpson osv mig också galen, men på ett annat sätt

Gillar att träna till Tribal-Techno. Annars kan det bli uplifting eller hardtrance..
Tröttnat på iron maiden...
Ska bränn ngra skivor med hådrock och diverse liknande stilar. De spelar den musik jag vill lyssna till = jävligt trevliga människor :angel:

Thony
2004-12-14, 08:01
sen till en annan fråga, vart kan man fixa dessa låtar på nätet ?? PM:a mej om man inte får direkt länka , :naughty: köss

Jishuku
2004-12-14, 10:55
sen till en annan fråga, vart kan man fixa dessa låtar på nätet ?? PM:a mej om man inte får direkt länka , :naughty: köss

One word: DC++

Jense
2004-12-14, 11:51
snacka inte fildelning eller fildelningsprogram här på forumet

fat_joe
2004-12-14, 17:10
Dmx funkar bra att träna till :thumbup:

jwzrd
2004-12-14, 17:16
snacka inte fildelning eller fildelningsprogram här på forumet

:D

Vad lyssnar fete herrn på nu? Här lyssnar fete herrn på Theory in Practice - The Armageddon Theories. En synnerligen kompetent plarra.

Jense
2004-12-14, 18:22
:D

Vad lyssnar fete herrn på nu? Här lyssnar fete herrn på Theory in Practice - The Armageddon Theories. En synnerligen kompetent plarra.


martin lira ngn dry kill logic låt innan som faktiskt va jävligt hård. trode inte dom gjorde sånt.

men just nu är det edge of sanity - the masque.. den är wünderschön

herr_vanlig
2004-12-14, 21:34
Förstår mig inte riktigt på era artister, för jag har svårt att få någon större personlig anknytning till sådant som jag ej varit med om själv(även fast jag inte känner till hälften). Ingen som lyssnar på exempelvis Ulf Lundell när ni pumpar?

Shadow Warrior
2004-12-14, 22:16
Förstår mig inte riktigt på era artister, för jag har svårt att få någon större personlig anknytning till sådant som jag ej varit med om själv(även fast jag inte känner till hälften). Ingen som lyssnar på exempelvis Ulf Lundell när ni pumpar?

Det handlar ju inte om att digga musiken, den ska vara motiverande helt enkelt... alltså tung dance och metal! inga trubadurer här inte! :nono:

herr_vanlig
2004-12-14, 22:34
Inga trubadurer, det var det jäkligaste! Jo, det gäller ju givetvis att ha en enkel musik på sätt och vis, för man vill ju inte komma in i ett alltför "melankoliskt" parti när man har som mest smärta, kanske..

Rataxes
2004-12-14, 23:29
Inte för att jag har någon kontroll över vad som spelas på mitt gym, men fick jag välja skulle nog dessa låtar vara med:

Iggy Pop - I Wanna Be Your Dog (Liveversionen från The Crow: City of Angels-soundtracket)
Iggy Pop - Lust For Life
Deftones - Change
Soundtrack of Our Lives - Transcendental Suicide
The Who - My Generation
The Who - We Don't Get Fooled Again
Rolling Stones - Rip This Joint (den får mig att vilja våldgästa nåt sjaskigt hak o kasta barstolar runt omkring mig)
Black Rebel Motorcycle Club - Heart+Soul
Black Rebel Motorcycle Club - Stop
Black Rebel Motorcycle Club - Whatever Happened To My Rock'n'Roll
Oasis - Rock'n'Roll Star
Oasis - Headshrinker (mer adrenalinpumpande hybrid av speed metal och punk får man fan leta länge efter)
Oasis - Acquiesce
ROTK Soundtrack - The White Tree
Suede - Beautiful Ones
Prodigy - Breathe
Pulp - Common People
Pulp - Disco 2000
Depeche Mode - Everything Counts
The Verve - This Could Be My Moment
Led Zeppelin - Immigrant Song
Audioslave - Cochize
AC/DC - You Shook Me All Night Long (Live)
Red Hot Chili Peppers - Give It Away
Smashing Pumpkins - Cherub Rock
Wannadies - Friends

Eh, den listan räcker nog till både ett och två pass. :)

Rataxes
2004-12-14, 23:48
Jävla Ingen-edit-efter-10-min-begränsning! ;)

Ville bara belysa hur sanslöst brutal liveframförandet av I Wanna Be Your Dog som finns på Crow: City of Angels-soundtracket är. Hårdrock blir fan i mig inte tyngre eller råare än det där.

Zozza
2004-12-15, 00:05
Radio RIX är nya grejen där jag tränar.. reklam och usla radiopratare =(