handdator

Visa fullständig version : vart tog mitt välformade bröst vägen? svara mig vänner


rauka
2015-12-01, 21:35
Halloj där

Har beslutat mig för att fråga om råd här på forumet angående med mitt kära bröst. Saken är den att jag för några månader sen var igång med att stretcha pectoralis minor väldans mycket. Byggde även då en del volym så det var inget jag kände av förrän jag slog nålen i ballongen och insåg till min fasa att jag fått ett lösare bröst. Det är inte alls lika tight och välformat som jag minns det innan..

Har av natur en markant och fin pec major som sitter stort och högt. Nu är min fråga till er... Som jag hoppas få besvarad.. Hur skall jag bära mig åt för att få tillbaka det jag vill ha.

Tack på förhand.

Ps. Tankarna i mitt huvud har gått lite.. Träna antagonister? Träna mera pec major? Axlar?

oscarovegren
2015-12-01, 21:41
Bröstet utseende påverkas mycket av din fettprocent

Diomedea exulans
2015-12-01, 22:11
Jag förstår inte riktigt vad som har hänt. Vad menar du med lösare? Att det känns mjukare när du trycker på musklerna än det gjorde innan? Och menar du isåfall i spänt eller avslappnat tillstånd?

Eller menar du att bröstmusklerna hänger mer neråt, i avslappnat tillstånd, än de gjorde innan? Det är ju ofrånkomligt om de blir större.

BobaFett
2015-12-01, 22:13
Det är inte din bröstmuskel utan det är fett. Du har gått upp i vikt.

rauka
2015-12-01, 22:23
Den hänger mera. Kom igen nu grabbar vafan. Jag vet skillnaden på att gå upp i fett och strecha minoren till slamsor. Visst är det så att fettet gör en del tråkigheter men min upplevelse är riktig. Fästet har glidit ner en bit pga muskeln blivit slappare så vad ska jag göra för att trånga till den lite

oscarovegren
2015-12-01, 22:37
Den hänger mera. Kom igen nu grabbar vafan. Jag vet skillnaden på att gå upp i fett och strecha minoren till slamsor. Visst är det så att fettet gör en del tråkigheter men min upplevelse är riktig. Fästet har glidit ner en bit pga muskeln blivit slappare så vad ska jag göra för att trånga till den lite

Stretching förändrar inte utseendet. Massa och fett gör. Inse fakta

rauka
2015-12-01, 22:43
Stretching förändrar inte utseendet. Massa och fett gör. Inse fakta

Har du aldrig sett något exempel på någon som stretchar för lite? Roterade axlar till exempel? Stretchning ändrar kanske inte muskelns utseende i sig. Men om den blir slappare så händer det grejer där vars muskeln fäster liksom

oscarovegren
2015-12-01, 23:03
Har du aldrig sett något exempel på någon som stretchar för lite? Roterade axlar till exempel? Stretchning ändrar kanske inte muskelns utseende i sig. Men om den blir slappare så händer det grejer där vars muskeln fäster liksom

Jag har sett exempel på folk som discogymmar och glömmer bort ryggen och får framåtroterande axlarna. Framåtroterande axlar beror främst på obalans mellan muskulatur på främre axlar och bröst kontra övre rygg.

rauka
2015-12-01, 23:15
Jag har sett exempel på folk som discogymmar och glömmer bort ryggen och får framåtroterande axlarna. Framåtroterande axlar beror främst på obalans mellan muskulatur på främre axlar och bröst kontra övre rygg.

Så för att råda bot på ett sådant problem anser du därför att det är mera effektivt att träna ryggen än att öppna upp bröstet med stretching? Såklart är väll bägge bidragande faktorer för att få till det. Men att träna antagonister anser du vara mycket mera avgörande. Vilka antagonister skulle jag då isåfall behöva träna för att bygga ett brett högt stort fint bröst då min vän? Vad tror du? Ge gärna tips på specifika övningar också om du har lust tack på förhand ��

Ajiusa
2015-12-02, 06:52
Kan det vara så att när du började stretcha muskeln så fick du mycket mer blod i den vilket gjorde att den ser större ut men muskelfibrer är mycket hårdare än blod? :D

oscarovegren
2015-12-02, 08:41
Så för att råda bot på ett sådant problem anser du därför att det är mera effektivt att träna ryggen än att öppna upp bröstet med stretching? Såklart är väll bägge bidragande faktorer för att få till det. Men att träna antagonister anser du vara mycket mera avgörande. Vilka antagonister skulle jag då isåfall behöva träna för att bygga ett brett högt stort fint bröst då min vän? Vad tror du? Ge gärna tips på specifika övningar också om du har lust tack på förhand ��

En bra balans är jämnt fördelade sets mellan vertikala drag (chins, latsdrag), horisontella drag (kabelrodd, hantelrodd), vertikala pressar (militärpress, axelpress) och horisontella pressar (bänk, liggande hantelpress). Om man har framåtroterande axlar så bör man lägga mer tid på dragövningarna tills man uppnår en bra balans och därefter lägga lika mycket tid på både pressar och drag.

rauka
2015-12-02, 17:54
En bra balans är jämnt fördelade sets mellan vertikala drag (chins, latsdrag), horisontella drag (kabelrodd, hantelrodd), vertikala pressar (militärpress, axelpress) och horisontella pressar (bänk, liggande hantelpress). Om man har framåtroterande axlar så bör man lägga mer tid på dragövningarna tills man uppnår en bra balans och därefter lägga lika mycket tid på både pressar och drag.

Tack för ett fint svar. Jag förstår dig. Men är lite intresserad i vad vertikala pressarna gör med formen och hållningen? Hur påverkas bröst & rygg av axelpressar?

Diomedea exulans
2015-12-02, 18:02
Fast du kanske borde ta reda på om dina axlar är framåtroterade innan du gör något åt det?

rauka
2015-12-02, 20:53
Fast du kanske borde ta reda på om dina axlar är framåtroterade innan du gör något åt det?

Har inte sagt att jag har frammåtroterande axlar. Det jag försöker förklara är att avståndet mellan mina trapetzius muskler och pec minor fästet längst ner har blivit längre avstånd mellan för at jag stretchat väldigt mycket på den. Och jag försöker hitta något sätt att åtgärda det

MackeJuve
2015-12-02, 22:18
Har inte sagt att jag har frammåtroterande axlar. Det jag försöker förklara är att avståndet mellan mina trapetzius muskler och pec minor fästet längst ner har blivit längre avstånd mellan för at jag stretchat väldigt mycket på den. Och jag försöker hitta något sätt att åtgärda det
Du kan inte ändra ditt utseende genom att stretcha. Stretching/tänjning kan öka muskelns förmåga att sträcka ut sig(rätta mig om jag har fel) men aldrig göra en muskel längre eller kortare.

Skickat från min D5503 via Tapatalk