handdator

Visa fullständig version : Online PT, tips?


sparresparre
2015-12-02, 08:40
Hej!

Har de senaste två åren blivit mer seriös och fått bra resultat.

Den senaste tiden har utvecklingen dock stagnerat. En axelskada har gjort att jag tappat en del i muskler.

Skulle vilja ha lite inspiration och funderar på att anlita en online PT. Alltså få någon som coachar med såväl ett tränings- som kostupplägg.

1. Har ni något tips på online PT som är bra?

2. Vad är ett vettigt pris för ett upplägg, och i vart fall veckovisa återkopplingar, d.v.s. chatta över Facebook typ?

Med vänlig hälsning
Anders

Spettet
2015-12-02, 09:40
1: Kolozzeum. Börja sök i forumet så kommer du hitta en massa nyttigt för att skapa dig ett eget kost- & träningsschema. Och sedan starta en journal och för dina framsteg och tankar.

2: 0:-

PureWhey
2015-12-02, 09:54
RassK och Rolf på forumet t.ex.

forslund
2015-12-03, 09:13
KP Atletcoaching

MackeJuve
2015-12-03, 10:47
1: Kolozzeum. Börja sök i forumet så kommer du hitta en massa nyttigt för att skapa dig ett eget kost- & träningsschema. Och sedan starta en journal och för dina framsteg och tankar.

2: 0:-

Han är reggad 2012. Har nog sökt runt en del. Människor är olika. Jag har en ok baskunskap efter snart 7 år på brädan men har väldigt lite disciplin så sköter t.ex. inte kosten alls som jag ska. Hade jag haft någon som bestämde vad jag skulle äta så hade det garanterat gått mycket bättre. Är dock inte beredd att betala för det då jag bara är en glad amatör och hyfsat nöjd över hur jag har det i dagsläget. Men att en online PT skulle vara värd 0 kr tycker jag är en grov överdrift.

Svårt att ge ett prisvärt pris. Personligen skulle jag aldrig betala över 1000 kr exempelvis då det skulle ha för stor inverkan på min ekonomi. Kolla vad ett gäng olika PTs tar betalt och vad de har för meriter så får du väl i alla fall en uppfattning om vartåt det ligger.

PureWhey
2015-12-03, 13:29
Säg 2-300/v för träningsprogram+kostprogram om det är individanpassat.

MackeJuve
2015-12-03, 13:56
Han är reggad 2012. Har nog sökt runt en del. Människor är olika. Jag har en ok baskunskap efter snart 7 år på brädan men har väldigt lite disciplin så sköter t.ex. inte kosten alls som jag ska. Hade jag haft någon som bestämde vad jag skulle äta så hade det garanterat gått mycket bättre. Är dock inte beredd att betala för det då jag bara är en glad amatör och hyfsat nöjd över hur jag har det i dagsläget. Men att en online PT skulle vara värd 0 kr tycker jag är en grov överdrift.

Svårt att ge ett prisvärt pris. Personligen skulle jag aldrig betala över 1000 kr exempelvis då det skulle ha för stor inverkan på min ekonomi. Kolla vad ett gäng olika PTs tar betalt och vad de har för meriter så får du väl i alla fall en uppfattning om vartåt det ligger.

Edit: 1000 kr månatlig betalning.

RassK
2015-12-03, 14:33
Vad du behöver är en online-coach. Personlig tränare blir det aldrig då ni inte träffas i person. Vad du får är en person som guidar dig i valen mot ditt mål.

Notis: 1000kr/mån är vad jag tar för abonnerad coaching inför tävlingar och dylikt.
Obs: Detta är inte ett reklam/försäljningsinlägg. Jag bara konstaterar vad som är rimligt.

Isseman
2015-12-03, 19:40
^
Opticoach, kan allt om allt och lite till.

Scratch89
2015-12-04, 22:24
Nu tänker jag utanför lådan förstås, men du tror inte att stagnationen beror på din axelskada? Uppenbarligen har du ju fått bra resultat innan med ditt upplägg, så varför skulle du behöva betala pengar för att få ett annat?

Shqypnia
2015-12-05, 08:42
Det borde finnas en tråd (klistrad) var Kolos seriösa online-coacher presenterar sig själva och vad de erbjuder.