handdator

Visa fullständig version : 4-split


Neunzehn
2015-11-30, 20:40
Tjena! Efter att ha kört 3-split ett par år har jag blivit allt mer sugen på en 4-splittare. Dels på grund av att jag vill testa på att ge varje muskel lite större uppmärksamhet, och dels för att jag tränar 6-7 dagar i veckan vilket känns gynnsamt med en större split.

Vad säger ni om denna (i den ordningen)?
PASS1
Bröst/Triceps
PASS2
Ben/Vader
PASS3
Rygg/Biceps
PASS4
Axlar/Mage

REXUS
2015-11-30, 21:31
Tjena! Efter att ha kört 3-split ett par år har jag blivit allt mer sugen på en 4-splittare. Dels på grund av att jag vill testa på att ge varje muskel lite större uppmärksamhet, och dels för att jag tränar 6-7 dagar i veckan vilket känns gynnsamt med en större split.

Vad säger ni om denna (i den ordningen)?
PASS1
Bröst/Triceps
PASS2
Ben/Vader
PASS3
Rygg/Biceps
PASS4
Axlar/Mage
Hur mycket vila hade du tänkt? 1 dag och sedan börja om eller?

Xtreme-G
2015-11-30, 22:35
När man splittar på så många pass är det nog bättre att lägga synergimusklerna på olika pass för att få upp frekvensen lite. Dvs dela på rygg och biceps (bröst, triceps, axlar ligger redan delade på två men tänk igenom det också beroende på fokus).

Ghettospelarn
2015-11-30, 22:45
Körde en sådan 4split för några år sedan, dock nästan helt utan vilodagar (kanske 0.5-1 per vecka).. Fick väldigt mycket problem med axlarna då de aldrig riktigt fick återhämta sig..

1979
2015-11-30, 22:47
Bröst/vader
Rygg
Axlar/armar
Lår/mage

Det har alltid fungerat bra för mig.

Neunzehn
2015-12-01, 00:17
När man splittar på så många pass är det nog bättre att lägga synergimusklerna på olika pass för att få upp frekvensen lite. Dvs dela på rygg och biceps (bröst, triceps, axlar ligger redan delade på två men tänk igenom det också beroende på fokus).

Okej, folk säger ju olika när det kommer till den saken. Jag menar väl att det är bättre att lägga synergimuskler på samma pass för att slippa risken att aktivera muskeln under flera pass i följd.

Neunzehn
2015-12-01, 00:17
Hur mycket vila hade du tänkt? 1 dag och sedan börja om eller?

Jag brukar lägga in vilodagar när jag känner att jag behöver en, det händer kanske någon gång per vecka (max).

Neunzehn
2015-12-01, 00:19
Körde en sådan 4split för några år sedan, dock nästan helt utan vilodagar (kanske 0.5-1 per vecka).. Fick väldigt mycket problem med axlarna då de aldrig riktigt fick återhämta sig..

Okej, det kan jag i och för sig förstå. Hur kan man lösa det, tro?

Neunzehn
2015-12-01, 00:20
Jag tyckte att schemat efter lite efterforskningar kändes bra, men majoriteten verkar tycka att det lutar åt anus, vilket känns lite irriterande. :/ Har ni några bättre förslag på 4-splittare så är det bara att hojta.

Määng
2015-12-01, 07:43
Jag tyckte att schemat efter lite efterforskningar kändes bra, men majoriteten verkar tycka att det lutar åt anus, vilket känns lite irriterande. :/ Har ni några bättre förslag på 4-splittare så är det bara att hojta.

Det framgick inte i trådstarten att du skulle köra rullande så jag utgick ifrån att det var en gång per vecka. Isf vill jag ändra min röst till bra.

Edit: Fast byt plats på pass 3 och 4.

Neunzehn
2015-12-01, 14:21
Det framgick inte i trådstarten att du skulle köra rullande så jag utgick ifrån att det var en gång per vecka. Isf vill jag ändra min röst till bra.

Edit: Fast byt plats på pass 3 och 4.

Okej, gött höra.

Ja, alltså borde kanske ha nämnt det ja, att schemat är rullande.