handdator

Visa fullständig version : Vilket protein ska jag välja?


sumialic
2015-11-30, 16:00
Tjo,

Först och främst så tänkte jag bara höra hur vanligt det är med transfett i whey-protein? Naturligt kan jag förstå förekommer i med att det är mjölkprotein, men annars? Jag bor nämligen utomlands där transfett fortfarande används, så är lite nojjig när jag ska köpa pulver.

Jag gjorde även en googling på det hela (transfett + whey) för att se vad google sa och då hittade jag info om att isolat tydligen skulle vara värre än transfett? Verkade dock inte finnas några källor, så låter som skitsnack men tänkte om någon har hört något om det?

Jag tar i snitt tre eller fyra shakes per dag så har ganska hög konsumption, varav jag ville höra om någon hade någon input på vad jag ska välja? Jag har följande att välja mellan:

Sci-MX Whey (blandning av isolat och koncentrat)
Ultimate Nutrition Prostar (isolat)
USN Whey Protein Premium (isolat och koncentrat)
Real Nutrition Co. 100% Real Pro™ Whey Protein (isolat och koncentrat)

Jag har kört på Ultimate Nutritions isolat so far, då det är den enda som skriver ut att transfett = 0. Men som sagt, tänkte höra om någon har någon input innan jag gör en beställning igen.

Sverker
2015-11-30, 18:29
Det finns transfettsyror från mjölken med i vassleproteinet. Det går inte att komma ifrån. Välj isolat ifall du inte vill ha så mycket fett.

Finns nog ingen tillverkare som tillsätter delvis härdat fett till ett proteintillskott:confused:

sumialic
2015-11-30, 19:01
Det finns transfettsyror från mjölken med i vassleproteinet. Det går inte att komma ifrån. Välj isolat ifall du inte vill ha så mycket fett.

Finns nog ingen tillverkare som tillsätter delvis härdat fett till ett proteintillskott:confused:

Jo, men precis. Det naturliga bryr jag mig inte om.

Nej, det jag inte riktigt vet om någon gör eller inte? Tror inte heller, men är sjukt nojjig på allt i med jag bor utomlands och jag vet att det används mycket här. Dock så är ju så klart inte produkterna gjorda här.