handdator

Visa fullständig version : Lean as fuuaaaaark till sommarn!


Storelg
2015-12-03, 20:48
Tjena

Tänkte bara skriva av mig lite inför nästa år då jag hoppas kunna bli lean på riktigt.

Har legat i deff i snart 12 månader. Började gymma för exakt 5 månader sedan och har fått lite former under fläsket.

Frukost : Banan och Cola Light

Lunch : Ica Maxi Salladsbar : 300-500g kycklingbröst, 7 bitar fetaost och sallad.

Middag : Samma som lunch eller 1 grillad kyckling och 50g beef jerky. (tröttnar lite på att köra samma som lunch ibland)

Detta är Måndag-Fredag

Lördag och Söndag käkar jag ibland rostat bröd eller flingor till frukost men lunch och middag blir ungefär samma.

Övrigt :

Längd : 186cm

2015 Januari :

http://i64.tinypic.com/xm232d.jpg

116 KG


19 november 2015 :

http://i68.tinypic.com/jsj0xv.jpg

89 KG


Träning :

Jag jobbar som säljare och är inte hemma på veckorna och brukar där med lägga gym på helgen av ren lathet.

Bröst tricep Fredag
Rygg bicep Lördag
Axlar mage Söndag
Ben Torsdagar

Har även 1-2 vilodagar , annars är det 30-40 min crosstrainer på dom dagarna i veckan som inte går åt till gym.




Mitt mål till sommaren!


http://i66.tinypic.com/2i0x66v.png



Vad tror ni blir den bästa sättet att bli riktigt lean till sommaren? Fortsätta rasa och bygga på eller ska man sakta ner på fettförbränningen och hoppas på att skinnet ska dra till sig typ?

Jag väger 88.4 idag och antar att jag måste tappa ca 10kg fett till för att bli som han ovan. Viktiga är att jag inte vill bli shredd utan lean som snubben på bilden.

Brukar hända att jag kör i mig 1 chips påse i veckan på helgen. Har väldigt svårt att undvika detta då jag inte käkar mycket carbs under veckan. Blir det stor skillnad på resultatet om man skippar den chipspåsen?

Extremt oklar tråd kanske men hoppas ni hänger med lite haha ? ;)

Stort tack i förhand gubbs iaf!

thai
2015-12-04, 08:52
Det finns många saker jag vill säga.

De första är..... om din kolhydrats laddning är chips så byt bort det.

Se till att ät bra mat. Är proteinrikt varje måltid. Lägg på lite potatis, ris, pasta osv. Någon fettkälla.

Sen tror jag att 10 kg är för lite. Skulle gissa på drygt 15 kilo ner.

Tråna hårt.

King Grub
2015-12-04, 08:58
"Blir det stor skillnad på resultatet om man skippar den chipspåsen?" - nej, inte om kalorimängden är lika stor som om du ätit något annat.

"Är proteinrikt varje måltid" - han äter ett halvkilo kyckling vid en måltid och en hel kyckling + kött vid nästa... Det räcker utmärkt.

Määng
2015-12-04, 10:38
Har du tonårsgyno?

Shqypnia
2015-12-04, 10:49
Om du har hittat en vinnande koncept som ger resultat så är det bara att fortsätta på det. Var bara medveten om att ditt ideal lär ta tid, bli inte besviken om du inte ser ut så fram till sommaren. Lycka till!

Hanse
2015-12-04, 13:14
Bra jobbat!
Om du ska tappa 10 kg så räkna med minst 20 veckor om det ska gå i en lagom takt... vilket ju gör att det borde gå gallant till sommaren. :)
Tror tyvärr inte att du kan nå ett utseenderesultat som han på bilden till sommaren då det kräver att du lägger på dig rejält med massa, en sådan fysik kan ta några år att nå. Men ge inte upp!

Storelg
2015-12-04, 13:25
Har du tonårsgyno?

Ao tror det, förhoppningsvis försvinner det när jag tappar de sista kilona nu.

Bra jobbat!
Om du ska tappa 10 kg så räkna med minst 20 veckor om det ska gå i en lagom takt... vilket ju gör att det borde gå gallant till sommaren. :)
Tror tyvärr inte att du kan nå ett utseenderesultat som han på bilden till sommaren då det kräver att du lägger på dig rejält med massa, en sådan fysik kan ta några år att nå. Men ge inte upp!

Stort tack Hanse! Ja får verkligen köra hårt på dieten och hoppas på mer massa till sommaren!

Om du har hittat en vinnande koncept som ger resultat så är det bara att fortsätta på det. Var bara medveten om att ditt ideal lär ta tid, bli inte besviken om du inte ser ut så fram till sommaren. Lycka till!

Tack Shqypnia! Japp får helt enkelt köra på och hoppas på bra resultat.

"Blir det stor skillnad på resultatet om man skippar den chipspåsen?" - nej, inte om kalorimängden är lika stor som om du ätit något annat.

"Är proteinrikt varje måltid" - han äter ett halvkilo kyckling vid en måltid och en hel kyckling + kött vid nästa... Det räcker utmärkt.

Grymt! Ja tror också det räcker med protein! Räknar med 70g fett om dagen, låter la inte så tokigt?

JP Morgan
2015-12-05, 12:27
Har gjort samma transformationsresa och det jag ångrar är att jag fortsatte deffa istället för att, ungefär med din kroppsform, lägga mig på balans och försöka bygga under ett längre tag. Gissar du ligger på ett 3500kcalunderskott per vecka, så då är frågan om du fortfarande ökar i vikter?

vicarious
2015-12-05, 17:58
Grymt! Ja tror också det räcker med protein! Räknar med 70g fett om dagen, låter la inte så tokigt?

Sikta på 0.5g fett per kg som undre gräns, så 70g låter helt OK.

Ajasoro
2015-12-10, 00:44
Grattis till viktnedgången!

Får du verkligen i dig alla vitaminer och mineraler du behöver? Fibrer? Du kan inte bara köra och hoppas på bra resultat om du vill se ut som snubben på bilden. Skulle flytta deadlinen franåt i tiden om jag var du. Träna ben mer än en gång i veckan. Följ ett ordentligt program, träna tungt. Lycka till!

Gerdler
2015-12-14, 11:40
Det ser ut som att det går bra för dig. JP Morgan säger att han gjort samma resa och att det är vettigt att ta pauser i deffen typ. Det är skitbra råd. Kroppen vill inte förändras för fort. Sök på "leptin" och "body fat set point". Pga leptinet så tror jag det kan vara vettigt att låta deffen ta längre tid. Det är inte takten på deffen som är problemet utan att du vill gå från ~40 % (uppskattat jan 2015) till 8 % fett så kommer ditt leptin bara hinna anpassa sig om du låter det ta 2 eller kanske 3 år. Det är säkert individuellt och det som händer om du forcerar det är att din muskeltillväxt, ditt immunförsvar och ditt allmänna välbefinnande kan bli sämre än annars.

Så mitt råd är att fortsätta deffen så som du gör nu tills det blir tungt antingen fysiskt eller psykiskt. Om det är nästa vecka eller i slutet av mars så bör du lägga dig på balans ett tag då och satsa på styrkeökningar eller muskelbygge.

Jag tycker du ska inta lite protein till frukosten. Inget fel på totala proteinintaget men jag tror du kan vinna på att sprida ut det åtminstone lite grand.
Sen tycker jag att 3-split till exempel PPL är bättre än 4-split oavsett mål. 2-split Upper/Lower är också bra om man känner för det. Helkropp är jättebra om man inte hinner/orkar träna mer än 2-3 dagar någon vecka.

Brainlund
2015-12-15, 08:06
Att uppnå fysiken på de sista bilderna är svårare än många tror. Och om du räknar med att se ut så vid 78kg så bör du kanske tänka om. Om den killen är samma längd som du (~186) så borde han väga över 85kg. Han skulle nog se riktigt stor ut odeffad.

Word
2015-12-18, 14:01
Så det enda du äter om dagarna är en banan, lite sallad, lite ost och en massa kyckling?

Sjuklig brist på Fibrer, Omega 3, Jod, Magnesium, Vitamin A, Vitamin B1, Vitamin C, Vitamin D.

Måttlig brist på Folat, Vitamin B2, Vitamin E.

Troligt underskott av Järn och Kolhydrater på lång sikt.



Mitt råd: Du behöver kanske mer kalorier för att få en mer balanserad kost. 2-3 ägg om dagen skulle göra underverk för ovannämnda brister till exempel. Du bör även byta ut en del kyckling mot fisk/nötter/frön. Avsaknaden av en bra kolhydratkälla (havre, vete, råg, ris, majs, bovete osv) leder till dåligt intag av fibrer, magnesium och vitaminer samt en begränsad mängd järn vid hård träning.

Vivaldi
2015-12-18, 20:55
Ao tror det, förhoppningsvis försvinner det när jag tappar de sista kilona nu.


Jag brukade vara överviktig med gyno, det försvinner tyvärr aldrig helt, och kommer göra att du troligtvis aldrig kommer uppnå en "perfekt" fysik utan en operation.
Det blir dock BÄTTRE ju lägre du kommer, jag ligger just nu på runt 10-11% kroppsfett och det syns knappt längre utöver mina bröstvårtor som i värme är något större än vad jag anser är snyggt.
Lägg volym på bröstet, tung volym med mycket pausbänk, det hjälpte för mig, större pattar = gynon blir inte lika framträdande.

Sjukligt kul att du kör på, jag skulle väl tipsa dig om en kaloriapp så du får i dig tillräckligt med fett och inte rubbar dina hormoner, kan även tipsa om Omega-3 samt Multivitamin så du får adekvat med näringsämnen (brist på något kan ju resultera i minskade gainz/nedsaktad fettförlust) men utöver det har jag inget direkt att påpeka.