handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag få kontakt med baksida axlar?


Zchwarzenegger
2015-12-01, 23:24
Har en ypperlig överutveckling i framsida axlar i jämförelse med baksida axlar, detta är ett resultat av mycket mer träning för framsida axlar.
Jag tänker balansera framsida och baksida axlar för att preventera diverse skador, men jag får aldrig någon bra kontakt med baksida och det känns oerhört svårt att utveckla jämfört med framsida axlar.

Vilka övningar är bra för att få kontakt och vilka ryggövningar tar mest på baksida axlar? Tänker nämligen implementera baksida axlar i mina ryggpass.

Grans
2015-12-01, 23:50
Facepulls med rep lätt och kanske reverse flyes.

nossid
2015-12-01, 23:53
Prova band pull aparts. Ta ett band och ställ dig med armarna framför dig och skulderbladen så som att du skulle köra bänk, d.v.s. bak och ihop innan du börjar rörelsen, det är inte skulderbladen du vill röra på. Kör sedan i jämnt lugnt tempo och du bör känna mjölksyran komma i axlarna.

hurril
2015-12-02, 00:22
Kan du kontrahera bakre deltat? Under hur långt ROM kan du ha den att driva en dynamisk kontraktion?

Ajiusa
2015-12-02, 06:50
Face pulls i 12-20 reps,tänk bara på att försöka dra med armbågarna och inte händera :)

ARMSTARK
2015-12-02, 08:31
Alla dragövningar tar på baksidan av axlarna, speciellt om du håller armbågarna högt upp.